Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juni 2010, 23:53   #1
pejebee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 10
Thumbs down FUT Behandeling mislukt

Ik heb vorig jaar een HT litteken behandeling laten doen volgens de brute strip methode en die behoorlijk is mislukt.
Het ziet er erg onnatuurlijk uit met kale plekken er tussen.

Het enige wat ze mij willen aanbieden is nog eens zo'n brute Strip waar ik al een behoorlijk lelijk litteken aan over heb gehouden terwijl zij op hun site juist de FUE i.p.v. FUT methode aanprijzen als minder negatieve effecten geen littekens etc...

Ik heb behoorlijk het vertrouwen in deze toko verloren en wil eigenlijk alleen maar mijn geld terug.

Wat zijn mijn rechten?
Wat kan hier tegen ondernemen?
Is een rechtszaak een optie?
Bij welke instantie kan ik een klacht indienen?

Grt,

Peje

Laatst gewijzigd door pejebee; 30 juni 2010 om 00:03
pejebee is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 23:57   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pejebee Bekijk bericht
Het enige wat ze mij willen aanbieden is nog eens zo'n brute Strip waar ik al een behoorlijk lelijk litteken aan over heb gehouden terwijl zij op hun site juiste de FUE aanprijzen als minder negatieve effecten geen littekens etc...
Dat klopt toch ook ? of bedoel je FUT ?

Vooraf heb je waarschijnlijk moeten tekenen dat je op de hoogte was van evt risico's. Wat dat betreft geef ik het weinig kans en ben je overgeleverd aan de coulance van de kliniek.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2010, 13:06   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.275
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dat klopt toch ook ? of bedoel je FUT ?

Vooraf heb je waarschijnlijk moeten tekenen dat je op de hoogte was van evt risico's. Wat dat betreft geef ik het weinig kans en ben je overgeleverd aan de coulance van de kliniek.
Ze kunnen je wel van alles laten tekenen. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan onschendbaar zijn. Wat betreft het litteken, dat zal juridisch heel lastig worden. Maar als het uiteindelijke ht-resultaat echt slecht is, dan heb je volgens mij wel een goed punt, mocht je er een gerechtelijke procedure van willen maken.
Maar ik raad je aan om eerst te proberen er met de desbetreffende kliniek uit te komen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2010, 13:37   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.434
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pejebee Bekijk bericht
Ik heb vorig jaar een HT litteken behandeling laten doen volgens de brute strip methode en die behoorlijk is mislukt.
Het ziet er erg onnatuurlijk uit met kale plekken er tussen.

Het enige wat ze mij willen aanbieden is nog eens zo'n brute Strip waar ik al een behoorlijk lelijk litteken aan over heb gehouden terwijl zij op hun site juist de FUE i.p.v. FUT methode aanprijzen als minder negatieve effecten geen littekens etc...

Ik heb behoorlijk het vertrouwen in deze toko verloren en wil eigenlijk alleen maar mijn geld terug.

Wat zijn mijn rechten?
Wat kan hier tegen ondernemen?
Is een rechtszaak een optie?
Bij welke instantie kan ik een klacht indienen?

Grt,

Peje
Da's shit Peje. Ik heb 2 vragen:
1. welke kliniek?
2. heb je foto's?

Als er sprake is van grove schuld heb je een mogelijkheid de kliniek aan te klagen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2010, 22:09   #5
pejebee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Da's shit Peje. Ik heb 2 vragen:
1. welke kliniek?
2. heb je foto's?

Als er sprake is van grove schuld heb je een mogelijkheid de kliniek aan te klagen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Ik ga eerst proberen eruit te komen met de desbetreffende kliniek voordat ik pas met modder begin te smijten maar ze reageren bijna niet dus ik ben al wat info aan het verzamelen.

Ik heb een rechtsbijstandverzekering maar bij wie en waar moet ik de kliniek aanklagen ik heb echt geen idee.
Je hebt ook nog zoiets als een tuchtcollege maar is dat hier ook voor bedoeld?

Kan een deel of al mijn geld terug eisen met een dit slechte resultaat? of als het niet meer hersteld kan worden is er dan smartengeld?
pejebee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2010, 22:40   #6
tevereden_77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 10
Zoals Norwood al zegt, waarschijnlijk heb je voor je HT iets getekend waarin de risico's vermeld worden, zodat de kliniek zich op die manier indekt voor gevallen zoals de jouwe.


Ben je soms behandeld bij Laser Surgery? Ik las vandaag in de Metro een advertentie van deze kliniek. Aan de hand van een prijsvraag maakte je kans op een gratis consult twv 68 euries en 35% korting op een behandeling...uhh ik bedoel natuurlijk een operatie! Volgens mij zitten ze hier verlegen om klanten...

Succes met het vervolg, houd ons op de hoogte...
tevereden_77 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 17:35   #7
pejebee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tevereden_77 Bekijk bericht
Zoals Norwood al zegt, waarschijnlijk heb je voor je HT iets getekend waarin de risico's vermeld worden, zodat de kliniek zich op die manier indekt voor gevallen zoals de jouwe.


Ben je soms behandeld bij Laser Surgery? Ik las vandaag in de Metro een advertentie van deze kliniek. Aan de hand van een prijsvraag maakte je kans op een gratis consult twv 68 euries en 35% korting op een behandeling...uhh ik bedoel natuurlijk een operatie! Volgens mij zitten ze hier verlegen om klanten...

Succes met het vervolg, houd ons op de hoogte...
Ik heb weer een reactie van ze gehad en het kwam er op neer dat ik maar zelf achter de Chirurg in brussel aan moest misschien had ik meer mazzel want zij kregen geen reactie meer van hem.

Ik heb terug gemaild dat ik dit echt belachelijk vond en dat zij verantwoordelijk zijn.

Het enige wat ze willen aanbieden is een eenvoudige FUT behandeling waar ik gewoon niet meer aan begin vanwege mijn slechte ervaring met de laatste en ook niet geloof dat het daar mooier van wordt.

Bovendien zijn er nu ook technieken waarbij ze daadwerkelijk een deel van een haar kunnen transplanteren namelijk HaarStamcel Transplantatie wat voor mij een veel betere optie is.

Ik heb gevraagt of ze bereid zijn mij op een andere manier te compenseren maar daar verwacht ik niet al te veel van.


pejebee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2010, 22:04   #8
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
als het een arts is in brussel kunnen het maar een 2 tal artsen meer zijn....

kan het nu echt zo kwijt om die naam te vermelden ? toch best dat men andere klanten behoedt van dezelfde fout te maken als jij ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2010, 18:34   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.434
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pejebee Bekijk bericht
Ik ga eerst proberen eruit te komen met de desbetreffende kliniek voordat ik pas met modder begin te smijten maar ze reageren bijna niet dus ik ben al wat info aan het verzamelen.

Ik heb een rechtsbijstandverzekering maar bij wie en waar moet ik de kliniek aanklagen ik heb echt geen idee.
Je hebt ook nog zoiets als een tuchtcollege maar is dat hier ook voor bedoeld?

Kan een deel of al mijn geld terug eisen met een dit slechte resultaat? of als het niet meer hersteld kan worden is er dan smartengeld?
Schakel je rechtsbijstandsverzekeraar nu maar in. Die weet wel wat te doen. Stop zelf met aktie, dadelijk doe je nog iets verkeerds!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2010, 18:48   #10
Seiko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 27
Mogen we weten om welk instituut het gaat? Kunnen anderen tenminste ook opletten.
Seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 18:36   #11
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
als het een arts is in brussel kunnen het maar een 2 tal artsen meer zijn....
Welke twee dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 18:37   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pejebee Bekijk bericht
Ik heb weer een reactie van ze gehad en het kwam er op neer dat ik maar zelf achter de Chirurg in brussel aan moest misschien had ik meer mazzel want zij kregen geen reactie meer van hem.

Ik heb terug gemaild dat ik dit echt belachelijk vond en dat zij verantwoordelijk zijn.
Lijkt mij ook dat je zaken hebt gedaan met die kliniek en niet met die chirurg.

Maar net zoals Limbo zei: volgens mij is het tijd om je verzekeraar in te schakelen!

Succes en hou ons op de hoogte als je wilt!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 15:52   #13
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Beste Pejebee,

Verschrikkelijk dat je haartransplantatie is mislukt. Je rekent op iets moois, en dat gebeurt je dit.

Procederen raad ik je in eerste instantie niet aan. Uit jurisprudentie is gebleken dat klinieken niet snel voor tegenvallende resultaten aansprakelijk kunnen worden gehouden. Dit vloeit mede voort uit het feit dat ook een kliniek geen invloed heeft op de reactie van het lichaam op medische behandelingen. Een kliniek kan slechts dan worden aangesproken wanneer:

1. Sprake is van een beroepsfout. Geldende protocollen zijn bijvoorbeeld niet nageleefd, waardoor is vast komen te staan dat de behandeling niet het gewenste resultaat heeft bereikt. Het lastige aan deze aansprakelijkheidsgrond is dat de bewijslast bij jou ligt. Jij zult moeten aantonen dat tijdens de behandeling fouten zijn gemaakt, die dit gevolg hebben gehad.

2. De kliniek heeft gegarandeerd dat de behandeling het gewenste resultaat oplevert. In de algemene voorwaarden (bij voorkeur), dan wel op de website of elders, staat vermeld dat de kliniek garandeert dat bijvoorbeeld 90 procent van de haarzakjes haren produceert, of dat een optische dichtheid van een X-procent wordt bereikt.

Indien optie 2 van toepassing is, is het van belang dat je je rechtsbijstandverzekeraar hier op wijst. Dit maakt je zaak een stuk sterker.

Verder verdient het aanbeveling dat je belangenbehartiger eerst met de kliniek onderhandelt. Procederen brengt financiële risico's met zich mee, en een positief resultaat kan nimmer worden gegarandeerd.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 16:10   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mailman Bekijk bericht
Beste Pejebee,

Verschrikkelijk dat je haartransplantatie is mislukt. Je rekent op iets moois, en dat gebeurt je dit.

Procederen raad ik je in eerste instantie niet aan. Uit jurisprudentie is gebleken dat klinieken niet snel voor tegenvallende resultaten aansprakelijk kunnen worden gehouden. Dit vloeit mede voort uit het feit dat ook een kliniek geen invloed heeft op de reactie van het lichaam op medische behandelingen. Een kliniek kan slechts dan worden aangesproken wanneer:

1. Sprake is van een beroepsfout. Geldende protocollen zijn bijvoorbeeld niet nageleefd, waardoor is vast komen te staan dat de behandeling niet het gewenste resultaat heeft bereikt. Het lastige aan deze aansprakelijkheidsgrond is dat de bewijslast bij jou ligt. Jij zult moeten aantonen dat tijdens de behandeling fouten zijn gemaakt, die dit gevolg hebben gehad.

2. De kliniek heeft gegarandeerd dat de behandeling het gewenste resultaat oplevert. In de algemene voorwaarden (bij voorkeur), dan wel op de website of elders, staat vermeld dat de kliniek garandeert dat bijvoorbeeld 90 procent van de haarzakjes haren produceert, of dat een optische dichtheid van een X-procent wordt bereikt.

Indien optie 2 van toepassing is, is het van belang dat je je rechtsbijstandverzekeraar hier op wijst. Dit maakt je zaak een stuk sterker.

Verder verdient het aanbeveling dat je belangenbehartiger eerst met de kliniek onderhandelt. Procederen brengt financiële risico's met zich mee, en een positief resultaat kan nimmer worden gegarandeerd.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Jouw HT's waren ook geen succes volgens mij volgens je handtekening.

Wel tevreden over je HT bij LA?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 17:16   #15
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Dag Ambo,

Ik ben tevreden over de FUT bij Laser Aesthetic. In die tijd had ik nog nooit gehoord van FUE, dus naar maatstaven van destijds ben ik dik tevreden. De haarlijn is redelijk natuurlijk en het litteken niet al te groot.

Over HSI ben ik minder tevreden. Zeer magere opkomst van haren na beide behandelingen en laconieke houding van -met name- Coen. Voor mij nooit weer HSI. Daarnaast hekel ik het 'stekken' dat Coen in de mond neemt omtrent de behandeling van Gerard Joling. Mijns inziens misleidt GJ, dan wel HSI, het kalende Nederlandse (en Belgische) publiek enorm. Coen is beter in het houden van praatjes dan het vullen van gaatjes

Dit jaar onderga ik nog een behandeling bij Prohairclinic. Ik ben bijzonder benieuwd naar het eindresultaat.

Groet,
MM
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Epilar System Honey84 Hirsutisme - Behandelingen 144 9 december 2010 09:54
mijn fue behandeling bij Laser Aesthetic Dusseldorf vin79 Chirurgische behandelingen 110 20 juni 2009 17:07
Rene furterer behandeling elstak Overige behandelingen 32 25 juni 2008 00:53
behandeling met de Aurora-elos techniek!! Tannie Hirsutisme - Behandelingen 2 6 december 2004 22:10
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 11:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.