Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2015, 21:55   #1262
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het doet er niet heel veel toe wat wij denken, wij hebben geen steken in de lies.

Ik zie op die ene site overigens zeker 10 mogelijke oorzaken, waarvan sommigen heel breed (bacteriën, schimmels, virussen) en eentje die specifiek voor vrouwen geldt en die iets met hun hormoonhuishouding van doen heeft. Iets dat bekkeninstabiliteit veroorzaakt en daardoor steken in de lies.

Ik zie hierin geen enkel mogelijk verband met finasteride. Ja, finasteride doet toevallig ook 'iets' met je hormoonhuishouding, maar de kans dat het bij een man bekkeninstabiliteit veroorzaakt is pakweg 0. En de kans dat hij dus door bekkeninstabiliteit steken krijgt is ook 0. Misschien eet ie wel drop of gebruikt ie veel sojaproducten, dat werkt ook sterk in op je hormoonhuishouding.

Bij tientallen mogelijke verklaringen begrijp ik serieus niet goed waarom je als eerste naar een erg onwaarschijnlijke verklaring zou zoeken. Laat staan dat je daar zelf een behandelplan op gaat richten. Je moet dan wel heel graag willen geloven dat finasteride de bron van alle kwaad is

Ik kan overigens niet bewijzen dat finasteride niet de oorzaak is. Net zo min als ik kan uitsluiten dat een kabouter hem 's nachts stiekem op de ballen mept. Daarom zou ik mijn deur dicht houden en als de bewegingsmelder afgaat direct op kabouterjacht gaan!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren