Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 april 2008, 23:28   #1
Rennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 1
Talking Eindelijk een oplossing! Paranormale therapie

Hallo beste lezers,

Ik ben Renée, ik ben 19 jaar en ik heb al vanaf mijn 3e last van trichotillomanie. Vroeger had ik echt kale plekken, maar naarmate ik ouder werd ging ik steeds strategischer trekken zodat mijn haar nu wel heel dun is, maar nergens kale plekken te zien zijn. Nooit wist ik wat ik had totdat ik op mijn 17e een vriendin vertelde over mijn probleem. Zij had hierover een aflevering van dr. Phil op tv gezien. Ik was erg opgelucht maar tegelijk ook boos. Waarom wisten andere mensen wel wat dit was en ik niet, terwijl ik degene was die er last van had. Ik heb het altijd moeilijk gehad met hoe ik er mee om moest gaan, ook nadat ik veel research had gedaan, maar gelukkig heb ik heel veel steun van mijn vriend gehad.
Op mijn 6e is mijn moeder begonnen met oplossingen te zoeken voor mijn hoofdpijn (ze dacht dat harentrekken gewoon een gewoonte was en wist er verder niks over). Ik ben bij de KNO en neurologie geweest en heb verschillende scans laten maken (EEG, CT, MRI) maar nergens kwam iets uit. Op mijn 13e zijn deze nog eens gedaan, zonder resultaat.
Nadat ik wist wat TTM was heb ik heel veel verschillende therapiën geprobeerd: ostheopathie, haptotherapie, psychotherapie, mensendieck therapie. Dit alles om ervoor te zorgen dat ik meer kon ontspannen. Dit is namelijk mijn probleem. Daardoor had ik ook erg veel last van hoofdpijn. Uiteindelijk heb ik van mijn mensendieck therapeute een telefoonnummer gekregen van een paranormale therapeut.
Daar ben ik afgelopen vrijdag naartoe geweest. Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten omdat ik eigenlijk niet zo geloof in dat soort dingen, maar omdat niks tot nu toe geholpen had, wilde ik het op zijn minst proberen. Ik kwam binnen, moest vertellen wat ik had en hij legde me uit dat mijn houding verkeerd was en dat ik daardoor heel veel spanning in mijn rug ervaarde. Dit leidde tot hoofdpijn en daardoor was ik haren gaan trekken, omdat ik op zo'n jonge leeftijd (3 jaar) niet kon zeggen dat ik hoofdpijn had en zelf dit als oplossing gebruikte. Omdat het een gewoonte was geworden voor mij, bleef ik dit doen ook op latere leeftijd. Nadat hij me dit verteld had, vroeg hij mij te gaan liggen. Hij legde zijn handen op mijn buik en concentreerde zich erg op mij en ademde daarbij heel zwaar (ik kan niet goed uitleggen wat hij precies deed, het was tenslotte paranormaal). Daarna liet hij me het verschil van voor en na zien. De spanning in mijn rug was weg en het zenuwachtige gevoel wat ik voorheen altijd had ook. Ik voelde me een stuk beter. Een kwartier later stond ik buiten met de boodschap dat ik binnen 4 weken overal vanaf moest zijn. Sinds vrijdag heb ik niet meer aan mijn haren getrokken. Het is zo ontzettend bizar, maar de drang is helemaal weg. Ik voel me echt een ander mens en vind het geweldig! Ik ben ontzettend trots op mezelf ondanks dat ik er niets voor heb hoeven doen. Mijn vriend zegt dat ik gelukkiger uitzie dan ooit!
Ik wilde dit graag met jullie delen zodat dit misschien ook een oplossing kan worden voor meer mensen!!

Liefs Renée
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2008, 16:18   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Renee

Kom je uit Nederland of uit België? Maw is die therapeut van jou dicht in mijn buurt of niet? Ik woon in Antwerpen.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2008, 18:23   #3
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
ik zou ook erg graag willen weten of je er nog steeds vanaf bent en vanwaar deze therapeut is
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2008, 16:07   #4
*Diana
HaarWeb lid
 
*Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2008
Berichten: 8
Waar zit die therapeut?
Ik heb ook bij mensendieck gezeten voor mijn houding en ik heb ook al vanaf kinds afaan TTM.

Echt fijn dat het hielp!
*Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2008, 10:15   #5
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
Laatste stuk van je verhaal doet me denken aan acupunctuur. Toen ik wilde stoppen met roken ging dat op dezelfde manier qua gevoel...geen drang meer om te roken, geen zin meer...net alsof er een scheiding is gelegd tussen wat je lichaam wil en je geest wil...beide nu iets anders.

Roken interesseerde me ook niks meer...van de ene op de andere dag! Echt raar. Zo zie je...er is meer dan alleen een pilletje of andere bekende medicijnen.
Tai is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2008, 23:50   #6
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hallo Renée,
zou je wat info kunnen geven over waar en wie ?

groetjes van een haarweblid van lang geleden... ben er helaas nog steeds niet vanaf :-(

zou het fijn vinden wanneer je me direct zou mailen, voor mijn mailadres moet je maar even een privebericht sturen.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Stefke; 9 juni 2008 om 09:05 Reden: Geen privé-gegevens in berichten toegestaan.
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 13:03   #7
ragazza
Ragazza
 
ragazza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2002
Locatie: Schoonebeek
Berichten: 32
Ja,ik wil ook wel graag wat meer weten. Hoe is het nu bijvoorbeeld. Vertel vertel vertel......
__________________
Ragazza
ragazza is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testosteron als oplossing? Dude22 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 26 maart 2007 00:42
Heeft therapie voor mij nog zin? Dino TTM - Algemeen 3 15 mei 2005 12:38
website met therapie skollerie TTM - Algemeen 1 10 april 2005 15:45
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Eindelijk... wiepwiep TTM - Algemeen 8 25 maart 2003 14:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.