Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 oktober 2009, 20:24   #166
Diamond3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stifter Bekijk bericht
Mijn haarlijn wordt met de week slechter lijkt wel, dit is echt niet leuk meer. Midvoor is bij mij flink aan het uitdunnen en mijn inhammen worden steeds groter. Ik twijfel er eigenlijk heel hard aan of dit shedding is of dat de minox gewoon niet werkt. Persoonlijk denk ik dat dit wel door de minox veroorzaakt wordt, want het gaat echt snel, maar ik zie ook echt geen enkele terminale haar omhoog komen.. Zit nu bijna 2 maanden aan het spul (en de eerste can is pas vandaag op), dus ik verwacht toch wel weer wat teruggroei van wat ik verloren ben...

Ik ga er in ieder geval mee door, desnoods binnenkort maar mn haar eraf. Ik ben deze onzin flink zat aan het worden.
*herkenbaar*

Hoe staat het er nu voor?
Diamond3d is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 05:42   #167
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door testo Bekijk bericht
ryan je hebt 1 jaar fina gebruikt en de eerste 3 maanden ging het dus in versnelde tempo achteruit. je zegt dat je stabilisatie hebt door fina. maar bedoel je daarmee dat je haar hetzelfde bleef na de 3 maanden of bedoel je stabilisatie en weer verbetering(richting begin status)?
Hij zal daarmee bedoelen dat stabilisatie de verloren haren teruggeeft,
en dat er verder daarna geen extreme haaruitval meer volgde.

Als we allemaal pas stabilisatie krijgen na een grote shedding, dan heeft
een haargroeimiddel gebruiken, weinig zin denk ik..
De verloren haren komen terug, en zo zou het dan stabiel moeten blijven
in de meeste gevallen dan toch...
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2009, 12:00   #168
simtek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 8
leeftijd

heeft het zin om op 45 jatige leeftijd nog met propecia te starten, ik doe dit nu 1 maand heb, daar voor 4 maande saw palmetto geslikt heb het idee dat ik meer haar kwijt ben. Bij de kliniek adviseerde ze me om tot mijn 50ste te sliken dan blijft het zo zoals het is ??? weet iemand hier iets van
simtek is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2009, 12:28   #169
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het is sowieso wel verstandig om met finasteride te starten ruim voordat je een transplantatie laat doen. Veel lotgenoten blijven ook fina slikken na de ht, om te voorkomen dat de haaruitval doorgaat.
Over een half jaar ook minoxidil-lotion gaan gebruiken, lijkt mij geen gek idee, maar ik weet niet of dat slim is i.v.m. een toekomstige ht. Minox geeft meestal na 3-4 maanden gebruik zichtbaar nieuwe haargroei, terwijl fina zorgt voortschrijdende uitval voorkomt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2009, 20:10   #170
simtek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 8
ik wil een jaar wachten met ht, kijken wat fina doet bij me, maar jij adviseert minox en denk je gezien mijn leeftijd dat het snel dunner wordt of is het een langzaam proces, bij zit vooral nog midden voor inhammen worden alleen langzaam groter maar wil hebben dat het voor minimaal hetzelfde blijft
simtek is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2009, 16:28   #171
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Gezien jouw leeftijd zal 't erg langzaam gaan en ik bedoel minox naast fina te gebruiken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2009, 14:21   #172
JimmyJames
HaarWeb lid
 
JimmyJames's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2008
Berichten: 46
In september 2008 begonnen met fina en minox tegelijk. Ik heb nooit een shedding ondervonden.

Ongeveer een maand na gebruik is mijn haaruitval gestopt.
__________________
Secrets to Success - The Three P's
Proven Treatments First | Take Pictures | Be Patient.

Regime:
Fina, minox, lasercomb en rooscure.
JimmyJames is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2010, 17:08   #173
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
ik zit nu een jaar aan de dutasteride trix pro 0.15mg en heb het gevoel dat me haar er veel dunner uitziet als voordat ik begon, je ziet nu heel mn hoofdhuid.. heb totaal niet het gevoeld at het werkt, dus zit er aan te denken om binnekort aan rogaine te beginnen, maar ben zo bang voor een shedding want k ben nu al behoorlijk depri laat staan als ik er 4 maanden lang met een half kale voorkant erbij rond moet lopen
__________________
Regime:

- 2x per dag Rogaine foam (sinds nov 10)
- 1x per dag dutasteride trix pro 0.15mg ( sinds
mrt 2009)
- 1x per dag omega 3 pil (sinds feb 2010)
- 1x per dag multivitamine pil (sinds feb 2010)

Gestopt met:
- 2x per week rooscure (juni 09 - nov 10)
- 1x per dag groene thee pil (feb 10 - apr 10)
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2010, 22:13   #174
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darioo Bekijk bericht
ik zit nu een jaar aan de dutasteride trix pro 0.15mg en heb het gevoel dat me haar er veel dunner uitziet als voordat ik begon, je ziet nu heel mn hoofdhuid.. heb totaal niet het gevoeld at het werkt, dus zit er aan te denken om binnekort aan rogaine te beginnen, maar ben zo bang voor een shedding want k ben nu al behoorlijk depri laat staan als ik er 4 maanden lang met een half kale voorkant erbij rond moet lopen
Ik kan me je vrees voorstellen, Darioo. Maar een shedding is geen gegeven he. Lang niet iedereen heeft er last van. Het wordt een keus tussen een kansje op een shedding en een kans op een weer wat dikkere haardos. Die keus is volledig aan jou.

Overigens, je kunt het risico op shedding mogelijk verkleinen door gebruik van minoxidil rustig op te bouwen. Begin eerst dus met 2% voor je aan zwaardere varianten denkt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 01:30   #175
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik kan me je vrees voorstellen, Darioo. Maar een shedding is geen gegeven he. Lang niet iedereen heeft er last van. Het wordt een keus tussen een kansje op een shedding en een kans op een weer wat dikkere haardos. Die keus is volledig aan jou.

Overigens, je kunt het risico op shedding mogelijk verkleinen door gebruik van minoxidil rustig op te bouwen. Begin eerst dus met 2% voor je aan zwaardere varianten denkt.
oke bedankt voor je advies, maar ik ben echt bang dat de dunne haartjes op mn inhammen opeens allemaal uitvallen, dan loop ik met 2 ongelijk grote inhammen die voor buitenstaanders uit t niets komt aangezien ik t normaal net kan camoufleren, of kan een shedding nooit zo erg zijn?
__________________
Regime:

- 2x per dag Rogaine foam (sinds nov 10)
- 1x per dag dutasteride trix pro 0.15mg ( sinds
mrt 2009)
- 1x per dag omega 3 pil (sinds feb 2010)
- 1x per dag multivitamine pil (sinds feb 2010)

Gestopt met:
- 2x per week rooscure (juni 09 - nov 10)
- 1x per dag groene thee pil (feb 10 - apr 10)
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 07:08   #176
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darioo Bekijk bericht
oke bedankt voor je advies, maar ik ben echt bang dat de dunne haartjes op mn inhammen opeens allemaal uitvallen, dan loop ik met 2 ongelijk grote inhammen die voor buitenstaanders uit t niets komt aangezien ik t normaal net kan camoufleren, of kan een shedding nooit zo erg zijn?
Van wat ik er van gelezen heb is een shedding meestal nogal diffuus.

Een shedding lijkt me persoonlijk ook heel vervelend. Van niet kalend ben je dan ineens wel kalend. Gelukkig heb ik er zelf nooit mee te maken gehad.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het alleen toch al verzwakte haren zullen shedden. Wat je te zien krijgt is dus een soort vooruitblik voor wat je over een jaar sowieso te wachten staat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2010, 18:36   #177
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Shit...het ging best wel goed de laatste tijd, maar sinds een week verlies ik superveel haren Nu gebruik ik sinds kort Rogaine en is van één flesje het schuim een beetje waterig geworden. Wel een half dopje blijven gebruiken, maar daardoor natuurlijk veel en veel te veel minoxidil op mijn hoofd terecht gekomen. Kan hierdoor de extra uitval ontstaan zijn..?? Met andere woorden: zit ik nu in een vette shedding..?? Gebruik nu ongeveer 2 jaar finasteride en Kirkland 5%. Moet wel zeggen dat ik elk jaar rond deze tijd extra uitval heb, maar nu is het extra extra extra veel
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2010, 23:44   #178
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Ik ben nu al zo`n 7 maanden aan de finasteride 1,25 p/d en merk dat het steeds meer achteruit gaat. Nu ben ik laatst naar de kapper gegaan en heb het voor mijn doen aardig kort geknipt en ik schrok er toch wel een beetje van hoe weinig haar ik nog eigenlijk had. Nu merk ik niet echt meer haaruitval, het is al maanden lang hetzelfde voor mijn gevoel, maar kan het toch een shedding zijn?

Er zijn trouwens erg weinig haren aan de zijkanten van mijn hoofd! mijn broers en mijn moeder zeiden er beiden wat van en zelf merkte ik het ook al op? Gaat shedding over het gehele hoofd of alleen het erfelijke gebied?
instinct is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2010, 00:00   #179
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Instinct,
Ik denk dat je er minoxidil-lotion bij moet gaan gebruiken, voor nieuwe haren en verdikking van de bestaande haren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2010, 00:05   #180
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Instinct,
Ik denk dat je er minoxidil-lotion bij moet gaan gebruiken, voor nieuwe haren en verdikking van de bestaande haren.
Ik zit een beetje met mijn lage bloeddruk. Maar misschien moet ik het inderdaad gewoon eens proberen. Waar kan ik het het beste kopen? Of iig welk type moet ik hebben en hoeveel % denk je?

Maar goed, dat de zijkanten zo`n dunne implant hebben blijf ik frappant vinden...
instinct is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is shedding? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 15 4 mei 2004 22:20
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 14:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:15
shedding Kale Medicijnen/haargroeimiddelen 0 18 september 2003 16:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.