Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2011, 22:57   #301
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
nee, mijn scheiding is nog niet zo zeer uitgedund.

Maar mijn dermatoloog zegt dat juist ferritine meer zegt als ijzergehalte??

Mijn ijzer oftewel HB gehalte zat boven de 8 wat goed moet zijn?

Maar dan is jou ferritine nogal wat beter als die van mij?

Is trouwens het onderste rijtje plaatjes, na behandeling met minoxidil?

Heb jijzelf trouwens ook problemen met haaruitval?
tobje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 23:42   #302
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De bovenste plaatjes zijn van links naar rechts: het beginstadium en daarna de resultaten na behandeling met minoxidil 2% (zoals ook vermeld staat bij de plaatjes)
De onderste plaatjes zijn de resultaten van minoxidil 5%.

Op dit forum zitten bijna alleen maar mensen met haaruitval. Bij mij doet 't er niet veel meer toe, ik draag al jaren lang een pruik.

Een hoog ferritinegehalte krijg je vrij snel, namelijk al als je ergens een kleine ontsteking in je lichaam hebt. Ferritine is een eiwit. IJzer is een mineraal. HB is hemoglobine.

Hier heb je een website met bloedreferentiewaarden en enige uitleg:
http://memoboek.dynapaper.nl/
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2011, 12:00   #303
Ice leovince
HaarWeb lid
 
Ice leovince's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Locatie: N-H
Berichten: 38
Hallo allemaal ik ben nieuw op het forum,
mijn naam is Ice en ik ben 20 jaar oud, helaas heb ik al ongeveer een jaar last van dunner wordend haar. mijn vader heeft een hoefijzer vorm kapsel nu, waarvan de zijkanten nog vrij normaal zijn qua dikte en bovenop zit er nog wel haar maar dat is erg dun en weinig.
mijn moeder heeft alleen maar 3 zussen dus daar kan ik weinig uit opmaken toch? want ik had gehoord dat de broer van je moeder ook belangrijk was om te kijken waar je zelf heen gaat. anyway, ik slik nu bijna 3 maanden fenistaride en het werkt wel merk ik. Mijn problemen lijken veel op die van andere mensen die hier komen. ik had ook opeens last van dat mijn haar dunner werd bovenop en dat ik tijdens het wassen van mijn haar en mijn haar doen heel veel haartjes aan mijn handen had.

Nou wil ik altijd een stapje verder gaan door de kleine (soms irritante) perfectionist die in me zit. dus ik heb al het een en ander gelezen hier, vooral de stickies. zoals op de meeste fora erg duidelijk !
Ik heb gevonden dat bepaalde shampoo's met keto(nog wat) goed zijn? ik kon niet vinden waarom en waar ik die kan halen. daarnaast zat ik net even te neuzen door het gel-topic en zal ik dat een paar van mijn oude waxes langs kwamen vooral die van loreal. maar ik heb juist bij die waxes dat dat spul op mijn hoofd huid blijft plakken en dat lijkt me niet zo fijn dus ik vraag me af of er ook bekende producten zijn waarmee je je haar mooi kan laten worden en in model kan brengen zonder dat het schadelijk is voor je hoofdhuid?

eehmm.. wat betreft voeding en bewegen zit het wel goed. ik eet gevarieerd en genoeg. ik sport drie keer in de week en ontspan genoeg, en ik heb verder ook niet echt een stressvol leven of zo.

lange introductie van mezelf maar ik zit met nog wel meer vragen, maar alles op z'n tijd.

Ice!
Ice leovince is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 13:49   #304
MrM@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2010
Berichten: 11
Ik ben 23 jaar, merk sinds een jaar duidelijke haaruitval. Ik merk er alleen qua inhammen en mijn voorhoofd duidelijk wat van. Terwijl ik eerst voorop leuke creaties kon maken met een potje gel kijk je nu al door mijn haar heen en zie je mijn hoofdhuid.

Dermatoloog begint verhaal over AGA en legt mij de keus voor medicijnen voor. Vond Propecia te duur en heb het allemaal wat vooruit geschoven.
Ze wilde niet meewerken aan het verschaffen van vergelijkbare middelen en eventueel zelf verdelen in porties etc. Had er genoeg mee rondgelopen dus ff geprobeerd van mij af te zetten. Nu zit ik er weer erg mee (is echt op en af) en wil toch weer stappen gaan ondernemen maar weet niet goed WAAR te beginnen.

Aan de ene kant wil ik wel met minoxidil beginnen maar er zijn zoveel soorten dat ik niet weet waar te beginnen, ook hoor ik verschillende meningen over het aanbrengen.. Ik twijfel nog..
Beginnen met finastiride of niet, minoxidil, of toch kort knippen en het accepteren..Zucht.. wat een rotgevoel..
MrM@ is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 14:38   #305
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Al dat geknoei met gel of wax.... Ik zou bijna gaan denken dat die troep de oorzaak is van haaruitval.

Je kunt starten met de halve dosering van minoxidil 5%, dus 2 maal daags 0,5ml. Foam is makkelijk aan te brengen langs de haarlijn en op de inhammen. Als je lichaam daar goed op reageert, kun je na een maand overschakelen op de volle dosering.
Als je na minstens een half jaar consequent gebruik niet tevreden zou zijn, kun je overwegen om er finasteride bij te gaan slikken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 15:57   #306
MrM@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2010
Berichten: 11
Hmmz misschien wel een goed idee. Ik twijfelde gewoon heel erg omdat ik las allemaal termen als PPG en dan ook nog al die percentages en foam en schilvers.. Schrikt een beetje af haha..

Vooral ook omdat het mij vooral voor op mijn hoofd stoort en het vooral voor bovenop zou zijn of zo..

Dan maar eens op zoektocht waar ik het het beste kan gaan halen, zag heel wat sites langskomen maar vind het maar eng..haha..
MrM@ is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 21:27   #307
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde MrM. Weet ook niet waar ik mee moet beginnen. Denk dat het bij mij erfelijk is (vader ooms hebben dit ook). Finas lijkt dan voor mij het beste om rustig mee te beginnen omdat dit de oorzaak aan zou moeten pakken.
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 22:21   #308
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou eerst een half jaar minoxidil gaan gebruiken en pas daarna finasteride overwegen. Objectief beschouwd is minox toch de meest 'onschuldige' medicatie van de twee.

Als je na een half jaar hebt ervaren wat minoxidil voor je doet en weet dat je er geen bijwerkingen van hebt, dan kun je finasteride er misschien bij nemen.

Maar anderen zullen argumenteren dat je zo snel mogelijk met finasteride moet beginnen omdat dat het proces van AGA aanpakt bij de bron en schade aan haarwortels vermindert. Minoxidil werkt volgens een ander mechanisme.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 00:48   #309
Harrie2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 88
Hallo ik ben nieuw ! ( p.s. Stemcelex )

Hallooo ik ben Harrie ( de AGA tast ook mijn zelfvertrouwen aan en daarom gebruik ik niet mijn echte naam, kinderachtig, ik weet t ! )

Leeftijd : 18

Op 17 en een 3kwart jarige leeftijd ontdekte ik voor het eerst inhammen. Nu ben ik 18 en 1kwart . en het is echt raar. Als ik op foto's kijk van toen ik 14 was lijkt het net of ik toen kaler was dan nu. terwijl ik toch nu echt kaler lijk ! Ja, een beetje zo van ; buiten is het koud, maar op straat niet. snap er echt niks van dat het me nu pas opvalt.

Ik vraag me nu af, ik zag een product genaamd Stemcelex. Het lijkt beter te werken dan the big 4. moeten jullie maar is kijken daarnaar. weet niet of er al een topic is erover !? maar dat lijkt wel een wondermiddel ( een beetje dan ). ik maak hier geen reclame ofso, maar ik zou willen weten of dat nou een oplichting is of niet. het is wel prijzig. oke volgens mij moet ik dit in een ander topic doen maar ik heb geen idee waar. excuses hiervoor.

Dag !
Harrie2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 02:07   #310
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Over Stemcelex is al een topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10767
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 02:41   #311
Harrie2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 88
onderzoekers van universiteit van pennsylvania. die zullen het wel weten toch !?

Maar dat is van 2007. en sinds januari van dit jaar lees ik steeds meer dingen over dat ze nu iets gevonden hebben. ik dacht dat stemcelex dat was . Dit hieronder las ik. inhammen.blogspot.com

Een crème tegen haaruitval, de ultieme oplossing?
Goed nieuws voor iedereen met inhammen en ander haarverlies. Onderzoekers van de Universiteit van Pennsylvania hebben ontdekt dat, bij kaalheid,de haarzakjes nog steeds haargroei produceren. Dit zijn echter microscopisch kleine haren, die met het blote oog niet te zien zijn.


Oorzaak van haaruitval
Met deze ontdekking denken de onderzoekers de oorzaak van haaruitval bij mannen te hebben ontdekt.
De stamcel die betrokken is bij het maken van de haar, zou zo gemanipuleerd kunnen worden dat er weer een volwaardige haar uit het haarzakje komt.

Uiteindelijk zou een crème kunnen worden ontwikkeld die de stamcellen stimuleert.
Harrie2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 12:58   #312
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hier is nog een topic over dat nieuws:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=26729
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 16:21   #313
Samson-af
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 4
Nieuw

Beste mensen van het haarwebforum, ik ben een student van 22 jaar en normaal gesproken zou ik nu moeten werken aan m'n scriptie. Ik ben spijtig genoeg voortdurend met de status van mijn haar bezig waardoor ik mij niet genoeg kan concentreren op dit moment.
Daarom heb ik besloten snel lid te worden van haarweb om mijn verhaal te vertellen. Thuis of met vrienden praat ik niet graag over mijn zichtbaar terugtrekkende haargrens.
Het begon allemaal toen ik 16 was, op de bus merkte een vriendin van mij op dat ik bovenaan mijn hoofd een kale plek had.
Mijn kapster vertelde me echter dat dit maar mijn kruin was, niets om bang over te zijn. Hierna volgden, het klinkt wat melancholisch, de mooiste 2 jaar van mijn leven tot nu toe. Geen stress, mooie meisjes, en het gevoel dat ik de wereld aankon. Mooie verhaaltjes duren echter niet lang want ondertussen begon mijn haar toch uit te dunnen.

Op mijn negentiende had ik te maken met een zeer stressvolle periode en ik begon ook meer en meer obsessief bezig te zijn met mijn haar.
Uiteraard heeft een dergelijke ontwikkeling ook een slechte invloed op mijn zelfvertrouwen gehad in die periode.
Langzaam aan begon het besef te komen dat er niet veel tegen te doen viel. Ik heb in deze periode ook dikwijls mijn heil gezocht op deze site maar zoals zoveel anderen op een passieve manier. Ik heb ook minoxidil en finasteride meermaals overwogen maar ben nooit tot het gebruik van deze middelen over gegaan vanwege de angst voor bijwerkingen en het idee dat je dit door moet pakken anders heeft het geen zin.
Minder stressvol leven meer sporten en fruit eten , kortom gezonder leven is de remedie waarvoor ik gekozen heb en ik moet zeggen, al kan ik me vergissen, dat mijn haar minder snel uitvalt dan vroeger.
Niettemin erger ik mij op sommige momenten (zoals vandaag) nog aan mijn dunne haardos, dan kan ik mij even op niets anders concentreren en is de spiegel mijn beste vriend of vijand liever.
Naar mijn mening is het dan ook op die momenten dat mijn haaruitval sterker is ook omdat ik dan vaak met mij vingers door mijn haar ga en er aan pruts.
Als ik echter een week minder met mijn haar bezig ben lijkt het een stuk beter te liggen,ik denk dan ook dat zo weinig mogelijk bezig zijn of bezorgd zijn met je haar de sterkste remedie is.
Ik zit niet direct met veel vragen maar wou toch gewoon eens mijn verhaal doen, ook wil ik de site bedanken voor de hulp die het kan zijn voor de mensen want het doet soms heel wat te weten dat je niet alleen bent.
Mvg
Samson-af is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 22:17   #314
nuckythompson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 6
Hallo.


Ik ben pas 17 jaar oud, maar ben al op de hoogte van mijn 'probleem' sinds ik begin 16 was.

De vader van mijn moeder is kaal, en door wat zoeken wist ik toen al, ondanks dat er nog niks aan de hand was met 16 jaar, wat mij te wachten stond.
Nu ben ik een jaar verder, en heb ik grote inhammen (die ik wel kan verbergen) en een kaal plekje. Na meer dan een jaar passief rondgekeken te hebben (ook hier) heb ik sinds 2 weken geleden besloten dat het tijd was voor actie.

Afspraak met de huisarts, maar zoals verwacht was hij niet echt op de hoogte.
Sinds vandaag ben ik echter begonnen met Minoxidil 2% (liquid) van het merk fagron, wat je gewoon in de apotheek kan kopen.
Ik moet zeggen dat het goed voelt om nu eindelijk actie te ondernemen.
Hier zijn de foto's van mijn haar vandaag, de dag dat ik voor het eerst minoxidil gebruik. (Ze zijn anoniem gemaakt, want dit probleem brengt ook een hoop onzekerheid met zich mee...)


Normaal: Klik

Frontaal: Klik

Rechts: Foto 1 + Foto 2

Links: Foto 1 + Foto 2

Kruin: Foto 1 + Foto 2



Ik heb ook nog een paar vragen:


1:
Is het verstandig om al met finasteride te beginnen? Voordeel is voor mij dat ik er snel bij ben, en je leest altijd dat dat een van de factoren is die succes vergroten (alhoewel, ik ben pas 17 en nu al zo erg...)
Als ik hiermee zou beginnen, wacht ik sowieso nog een half jaar, want ik wil ook eerst minoxidil afwachten wat het resultaat is na 6 maanden, en sowieso nog wat 'tijd rekken', aangezien mijn jonge leeftijd.

2:
Zijn hier misschien ook anderen die al op hun 16e/17e hiermee te maken hadden? Wat hebben jullie gedaan?

3:
Kan ik iets realistisch verwachten van de minoxidil 2% waarmee ik vandaag mee begonnen ben? En is het slim, om ook Nizoral te gaan gebruiken?



Ik hoop hier nog lang te blijven op het forum!
(met een dubbel gevoel)


Ontzettend bedankt!
nuckythompson is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 22:49   #315
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, Samson en Nucky. Ik besef dat jullie hier liever niet waren, maar gegeven de omstandigheden is het goed dat jullie de weg hebben gevonden. Jullie zijn in ieder geval niet alleen!

Nucky, het is heel goed dat je minoxidil eerst wat tijd geeft. Met finasteride moet je toch echt nog wachten en bovendien vind ik dat je daar zeker niet aan moet beginnen zonder dat je dokter op de hoogte is. Maar je kunt wel al beginnen met zoveel mogelijk uit de kast te halen om verder de haaruitval te vertragen. Nizoral is dan een goede tweede. En er zijn ook supplementen die je waarschijnlijk kunnen helpen om de kwaliteit van je haar te verbeteren.

Realistisch mag je van minoxidil verwachten dat het het kaler worden op de kruin en middenvoor op z'n minst heel sterk remt. Maar garanties zijn er niet, misschien is je AGA te sterk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.