Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2009, 17:40   #16
Sanxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2008
Berichten: 71
Bij mij is het ook begonnen na het stoppen met de Yasmin... en nu, heel wat maandjes later, vind ik overal nog steeds meer haar dan ik gewend ben maar het uitdunnen lijkt wel te zijn gestopt. Het lijkt eerder juist weer wat voller te worden... dus maak ik me er ook niet zo'n zorgen meer om, alleen het plukken de hele tijd is wat lastig.

Ik slik nu sinds een halfjaar de Diane35 en die heeft wel wat uitgehaald bij mij, volgens mij. Maar ik hoor het idd vaker dat de Yasmin wat raars met je haar kan doen na het stoppen... bij mij veroorzaakte het stoppen ermee ook wat acne. Jammer, want in principe vond ik het een hardstikke fijne pil...
Sanxx is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2009, 18:48   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het bovenstaande klopt, maar dan anders geformuleerd: de Yasmin en de Diane35 weten haaruitval in toom te houden en vaak ook acné en overbeharing aan te pakken, dus, zodra je stopt met slikken van die pillen, begint de ellende. Het vervelende is dus wel, dat je dergelijke pillen levenslang moet blijven slikken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2010, 16:39   #18
Anouk0404
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2010
Berichten: 2
Tijdens Yasmin pil Haaruitval

Ladies,

Op zoek naar antwoorden op dit Forum terecht gekomen.
ik zie allemaal berichten van mensen die haaruitval kregen NA het stoppen met de Yasmin Pil. Ik slik nu de Yasmin Pil voor ongeveer een jaar en heb ook erge last van haaruitval.. het blijft maar doorgaan vandaar dat ik ongerust ben.. maar ik heb dus de haar uitval TIJDENS het slikken van de Yasmin pil.

ik weet niet wat ik nu het beste kan doen, het lijkt mij te stoppen..
ik heb jaren de Diane 35 Pil geslikt en toen had ik geen problemen.. omdat de Yasmin pil lichter was ben ik na een tijdje gestopt te zijn daarop over gestapt.. mn huid gaat wel goed nu door de Pil maar dit in combinatie met haarverlies heb ik er niet voor over..
heeft iemand tips? en iemand ook meegemaakt dat je haaruitval had tijdens het slikken van de Yasmin Pil? misschien moet ik weer overstappen op de Diane?
alle antwoorden zijn welkom!

groetjes,

Anouk
Anouk0404 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2010, 13:23   #19
Annv
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2010
Berichten: 3
Dag Anouk,

Na wat zoeken op het internet ben ik hier bij haarwebforum terechtgekomen, en herken me volledig in jouw verhaal. Ik verlies ook haar tijdens het gebruik van de Yasmin pil. Ik gebruik de pil nu al enkele jaren. Heb al vele dingen geprobeerd zoals voedingssupplementen voor een goede haargroei enzo maar niets lijkt te helpen.
Toen ik nog geen pil slikte had ik hier geen tot weinig last van.
Van de Diane pil heb ik wel gehoord dat je er erge stemmingswisselingen van kan krijgen.
Verder heb ik ook wel last van eczeem en lichtjes op men hoofdhuid dus wie weet heeft er dat er ook wel ergens mee te maken.
Annv is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2010, 17:07   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annv Bekijk bericht
Toen ik nog geen pil slikte had ik hier geen tot weinig last van.
Dat kan ook liggen aan de leeftijd waarop je startte met de pil.
Als stemmingswisselingen de enige bijwerking is die men ondervindt van Diane35, dan heeft men dat toch meestal liever dan kaal worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 20:26   #21
eveline1970
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Berichten: 4
he, he, eindelijk lotgenoten.
Ik heb ook haaruitval. Boven mijn hoofd is het steeds dunner aan het worden. Ik ben ook aan de Yasmin pil. Ben nu gestopt lijkt of het erger wordt. Wordt er hopeloos van.
Mijn huisarts dacht niet dat het van de yasmin was, maar zag wel in dat er een verwijzing naar een dermatoloog nodig is.
Dus 4 mei, ben benieuwd of ik daar serieus word genomen.

Is er na het stoppen van de pil, jullie haar na een tijdje weer aangegroeid?
eveline1970 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2010, 11:33   #22
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik denk dat stoppen met de Yasmin de zaak juist verergert, om eerlijk te zijn.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 14:50   #23
eveline1970
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Berichten: 4
Ik ben dinsdag naar het LUMC in Leiden geweest.
Daar was het probleem haaruitval bij yasmin bekend.
Dus ik ben niet gek.

Alleen ben ik 2 maanden gestopt, je moet 4 maanden zijn gestopt om te weten of het aan de yasmin ligt. Nu doen ze ook nog een bloedonderzoek, ze denken toch een onderliggende ziekte, b tekort, schildklier e.d..
Mijn haarzakjes zijn nog goed zeide ze, ze hebben vluchtig op mijn hoofd gekeken, knap hoor om dat snel te beoordelen.

De dermatoloog zei dat ik anders aan de diane pil moest gaan, raar hoor, lees hier op het forum dat het net zo erg is. Heb wel tegen haar gezegd, ze deed erg geheimzinnig.

Ik hoop dat er nu iets uitkomt, wordt het erg zat.
Volgende week dinsdag hoor ik iets meer.
eveline1970 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 14:51   #24
eveline1970
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Berichten: 4
O, ja. Ik heb volgens hun niet teveel mannelijke hormonen.
Gelukkig maar. Over Aga hebben ze het niet gehad.
eveline1970 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 15:04   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eveline1970 Bekijk bericht
O, ja. Ik heb volgens hun niet teveel mannelijke hormonen.
Hoe kunnen ze dat nou weten als ze nog niet eens bloedonderzoek hebben gedaan?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 16:58   #26
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Wasdit bekend dat Bayer de Diane van Schering over heeft genomen. Kreeg vandaag bij de apotheek te horen. Mag hopen dat het alleen een overname in naam is en dat ze niet gaan klooien met de samenstelling.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 17:45   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik wist 't nog niet, maar 't schijnt nu BayerScheringPharma te heten:

http://www.bayerscheringpharma.nl/ge...etail/diane-35
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2010, 09:57   #28
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Hmmm,verpakking ziet er hetzelfde uit dus we hopen er maar het beste van.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 02:26   #29
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Je mag de Diane pil echt niet je hele leven blijven slikken, hoor! Vroeg of laat zul je er dus toch aan moeten geloven. Verder ben ik er ook een aantal keren mee gestopt en kreeg ik telkens enorme haaruitval. Dat duurde altijd wel maar een paar maanden en daarna stabiliseerde het weer. Uiteindelijk is mijn haar daardoor wel een stuk dunner geworden, maar of het helemaal aan de Diane heeft gelegen, weet ik niet, want tijdens één van mijn (jarenlange) slikperiodes had ik ook gewoon last van haaruitval. Zelf denk ik dat het gebruik van de Diane dit alles in gang heeft gezet. Als je hormoongevoelige haren hebt, kun je gewoon maar beter geen pil slikken of anderszins met je hormonen klooien, want dan heb je zo "levenslang". En het slikken van de pil gedurende tientallen jaren, heeft dan weer allerlei andere negatieve gevolgen voor je lichaam!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 12:15   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
... tijdens één van mijn (jarenlange) slikperiodes had ik ook gewoon last van haaruitval. Zelf denk ik dat het gebruik van de Diane dit alles in gang heeft gezet.
Jouw bloedonderzoek toonde een heleboel andere oorzaken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
... ferritine aan de lage kant, b12 en een heleboel andere b vitamines veel te laag, te weinig vitamine d, gebrek aan koper, teveel zink, gebrek aan gamma linoleenzuur, redelijk trage bijnieren en ook nog eens een schildklier die niet helemaal optimaal functioneert. Allemaal zaken die van invloed kunnen zijn op je haaruitval! Wat ik er aan kan doen, is mij nog niet helemaal duidelijk, want blijkbaar neemt mijn lichaam niet alles optimaal op (b vitamines en ijzer slikte ik al in zeer grote hoeveelheden).
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.