Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 januari 2004, 15:06   #1
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Haarverlies andere lichaamsdelen

Ik gebruik sinds september finasteride en heb sinds kort lichte haaruitval op m`n kuiten en bovenbenen
Is dit een soort van tijdelijke shedding? Voor de rest heb ik wel het idee dat finasteride helpt.. ( op het hoofd dan )
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie

Laatst gewijzigd door Henk21; 28 maart 2004 om 19:50
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 15:26   #2
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Normaal gesproken krijg je juist meer lichaamsbeharing door gebruik van fina.
Fina is een 5ar type 2 remmer, 5ar type 2 komt bijna alleen maar voor in je schedel, in de rest van je lichaam komt zowat alleen maar 5ar type 1 voor. Bij remming van type 2, word type 1 extra gestimuleerd waardoor er normaal gesproken extra lichaamsbeharing ontstaat.

Please correct me if i'm wrong.


P.s.
In je regime staat vit B6. Welke vitamine B6 gebruik je? Wanneer je de verkeerde vorm van vit. B6 inneemt kun je juist haaruitval stimuleren. De enige type vit. B6 die haaruitval tegengaat is pyridoxine (icm zink (sulfate) ).


Groetjes,
Jaapie
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Jaapie; 4 januari 2004 om 15:30
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 16:03   #3
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Originally posted by Jaapie
5ar type 2 komt bijna alleen maar voor in je schedel, in de rest van je lichaam komt zowat alleen maar 5ar type 1 voor.
nope.

Citaat:
Originally posted by Jaapie
Please correct me if i'm wrong.
Bij deze, 5ar. Type I komt zeker wel veel voor in de schedel, alleen niet zozeer bij de scalp (hoofdhuid) Er zijn onderzoeken gedaan naar beide typen 5ar. En er is het één en ander aan type I in het hersenweefsel gevonden. Waarom dit zo is, is nog onduidelijk. Maar waarschijnlijk heeft het met de "negatieve reactie" van de hypofyse te maken.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 16:19   #4
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Originally posted by pindakaas

Bij deze, 5ar. Type I komt zeker wel veel voor in de schedel, alleen niet zozeer bij de scalp (hoofdhuid).
Weet ik, maar ik heb het over type 2 in de rest van het lichaam.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 16:59   #5
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
In de hoofdhuid zijn beide typen 5ar aanwezig. Type 2 is in grotere hoeveelheden aanwezig in de prostaat en haarwortelkernen (dermal papilla).

Er is wel eens een test gedaan met een orale 5ar1 remmer "mk 386" geloof ik. Het remde max. 50% van het DHT in de bloedbaan, het gekke ervan was dat het middel geen effect had op AA. Hieruit kan je concluderen dat het remmen van 5ar2 kaalheid stopt/remt (vandaar dat fina werkt bij de meeste mannen).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 17:51   #6
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Komt voor in je hersenweefsel, beschadigd dit dan niet bij het innemen van finas? Of komt je denkvermogen niet hiermee in aanraking?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 19:40   #7
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Oh ja, we moeten niet vergeten dat duta een betere 5ar2 remmer is dan fina. Het is best mogelijk dat het remmen van 5ar1 dmv duta, geen enkele bijdrage heeft bij het stoppen/remmen van het kalingsproces. Mannen zonder 5ar2 worden nooit kaal, ook al hebben ze 5ar1 in hun lichaam.

Dit alles verklaart ook waarom duta méér haar laat groeien dan fina.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 21:20   #8
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
hoe kom je aan die wijsheid dat mannen zonder 5ar2 nooit kaal worden ? waarom werkt Fina dan voor heel veel mensen niet , of hoe komt het dat fina na een paar jaar zijn werking verliest .
ik snap er steeds minder van haaruitval , het lijkt alsof met deze ziekte niks logisch is .
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 23:05   #9
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Originally posted by kabouterplop
hoe kom je aan die wijsheid dat mannen zonder 5ar2 nooit kaal worden ? waarom werkt Fina dan voor heel veel mensen niet , of hoe komt het dat fina na een paar jaar zijn werking verliest .
ik snap er steeds minder van haaruitval , het lijkt alsof met deze ziekte niks logisch is .
Iedere man heeft beide typen enzymen in z`n bloed lopen, dus ook DHT. Het zit `m juist in de binding bij de haarfollikel met het enzym (erfelijk of niet) Ook speelt de hoeveel/snel-heid van DHT --> 5ar enzymen een rol. Fina werkt daarom ook niet bij iedereen fantastisch. Het feit dat het middel na een paar jaar z`n effect verliest heeft puur te maken met de weerstand die `t lichaam opbouwt. (Kijk naar een griep-virus op jonge leeftijd, `t lichaam maakt na een bepaalde tijd ook anti-stoffen aan om het virus de baas te zijn) Dit is ook zo met fina/dutasteride, T word omgezet in DHT en deze enzymen blijven aanvallen uitvoeren op de haarwortels. Puur omdat die (erfelijke)"onthaarsignalen" er zijn/blijven, word het aantal enzymen in de bloedvaten ook vergroot. (de vraag word gewoon groter)
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 23:19   #10
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
mmmmmmmmmmm als dat waar is wat je allemaal schrijft dan ziet het er niet goed uit voor ons , niets zal dus afdoende helpen , behalve dan de bewuste genen repareren / blokeren.
weet niet of ik hiervan nog kan slapen vanavond.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 23:27   #11
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Daarom zou Innovate juist zo een goed middel kunnen zijn. Theoretisch word er gezegd dat die onthaarsignalen door hun middel worden geblockt.
Het enige probleem is, is dat dit tijd nodig heeft. Net zoals het tijd nodig heeft om een haar uit te laten vallen.
Maar zoals ik al zei, het middel is nog zo nieuw en resultaten wil Lion blijkbaar niet vrijgeven... (waarom is me ook een raadsel)

Maar ok, het middel zegt theoretisch signalen te kunnen blokkeren en nu maar hopen dat dit in de praktijk ook zo zal zijn...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2004, 23:39   #12
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Laten we het dan maar weer hopen , hoewel ik een beetje moedeloos er allemaal van wordt , overigens is het op hairsiteforum ineens erg stil omtrend dit middel , ik lees mensen die het al 3maanden gebruiken en alleen constateren dat hun haar iets beter aanvoeld.
ik hoop natuurlijk dat dit het laatste middel zal worden maar ben uiteraard na al die jaren , erg sceptisch geworden.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2004, 19:27   #13
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Bedankt voor de informatie heren, maar ik weet nu nog steeds niet of het uitvallen van mijn lichaamshaar op kuiten, voorkant bovenbenen en het dunner worden van de haren op mijn borst/buik een goed of slecht teken is. M`n haaruitval op m`n hoofd is door de sheddingsperiode heen. Ik verlies nu ongeveer 100 haren per dag. Ben in sept 2003 begonnen met fina.
Mischien ligt het aan het feit dat ik laat ben in de ontwikkeling van mijn lichaam en dat ik nog in een soort van puberteit zit met mijn 21 jaar?!?


Is dit een goed teken of een slecht teken over de werking van finasteride op mijn lichaam?
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 18:53   #14
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Kan iemand antwoord geven op m`n vraag?
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 19:10   #15
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Mhh nee, ik weet niet hoe dat komt. Normaal gesproken krijg je juist extra haargroei dat veroorzaakt word door Finasteride.
Als je er heel erg mee zit, kun je beter even bij je huisarts langsgaan.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.