Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 mei 2014, 12:58   #406
Esjuh87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Hoi Hoi Allemaal

Ik ben Esmeralda 26 jaar en ik kom uit de bollenstreek.
Al een antaal jaar last van een klein kaal plekje boven op mijn hoofd maar sinds begin dit jaar is er bij mij AA vast gesteld ( 6 plekken).
De grotse zitten achter op boven op mijn hoofd, en onder op bij mijn nek.
Door de plek boven op heb ik mijn haar van redelijk lang (over de schouders) naar een kort koppie laten knippen zodat ik die plek aaridg goed kanbedekken (lang haar viel het open, staart kon ook niet want dan zag je de rest).
11 April heb ik voor het eerst de hormoon injecties gehad op de plek boven op.
Langzaam komen er kleine witte haartjes dus ik ben benieuwd of het echt werkt.

Groetjes
Esmeralda
Esjuh87 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2014, 13:14   #407
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
En ik blijf het zeggen, probeer een tijdje hoge dosis vitamine D. Had ook een aantal plekjes en sinds ik het slikte groeide het dicht, maar ook geen nieuwe plekjes meer! Welkom nog...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 00:02   #408
Deepdive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Hallo mensjes, ik ben Ferry, 23 jaar en heb dus last van dun en kalend haar. Het lijkt de laatste tijd erger te zijn geworden, al heb ik wel al jarenlang dun haar. Maar het lijkt dus steeds dunner. Het is vooral aan de bovenkant heel dun, dit terwijl ik aan de zijkanten juist heel dik en veel haar heb. Ik heb verder nog niks geprobeerd, al ben ik wel geschrokken nadat ik wat berichten zag over haarverlies met Syoss shampoo. Dus tada, nu ben ik hier. Van inhammen heb ik trouwens geen last naar mijn weten.

Laatst gewijzigd door Deepdive; 16 juli 2014 om 00:05
Deepdive is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 11:39   #409
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Deepdive, welkom op het forum. Wat jij omschrijft neigt naar AGA. Ga eens naar huisarts -> dermatoloog en laat je eens goed adviseren. Succes en sterkte!

Dit is verder een voorsteltopic; goed dat je je hier hebt aangemeld.
Wil je echter meer actie/reactie op je haaruitval dan kan je beter nog even een apart draadje aanmaken bij dit subforum: http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2014, 12:55   #410
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
Hoi Ik ben dus Agaat, 40 jaar en ik ben hier twee jaar geleden beland omdat mijn haar uitviel naar plaatsing van een spiraal. Ik had toen ook seborrisch exceem waarvoor ketanozol en topicorte gebruikt. Nu ben ik bij een natuurarts omdat mijn hormoonwaardes te laag zijn ( oestrogeen en progesteron), trage schildklier, candida ( lichte vorm), etc. Nu ben ik ook gestopt met de pil, drie weken geleden. Nu begint mijn haar sinds een week weer uit te vallen en ik raak in paniek.
Verder heb ik nu ook jeuk en rode plekken dus het kan het seboirrisch exceem weer zijn? Ik weet het niet en de natuurarts in op vakantie. ik gebruik levertraan ( omega 3), vit c, vit b complex ( met vit b12), magnesium, selenium ( paranoten) pompoenpitten ( zink), chlorella ( darmen) en panax ginseng ( bijnieren). Verder ben ik bekend met veel stress. hoe kom ik nu achter de oorzaak, toch weer naar de dermatoloog? Ik weet het echt niet, iemand een idee?
paika is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2014, 23:04   #411
Kelvin92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2014
Berichten: 21
Geslacht:
Hallo allemaal, ik ben Kelvin, 22 jaar en heb ongeveer sinds 2 jaar last van (erfelijke) kaalheid.
Ik lees al een tijdje mee op de forums en heb besloten om me aan te melden.

Ik zit nu sinds een week aan de Propecia, en het is mijn doel om mijn resultaten te delen met jullie door middel van foto's, als jullie dit fijn vinden.

Hopelijk kan ik een hoop informatie en trucjes leren van jullie op het forum.

Gr Kelvin
Kelvin92 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2014, 07:08   #412
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, Kelvin, natuurlijk horen/zien we graag hoe het met je regime verloopt! Het is altijd leerzaam voor lotgenoten en inderdaad, wellicht krijg je nog tips
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2014, 14:31   #413
Gisyke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Mij voorstellen.

Ik ben Gisyke uit België (West-Vlaanderen). Ik ben bijna 55 jaar (vrouw) en heb last van zeer veel haarverlies en dunner wordend haar. Ik heb van nature uit al dun en weinig haar, maar mijn ergste vrees is dat het veel erger zal worden. Ik moet nu de 15de september naar Dokter Véronique Meuleman in Tielt voor een haartrektest. Ik hoop jullie dan meer te kunnen vertellen. Ik ben blij lid van dit forum te mogen zijn.

Dankbare groetjes vanwege Gisyke.
Gisyke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 07:01   #414
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom Gisyke. Er is een apart subforum voor vrouwen die vaak in een vergelijkbare situatie zitten als jij. Ik hoop dat je daar veel hulp en steun kunt vinden!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2014, 14:01   #415
moeder van Bo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Ik zal me even voor stellen , ik ben Pascalle , moeder van Bo die alopecia areata heeft en ook lichamelijke overbeharing . Bo is 15 en heeft het daar best moeilijk mee . Ik hoop dat ze via dit forum tips en in contact kan komen met "lotgenoten "en wie weet ook zelf lid wordt .. de acceptatie zal eerst moeten komen ... wij hopen nog altijd dat de alopecia van tijdelijke aard is .

Groetjes Pascalle
moeder van Bo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2014, 20:16   #416
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom Pascalle. Het moet minstens driedubbel moeilijk zijn voor je dochter. Twee haarproblemen en dat op die leeftijd. Ik hoop dat je haar goed kunt steunen en dat ze ook hier steun kan vinden bij lotgenoten. Voor AA en voor Hirsutisme zijn aparte subfora, dus wellicht kun je daar eens een vraag plaatsen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2014, 18:05   #417
Lienus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2014
Berichten: 29
Geslacht:
Hallo, ik ben Evelyn, 34 jaar, en ik heb nu ongeveer 2 jaar last van steeds dunner wordend haar bovenop.
Bloedonderzoek wijst niets uit en volgens de dermatoloog heb ik de erfelijke vorm van haaruitval, en moet ik er maar mee leren leven.
Na enig aandringen heb ik nu Minoxidil 5% voorgeschreven gekregen en daar ben ik net mee begonnen.
Gr. Evelyn
Lienus is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2014, 11:30   #418
Kiki78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Beste haarwebbers,

Ik ben Kiki, 36 jaar en een paar dagen geleden is er bij mij AA gediagnosticeerd.

Een jaar geleden begon mijn haar behoorlijk uit te vallen, na een paar maanden werd het echter minder en groeide er wat nieuwe haren terug. Deze groeiden echter niet door maar bleven na een maand of 5 op een paar centimeter hangen. Er volgde een nieuwe periode van extreme haaruitval. Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan. Ze deed wat bloedonderzoek waar niets uit kwam. Ze zei dat mijn hoofdhuid er goed uit zag dus had het geen zin mij door te verwijzen naar een dermatoloog, er kon niets aan gedaan worden. Mijn haar was inmiddels behoorlijk uitgedund maar de extreme haaruitval stopte.

Niet heel lang daarna begon mijn haar opnieuw erg uit te vallen. Dit keer werd het zichtbaar, ik was inmiddels de helft van mijn haar kwijt dus alles wat je daarna verliest, zie je gewoon meteen. Ik vroeg alsnog een verwijzing. De dermatoloog nam twee biopten van mijn hoofdhuid. Deze week kreeg ik de uitslag en tegen verwachting in, er werd gedacht aan TE door medicatie, werd AA gediagnosticeerd.

Inmiddels ben ik ruim driekwart van mijn haar kwijt en kan ik het niet meer los dragen. Het bedekt nog net mijn hoofdhuid maar het zijn slechts wat korte en lange plukken die afbreken en nog steeds uitvallen.

Ik start binnenkort met Minoxidil en ben een paar weken geleden met de Yasmin pil begonnen. Hopelijk remt het de boel wat af. Ik wil graag een haarwerk maar vind het erg lastig om hierin een goede keuze te maken. Wat ik tot nu toe heb gepast was echt een belachelijk gezicht. Ik hoop hier tips te kunnen vinden en ondersteunend contact met lotgenoten.

Lieve groetjes,

Kiki
Kiki78 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2014, 23:09   #419
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Nieuw hier

Hallo, mijn naam is Wendy en ik ben 37 jaar oud. Al jaren heb ik de diagnose Alopecia Andragenetica. Hiervoor heb ik o.a. Androcur geslikt (zonder resultaat).
Om mijn kalende hoofd enigszins te camoufleren heb ik nu een kort kapsel en kleurt de kapper mijn haar.
Echter de laatste tijd zie ik veel foto's/beelden van mezelf voorbij komen en ben intens verdrietig wanneer ik mijn achterhoofd daarop in beeld zie.
Ik voel me al jaren onzeker over mijn haar en krijg geregeld vragen wat er aan de hand is/of ik ziek ben.

Ik ben nu aan het kijken of een haarwerk een optie zou kunnen zijn voor mij, maar vind dit nog heel moeilijk. Ik hoop hier wat meer informatie over te kunnen vinden.

Groetjes,
Wendy
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2014, 13:49   #420
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Lieve dames, er is zoveel mogelijk met een mooi haarstuk of haarwerk! Ik kan je verzekeren dat je je met een goed passend haarwerk of haarstukje veel prettiger voelt en ik spreek uit ervaring. Lees veel op het forum bij het onderdeel haarwerken. Een aantal vrouwen en ook jonge meiden dragen naar tevredenheid een haarwerk. Of synthetisch of van echt haar; er zijn mogelijkheden genoeg en voor elk budget is wel wat moois te vinden.
Echter, je moet wel zelf willen, durven en de stap zetten. Succes en sterkte!

PS laat je niet in de luren leggen door de eerste de beste haarwerker, maar ga 'shoppen', doe prijsopgaven bij verschillende haarwerkers en laat je goed informeren. Vraag evt. hulp aan ons via dit forum en bij het onderdeel haarwerken kan je gericht vragen stellen.. Nogmaals sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.