Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 januari 2012, 22:49   #1
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Alpecin Cafeïne Shampoo icm Minoxidil

Hoewel ik weet, dat het zeker niet bewezen is dat Alpecin Cafeïne Shampoo enig positief effect op AA heeft vind ik het een prettige shampoo om te gebruiken.

Op de website http://www.greyhairloss.com/blog/alpecin.html las ik het onderstaande:

"Consumer reviews have been mixed so far but as regards the shampoo they seem to be tipping over into positive territory. It appears that caffeine could be helpful in strengthening fine colourless hair. As to the Alpecin after-shampoo liquid, there are a few reports of it being able to regrow hair. Many consumers use Alpecin shampoo to strengthen the newly-grown fine hair produced by minoxidil. And some are just pleased with the new shine it gives their hair. Although caffeine is a mild vasoconstrictor and minoxidil is a vasodilator, there is no clear opinion on whether the two should be used simultaneously. Since nobody really knows, including the manufacturer of Alpecin, it might be advisable to wait for twelve hours after washing your hair with Alpecin shampoo or after using Alpecin after-shampoo liquid before applying minoxidil."

Als ik het goed begrijp adviseert de schrijver hier om pas 12 uur na het wassen van het haar met Alpecin, Minoxidil aan te brengen.

Waarom is dat? En moet dat echt? Het zou voor mij dan een no-go shampoo zijn, want dat is gewoon niet te doen voor mij (moet mijn haar iedere dag wassen ivm gel). Ik wil de werking van Minoxidil niet negatief beïnvloeden.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 15 januari 2012 om 23:14
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2012, 23:22   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Mmm. Apart.
Caffeine werkt bloedvat-verdunnend en minox verwijdend. Blijkbaar is het niet goed om die twee dingen tegelijk te hebben (al zou je zeggen -1 +1 = 0..)

Maar ze zeggen ook 'there is no clear opinion'. Fabrikanten willen zich kwa medische gevallen altijd driedubbel indekken. Die 12 uur lijkt mij wel erg ruim genomen.
Waarschijnlijk is het genoeg om een uurtje te wachten na het wassen, maar uiteraard durf ik dat niet standvastig te zeggen.

(Dit zou betekenen dat je ook geen minox mag aanbrengen na een kop koffie?)
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2012, 16:56   #3
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Of je haar wassen met Revita (bevat toch ook caffeïne?).
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.