Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2008, 06:00   #322
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Sorry maar een strip van 4 (!!) centimeter breed? Een vrij recent ESHRS verslag meldt overduidelijk dat de kans op littekens bij strips breder dan 1 centimeter flink toeneemt. Ik weet dat er tot 2 cm wordt gegaan. Maar 4?? Hoe krijg je dat in hemelsnaam gehecht...? Ik denk dat het dan echt beter is om eerst 1 strip te doen. Als deze dan is genezen, en de huid is uitgerekt, dan na een jaar nog een tweede... In 1 keer 4 cm, ik moet er echt niet aan denken.

Het meeste waar ik van gehoord heb (staat filmpje van op Youtube), is een strip van 7100. Maar of dit nu 7100 transplantaten zijn, of echt 7100 verwijderde grafts dat weet ik niet. (ook is niet duidelijk of dit nu in scene is gezet of niet)
Ik dacht ook niet aan 1 keer, dat zou met die FUE immers ook geen optie zijn. En natuurlijk zou de strip langer moeten zijn dan 20cm, want een rechthoekige strip uitnemen is geen optie

Ach, het is een puur theoretische discussie. 8000 grafts gaat richting de 20.000 haren. Een man heeft zo'n 100.000 tot 150.000 haren op zijn hoofd. Pakweg een derde deel daarvan zit in de krans. Iemand die 8000 grafts wil benutten zal waarschijnlijk minimaal een NW5 zijn. Die moet dus zijn krans halveren om voor de rest een dichtheid van 25% te halen ... ontevredenheid gegarandeerd, lijkt mij.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren