Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 1 april 2006, 01:15   #811
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niliz
ik vind dit dus een zeer goede shampo combinatie..., die naar mijn mening meteen visueel effect opleverd. Blijft dit zo, of vervaagt het effect van de 1% ketoconazol na enige tijd (bij een gemiddeld gebruik van 1 keer/week)? Hebben gebruikers op langer termijn negatieve ervaringen ondervonden, terwijl het gebruik in de eerste keren juist positief was? Of is het visuele effect verminderd?
Het zou juist zo moeten zijn dat je haren iets dikker worden door regelmatig gebruik. Het effect dat je nu merkt komt waarschijnlijk gewoon door de conditioner die ook in Rooscure schijnt te zitten. Het effect waar het iedereen hier om te doen is wordt -als het al waarneembaar is- pas na maanden gebruik zichtbaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niliz
Hoop dat ik voorlopig maar niet aan de serieuzere middelen hoef te beginnen. By the way, de wetenschappelijk resultaten beloven veel goeds, maar als ik de gebruikers informatie hier op de forums hier lees dan zijn er ook genoeg negatieve ervaringen.. Wellicht zijn het toch onderzoeken die doordat ze gefinancieerd worden vanuit de farmaceutische industrie een vertekend onderzoeks resultaat presenteren?
Ik denk zelf eerder andersom, mensen met negatieve ervaringen zijn meer uitgesproken in het naar voren brengen van hun problemen dan dat mensen met positieve ervaringen geneigd zijn om jubelverhalen op te hangen ... aangenomen dat die mensen überhaupt een behoefte voelen om hier nog te komen. Daardoor is het beeld dat je hier krijgt eerder negatiever.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2006, 09:59   #812
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik heb op Hairsite en andere hair-lossforums heel vaak discussies gehad en gelezen over de werkzaamheid van de middelen die een wetenschappelijke basis hebben, waarvan enkelen met klinische onderzoeken uitgetest zijn op echte, levende mensen. Ik zeg alleen dit: Je kunt van een Nic Cage geen Brad Pitt maken, zo werkt dat meestal niet. Er komen allerlei mensen op forums met hoge verwachtingen over het middel die zij hebben aangeschaft via internet of voorgeschreven en vergoed hebben gekregen via hun zorgverzekeraar. Als die middelen niet aan hun verwachtingen voldoen, dan krijg je natuurlijk allemaal negatieve reacties. Cosmetische resultaten kun je meestal verwachten in de beginstadium van AGA, moet er dan wel bij opmerken dat inhammen niet of nauwelijks teruggroeien. AGA verloopt bij iedereen anders, vooral jonge mannen krijgen te maken met toenemende inhammen en haarlijn recessies. Soms gaat dit een tijdje door en dan pas valt het bij sommigen op dat er iets aan de hand is met hun haar, zij krijgen dat typische mpb patroon zoals dat bij hun vader of van hun ooms. AGA is dan al aan de gang voordat zij dat pas doorhebben, en dan pas wordt er meestal naar een middel gegrepen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 11:03   #813
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Zijn er al mensen die al langer dan 1 jaar rooscure of nizoral gebruiken? zo ja hoe is het na een jaar? Zijn er ook mensen die al na een tijdje gestopt zijn met deze shampoo om een bepaalde reden? Ik heb net voor het eerst mijn haar gewassen met rooscure, maar heb er altijd nog een raar idee van, dat ik nu anti roos shampoo gebruik, terwijl ik geen roos en nog een redelijke bosje haar heb! Stel je gebruikt het een tijdje, moet je het dan voor de rest van je leven gebruiken, aders als je stopt vallen er meer haren uit, die je toe gespaard hebt, of wordt het haar alleen dikker van deze shampoo?

Sorry voor alle vragen, maar ben gewoon erg sceptisch met de producten voor mijn haar!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 13:52   #814
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Zijn er al mensen die al langer dan 1 jaar rooscure of nizoral gebruiken? zo ja hoe is het na een jaar? Zijn er ook mensen die al na een tijdje gestopt zijn met deze shampoo om een bepaalde reden? Ik heb net voor het eerst mijn haar gewassen met rooscure, maar heb er altijd nog een raar idee van, dat ik nu anti roos shampoo gebruik, terwijl ik geen roos en nog een redelijke bosje haar heb! Stel je gebruikt het een tijdje, moet je het dan voor de rest van je leven gebruiken, aders als je stopt vallen er meer haren uit, die je toe gespaard hebt, of wordt het haar alleen dikker van deze shampoo?

Sorry voor alle vragen, maar ben gewoon erg sceptisch met de producten voor mijn haar!
Ik gebruik het al langer dan een jaar en ik ben heel tevreden met mijn haar op dit moment. Ik kan alleen niet zeggen wat precies het aandeel van rooscure daarin is. Ik had ook geen roos en een redelijke bos met haar, maar ik had geen raar gevoel bij het gebruiken van anti-roos shampoo met een werkzaam bestanddeel.

Ik heb geen idee of ik het moet blijven gebruiken voor zolang als ik mijn haar wil behouden. Mij persoonlijk boeit het ook niet, ik weet toch al zeker dat ik haren zal kwijtraken bij het stoppen met finasteride en/of minoxidil. En van de drie middelen die ik gebruik is rooscure toch verreweg het goedkoopst en het makkelijkst om te gebruiken, dus waarom stoppen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 14:20   #815
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
cees

Zijn er al mensen die al langer dan 1 jaar rooscure of nizoral gebruiken? zo ja hoe is het na een jaar? Zijn er ook mensen die al na een tijdje gestopt zijn met deze shampoo om een bepaalde reden? Ik heb net voor het eerst mijn haar gewassen met rooscure, maar heb er altijd nog een raar idee van, dat ik nu anti roos shampoo gebruik, terwijl ik geen roos en nog een redelijke bosje haar heb! Stel je gebruikt het een tijdje, moet je het dan voor de rest van je leven gebruiken, aders als je stopt vallen er meer haren uit, die je toe gespaard hebt, of wordt het haar alleen dikker van deze shampoo?

Sorry voor alle vragen, maar ben gewoon erg sceptisch met de producten voor mijn haar!

Ik gebruik nizoral voor het roosprobleem als dat voorbij gaat (hopelijk wel) dan zal ik stoppen met dat spul. Zou zelf echt nooit anti-roos middelen gebruiken als ik geen roos zou hebben. Maar daar zijn velen hier het niet mee eens denk ik. Ik vind dat je met agressieve middelen tegen roos niet moet riskeren een een gezonde huidflora uit balans te brengen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 14:57   #816
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Las net om een amerikaanse site voor bodybulding/ fitness, dat er daar ook veel mensen nizorla shampoo gebruiken om haarverlies tegen te gaan en net als hier weten zij ook niet echt hoe het kan dat keto een bevorderlijk middel is tegen aga!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2006, 17:26   #817
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
ik kreeg altijd heel erg last van droog haar, het was egt erg. Vooral omdat ik redelijk lang haar heb, was het heeeel erg irritant. heb het 3 maanden gebruiket toen ben ik half jaar gestopt.. Nou ik dit lees ben ik toch weer begonen, na 1x weer super droog haar.

Maar nou kwam ik op het slimme id(?) om het alleen op mun inhammen, en voorkant te smeren...Aangezien ik op het moment alleen hier nog last heb van aga...

Werkt het zo ook?
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 18:40   #818
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Weet iemand hoe lang ketoconazol in de hoofdhuid blijft zitten? Dus met andere woorden wanneer kan je een andere shampoo gebruiken zonder dat je de keto eruit wast?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 19:36   #819
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Ik heb geen id, ik was altijd eerst mijn haren met een andere shampoo en daarna nog met rooscure. Bij minox ben ik er inmiddels achter dat je 4 uur moet wachten voordat je je haren weer wast. Misschien is dat bij keto net zo het geval
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 19:50   #820
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
Ik heb geen id, ik was altijd eerst mijn haren met een andere shampoo en daarna nog met rooscure. Bij minox ben ik er inmiddels achter dat je 4 uur moet wachten voordat je je haren weer wast. Misschien is dat bij keto net zo het geval
4 uur? Hoe ben je daar achter gekomen dan. Het enige wat Minox hoeft te doen is opgenomen worden door je hoofdhuid. Na 1 uur kun je je haar ook wel wassen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 20:35   #821
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
4 uur? Hoe ben je daar achter gekomen dan. Het enige wat Minox hoeft te doen is opgenomen worden door je hoofdhuid. Na 1 uur kun je je haar ook wel wassen.
ligt eraan of je een sneldrogende minox gebruikt
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 21:42   #822
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
In de bijsluiter van regaine (2% minoxidil) staat dat je 4 uur moet wachten met je haar nat te maken.
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 21:51   #823
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thermaltaker
In de bijsluiter van regaine (2% minoxidil) staat dat je 4 uur moet wachten met je haar nat te maken.
jep maar de minox van dr lee is na een uur al voldoende ingetrokken, dat is dan de 5% of hoger
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 00:06   #824
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thermaltaker
In de bijsluiter van regaine (2% minoxidil) staat dat je 4 uur moet wachten met je haar nat te maken.
Ja precies, daar heb ik het vandaan, ik zit namelijk eerst aan de 2%, kijk eerst of dat effect heeft, en zo ja prima, zo nee, wie weet 5%.
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2006, 09:17   #825
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
jep maar de minox van dr lee is na een uur al voldoende ingetrokken, dat is dan de 5% of hoger
Waar baseer je dit op als ik vragen mag? Is dit je eigen perceptie of heb je dit ergens anders gelezen?
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.