Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2021, 15:24   #1
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Herstel inhammen, voorgebied, temple points [microscoopfoto’s] - FueGenix - 2850 grft

Jaaa, eindelijk is het zo ver! Afgelopen dinsdag (18 mei) ben ik behandeld bij FueGenix en kan ik nu m’n eigen draadje opstarten. Er zijn de laatste tijd al veel reviews over deze kliniek geplaatst, dus ik doe ’t anders. En uitgebreid. Mooie bezigheid dat typen zo de dagen na de operatie.
  • Naar idee van de digitale microscoop tijdens het consult/anamnese, heb ik de mijne ook van zolder gehaald. Fascinerend om de geïmplanteerde grafts ermee te bekijken. Ik zal hier foto’s van de groeiende implantaten delen de komende tijd!
  • Ik miste over het algemeen wat kritische noten in eerdere reviews. Hoe onwijs echt(!) tevreden ik ook ben over mijn kliniekkeuze: de perfecte kliniek bestaat gewoon niet en die kritische noten mogen ook gedeeld worden. Daar sta ik in een bericht zometeen ook uitvoerig bij stil.
  • Ik ben nogal gefascineerd van details. Zo wilde ik ook met grondige voorbereidingen op alle facetten tot de meest optimale omstandigheden komen ten tijde van m’n ht. En dat is gelukt: perfect glanzend haar en glanzende (hoofd)huid op de behandeldag.
  • Ben kritisch en erg uitgebreid en gedetailleerd als ik wat op papier moet zetten, dus ik probeer ’t bij wat korte punten in dit bericht te houden. Hopelijk help ik er iemand weer mee!


Let's go:

  • Waarom behandeld?
Al 10 jaar last van inhammen, maar nu tikten ze elkaar aan en werd het ontsloten eilandje rap kleiner. Zag de laatste maanden de haarlijn van Wouter Koolmees opdoemen in de spiegel en dat deed veel met mijn zelfbeeld.

  • Wat behandeld?
Inhammen, haarlijn en temple points met 2850 grafts (heel veel 4-voudige grafts, veel 3-voudige grafts, wat minder 2-voudige grafts en het aantal single grafts is bewust verzameld voor de temple points en voorste haarlijnrand)

  • Wat niet behandeld?
Kruin, er zitten nog wat kleurloze dunne haren die ik een jaartje met vitaminepillen en medicatie hoop wat nieuw leven in te blazen

  • Overall:
Heel erg tevreden met behandeling, het contact en het resultaat so far

  • Wat tijdstippen rond de behandeldag:
23.00u naar bed – 02.00u nog niet geslapen, er maar uit voor laatste douchebeurt - 03.15u vertrokken uit Twente - 03.16u Kak. Foutmelding dashboard, lamp kapot en wil bij vervangen niet meer terug. - 04.00u Onderweg door ANWB verholpen - 05.50u Aankomst Bergen op Zoom - 06.00u Tankstation gaat open, auto voltanken voor terugreis - 07.15u Bij de kliniek naar binnen - 07.30u Start voorbereidingen, maken van foto’s, haarlijn tekenen, haar afscheren, nog meer foto’s, pijnstillers innemen - 08.30u Eerste verdoving - 18.45u Einde behandeling, daarna nog wat wondverzorging, omkleden, nazorginstructies en foto’s maken - 20.00u Vertrek uit Bergen op Zoom - 22.30u Weer thuis - 23.30u Naar bed, ondanks geen pijn 1 preventief ibuprofennetje - 08.30u Weer wakker na een uitstekende nachtrust zonder pijn.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:28   #2
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Post Mijn voorbereidingen

  • Maand van tevoren met Essengen-6 Plus gestart. 10 dagen voorafgaand aan ht gestopt. Recept aan arts FueGenix gevraagd voor fina-pillen, om DHT-niveau op peil te houden. 3 weken na de behandeling ga ik weer terug naar Essengen-6. De fina-pillen heb ik trouwens aan gort geslagen en met een verfkrabber in gelijke doseringen van 0,5 mg gesplitst (voel me net een coke-gebruiker haha). Halfwaardetijd finasteride ligt op zo’n 6-7 uur, dus één innamemoment per dag vond ik weinig.
  • Hele winter al dagelijks Vitamine D geslikt, een dosis hoger dan wordt aanbevolen (20 µg/dag). Ze zijn nog lekker ook: net snoepjes haha.
  • Maand van tevoren gestart met Regenepure biotin-capsules (2 per dag). Uiteindelijk wil ik naar 3 per dag, maar moet nog even een voorraadje van Neofollics opmaken, die minder sterk geconcentreerd zijn en minder goed werken op m’n haaruitval. Neem er daar nog 1 van in per dag.
  • Naar voorbeeld van forumlid FVL wat shampoos/conditioners gekocht: Revita shampoo, Revita conditioner, Regenepure DR shampoo (met 1% ketoconazol) en Regenepure conditioner. 2 weken voorafgaand aan behandeling overgegaan op elke dag haren wassen: eerst 2 min Revita shampoo, uitspoelen, dan 5 min Regenepure DR shampoo en dan 2 min conditioner (ene dag van Revita, andere dag van Regenepure). M’n haar werd er zijdezacht van, paar schilfers op hoofdhuid verdwenen volledig, haar + hoofdhuid glanzen en hoofdhuid werd rustig. Heel mooi gewoon, ik houd ’t er voortaan maar in. Shampoos en conditioners in combinatiepakket maakte het wat goedkoper en met een cashbacksite kreeg ik achteraf nog korting terug.
  • Een keer of 5 gehamsterd in de supermarkt: 24 drinkpakken, 12 drinkflessen, 6 kg perssinaasappelen, 4 gemberwortels. Drinkpakken open en bloot in de gang gezet zodat ik m’n kop niet stoot aan een kastplank als ik de achterste moet hebben. De rest is voor m’n dagelijkse fruitsmoothies, met elke dag 10 gram gember er door. Misschien doet ’t wat voor de haartjes.
  • Ook veel tomaten en komkommers gekocht, die ik rauw at de dagen van + na m’n ht. Ook een komkommer en netje tomaten meegenomen voor de terugreis naar huis. Het is gewoon een lange dag, waarbij ik niet geslapen had, je overdag urenlang ontspannen ligt en ook niet veel at en dronk overdag.
  • 2 dagen van tevoren alle theedoeken (voor opvangen wondvocht nekkussentje) en het beddengoed gewassen, incl. hoofdkussen, slopen, etc. Misschien draagt het wat bij aan voorkomen van infecties als de huismijtjes eruit zijn. Wel een tip om alles voorafgaand aan je ht van de lijn af te halen. Een foutje waarbij je laken langs je hoofd schuurt bij ’t afhalen is echt zo gemaakt.
  • 7 dagen van tevoren weer wat begonnen met dagelijks een klein stukje hardlopen (6 min, 11 km/h). Klein beetje fitheid helpt de wondgenezing vast een beetje, plus dat ik na de ht natuurlijk een tijdje niet meer mag sporten en veel stil zal zitten.
  • Pijnstillers gekocht (Ibuprofen 400-liquid)
  • Busje wondgel gekocht (Nestosyl, 75 gram)
  • Had van tevoren online 5 verschillende nekkussentjes gekocht op een site waar je ze weer gratis kan terugsturen. M’n favoriet vooraf zat echt voor geen meter en een onverwachte zat echt als gegoten: vrij hoog, lekker zacht, voldoende steun en bijna onmogelijk om m’n hoofd/lichaam in m’n slaap te draaien. Duur ding, maar afgezet tegen de duizenden euro’s van de ht besloten om een keer niet moeilijk te doen.
  • Week van tevoren elke nacht geoefend met zittend slapen met nekkussentje. Nacht op de bank, nacht in achterover gekantelde bureaustoel, nacht op bed met kantelbaar hoofdeind. Na zoveel slechte nachten een week van tevoren, wist ik wel wat het beste werkt en lig ik na m’n HT dus gemiddeld lekkerder als dat ik er dan pas aan gaan wennen. Bovendien al wat slaaptekort opgebouwd, waardoor ik na m'n HT (op dagen dat je je koest moet houden) gewoon goed doorsliep.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:32   #3
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Talking Consult vooraf (anamnese)

  • De prijs: aanvankelijk 6000-6500 Euro voor 2400 grafts op m’n inhammen en voorhoofd, maar ik was niet tevreden bij zien van de foto’s thuis. Arts dacht heel goed mee en herstel van de temple points verhielpen in mijn situatie m’n ergernis. De extra honderden grafts voor de temple points zijn moeilijker, veel tijdrovender en helaas ook veel duurder. Uiteindelijk dus 7800 Euro voor alles.
  • Voor mij toch een no-brainer: de passie en ’t feit dat de arts een aantal cruciale basiselementen voor een goed eindresultaat inziet, sluiten voor mij de kans op knullige fouten en ontevreden resultaten uit. Ook z’n dichtheid van 60 grafts/cm2 vooraan verzekerde mij meer dat ik voor dat gebied later niet meer terug hoef. Bij een goedkopere kliniek met wat meer kans op cruciale basisfouten en een evt. herstelbehandeling zou ik duurder uit zijn.
  • Hou je trouwens niet vast aan deze prijs voor een zelfde behandeling in de toekomst. ’t Was maatwerk voor mijn situatie, mijn haartype, enz. Jouw situatie zonder temples is misschien goedkoper, al stijgen de tarieven rap. Zo had ik wat anderen hier op Haarweb via een privéberichtje gevraagd wat zij betaalden, en slechts een paar weken eerder behandeld maakte heel veel verschil. Lucky them haha. Ook tegen hen was gezegd dat het nog een tijdelijke prijs was, die nog wel verder in de lift gaat. Dat zei de arts ook nu tegen mij dus.
  • Reactie van kliniek na het horen van de prijs op m’n mededeling dat ik wel een review ging plaatsen en m’n voortgang hier ging bijhouden: “Dat mag, maar ik heb er niet om gevraagd en geef er ook geen korting voor.” Balen, maar ben dus wel echt vrij om alles te delen...
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:37   #4
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Foto's beginsituatie

Foto's beginsituatie in de bijlagen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 1.jpg‎ (81,7 KB, 1120x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 2.jpg‎ (85,3 KB, 991x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 3.jpg‎ (76,0 KB, 1068x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:38   #5
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Behandeldag

(Plus)punten over de behandeldag, behandelaars en kliniek:

  • De arts dr. Munib Ahmad is jong, heel vriendelijk, makkelijk toegankelijk en serieus en gepassioneerd in het werk. Z’n hele dag staat in ’t teken van haartransplantaties, zo lijkt ‘t. Overdag behandelingen, daarna consult, ’s avonds ook nog bereikbaar zijn via de app voor patiënten. Top, echt respect! Ook lijkt hij een echte ‘controlfreak’. Hij doet het consult/anamnese zelf, tekent de haarlijn zelf, maakt de foto’s zelf, plaatste alle verdovingen zelf, maakte alle incisies ook zelf en bij het terugplaatsen van de grafts hield hij het werk van de assistente Daria ook nauwlettend in de gaten.
  • Assistente werkte erg gefocust, geconcentreerd en secuur. Deze assistente bleek ook medisch geschoold en ze werkte ook bij een goede Belgische kliniek. Bij het plaatsen van de grafts deed ze soms dus ook wat technische voorstellen aan de arts, die er soms in meeging en haar soms redelijk strikt volgens zijn methode liet werken. Maar wel op gezellige wijze. Assistente was geen dom wicht die gisteren nog vis op de markt verkocht in elk geval. Terwijl ze bezig was, zag ze tijdens de behandeling ook echt elke druppel sprayvloeistof over m’n gezicht lopen en depte dat weg.
  • Arts gaf gewoon steeds antwoord als ik maar vragen over details bleef stellen, ik vond het echt mega-interessant allemaal. Als de arts grafts aan het tellen was of incisies telde, hield ik mijn mond maar wel haha. Of als ik even kort was weggedommeld.
  • Er was net een nieuwe behandelstoel van een week oud, die gewoon superlekker lag. Kon er enorm goed stil op liggen, waardoor ze vrijwel non-stop konden blijven doorgaan.
  • Kon de nacht ervoor de slaap niet vatten. Uurtje eerder naar Bergen op Zoom gereden (3 uur lang), in de hoop best verrot aan te komen om tijdens de behandeling wat powernapjes te kunnen doen.
  • Ik had in de uren voorafgaand aan de behandeling heel weinig gedronken om onnodige plaspauzes te voorkomen. Ook tijdens de behandeling heel weinig gedronken om te voorkomen dat ik naar de wc moest.
  • De dichtheid vooraan de haarlijn is heel hoog, tot max. 60 grafts/cm2. Helemaal achteraan minder dekkend omdat er gewoon geen rek meer was in behandelduur/aantal grafts. Die grote dichtheid vooraan zal vast niet bij iedereen kunnen, maar de arts kan het technisch gezien dus wel. 60 grafts/cm2 betekent veel marge als er tussen nu en je 80e nog iets uitvalt of je nog wat dunner haar krijgt. Je blijft gewoon boven de optische grens van 45 grafts/cm2 blijft, gewoon meer garantie dat je geen 2e behandeling voor deze voorkant van je haarlijn nodig hebt (verschil tussen 45 en 60 zie je niet, maar het verschil tussen 45 en 30 wel).
  • Er hing geen klok. Echt top, anders zie je letterlijk elke minuut voorbij tikken en lijkt het veel langer te duren. Nu gewoon geen idee van de tijd en het journaal op de radio was het teken dat er weer een uur voorbij was. En op 538 zeggen ze overdag ook niet vaak wat de tijd is bij het journaal.
  • De behandelkamer is klein en zit in een soort verzamelpandje. Het is praktisch, alles wat voor de ingreep nodig is, is er en meer ook niet. Je betaalt dus niet voor een verschrikkelijk duur gebouw en zo.
  • Ze zijn van 08.45u tot 18.45u met de ingreep bezig geweest met me en zeker de arts bijna onafgebroken zonder de focus te verliezen. Met voorbereidingen en afhandeling zelfs van 7.15 – 20.00u in de kliniek voor me bezig geweest. Tel daar hun reistijden nog bij op, pfoe!

En dan de mindere punten. Wil er wel bij zeggen dat bovenstaande positieve punten voor 95% wegen in m’n beleving en onderstaande voor de rest, omdat er altijd dingetjes zijn die ik minder vond:
  • Ik had me vooraf in heel veel details verdiept, maar niet in het aantal verdovingen. Ik had orden van grootten in m’n hoofd van een stuk of 30 over de hele dag of zo, maar dat zijn er dus echt dik meer dan 100 geweest over de gehele dag, aangezien het donorgebied dus groot was en het transplantatiegebied incl. temples dus ook. Dit is het enige punt waar ik vooraf niet bij stil had gestaan.
  • En in tegenstelling tot anderen hier, deden de eerste prikken van een nieuwe reeks verdovingen mij gewoon verrot veel pijn (en geen aanstelleritus, recent bij ziekenhuis/huisarts viel ‘t mee). Sommigen schijnen er helemaal niets van te hebben: ben jaloers! Ik had van tevoren zelfs nog stiekem in de auto al 2x ibuprofen-600 ingenomen, kreeg ook nog vooraf 2 aspirines van de kliniek maar ik had niet het idee dat de scherpe randjes eraf waren. Trilapparaat maakte voor de pijn ook niets uit, hoogstens dat de geïnjecteerde vloeistof wat eerder verspreid werd waardoor ik de volgende reeks prikken sneller niet meer voelde. Gelukkig ging elke prik wel snel en duurde de kwellingsmomentjes maar een paar minuutjes over de gehele behandeldag.
  • Ten tijde van mijn consult had de relatief nieuwe kliniek nog niet veel lange-termijn-ervaringen en stonden er nog bijna geen voor-/na-foto’s van FueGenix zelf op. Inmiddels is de site bijgewerkt en staan al aardig wat voor/na-foto’s van FueGenix zelf op.
  • De instructies uit de app verschilden met de gemailde instructies. Heb de app verder niet gebruikt, de gemailde instructies waren beter.
  • Mijn consult was na een behandeling van iemand, maar de arts was toen een beetje verkouden (negatief op corona). Met handschoentjes en mondkapje op zal vast wel steriel gewerkt kunnen worden, maar ik vond ’t als leek gewoon niet zo’n fijn idee met ’t oog op infecties.
  • Verder heb ik vooraf wat twijfels gehad n.a.v. de marketing van de kliniek. De site, formulieren, Insta-berichten vond ik best amateuristisch ogen met spelfouten, opmaak, enz. Bij amateurisme wilde ik juist wegblijven als ’t over m’n aangezicht gaat. Het heeft me bij m’n kliniekkeuze serieus aan het twijfelen gemaakt. Wat klopt er van de stelling dat de arts zoveel oog voor detail heeft bij de ingreep zelf, als ik dat als aanstaande klant hier al niet uit vind blijken? Gelukkig een onterechte zorg en vertrouwde ik op alle hallelujah-reviews hier.
  • Op de site wordt over artsen (meervoud) gesproken, terwijl het unique sellingpoint van FueGenix juist de enorme toewijding van de enige dienstdoende arts (tevens kliniekeigenaar) is en zijn fascinatie voor haartransplantaties en z’n patiënten.
  • De assistente ging na afloop van de behandeling in gesprek met arts over haar salaris. Dat voelde wel wat ongemakkelijk.
  • Kliniek bestaat nog geen jaar, maar site beweert wel dat team FueGenix over >15 jaar ervaring beschikt en >1200 tevreden klanten hebben geholpen. Dat blijk je dus te moeten zien dat dat de ervaring van alle assistenten en de arts bij elkaar is, incl. bij vorige klinieken als werkgevers. Dit heeft de kliniek niet nodig, beter was geweest als ze gewoon vermelden dat ze X behandelingen per jaar doen en max. 1 patiënt per dag of zo.

Nogmaals, de positieve punten wegen voor 95% in m’n totale beleving en m’n kritische noten zijn echt niet lelijk bedoeld. De behandeling kon gevoelsmatig echt niet beter, maar een perfecte kliniek bestaat in mijn ogen gewoon niet.

Ben heel blij dat ik voor FueGenix heb durven kiezen, want mijn twijfels vooraf bleken niet maatgevend voor de kwaliteit van de ingreep. De marketing komt gewoon nog niet overeen met de uitstekende kwaliteit van de behandeling! Ben blij dat ik de praktijkervaringen op dit forum zwaarder heb laten wegen dan mijn twijfels. Ik denk maar zo dat het prijsniveau er nog een beetje naar is en dat alle aandacht van de arts naar mijn schedel en ingreep is uitgegaan en niet in allerlei randzaken… ;-)

De arts (tevens kliniekeigenaar) houdt heel veel ballen omhoog voor zijn kliniek in opstartfase. Dat maakt het enerzijds sterk, anderzijds zou ’t mij hebben geholpen als hij de administratie, het actualiseren van de site, of het beheer van z’n Insta-account met een duidelijk kader had overgelaten aan een kundige ICT/Communicatie/Grafische vormgeving/Marketing-student of zo.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 4.jpg‎ (92,1 KB, 700x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 5.jpg‎ (89,8 KB, 587x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 6.jpg‎ (34,1 KB, 644x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 7.jpg‎ (44,6 KB, 543x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 23 mei 2021 om 20:01
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:40   #6
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Dag 2, 3 en 4 incl experiment genezing donorgebied

Dag 2 (dag na behandeling)
Uitstekend geslapen en helemaal geen pijn; overdag heel veel gesprayd met 0,9% NaCl-oplossing (fysiologisch zout), sprayen, sprayen, nog eens sprayen tot ’t niet meer rood kleurt, deppen en koelen; ’s middags zakte eerste vloeistof van die 100+ verdovingen naar beneden: zwellingen. Niet pijnlijk, wel grappig om te zien. Nu ’t donorgebied rustig is gebleven zonder ontstekingen, durfde ik voor ’t slapen te experimenteren met een dikke laag wondgel op het donorgebied te smeren (na m’n handen te hebben gedesinfecteerd), afgedekt met een steriel doekje die ik als kussenbeschermer van kliniek meekreeg. Hopelijk versnelt het genezingsproces wat. Met de niet-absorberende zijde tegen de hoofdhuid, zodat de gel niet het doekje in trekt.

Dag 3:
Uitstekend geslapen weer. Vandaag wat minder sprayen/koelen, meer zwellingen in gezicht. Nog steeds geen pijn. Weggeschoren haartjes groeien alweer wat. Pas ’s avonds (na 24u) het doekje met wondgel van donorgebied afgehaald. Gel is vloeibaar gebleven onder het doekje, maar waar geen doekje zat is het ingedroogd op m’n hoofdhuid en lost ’t korstje niet op. Ook een paar plekjes aan de randen had ik niet gesmeerd. Maar blegh, ondanks dat de gel vochtig is gebleven was de wondgel helemaal oranje gekleurd van alle opgenomen wondvocht. Maar… alle wondjes uit het donorgebied zijn in 1 dag gewoon weg! Wauw, supertip! De wondgel is wel lastig schoon te maken van je hoofd. De plekjes waar geen doekje op zat heb ik ’s avonds opnieuw ingesmeerd met wondgel en een doekje erop.

Dag 4:
Haha, zwellingen gezakt tot boven m’n neus. ’t Is nu echt geen gezicht. Vandaag donorgebied voorzichtig gewassen. Het doekje met wondgel van gisteren heeft nu helemaal geen effect meer gehad op de plekjes in ’t donorgebied die ik een dag eerder niet goed bedekt had. Die korstjes zijn nu te hard en lossen niet meer op in de wondgel. Kennelijk werkt ’t dus alleen als je er uiterlijk 1 dag na de behandeling mee begint.

Verder elke dag dus wat foto’s met m’n microscoop gemaakt. Werkelijk fascinerend om je eigen hoofdhuid zo live op je laptop te bekijken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Microscoopfoto's dag -1 tm 4.jpg‎ (113,7 KB, 441x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:43   #7
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
En dan de dichtheid

Oké, bij het consult ging het over 60 grafts/cm2. Bij de behandeling werd er helemaal niet meer over gesproken. De dag na de behandeling moest ik er thuis weer aan denken en ben ik eens gaan tellen zoals je wel eens op soc media ziet. Toch vakantie en niks te doen haha. Is 't een marketingpraatje geweest of ehh? Niet dus, volgens mij zijn het inderdaad ong. 60 grafts/cm2. Echt top. Misschien niet alle stipjes correct geplaatst en rolmaat 1-2 mm naar boven gehouden om grafts niet te raken...

Natuurlijk is het alleen vooraan zo dicht, achteraan is het minder dekkend.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dichtheid vooraan.jpg‎ (155,8 KB, 578x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 21 mei 2021 om 15:46
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:45   #8
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Zo dan! Wat een verslag! Klasse man, leuk en goed om te lezen over jouw ervaring. Veel komt overeen met hoe ik het heb ervaren (december 2020).

Ik wens je een goed herstel en ik ben erg benieuwd naar je voortgang.

Ps: Heb je het hardloopvirus te pakken na die 7 dagen trainen?
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 15:55   #9
CJH16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 124
Zo mede-tukker... je hebt reviews en je hebt reviews. Ik voel me bijna verplicht om mijn topic met wat extra pagina's tekst te vullen 😁😁

Het is weer strak werk van dr Ahmad, veel succes met je herstel en zal de komende tijd nog vaak even hier komen kijken!
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2021, 23:43   #10
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Mooi verslag, zal je verder volgen. Succes!
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2021, 00:52   #11
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
@Tom12345: Tja, een van de dingen die de eerste paar dagen niet meer mag he...

@CJH16: Mij kom je even niet tegen in 't Twentse, iets met zwellingen en 100% in thuisquarantaine haha! Gisteren waren ze extreem grappig om te zien, maar vandaag gewoon bloedje eng! Jij al van de zwellingen af? Zo te zien loop je een dag of 3 voor op mij... Ook jij sterkte met 't herstel!

@M. Hayden: thanks man!
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2021, 00:54   #12
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Succes met je herstel, ziet er voor nu al goed uit!
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2021, 10:18   #13
CJH16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 124
Herkenbaar! Ik ben bijna van m'n zwelling af. Durfde gisteren zowaar voor het eerst na de behandeling naar buiten...

M'n vrouw heeft twee dagen lang de slappe gehad. Mijn gezicht heeft de meest bizarre vormen gehad
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2021, 18:05   #14
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Inmiddels bijna een week na de haartransplantatie en het gaat goed!
  • Zwellingen in gezicht zijn weg, de huid is er nog wel wat geel
  • Geen pijn gehad de afgelopen week
  • Douchebeurten zijn weer fijn, transplantatiegebieden raak ik nog niet aan met m'n handen
  • Erg voorzichtig gedaan, wel een paar near-misses, maar de kop (nog) nergens aan gestoten
  • De hoofdhuid in vooral het donorgebied tintelt er urenlang lekker op los (voelt wel lekker), de mannetjes zijn vast hard aan het werk om de schade te herstellen...
  • Slapen gaat echt boven verwachting goed in m'n logeerbed met kantelbaar hoofdeind! Het slaapgebrek de eerste nachten hielp goed om te wennen aan de nieuwe slaaphouding. Nog steeds op de rug, met nekkussentje in een hoek van 45 graden (blijf ik doen tot dag 9).
  • Als de hoofdhuid veel tintelt voor het slapen gaan, neem ik op voorhand een pijnstiller om te voorkomen dat ik wakker word van een steekje of een jeukje. Andere nachten doe ik dat pas als het zo ver is en dan slaap ik daarna meteen weer verder. Krabben doen we niet natuurlijk.
  • Ik spray overdag nog steeds om het uur met fysiologisch zout op de transplantatiegebieden en op het donorgebied gebruik ik 1x per dag een hydraterende crème.

Voor de liefhebber nog een blik met de microscoop op de grafts op m'n voorhoofd vandaag: https://youtu.be/P5H3J-MlMIE. De meeste geïmplanteerde grafts groeien minder snel dan de overige haren. Kennelijk is de bloedtoevoer nog niet goed hersteld of ze gaan al de telogene (rust)fase in?

Zodra de korstjes er over een paar dagen af zijn volgt een nieuwe update.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Schuinvoor (dag 7).jpg‎ (58,9 KB, 677x gelezen)
Bestandstype: jpg Zij rechts (dag 7).jpg‎ (109,3 KB, 601x gelezen)
Bestandstype: jpg Boven (dag 7).jpg‎ (81,2 KB, 709x gelezen)
Bestandstype: jpg Donor (dag 7).jpg‎ (27,5 KB, 505x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2021, 18:34   #15
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Ziet er netjes uit! Ik ga je volgen.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue, fuegenix, fuegenix haarkliniek, haarlijn, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.