Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2012, 21:26   #16
haartje100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 22
Ik wil even zeggen dat ik hetzelfde heb, de snelle afname van haar komt me bekent voor. Ook de snelheid waar mee het haar toeneemt komt mij bekent voor. Het zal kunnen dat er een stofje wegvalt als je veel ge... hebt.
En als je het niet doet dat het weer terug de haren in komt, of aan het begin van de wortel ofzo. maargoed ben natuurlijk geen dokter he!
En nieuwe haren... Tja heb zelf het gevoel dat ik wat meer stoppels voel/ dikker aan de onderkant. Dat doet de haren natuurlijk al snel een stukje dikker lijken. Dat met dat jeuk herken ik ook heel erg
heb nu zelf een aantal rust dagen ingelast kwa jeweetwel...
Volgensmij hou ik het dan wel stabiel
En een schuldgevoel: NOW FUCKING WAY
haartje100 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2012, 18:07   #17
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
zou het niet zo kunnen zijn dat de vrije testosterone stijgt waneer je op dat moment erg opgevonden bent, of erg uit kijkt naar sex met je partner.. wat leidt tot hoger Dht gehalte..
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2012, 20:06   #18
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
jawel, dit gebeurd ook.
Echter als je gaat vermijden om sex te hebben gaat de testosteron alleen maar opbouwen...Als je wel sex hebt krijg je weliswaar een piek, maar vaak gevolgd door een dal en een lager niveau.

Denk dat je bij deze gewoon je lichaam moet volgen en er niet teveel aan moet denken!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 11:24   #19
haartje100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 22
Ik hoopte zelf dat het een zink te kort was, omdat dit makkelijk te verhelpen is! maar heb het even opgezocht... je mag maximaal 10 mg zink binnen krijgen per dag, heb toen even de ingredienten van mijn vitamine pillen bekeken en daar zit al 10 mg zink in dus kan me niet voorstellen dat je dan nog te kort komt als je de maximale hoeveelheid die je mag hebben alleen al van je vitamine pillen hebt
haartje100 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 11:29   #20
haartje100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 22
Ik heb niet het gevoel dat als ik er zin in heb dat ik dan meer uitval heb..
Het gaat meer om erna..
haartje100 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 14:01   #21
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je moet begrijpen dat haaruitval een relatief langzaam proces is.. Een gevoel hebben van meer of minder haaruitval ligt er met name aan hoe jij in je hoofd zit. Als jij denkt dat sex slecht ervoor is zul je dat erna vast wel voelen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2012, 18:22   #22
confusion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2006
Locatie: BELGIE
Berichten: 5
seks heeft wel degelijk invloed

Ik vermoede het al vaker en nu ik het hier lees ben ik er ook van overtuigd dat seks bij bepaalde mensen haaruitval in de hand werkt en ook sterk doet toenemen.

zelf ondervond ik dit ook, door in een relatie te zijn was ik voldaan met minder seks maar wel meer voldoening gevende seks en had ik dik haar.

dervoor had ik ook een periode met weerspannig dunner haar, toen men relatie op de klippen liep en na wat jaren singel te zijn en te masturberen merkte ik men haren verlechten.
overal waar je zoekt zegt men masurberen is niet slecht voor je haren
maar ik denk dat er wel degelijk in het lichaam iets ontstaat dat meer is dan even te ontladen.
Ik had vroeger ook altijd vet haar en nu heb ik droog haar
Het ineens stoppen is niet zo gemakkelijk want je bent het gewoon om op tijd en stond es te m.

Op de meeste geile peroiodes verlies ik ook kort erna de meeste haren.
nu ga ik proberen dat te minderderen en zoek ik naar een libico velagend middel

maar zoiets is niet gemakkelijk te vinden
voor meer seksdrive vind je er heeeeel veeeeeel
maar voor minder ? niks

Ik kwam wel de androcur tegen, dat lijkt me wel wat
maar of men arts dat wil voorschrijven.....
gewoon stoppen met m gaat slechts met momenten en dan piekt het terug
ik ga der in ieder geval es aan werken om dat onder de knie te krijgen
aangezien ik aanvoel dat daar wel es de sleutel ligt om het opgelost te krijgen
confusion is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2012, 18:52   #23
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Kamferballen, drie maal daags. Je kunt ook 'Osmond witte Oliën' uitproberen.
Werd je op 1 april (2006) lid?
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2012, 00:11   #24
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
plaatjes van mensen die je onaantrekkelijk vind om je heen hangen?

Overigens zou ik vooral geen conclusies trekken die gebasseerd zijn op veranderingen na vele jaren..Het is nogal logisch dat je haar kan veranderen na een aantal jaar.

Volgens mij zeggen wel meer mensen dat masturberen gerelateerd is aan haaruitval. Dat is ook niet gek omdat het nogal samenhangt met testosteron (en indirect met DHT). Maar denk dat het beperken ervan terwijl je testosteron levels hoog blijven alleen averechts zal werken....

Zelf denk ik maar dat je testosteron het hoogste is / piekt op momenten van seksuele inspanning, maar dat deze erna ook laag is en een een tijd in een dal zit. Zo compenseert het elkaar weer.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2012, 10:58   #25
ikke120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 200
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door confusion Bekijk bericht
Ik vermoede het al vaker en nu ik het hier lees ben ik er ook van overtuigd dat seks bij bepaalde mensen haaruitval in de hand werkt en ook sterk doet toenemen.
Dit ondervond ik dus ook, en heb ook lang moeten zoeken naar de juiste regime..
fina, minox, en revita deden geen fuck voor mij, ik denk ook dat deze vorm van haaruitval heel weinig met de normale AGA te maken heeft.
ik vermoed dat deze vorm van haaruitval meer voor een ontsteking zorgt op je hoofd dan dat het met dht te maken heeft, ook omdat je vaak hoort over veel jeuk bij deze mensen..
Ik ben nu een tijdje bezig met regenepure en dit stopt de ontsteking volledig, ik gebruik het nog niet heel lang maar mijn haaruitval is gestopt en haren komen weer dikker terug dus het gaat tot nu toe de goede kant op.. ik zal eens naar producten gaan kijken die ontstekings remmend werken als ik jou was..
ikke120 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2012, 13:21   #26
Beautyqueen04
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2012
Berichten: 9
Ik zou je onderzoek voortzetten. De test die je hebt gedaan is van te korte duur. Probeer dit langer vol te houden (het is moeilijk). Dan is de test betrouwbaarder. En als de test positief is, dan is de vraag door welk mineraal dat je mist door of erbij krijgt door de daad, is de oorzaak.
Veel plezier met je onderzoek
en houd het forum op de hoogte
__________________
De eerste indruk is de beste. Styling hoort erbij.
Beautyqueen04 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2012, 13:33   #27
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Het zou goed kunnen dat er een verband is. Waarom zou fina anders het libido verlagen en pijn veroorzaken in teelballen. Mijn mogelijke theorie zou zijn dat fina de prostaat lichtjes verkleint waardoor er minder zaadcellen opgeslagen kunnen worden. Je krijgt minder zin zodat je er vanzelf wel vanaf blijft. En als je veel minder seksueel actief bent blijft dat zaad langer aanwezig waardoor het minder snel aangevuld hoeft te worden. Wellicht dat je lichaam dan de zaadproductie/testeronproductie flink verlaagt en dat je minder met haaruitval te maken krijgt en andersom dat veel seks en opwinding je haaruitval versnelt.

Aan de andere kant, ik heb periodes gehad van weken en maanden zonder seks en soms zelfs vrijwillig. Ik merkte er vrij weinig van. Als je langer dan een week geen seks meer mag hebben om je haar te blijven behouden zou ik dat verschikkelijk vinden.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2012, 14:45   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Het zou goed kunnen dat er een verband is. Waarom zou fina anders het libido verlagen en pijn veroorzaken in teelballen. Mijn mogelijke theorie zou zijn dat fina de prostaat lichtjes verkleint waardoor er minder zaadcellen opgeslagen kunnen worden. Je krijgt minder zin zodat je er vanzelf wel vanaf blijft. En als je veel minder seksueel actief bent blijft dat zaad langer aanwezig waardoor het minder snel aangevuld hoeft te worden. Wellicht dat je lichaam dan de zaadproductie/testeronproductie flink verlaagt en dat je minder met haaruitval te maken krijgt en andersom dat veel seks en opwinding je haaruitval versnelt.
Je theorie kan niet kloppen. In de prostaat worden geen zaadcellen opgeslagen. Bovendien worden ook bij onthouding continu gewoon zaadcellen gemaakt (en oude afgebroken).

Maar goed, ik kan me voorstellen dat een gebrek aan seksuele opwinding wel effect zal hebben op je testosteronwaarden. Die zullen gemiddeld vast wel iets lager komen te liggen. En daarmee dalen je DHT-waarden ook. Maar of dat echt zoden aan de dijk zet durf ik niet te beweren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2012, 16:57   #29
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Ik ga er ook niet vanuit en hoop ook niet dat het waar is.

Ik zou er een mogelijkheid in zien dat het lichaam van de man na een zaadlozing direct overgaat tot nieuwe aanmaak van zaad. Ik heb ergens een keer gelezen dat bij vele ejaculaties nog een extra scheut testoreron vrijkomt om de aanmaak van zaadcellen te versnellen. Zaadcellen worden wel weer afgebroken, maar hoeveel zal dat zijn. Ik denk eigenlijk ook dat de hoeveelheid vloeistof iets anders is dan de concentratie van een zaadlozing na een lange onthouding. En geen balzak die zou moeten veranderen in een tennisbal of aardappel als gehoord fabeltje. Tevens vermoed ik dat lust en seksuele inspanning, testosteron kan aanwakkeren en dat het wat van invloed heeft op haarverlies, in het versnellen ervan, in hele kleine beetjes.

Maar ja het enige wat we weten en wat we kunnen zeggen is dat alles waar té voor staat slecht voor je is, behalve tevreden.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 30 oktober 2012 om 17:00
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2012, 16:25   #30
Hergroei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 3
Ik geloof zeker dat er een correlatie tussen seks and haaruitval is, vooral voor mannen die er een aanleg voor hebben. Wanneer je een ejaculatie hebt dan stijgt je prolactine gehalte en dat heeft weer een effect op 5-a reductase, die vervolgens ervoor zorgt dat Test omgezet wordt in DHT. Dus wat kan je nu doen? Moeten we onthouden van seks en masturbatie om haaruitval te voorkomen? Misschien wel, maar er is ook een andere oplossing voor dit probleem, je kan seks hebben als je maar niet klaarkomt simpel, ze noemen dit tantra seks overigens.
Hergroei is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.