Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2021, 02:51   #2
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Mooi en duidelijk beschreven, leuk om te lezen! Fijn dat je de foto's ook steeds op dezelfde plek neemt (met hetzelfde licht dus). Succes met je herstel, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Gezien je leeftijd zou ik zeker Essengen en/of supplementen gaan gebruiken. Je haaruitval is op je 25e gewoon nog niet in het eindstadium en als je niets doet is er een heeele grote kans dat je binnen 5 jaar de volgende kale plekken op je deksel hebt waar je weer last van hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Nu zit ik zelf enorm te dubben over of ik wel/geen finasteride wil gebruiken, maar weet ik wel dat een keiharde 'nee' tegen finasteride overdreven is. Mensen die dit lezen & finasteride gebruiken: hoeveel kost het jullie en is het het waard?
Een flesje van 60 ml kost $35 (excl. verzendkosten van $15 samen met de andere flesjes). Ik ben onlangs iets minder gaan gebruiken en doe er voortaan ong. 48 dagen mee. In mijn geval komt dat uit op ong. EUR 0,56 per dag. Je moet er wel rekening mee houden dat je alle resultaten te niet doet als je ermee stopt, 't is dus wel een blijvertje... Ik heb in Excel een overzichtje gemaakt waarin ik de aanschaf van al m'n haarverzorgingsproducten bijhoud met de datums erbij. Kijkend naar de prijs per dag is deze verzorging 't me wel waard. Beter dan snoep of roken en zo... Ik gebruik het nu 2 maanden en heb het idee dat er op m'n kalende kruin wat eerste gekleurde haartjes beginnen te groeien (maar misschien een te roze bril, de echte resultaten zie je pas na X maanden). Verder (nog) geen last van bijwerkingen van de Essengen. Tussentijds even gestopt en overgegaan op pillen finasteride, daar heb ik wel last van gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Een vraag van mij aan jullie: ik zie soms topics waar mensen een heel dicht transplantatiegebied hebben tot 3-4 weken na de operatie. Vervolgens groeit er amper iets terug na 6+ maanden. Is er iets wat ik kan doen om hergroei te stimuleren? Of is dat aan het toeval onderhevig?
Pokon erop gieten, haargroeidansjes en de spirituskunstjes bij je BBQ ff aan iemand anders over laten... Nee, alle gekheid op een stokje... In toeval geloof ik niet, biologisch gezien moet er een reden voor zijn. Of die reden aan de behandelwijze ligt (bijv. te dunne grafts geselecteerd, onjuiste haarrichting, te weinig multi-grafts, grafts na extractie onvoldoende gevoed/gekoeld), of bij de verzorgingswijze, tja... Er zijn vele kruiden, supplementen e.d. in omloop die haargroei (zeggen te) stimuleren. Biotine (vitamine B8) schijnt heel belangrijk te zijn. Als je niet aan de Essengen-6 wilt, dan kun je nog uitsluitend minoxidil overwegen. Smeermiddeltjes met PPG erin zorgen bij mij voor een rode hoofdhuid, dus ik let erop dat dat er niet of nauwelijks in zit. Verder heeft roken een negatieve invloed op haargroei. Direct zonlicht is de eerste tijd ook niet goed, zeker niet voor je verkleurde rode hoofdhuid. Je zou ook gewoon eens bloed bij je huisarts kunnen laten prikken om een idee te krijgen hoe 't met bepaalde bloedwaarden zit (vitamine B8, ijzer, zink, schildklierhormonen, etc. etc.). Nou ja, enz. enz... Het willen benaderen van de meest ideale omstandigheden voor her-/haargroei kun je zo gek maken als je zelf wilt!
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren