Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 4,20 gemiddeld. Weergave
Oud 26 april 2005, 10:56   #1
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Fyto-oestrogenen

Cloud ik had een vraagje over die natuurlijke oestrogeenachtige middelen die je in het verleden hebt gebruikt. Volgens mij ging het o.a. over hop en nog een paar dingetjes die ik me niet meer kan herinneren.

- Wat waren die anderen dingen die je noemde die een oestrogeenachtige
werking hadden?
- Hoe kwam je aan die produkten (waar zit het in etc.)?
- Wat waren de goede bijwerkingen?
- Wat zijn minder positieve bijwerkingen?

Weet je nog andere middelen/produkten die een oestrogeenachtige werking hebben?

Hoe denk je over Soya? Heeft dit ook een goede werking?

Iedereen is natuurijk welkom met ideeen, graag zelfs!!

Alvast bedankt!!!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 11:03   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Volgens mij had Cloud van die "borstcapsules" met natuurlijke hop. Of heb ik het fout?

Ik zit zelf wel eens te denken aan:

http://www.theregrowth-clinic.co.uk/naturalwoman.cfm

Iemand een mening over?

En als Cloud met haar expertise nog tips heeft: graag!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 11:29   #3
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Georgie, bedankt voor je reactie. Ik heb de link bekeken en vind hem erg interessant. Dat ze zeggen dat het helemaal zonder bijwerkingen is, geloof ik alleen niet zo. Volgens mij bestaat er de kans dat je oestrogeen- dominant kunt worden, weet niet of dit voor een vrouw zo erg is, lijkt me minder erg dan voor een man.
Ben echt benieuwd of natuurlijke dingen ook echt kunnen helpen. Dan denk ik aan al die dematologen die hier nog nooit van hebben gehoort en het niet voorschrijven, en dan ga ik weer twijfelen aan de werking ervan.

Hoe lang mag je zo'n middel eigenlijk innemen, voor altijd?

Cloud, volgens mij werdt jij oestrogeen dominant door dit middel? Slikte je meer dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid?
Bemerkte je een positief resultaat wat je hoofdhaar betreft?

Liefs van Sigur!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 15:29   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Sigur, de algemene gedachte is dat isoflavonen (natuurlijke oestrogenen) niet kunnen zorgen voor oestrogeendominantie.

Van gezondheid.be: (http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=121)
Sojabonen bevatten namelijk een bepaald soort eiwit, isoflavones, die de merkwaardige eigenschap hebben dat ze werken als een soort oestrogeen, het vrouwelijk hormoon. Men noemt ze dan ook phyto-oestrogenen, plantaardige oestrogenen. Van die phyto-oestrogenen is bekend dat ze, enerzijds, de natuurlijke oestrogenen nabootsen waardoor ze de typische ongemakken van de menopauze en botontkalking kunnen afremmen. Anderzijds blokkeren die phyto-oestrogenen dan weer de negatieve effecten van de natuurlijke oestrogenen op bepaalde lichaamsweefsels, waardoor ze naar alle waarschijnlijkheid een beschermend effect hebben tegen bepaalde vormen van kanker (zoals borst- en baarmoederhalskanker) en tegen hart- en vaatziekten.

Dit wordt ook wel weer eens tegengesproken.
Ik vind het ook moeilijk. Ik heb zelf twee kleine vleesboompjes, die ook zijn ontstaan door oestrogeendominantie, dus ik wil er wel voorzichtig mee zijn.

Op de volgende site wordt gewaarschuwd voor bepaalde (dus niet alle) natuurlijk oestrogenen:
http://www.fibroid101.com/phyto.htm

Misschien kan Cloud nog nieuw licht laten schijnen!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 15:39   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Overigens had de dermatoloog bij Intermedica ook nog nooit gehoord van Spironolactone, iets dat in haarland toch al heel erg bekend is om zijn anti-androgene werking. Dus of een dermatoloog er niet van gehoord heeft... Ik weet niet of dat veel zegt.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 15:59   #6
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Goergie bedankt voor je info!

Dus jij zit er ook aan te denken?

Ik had de ingredienten opgeschreven om te kijken of sommige dingen ook apsrt verkrijgbaar waren, maar kon niets vinden (in de stad).
Wel het ik een potje grote klis gekocht van het merk vitotaal. Schijnt goed te zijn voor het huidje, dus hopelijk heb ik hier iets aan!

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 16:02   #7
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ja, ik denk er ook over. Zeker gezien mijn "gevorderde" leeftijd zal mijn oestrogeenspiegel over een aantal jaren zeker niet meer stijgen. Eerder zakken. Probleem met mijn leeftijd (46) is dat je nog wel oestrogeenpieken kunt hebben. Daardoor heb ik ook de vleesboompjes gekregen.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 23:18   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey sigur,

Wat ik allemaal gebruikt heb weet ik niet meer precies. Alvast hop, soja, saw palmetto, fenegriek, wild yam. Daarvan zijn saw palmetto en wild yam geen fytooestrogenen.
Georgie heeft gelijk: het waren van die borstproducten.
Ik had nog nooit van fyto-oestrogenen gehoord, en toen op een keer kwam ik toevallig op internet een reclame tegen voor zo'n borstcapsules. Ik was toen al een jaar met de Diane-pil gestopt, en ik dacht dat zo'n natuurlijke oestrogenen me misschien zouden kunnen helpen. Ik wist toen nog niet veel van AGA, en had nog nooit haarforums bezocht (wist niet dat ze bestonden).

Ik heb er verschillende gebruikt, met hilarische namen. Ben begonnen met Bolero Natural D cup complex (was hop en soja), maar dat was nogal duur en dan ben ik het in Amerika gaan zoeken. Ik heb een tijdje Megabust genomen -- ik heb me indertijd opgegeven voor hun clinical trials en kon het op die manier goedkoop krijgen. Ook een maand the natural push-up op basis van hop, maar dat waren hele grote pillen die je bijna niet doorgeslikt kreeg.. je moest er ook 8 of 9 per dag innemen.

In totaal heb ik het misschien zo'n 10 maanden genomen. Tot ik dus die cyste kreeg. Mijn dokter dacht dat het van die fyto-oestrogenen kwam. Blijkbaar was ik oestrogeen-dominant geworden. Sommige van die borstpillensites beweren dat die pillen je hormonaal in balans brengen, maar dat klopt dus niet. Door die fyto-oestrogenen wordt je oestrogenen/progesteron balans verstoord.
Ik heb toen van mijn huisarts een natuurlijk middel gekregen: Biofemin, wat een natuurlijk product bevatte (teunisbloemolie) dat een progesteronachtige werking zou hebben. Mijn cyste is gelukkig vanzelf weggegaan.

De effecten:
- mijn haar is er niet door verbeterd, en is in die periode nog achteruitgegaan
- na ongeveer anderhalve maand Boleropillen waren mijn borsten een cupmaat gegroeid !! Ben van een B naar een C gegaan. Blijvend resultaat. Na die periode (gelukkig - gezien mijn lichaamsbouw) geen groei meer gehad.

Over soja zijn de meningen verdeeld geloof ik. Op sommige sites wordt het de hemel ingeprezen, op andere lees je dan weer dat het schadelijk kan zijn voor je gezondheid.
Bepaalde natuurlijke oestrogenen kunnen inderdaad ook schadelijk zijn. Ik meen me te herinneren dat black cohosh daar eentje van is.... (weet de precieze reden niet meer, het is al 3 jaar geleden dat ik me ermee bezig hield)

In elk geval denk ik dat het aangewezen is om ook natuurlijke progesteron te gebruiken als je met fyto-oestrogenen experimenteert. Er is bv progesteroncrème op de markt op basis van wilde yam.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 12:09   #9
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé thanks, Cloud!

Die hop, waar zit dat o.a. in?
Jeetje zeg dus die borsten pillen werken echt? Dacht altijd dat het flauwe kul was. Dat bewijst wel dat het toch echt wel inwerkt op je hormonen!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 13:56   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Het zit o.a. in producten als Menohop, voor overgangsklachten.

Het grappige is altijd, dat artsen heel vaak zeggen dat fyto-oestrogenen niet werken. Een vriendin van mij had een hormoongevoelige borstkanker, en haar werden fyto-oestrogenen ten strengste verboden.
Natuurlijk zegt heel erg weinig, in de natuur komen zware giffen voor.

Bedankt voor je reactie, Cloud!

Ik moet er nog over nadenken.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 16:22   #11
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Jeetje zeg dus die borsten pillen werken echt? Dacht altijd dat het flauwe kul was. Dat bewijst wel dat het toch echt wel inwerkt op je hormonen!
Ik dacht ook dat het flauwe kul was, en heel wat vrouwen die die pillen nemen (de overgrote meerderheid) hebben er ook geen enkel resultaat mee... Er bestaan forums over die pillen, en voor de meeste vrouwen lukt het dus niet.
Er bestaan trouwens ook pillen die geen fyto-oestrogenen maar extracten van bovine ovaries bevatten (eierstokken van runderen dus)
Zie www.bountifulbreast.com
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 21:15   #12
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Getverederie!!!

Nou, ik ben gelukkig vegetarisch!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2005, 11:48   #13
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
hi meiden,


Ik over twee weken heel graag stoppen met de pil. De diane-35.
Ik vindt het geen prettig idee al die onnatuurlijke hormonen in mijn lijf.
Ik ben ook bang voor de verhoogde kans op borstkanker.
Ik heb anderhalve week geleden van een oncoloog gehoord dat de verhoogde kans op borstkanker met de pil maar liefst 10 jaar aanhoudt.
Dat vond ik vrij heftig.
Ik hoop nog steeds dat als ik stop, samen met wheatgrass (zie thread verzuring aanpakken) mijn lichaam weer in balans komt en mijn hormonen en haarprobleem gereguleerd wordt.
Ik kan namelijk niet echt zeggen dat de diane ooit echt verbetering bracht in mijn haarsituatie.
Maar vorig jaar ben ik ook een keer gestopt en toen had ik een paar maanden vreselijk last van haaruitval. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik me gedwongn voelde toch weer aan de pil te gaan. Geheel tegen mijn zin.
Nu wil ik weer stoppen en graag doorzetten.
Vandaar mijn vraag aan jullie:

Kennen jullie natuurlijke medicatie die ik zou kunnen nemen bij het stoppen van de pil zodat mijn hormonen en haaruitval niet op hol slaan?
En mijn lichamelijk gelijdelijker kan wennen?


Vast bedankt voor jullie reacties.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2005, 20:53   #14
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
P.S. het hoort eigenlijk in een andere thread, maar daar reageert niemand meer:
jij schreef over dat je bij phytohormonen eigenlijk nog een bepaalde stof erbij moest slikken om myomen ofzo bij de baarmoeder, te voorkomen.
Kun je mij uitleggen hoe of wat precies en waar je dat op baseert?
Want ik heb als orthomoleculair advies gekregen: naast Maca en bepaalde visoliecapusles, ook genesteine (uit soja, oestrogene werking) te gaan gebruiken. Denk je dat het dan ook nodig is om bij genesteine dat ene hormoon erbij te slikken?
Hey Lanne, ik antwoord je maar even in de juiste thread.

Ik ben verre van een expert op het vlak van hormonen, ik weet alleen wat mijn huisarts me vertelde (en wat ik ook op internet ooit las). Als je veel fytooestrogenen neemt kan je beter balanceren met progesteron, anders word je oestrogeen-dominant.
Ik zou gewoon het advies van je eigen dokter opvolgen ivm genesteine, en niet op eigen houtje beginnen experimenteren met andere middeltjes.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2005, 12:37   #15
Pat182
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2005
Locatie: Roosendaal
Berichten: 10
hormonen

ben een 36 jarige transgender. En op dit forum terecht gekomen, om een goede oplossing voor het haar te vinden.
Nu lees ik hier ook heel wat over hormonen en fyto hormonen.
Hier heb ik heel veel info over en alles opgezocht.
En sommige hebben idd resultaat met bv de hopkorrels.
Ik ben nu zelf ook onder hormonen behandeling.
Enkel voor het haar, zijn de hormonen geen uitweg.
Het haar dat weg is, komt nooit meer terug.
Het enige effect dat wij hebben is, borstvorming en andere vetverdeling,
De huid verzacht wat, de haargroei wordt iets lichter.
Maar een transgender, lost met de hormonen geen enkel haarprobleem op.
Het geen weg is, komt niet meer terug. En het gene dat wel weg moet,
Moet gelaserd of ipl behandeld worden.
Dus ik zou niet veel vertrouwen hebben in die hormonen kwestie...
Pat182 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oestrogenen zeer slecht voor mannen. DHTkiller Medicijnen/haargroeimiddelen 21 14 december 2004 22:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.