Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2015, 07:09   #16
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
In het algemeen kun je pijn het beste bestrijden door de oorzaak te achterhalen en deze weg te nemen.

Ik heb jarenlang zware hoofdpijn (migraine) gehad. Nu ik anders eet: gezond, suikervrij en koolhydraatbeperkt heb ik geen (zware) hoofdpijn meer. Ik heb wel af en toe nog wat lichte hoofdpijn, maar dat is gerelateerd aan mijn ogen en gezichtsvermogen.

Ik wil niet zeggen dat dit bij iedereen werkt, maar verkeerde voeding geeft in vele gevallen wel aanleiding om hoofdpijn te krijgen.

Ik had ook gehoopt met deze voedingswijze op meer haargroei, helaas pindakaas. Mijn haar is iets dikker en voller, maar onvoldoende winstresultaat.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 9 maart 2015 om 08:16
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 00:24   #17
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
In het algemeen kun je pijn het beste bestrijden door de oorzaak te achterhalen en deze weg te nemen.

Ik heb jarenlang zware hoofdpijn (migraine) gehad. Nu ik anders eet: gezond, suikervrij en koolhydraatbeperkt heb ik geen (zware) hoofdpijn meer. Ik heb wel af en toe nog wat lichte hoofdpijn, maar dat is gerelateerd aan mijn ogen en gezichtsvermogen.

Ik wil niet zeggen dat dit bij iedereen werkt, maar verkeerde voeding geeft in vele gevallen wel aanleiding om hoofdpijn te krijgen.

Ik had ook gehoopt met deze voedingswijze op meer haargroei, helaas pindakaas. Mijn haar is iets dikker en voller, maar onvoldoende winstresultaat.

Je bedoelt suikervrij als in ik neem zoetstoffen?

Ga asjeblieft eens opzoeken wat smaakversterkers, zoetstoffen etc met het lichaam doen.

Waarom het nu goedgekeurd is omdat de meeste onderzoeken uit 1960 komen, gelukkig komen er steeds nieuwe onderzoeken.

"Ik heb wel af en toe nog wat lichte hoofdpijn"

Je weet dat je door het nemen van zoetstoffen ook snel hoofdpijn kan krijgen?

Ik wil jouw voedingsschema wel eens zien.
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 06:31   #18
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Ik denk niet dat Astrid zoetstoffen neemt, anders had ze dat wel geschreven. Als ik het goed lees, leeft Astrid heel gezond.

Sowieso zijn pijnstillers troep die je inneemt. Soms moet je wel.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 07:05   #19
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@hater, Google even op koolhydraatbeperkt, suikervrij en mediterraan.
Voordat je van alles gaat roepen. Fijne dag!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 07:10   #20
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@ hater, Wacht effe.
Hier klein beetje info dan heb je een idee erbij

Off topic met dank aan Hater:
Nog wat uitgebreidere info over koolhydraatarm=koolhydraatbeperkt, suikervrij en mediterraan.
Veel leesplezier......

Het menselijk lichaam kan werken op 3 verschillende brandstoffen. Deze verschillende soorten brandstoffen zijn hieronder weergegeven.

Koolhydraten
Koolhydraten zijn te vinden in brood, pasta, noedels, aardappelen, rijst, graanproducten, fruit, groente en alle suikerrijke producten zoals snoepgoed, gebak, koekjes en kant-en-klare sauzen.

Vetten
Onverzadigde vetten hebben een positief effect op je gezondheid en zijn te vinden in noten, zaden, vette vis, avocado en olijfolie.
Verzadigde vetten zoals snacks uit de frituurpan of bak- en braadvet hebben daarentegen een negatief effect op je gezondheid.

Eiwitten
Eiwitten (proteïnen) zijn essentiële bouwstenen van je lichaam en zijn te vinden in vlees, ei en vis en in mindere mate in noten, zaden en bonen. Eiwitten zijn onmisbaar voor het aanmaken van o.a. bot, kraakbeen, bloed, hormonen, weefsel, haar en nagels.

Al deze verschillende soorten brandstoffen hebben een andere route door je lichaam. Deze route is heel belangrijk als je wilt afvallen.

Je zou denken dat je door het eten van vetten lichaamsvet opslaat. Hoewel dat deels waar is, zijn juist koolhydraten de hoofdoorzaak van overtollig vet.

Gezonde vetten en eiwitten zorgen niet voor overgewicht. Teveel van de verkeerde koolhydraten wel.

In de afgelopen 10 jaar is er vanuit alle hoeken van de wereld wetenschappelijk bewijs geleverd dat te veel koolhydraten de hoofdoorzaak zijn van overtollig lichaamsvet.

Een koolhydraatarm dieet betekent niet dat je helemaal geen koolhydraten meer mag consumeren, het is namelijk niet gezond om een hele voedingsgroep te schrappen. Om af te kunnen vallen, moet je de koolhydraten beperken en eiwitten en vetten gebruiken als primaire brandstof.

Van koolhydraten naar overtollig vet
Stel je eens voor: je bereidt je favoriete koolhydraatrijke maaltijd, zoals een bord pasta of een aardappelschotel, gevolgd door een heerlijk toetje. Zo, dat was lekker!

Terwijl jij achterover leunt in je stoel om lekker uit te buiken, is er voor je lichaam werk aan de winkel.

De snel opneembare koolhydraten die je net hebt gegeten, worden door je spijsvertering snel omgezet in energie. Deze energie heet glucose.

Teveel glucose in je bloed is gevaarlijk. Om glucose naar de juiste plek te brengen, maakt je lichaam direct na je maaltijd de eerste ladingen van het hormoon insuline aan.

Insuline gaat op zoek naar glucose en transporteert het om te beginnen naar je lever en spiercellen om deze te bevoorraden. Als die voorraad is aangevuld, krijgt de glucose een andere bestemming: je vetcellen.

En dat is (heel simpel gezegd) hoe je vet opslaat in je buik, armen, benen en alle andere plaatsen door teveel koolhydraten te eten.

Bepaalde koolhydraten (uit wittebrood, pasta, rijst, suikers, etc.) worden snel verteerd en zijn de oorzaak van een hoge insuline waarde. Ze verstoren je hormoonbalans en zorgen ervoor dat je vet opslaat in alle delen van je lichaam.

Ons lichaam is gebouwd om te overleven in een woeste omgeving waar de eerstvolgende maaltijd een onzekere factor is. Om je overlevingskans te vergroten, slaat je lichaam koolhydraten op zodra het de kans krijgt.

Niet helemaal meer van deze tijd, hoor ik je denken… Dat klopt.

Koolhydraatarm dieet: de basis
Een koolhydraatarm dieet betekent geen boycot op alle koolhydraten. Haal je koolhydraten uit de juiste bron en je voelt je energiek terwijl je die overtollige kilo’s kwijtraakt.

Eet: rund, lam, kip, gevogelte, vette vis, zeevruchten, eieren, groente (spinazie, boerenkool, ui, tomaat, wortel, courgette, etc.), avocado, volle yoghurt, griekse yoghurt, noten, zaden, olijf- en kokosolie.

Eet beperkt: fruit, havermout, gedroogd fruit, quinoa, bruine rijst, zoete aardappelen, bonen (zwarte, garbanzo, kidney, ogen en navy bonen) en donkere chocolade (75%+ cacao).

Vermijd: suiker, siropen, brood, pasta, rijst, graanproducten, ontbijtgranen, bloem, snoepgoed, koekjes, gebak, ijs, frisdranken, vruchtensappen uit pak, kant-en-klaar producten en kunstmatige zoetstoffen.

Voorbeeld koolhydraatarm ontbijt: een halve avocado, banaan, spinazie smoothie en groente omelet op een rijstwafel.

Het is belangrijk dat je tijdens een koolhydraatarm dieet goed de ingrediëntenlijsten doorleest en op zoek gaat naar verborgen suikers. Suiker is een slechte koolhydraat en schuilt onder namen zoals glucose-fructosestroop, dextrose, fructose, sucrose, siroop of glucose. Eigenlijk alles dat eindigt op ‘ose’, of de woorden stroop of siroop bevat is suiker.

Een woord over fruit… Hoewel fruit van nature fructose bevat, is het niet te vergelijken met fructose uit pak vruchtensap. Fruit bevat essentiële vitamines en mineralen en is een uitstekende bron van vezels. Eet fruit zo vroeg mogelijk op de dag en beperk het aantal stuks tot maximaal 2 per dag om snel af te vallen.

Geloof vanaf nu nooit meer onoplettend de ‘gezonde’ verpakkingen. Lees de ingrediëntenlijst door en ga op zoek naar verborgen suikers.

Koolhydraatarm dieet weekmenu
Als koolhydraatarm eten een grote ingreep is op jouw voedingspatroon, dan zul je door dit toe te passen het meeste gewicht gaan verliezen.

Om het makkelijk te maken voor je, vind je hieronder suggesties voor ontbijt, lunch en diner, die zijn gebaseerd op koolhydraatarm.

Ontbijt: Omelet met een flinke dosis groente op laag vuur gebakken in olijf- of kokosolie.
Ontbijt: Twee gekookte eieren met avocado
Ontbijt: Volle yoghurt met een handje noten
Ontbijt: Biologische bacon met ei.
Ontbijt: Smoothie met boerenkool, ananas en yoghurt.

Lunch: Avocadosalade met pijnboompitten, olijfolie en eventueel wat zeezout.
Lunch: Smoothie met banaan, blauwe bessen, kokosmelk en een schepje lijnzaad.
Lunch: Salade met noten, appel, pijnboompitten, limoensap en rucola.
Lunch: Quinoa rijstwafels met stukjes avocado en walnoot.
Lunch: Bonensalade met ei, spekjes, sla en rucola.

Diner: Gegrilde kip met gestoomde groenten.
Diner: Gegrilde gamba’s met groente.
Diner: Wok met groente en vis of kip.
Diner: Kalkoenrollade met groente.
Diner: Gegrilde kipvleugels met groente.

Kies voor deze heerlijke koolhydraatarme gerechten en je vetverbranding draait op volle toeren.

Ben jij een intensieve sporter of heb je simpelweg behoefte aan meer koolhydraten? Eet dan iets meer. Mix bijvoorbeeld wat extra quinoa door je salade of eet een portie gedroogd fruit wanneer je er behoefte aan hebt.

Voor mensen die willen afvallen is dit ook hele nuttige info
Of voor mensen met diabetes!

Laatst gewijzigd door Astrid26; 10 maart 2015 om 10:41
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 07:18   #21
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
EN op het vlak van diabetes en voeding is er in februari 2015 daadwerkelijk wat veranderd. In februari 2015 heeft Harriet Verkoelen, diëtiste en diabetesverpleegkundige, de nieuwe voedingsrichtlijnen bij diabetes gepresenteerd. Koolhydraatbeperkt en Mediterraan wordt het nieuwe voedingsadvies.

Zie ook:
https://www.harrietverkoelen.nl/59/wetenschap/

Wetenschappelijk bewezen dus. Doe er je voordeel mee!!

PS
Voeding wat goed is voor diabetes patiënten is ook goed voor mensen zonder diabetes of bijna diabetes!

Laatst gewijzigd door Astrid26; 10 maart 2015 om 07:30
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 07:29   #22
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@hater,
"Ik heb wel af en toe nog wat lichte hoofdpijn"
Je weet dat je door het nemen van zoetstoffen ook snel hoofdpijn kan krijgen?

Je leest niet goed!!
Af en toe heb ik lichte hoofdpijn, ja, dat is gerelateerd aan mijn ogen en slecht zicht (staat ook in mijn berichtje). Heb jij ook een brilletje nodig OF is je haar voor je ogen gegroeid door de fina & minox ?

Ik sta op een wachtlijst voor een oogoperatie, daarna hoop ik weer alles goed te kunnen zien én van de lichte hoofdpijn af te zijn! Maar goed, dat kan jij niet weten.
Fijne dag hoor.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 10 maart 2015 om 07:34
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 08:15   #23
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helmgirlie Bekijk bericht
Ik denk niet dat Astrid zoetstoffen neemt, anders had ze dat wel geschreven. Als ik het goed lees, leeft Astrid heel gezond.

Sowieso zijn pijnstillers troep die je inneemt. Soms moet je wel.
Dat is ook een van de redenen waarom ik niet vaak meer op dit forum kom en al mijn weblogs heb weggehaald: ongezellige sfeer (behalve bij het subforum haarwerken) en je moet je vaak verdedigen op dit forum! Zo jammer.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2015, 11:20   #24
Sabrina86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 8
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hater Bekijk bericht
Je bedoelt suikervrij als in ik neem zoetstoffen?
Ga asjeblieft eens opzoeken wat smaakversterkers, zoetstoffen etc met het lichaam doen...............Ik wil jouw voedingsschema wel eens zien.

Jammer dat er zo snel conclusies worden getrokken he! En dan ook op die toon 'Ga alsjeblieft een op zoek...' De naam Hater doe je in ieder geval eer aan
__________________
----------------------------------------------------------------
Op dit moment gebruik ik geen medicatie meer!


Onderstaande enige tijd gebruikt:
Minoxidil 5%
IJzertabletten 200 mg
Melatonine 5 mg
Trix Basic (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Trix Basic Beta (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Sabrina86 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2015, 22:14   #25
Idonaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Alopecia en melatonine?

Ik heb sinds een maand of 3 een aantal kale plekjes bij mijn zoontje ontdekt. Nu bedacht ik mij, dat dit ongeveer rond dezelfde tijd is ontstaan sinds ik mijn zoontje 0,2 mg melatonine geef voor het inslapen. (Dit op advies van de juf en overleg met de huisarts omdat hij chronisch slaapgebrek had en niet bij de les was)
Volgens de dokter kan is dit niet de oorzaak zijn maar toch geeft mij dit wel vraagtekens. Heeft iemand hier ervaring mee?
De dokter gaf dit wel de naam alopecia maar vertelde dat dit vanzelf weer weg zou gaan.
Idonaa is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2015, 04:22   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Toeval bestaat. Of misschien is de reden dat je hem melatonine gaf ook de reden dat hij die plekjes heeft. Lichamelijke stress door slaaptekort.

Ik stoot mijn kop knalhard tegen een kastje. Ik neem een ibuprofen omdat ik koppijn krijg van die botsing met het kastje. En nu heb ik een bult op mijn kop. Volgens de dokter kan dat niet door de ibuprofen komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.