Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2013, 19:36   #376
poffertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 27
voorstellen

Hallo allemaal,

Sinds vandaag forumlid, ook al een hulpvraag (lees noodkreet) gepost op het forum. Ben een vrouw van 26 jaar en maak me erg veel zorgen over mijn pijnlijke warme hoofdhuid gepaard met haaruitval, en een 'kale'plek die ik al lange tijd heb in mijn scheiding.. Ik hoop wat wijzer te worden nav jullie ervaringen en verhalen en hopelijk feedback op mijn forumbericht. Groetjes
poffertje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 21:04   #377
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Update Astrid.
Op 15 mei 2013 heb ik me hier voorgesteld, omdat ik van de dermatoloog te horen had gekregen dat ik AGA had. Ik wilde beginnen met minoxidil. Na veel op dit forum gelezen te hebben ben ik er niet aan begonnen en ben ik info gaan verzamelen over haarwerken.
Op 7 juni 2013 liep ik bij een haarwerker de zaak uit met een mooi synthetisch haarwerk.
Nu 27 juni 2013 loop ik elke ochtend fluitend de deur uit met mijn haarwerk op.
Ik wist niet dat een vrouw zo blij & vrolijk zou worden van een haarwerk!
Er zullen best nadelen aan een haarwerk zitten, maar die wegen bij mij niet op tegen de positieve. Dit wilde ik graag met jullie delen.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 09:03   #378
j-z
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 3
Goedemorgen allemaal,

Mijn lichaam is 32 lentes jong, mijn geest is in de kindertijd blijven hangen. Ik ben 32 jaar en mijn kruin is flink kalende helaas.

Ik heb eerder tussen mijn 28ste en 30ste al minoxil en fina gebruikt, ben toen gestopt omdat ik over de hele linie gezonder ging leven + kinderwens. Nu heb ik al een dochtertje van 1 jaar ik heb redelijk lang haar waar ik op gesteld ben en ik dacht ik ga de strijd weer aan.

Vrolijke groet,

J-Z
j-z is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 21:56   #379
mojo1977
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2013
Berichten: 1
nieuw.....

Ik ben Judith, 35 jaar jong. Ik heb het idee dat ik het afgelopen half jaar ongeveer een derde van mijn haardos ben kwijtgeraakt. En dit baart mij zorgen. Ik ben niet ijdel, maar wel altijd erg blij geweest met mijn volle lange haar. Ik zie er tegen aan om 's morgen mijn haren te kammen, omdat ik weet dat ik dan weer een flinke bos van mijn hoofd wordt gekamd. Ook het wassen van mijn haar is frustrerend en confronterend. Het doucheputje raakt verstopt vanwege het letterlijk uitgewassen haar. Ik zie steeds meer hoofdhuid, waar ik het liever niet zou zien.

Ik heb 2 weken geleden, na wat googelen op de bijwerkingen van de Mirena, mijn huisarts eens gebeld of het hier van kon komen. Natuurlijk kon dat, maar pas zeker weten doe je dat natuurlijk als je er ongeveer een half jaar tot een jaar mee gestopt bent.
Intussen blijf ik natuurlijk niet van internet af en begin ik me zorgen te maken of ik ook AGA kan hebben. Mijn bloed is onderzocht op verschillende dingen (hb, vit. B, vit. D etc) maar hier was niets afwijkends aan.

Ik ben nu al zo radeloos, dat ik op zoek ga naar alternatieve geneeswijzen tegen haaruitval.
Over 2 weken kan ik weer naar de huisarts om mijn zorgen verder te delen.
mojo1977 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2013, 11:15   #380
Tisniks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 4
Geslacht:
Hallo allen,

ik ben man, 42 jaartjes al op deze planeet, en heb me ook maar even
aangemeld, na een zoektocht op het web naar haarprobleembestrijding...

Ik heb al sinds min 24e lang haar, en ben hier zeer aan gehecht, maar
mijn hoofdhuid ietsje minder want sinds twee jaar is het haar een stuk dunner
en futlozer geworden Zijn echt dunne slierten, soms net spinrag als ik
zie wat er in de kam zit.... Ben nog niet echt kalend, maar zie bij scherp
licht bij een spiegel meer hoofdhuid dan ik zou willen Gisteren zag
ik op een foto van mijn hoofd dat de scheiding bovenop nu wel erg
prominent aanwezig is...

Ik heb al enkele shampoos gebruikt tegen dunner wordend haar, maar
na aanvankelijk succes in combinatie met ETOS-vitaminepillen
is het allen maar erger geworden... heb ook geirriteerde hoofdhuid na
het douchen, dus ik zal andere zeep moeten gebruiken...

Heb wel inmiddels Keta in huis gehaald, dus mogelijk dat dit nog gaat
helpen...wil onder geen beding kaal worden, alhoewel dit helaas wel
in de familie zit

Vandaag ga ik dus maar eens beginnen en duimen dat het gaat helpen...

Vriendelijke groeten,

Tisniks
Tisniks is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2013, 12:11   #381
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat de shampoo en vitamines maar een kleine bijdrage kunnen leveren in de strijd tegen haarverlies. Denk dat je voor serieus haarbehoud toch verder moet kijken naar middelen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2013, 21:48   #382
saraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2013
Berichten: 2
nieuw

Hallo,
Ik wil mij graag even voorstellen, ik ben Saraa en 47 jaar.
Heb ruim 11 jaar de diane pil en androcure geslikt.

Nu ben ik sinds mei dit jaar met de medicatie gestopt.
Had vooral de laatste 3 jaar dagelijks hoofdpijn en of migraine.
Ook heb ik vitamine D tekort waarvoor ik nu wel tabletten slik.

Sinds dat ik met medicatie ben gestopt en beter op mijn voeding let
E nummers vermijden, weinig vlees voel ik mij niet meer moe en hoofdpijnvrij!!

Helaas is mijn haar de laatste 3 jaar heel erg achteruit gegaan. vooral door stress.
Het valt nu met bosjes eruit!!

Op dit moment zou ik het liefst niet meer naar buiten gaan, ik schaam mij voor mijn dunne haar, kale plekken.
Heb dan ook besloten om voor een pruik te gaan.
Volgende week heb ik een afspraak voor info voor een pruik!!

Ik hoop dat deze pruik mij weer mijn zelfvertrouwen geeft.
groetjes, Saraa
saraa is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2013, 22:14   #383
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Hallo allemaal
Ik wil mij even voorstellen: ik ben een vrouw van 41 jaar en kamp al anderhalf jaar met haaruitval na het stoppen van de yasmin pil.
Heb ook last van een jeukende brandende hoofdhuid en vaak witte harde talgbolletjes aan het uiteinde van het uitgevallen haar, het houd mij dag en nacht bezig en ben er heel verdrietig van en ook mijn gezin lijdt hieronder en ik word hierdoor ook belemmerd in mijn dagelijkse bezigheden. Ik heb altijd een mooie volle bos met lang haar gehad en nu lijkt het wel een bosje stro!
Ik hoop op het forum steun te kunnen vinden en geven
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 16:41   #384
HairDer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2013
Berichten: 1
Hallo
Ik ben 33 jaar oud en hoor al een paar jaar van anderen dat ik kaal begin te worden. Ik zag wel dat ik wat minder haar had maar vond dat niet ernstig.
De laatste tijd is het echter wel ernstig geworden, of het is me in ieder geval opgevallen.
De gehele bovenkant van mijn hoofd is kalend en ben bij de dermatoloog geweest, die heeft heel even gekeken en gezegd dat het op AGA leek.

Ik heb sinds mij 9e lang haar.
Nu ook tot over mijn schouders, ik draag het in een staart als ik buiten ben. Ben het sinds een tijdje thuis los gaan dragen.
Ik zou me niet kunnen voorstellen om kort haar te hebben, laat staan om kaal te zijn of of er een tondeuse overheen te halen.

Ik gebruik een betablokker (metoprololtartraat), bloeddrukverlager (valsartan) en bloedverdunners (acenocoumarol).
De betablokker en bloedverdunner hebben zelden als mogelijke bijwerking: Kaalheid door haaruitval (alopecia).

Ik slikte al de vitamine en mineralen Haar behoud formule van de Etos en Omega-3
Ik heb ketoconazol shampoo omdat ik ook roos heb en minoxidil 5% meegekregen.
Mijn plan is om eerst de ketoconazol gebruiken tot mijn roos weg is en dan aan de minoxidil beginnen. Ook ga ik op zoek naar Saw palmetto, groene thee en een shampoo met carnitinetartraat.
HairDer is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2013, 13:09   #385
Linus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 3
Hallo Allemaal,

Ben redelijk nieuw hier, en kwam nu bij toeval dit voorsteltopic tegen (moet ie niet permanent bovenaan staan?) en maak daar graag gebruik van:

Ik ben een vrouw van 38, heb 2 kinderen en na de geboorte van de 1e is de extreme uitdunning van mijn haar (bovenop) begonnen. Eerst wordt dan gezegd 'dat hoort erbij' maar na een tijdje toch door laten verwijzen naar een dermatoloog: die constateerde zonder al te veel omhaal AGA. Maar ze mocht me niets voorschrijven want inmiddels was ik net zwanger van de 2e. Na die zwangerschap ging de uitval weer door, en kon ik aan Minoxidil 5% lotion beginnen (kreeg er meteen een recept bij voor schimmelzalf, dat vond ik al een beetje gek) plus wassen met Ketacozanol shampoo. Na een aantal maanden gebruik begon de uitval te stoppen en zag mijn haar er veel beter uit. Maar: toen kwamen er verschrikkelijke korsten op mijn hoofdhuid, het was ontstoken en lag open en daarop moet dan 2x per dag in alcohol opgeloste Minoxidil. Auw!

Dit was ik na een paar weken echt zat, niemand kon er iets aan doen, en ze wisten ook niet of ik wel tegen iets anders zou kunnen (de foam) en ik zag mezelf niet dit gedoe volhouden de rest van mijn leven (want dat moet bij Minoxidil).

Daarna aan de Diane 35 plus nog een kuur van een ander hormoon (kan even niet meer op de naam komen). Ik heb dit bijna 3 maanden volgehouden, was helemaal niet meer mezelf, huilbuien, voelde me vreemd, en ik ben gestopt.

Daarna heb ik eerst gekeken of ik het kon accepteren. Eh, nee. Toen de sublieme ontdekking van Toppic ter camouflage. Maar dat is helaas niet meer genoeg omdat het te weinig haar wordt.

Nu ben ik 5 weken geleden aan een eerste maat haarwerk (ongeveer 2/3 hoofd, remy haar uit indonesie) begonnen. Ben heel heel blij ermee, al zijn klemmetjes niet ideaal (beetje pijnlijk) en zal ik uiteindelijk een stukje echt kaal maken om de tape te bevestigen.

Ik ben heel blij dus!

Tegelijkertijd is nu voor mij het echte accepteren begonnen (mijn eigen haar valt harder dan ooit tevoren uit lijkt het) het is een dubbel gevoel dus.

Maar ik heb eindelijk weer haar in de buitenwereld!

Iedereen fijne feestdagen!

Linus
Linus is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2013, 14:13   #386
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Voor iedereen die zich hier voorstelt; welkom op het forum.
Er is veel informatie te vinden over AGA, AA, TE, HT, medicatie, haarwerken etc. etc. etc.
Gebruik de zoekfunctie als je specifieke info over iets zoekt.
En aan het voorstel topic wordt achter de schermen gewerkt om dit te verbeteren!

@Linus,
Met haarwerk zie je er altijd beter uit dan je dunne AGA haartjes. En klemmetjes is pijnlijk, ja. Beter kan je tzt overstappen op tape.
Succes en sterkte. Groetjes, Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2013, 17:01   #387
Haartje01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2013
Berichten: 2
Geslacht:
Beste mede-kalenden,

Ik ben een man van 27 en ben al kalende sinds mijn 17e. Toen begonnen mijn inhammen zich te tonen en sindsdien zijn de inhammen alleen nog maar dieper geworden, mijn inhammen zijn nu extreem diep. Op de kruin is het haar nog goed.

Ik heb het altijd een beetje proberen te vermijden, maar nu wordt het toch eens tijd om er iets aan te doen. Daarom heb ik me hier aangemeld in de hoop wat van jullie kennis op te kunnen steken. Mijn doel is om een NW2 te worden, of misschien met wat geluk een NW1.5.

Met vriendelijke groet,

Haartje01
Haartje01 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2014, 15:29   #388
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom hier, Haartje. Ik hoop dat je succes zult hebben in je strijd. In ieder geval ben je hier op de juiste plek voor info en steun
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2014, 17:40   #389
Rogainegebruike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Minoxidil helpt en dat in samenspraak met propecia een geneesmiddel. Maar je moet wel wat geduld uitoefenen en zeker de minoxidil blijven gebruiken.
Rogainegebruike is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 12:00   #390
DavidNED
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Nieuw hier

Hallo, ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben 24 jaar oud en sinds het laatste jaar merk ik dat het haar bovenop dunner wordt (doorzichtig, dus nog niet echt kalend). Ook heb ik een beetje inhammen, maar dit vind ik niet zo erg. Het gaat er mij om het haar bovenop. Ik heb gelezen over het middel Minoxidil en denk dat dit het beste voor mij is, maar heb toch een paar vragen:


- Is dit het juiste middel voor mijn beginnende kaalheid?
- Is enkel Minoxidil genoeg?
- Hoe lang moet je het gebruiken voordat je resultaat ziet?
DavidNED is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.