Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2010, 11:42   #16
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lifeguard1974 Bekijk bericht
Ik heb iedere geval mijn litteken niet bij laten werken.

Bij ProHair zeiden ze dat het toch teveel grafts zouden kosten,
en die extra grafts heb ik liever boven op mijn hoofd

Iedere geval veel succes!
Moeten we inderdaad niet hebben onnodig grafts verspillen we hebben ze misschien nog hard genoeg nodig hahahah.

Weet jij of iemand anders hier, of je haar altijd helemaal kaal moet bij FUE? Ik het voor het eerst in 3 jr. weer lang haar en wilde het laten groeien. Ik dacht misschien kunnen ze allen het donor gebied kort scheren dan valt mijn haar er toch overheen. ???

Is het ook zo bij FUE dat er minder haren in een graft zitten dan bij FUT. Bij FUE halen ze de haren toch 1 voor 1 weg en worden die dan ook 1 voor 1 ingezet of dat niet?

Groetjes

Laatst gewijzigd door Roy1984; 28 april 2010 om 11:45
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 11:50   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
Weet jij of iemand anders hier trouwens of je haar altijd helemaal kaal moet bij FUE? Ik het voor het eerst in 3 jr. weer lang haar en wilde het laten groeien. Ik dacht misschien kunnen ze allen het donor gebied kort scheren dan valt mijn haar er toch overheen. ???

In is het ook zo bij FUE dat er minder haren in een graft zitten dan bij FUT. Bij FUE halen ze de haren toch 1 voor 1 weg en worden die dan ook 1 voor 1 ingezet of dat niet?
Of je helemaal kaal moet hangt van de grootte van de gewenste behandeling af.

Ik ga zelf in mei voor hooguit 1000 grafts en dat kan door achterop een strook kaal te scheren. Ik heb mijn haar langer laten groeien zodat zo'n strook makkelijk bedekt kan worden.

Er kleeft een klein nadeel aan, namelijk dat er relatief veel grafts uit een relatief klein gebied worden gehaald. De 'uitdunning' is navenant groter en je loopt dus een risico (bijvoorbeeld bij millimeteren) dat er toch iets merkbaar (voelbaar/zichtbaar) kan zijn.

En voor het laatste. Nee. Bij FUE halen ze hele follikels weg. Voor de behandeling tellen ze de uitgenomen FUE's. Gemiddeld zitten er ongeveer 2,3 haren per graft.

Je loopt eerder een risico dat bij FUT gemiddeld minder haren in een graft zitten. Daar halen ze de grafts uit de huid met een scherp mes en sommige grafts versnijden ze. Ze tellen de geïmplanteerde grafts.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 17:25   #18
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Of je helemaal kaal moet hangt van de grootte van de gewenste behandeling af.

Ik ga zelf in mei voor hooguit 1000 grafts en dat kan door achterop een strook kaal te scheren. Ik heb mijn haar langer laten groeien zodat zo'n strook makkelijk bedekt kan worden.

Er kleeft een klein nadeel aan, namelijk dat er relatief veel grafts uit een relatief klein gebied worden gehaald. De 'uitdunning' is navenant groter en je loopt dus een risico (bijvoorbeeld bij millimeteren) dat er toch iets merkbaar (voelbaar/zichtbaar) kan zijn.

En voor het laatste. Nee. Bij FUE halen ze hele follikels weg. Voor de behandeling tellen ze de uitgenomen FUE's. Gemiddeld zitten er ongeveer 2,3 haren per graft. Je loopt eerder een risico dat bij FUT gemiddeld minder haren in een graft zitten. Daar halen ze de grafts uit de huid met een scherp mes en sommige grafts versnijden ze. Ze tellen de geïmplanteerde grafts.
Ik had inderdaad gelezen op de site van pro dat het mogelijk is om je haar lang te laten tot +/- 1000 grafts. Ik verwacht dat er bij mij max 600 in gaan. Ik zou het knap vinden als ze er 1000 kwijt kunnen. Ook las ik iets over dense packing. Ik hoop dat ze bij mij die dichtheid kunnen realisren van 60 tot 70 grafts per cm2 daar er bij mij al aardig wat haren zittenvan een eerder TH.

Ga snel een consult aan vragen. Waar ga jij trouwens in Mei??
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 17:38   #19
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
Ik heb het eigenlijk alleen overlegd met mijn ouders en toenmalige partner. Ik woonde nog thuis. Allen steunde mij volledig. Gelukkig had ik beschikking tot het geld. Ze zagen dat ik er erg me zat en hadden zo iets van als het jou gelukkig maakt moet je het doen. Nu woon ik op mezelf en ben getrouwd i overleg alleen met mijn vrouw en ook zij steund me. Als ik het laat doen vertel ik het aan niemand verder.

Uiteindelijk moet je toch je eigen plan trekken want alleen jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Wat voor de één en heel groot probleem is kan voor een ander lachwekkend zijn. Ik ben zelfs bang dat wanneer ik een kliniek binnen loop ze me voor gek zouden verklaren maar ik vind gewoon heel belangrijk om een rechte haarlijn te hebben ook als ik in de toekomst mijn haar kort zal gaan dragen.

Ik weet niet of er kaalheid in je familie zit en ik zou zeker iets preventief gebruiken. Ik gerbuik propecia b.v. en ik heb geen last meer van haar uitval voor zover ik dit goed kan beoordelen. Ik heb wel is een haar tussen mijn kam maar bijna nooit op mijn kussen hoogstens 3 of 4. Minoxidil daar heb ik geen ervaring mee dus kan ik je weinig over vertellen.

Heel veel succes en als je vragen heb stel ze gerust.

Groeten Roy
Hoe komen mensen er toch bij dat dat iets zegt als je haren op je kussen hebt lijkt me een beetje onrealistisch iets dat je nooit haren op je kam of op je kussen hebt misschien in jouw geval dat dat kan kloppen.
Ik zelf verlies ook rond de 50 a 60 bij me haren doen en wassen als ik geslapen hebt soms zelfs een stuk meer,maar zolang ze gewoon teruggroeien is er niks aan de hand.
Is er iemand die weet of de haren die op je kussen zijn uitgevallen in een volgende cyclus zitten of zegt dat niet perse iets?
Grtz
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 17:52   #20
lifeguard1974
HaarWeb lid
 
lifeguard1974's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
Weet jij of iemand anders hier, of je haar altijd helemaal kaal moet bij FUE? Ik dacht misschien kunnen ze allen het donor gebied kort scheren dan valt mijn haar er toch overheen. ???
Groetjes
[QUOTE=AnthonieH;249946]
Of je helemaal kaal moet hangt van de grootte van de gewenste behandeling af.
Er kleeft een klein nadeel aan, namelijk dat er relatief veel grafts uit een relatief klein gebied worden gehaald.
De 'uitdunning' is navenant groter en je loopt dus een risico (bijvoorbeeld bij millimeteren) dat er toch iets merkbaar (voelbaar/zichtbaar) kan zijn.
QUOTE]

Anthonieh heeft een mooie antwoord geschreven zie ik
__________________
2002 500 grafts FUT HairPlus
L.M.van den Berg en assistent Ruud.

2004 1000 grafts FUT TransHair
Dr. Leonhardt adviseurs dhr. Strouken en dhr.Cor de Loijer

2009 2500 grafts FUE ProHair/dr.de Reys

2012 8 & 9 Maart (Dr. de Reys) en echtgenote Nina (Foto's komen nog!)


Zie mijn foto-album, volgorde 1 t/m 8.

Mvg. Ferdi
lifeguard1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 18:07   #21
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Er kleeft een klein nadeel aan, namelijk dat er relatief veel grafts uit een relatief klein gebied worden gehaald. De 'uitdunning' is navenant groter en je loopt dus een risico (bijvoorbeeld bij millimeteren) dat er toch iets merkbaar (voelbaar/zichtbaar) kan zijn.
Tja, dan kan je beter naar Gho gaan...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 19:44   #22
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Hoe komen mensen er toch bij dat dat iets zegt als je haren op je kussen hebt lijkt me een beetje onrealistisch iets dat je nooit haren op je kam of op je kussen hebt misschien in jouw geval dat dat kan kloppen.
Ik zelf verlies ook rond de 50 a 60 bij me haren doen en wassen als ik geslapen hebt soms zelfs een stuk meer,maar zolang ze gewoon teruggroeien is er niks aan de hand.
Is er iemand die weet of de haren die op je kussen zijn uitgevallen in een volgende cyclus zitten of zegt dat niet perse iets?
Grtz
Hey Jordy,

Als je haren gewoon terug groeien en je wordt niet kaal dan is het prima toch. Ik kijk geregeld 's ochtends op mijn kussen en dan ligt er gewoon bijna niets. Ik heb tijden gehad dat dit anders was. Misschien door propecia dat het gestopt of omdat al mijn haren tijdens het douchen weggespoeld worden. Ik heb ook geen idee.

Groeten Roy
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 20:31   #23
mario
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Tja, dan kan je beter naar Gho gaan...
of gewoon heeel kort knippen ben er wel klaar mee ,tondeuse standje 2/3 en verder zie ik het wel, over 3 maanden zet ik weer foto,s op de site.
mario is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 20:36   #24
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mario Bekijk bericht
of gewoon heeel kort knippen ben er wel klaar mee ,tondeuse standje 2/3 en verder zie ik het wel, over 3 maanden zet ik weer foto,s op de site.
IK kan ook prima leven met standje 2/3 maar dan wel met een rechte haarlijn van voren hahaha . Laat het nu 1 keer echt lang groeien en als dat niets is gaat alles er af.

10 mei trouwens voor consult naar Pro. Ik ben benieuwd
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 20:55   #25
mario
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
IK kan ook prima leven met standje 2/3 maar dan wel met een rechte haarlijn van voren hahaha . Laat het nu 1 keer echt lang groeien en als dat niets is gaat alles er af.

10 mei trouwens voor consult naar Pro. Ik ben benieuwd
sabine en de andere meiden zijn zeer goed niks mis meer , maar ik heb mij er iets teveel van voorgesteld , die kale plek achter op mij hoofd blijft een probleem helaas daarom standje 2/3 en er mee leren leven ps doe bart de groeten van mij
mario is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2010, 21:51   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
Ik had inderdaad gelezen op de site van pro dat het mogelijk is om je haar lang te laten tot +/- 1000 grafts. Ik verwacht dat er bij mij max 600 in gaan. Ik zou het knap vinden als ze er 1000 kwijt kunnen. Ook las ik iets over dense packing. Ik hoop dat ze bij mij die dichtheid kunnen realisren van 60 tot 70 grafts per cm2 daar er bij mij al aardig wat haren zittenvan een eerder TH.

Ga snel een consult aan vragen. Waar ga jij trouwens in Mei??
600 grafts met 60 grafts per cm2? Besef je wat een piepklein stukje je dan laat doen? 10cm2. 5cm2 per inham.

Ik denk dat je er geen rekening mee houdt dat er ook in de eerste cm achter de haarlijn meestal nog wel wat geplant moet worden. Als je dat niet doet, dan heb je bij de geringste achteruitgang twee eilandjes. Als je het wel doet, dan is het resultaat een stuk duurzamer.

Ik ben 18 mei aan de beurt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 09:25   #27
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
600 grafts met 60 grafts per cm2? Besef je wat een piepklein stukje je dan laat doen? 10cm2. 5cm2 per inham.

Ik denk dat je er geen rekening mee houdt dat er ook in de eerste cm achter de haarlijn meestal nog wel wat geplant moet worden. Als je dat niet doet, dan heb je bij de geringste achteruitgang twee eilandjes. Als je het wel doet, dan is het resultaat een stuk duurzamer.

Ik ben 18 mei aan de beurt.
Ik snap inderdaad wat je bedoel maar je moet niet vergeten dat het gebied waar ik de haren laat zetten, daar al haren zitten alleen is het niet echt dicht en daarnaast wil ik de lijn iets naar vorne halen. Dus als er max 60 grafts geplaatst kunnen worden en er bij mij al 25 of 30 zitten dan heb ik er dus maar 30 per cm2 extra nodig ik zal een foto bijvoegen ik ben nieuwsgierig wat jullie denken over het aantal grafts.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg SDC10536.jpg‎ (165,2 KB, 126x gelezen)
Bestandstype: jpg SDC10546.jpg‎ (169,3 KB, 120x gelezen)
Bestandstype: jpg SDC10539.jpg‎ (144,1 KB, 110x gelezen)
Bestandstype: jpg SDC10537.jpg‎ (154,6 KB, 119x gelezen)
Bestandstype: jpg SDC10538.jpg‎ (144,4 KB, 112x gelezen)
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 09:26   #28
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Beste allemaal ik heb wat foto's gemaakt van het geen ik wil laten doen. Hoeveel grafts denken jullie om een dense packing te krijgen. (dichte haarlijn)??

Bedankt voor jullie reactie.
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 18:04   #29
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1984 Bekijk bericht
Beste allemaal ik heb wat foto's gemaakt van het geen ik wil laten doen. Hoeveel grafts denken jullie om een dense packing te krijgen. (dichte haarlijn)??

Bedankt voor jullie reactie.
Euh je maakt zeker een geintje?
Heb zo n idee dat je verre van kaal was gezien je met 1000grafts zo n situatie hebt.
Zo te zien heb je wel een goeie dikte haar,dus dat zal misschien meegespeeld hebben voor het resultaat.
En ik zou niet bij transhair gaan die zijn veel te duur hoor ben er zelf ook 1 x op een consult geweest.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 29 april 2010 om 18:08
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 21:56   #30
Roy1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2010
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Euh je maakt zeker een geintje?
Heb zo n idee dat je verre van kaal was gezien je met 1000grafts zo n situatie hebt.
Zo te zien heb je wel een goeie dikte haar,dus dat zal misschien meegespeeld hebben voor het resultaat.
En ik zou niet bij transhair gaan die zijn veel te duur hoor ben er zelf ook 1 x op een consult geweest.
Nee klopt ik was ook niet kaal maar had last van inhammen. Kaalheid zit niet inde familie maar inhammen wel. Ik heb die 1000 grafts bij Transhair laten doen en nu blijkt dat ik inderdaad erg veel betaalt heb. Ik heb nu 10 mei een consult bij Pro. Ik ben benieuwd hoeveel ik nodig heb deze keer om het helemaal naar mijn zin te krijgen.

Laatst gewijzigd door Roy1984; 29 april 2010 om 22:00
Roy1984 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kleine haartjes rondom waar het "echte haar" begint Gideon AGA - Algemeen 61 16 juni 2007 22:26
Zijn er Jehovahs Getuige Hier? JaRule17 Van alles en nog wat... 166 12 maart 2006 17:54
Waar kan je Toppik of Volluma kopen? Blauwtje Camouflage 11 1 maart 2006 18:06
Waar te beginnen??? daspeedo AGA - Algemeen 10 25 juni 2005 06:05
Waar zitten de haarwerk fabrikanten en waar is Do gebleven?? Salvamia Haarwerken 8 18 augustus 2004 23:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.