Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2007, 16:03   #66
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ja, ik ben het met Morehair eens. Ik denk dat na 3 weken het ergste wel voorbij is. Het zal waarschijnlijk ook liggen aan de hoeveelheid grafts.
Weet je overigens zeker dat het FUE is? (Fue is zonder striplitteken).
Het herstel zal inderdaad erg afhankelijk zijn van het aantal grafts dat per cm2 wordt teruggeplaatst. Hoe meer, hoe meer schade aan de huid, hoe langer het herstel.

Ik had een hoge dichtheid teruggeplaatst gekregen in een relatief smalle band (ca. 2cm dik) over mijn haarlijn ... zoiets valt gewoon op als je voor de FUE volledig gemilimeterd bent. Een rozige haarband over je voorhoofd

Na 3 weken was het ergste leed wel geleden, maar de huid bleef toch licht bobbelig tot een week of 6 en licht roze tot zeker nog een maand daarna. Wondjes helen bij mij overigens doorgaans heel snel, dus kan ik me nauwelijks voorstellen dat mijn situatie erg afwijkt van het gemiddelde.

Bedenk wel dat mijn huid erg licht was omdat ik de ingreep in de winter liet doen.

En Bean, voor het terugplaatsen doet de methode van uitnemen (FUT of FUE) er niet toe. Bij mij zijn de haren vooraan teruggeplaatst met wat de 'lateral slit'-techniek heet.

Pas erg op dat je voor de offerte ook krijgt wat je vraagt. Ik ben eens een consult ingestapt met het duidelijke idee dat we het over een FUE zouden hebben. Pas toen de consulent vlak voor ik wegging nog even zijn potlooddunne striplitteken liet zien, begreep ik dat hij alleen maar over FUT had willen praten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren