Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 29 april 2011, 13:41   #1126
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Fijn zeg, zijn er bepaalde dingen in je leven die je hebt verandert? Misschien je voeding?

Ik zelf blijf er last van houden, die pijnlijke jeukende hoofdhuid begint soms toch flink irritant te worden.
Misschien kun je dit eens proberen Strider:

http://www.vetvrij.com/bloedgroepdieet.html
__________________
Stand tall or don't stand at all.
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 11:51   #1127
hamlet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2011
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Heb sinds mijn 13de last van deze huidziekte. Het begon redelijk onschuldig bij de neus, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid naar andere delen van mijn gezicht. Ik heb al veel geprobeerd, maar niks lijkt echt te helpen. Nu las ik laatst iets over sebocalm. Heeft iemand ervaring met dit product of weet iemand meer erover?

http://www.israelcosmedics.com/pd-se...izer-cream.cfm

Mvg,
hamlet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 12:30   #1128
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vermoed dat er dezelfde ingrediënten in zitten als in de capsules:

http://www.israelcosmedics.com/pd-sebocalm.cfm
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2011, 18:22   #1129
valentijn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamlet Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Heb sinds mijn 13de last van deze huidziekte. Het begon redelijk onschuldig bij de neus, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid naar andere delen van mijn gezicht. Ik heb al veel geprobeerd, maar niks lijkt echt te helpen. Nu las ik laatst iets over sebocalm. Heeft iemand ervaring met dit product of weet iemand meer erover?

http://www.israelcosmedics.com/pd-se...izer-cream.cfm

Mvg,
Ben nu zon maand aan het experimenteren met baking soda. Op mn hoofdhuid lijkt het helaas niet te werken maar in mijn gezicht is het resultaat goed te nemen en vergelijkbaar of zelfs beter dat keto. Positieve bijwerking is ook dat ik veel minder last heb van puistjes + dat het product vele malen goedkoper is dan keto creme.

Ik zou dit zeker proberen maar het gebruik kent wel wat nadelen waarvoor ik je graag even waarschuw :p. Gelijk na aanbrengen kan je huid brandering aan voelen, na afspoelen voelt mn huid zeer droog en zie je ook nog wat baking soda zitten op je huid. Als je de volgende ochtend opsta heb je hier helemaal geen last meer van.
valentijn is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 11:54   #1130
zandrover
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2009
Berichten: 4
mijn beste resultaat

hallo,
ik heb ook SB sinds mijn 21, eerst ook naast de neus daarna wenkbrauwen, voorhoofd, kaken etc. heb na een aantal moeilijke jaren een beetje gevonden hoe ik het het best kan 'onderdrukken'.
- relaxed leven: stress vermijden, rustiger werken.
- niet aan mijn gezicht komen: zeker bij stress, durf ik tijdens het werken nog al eens mijn gezicht komen. ik heb gemerkt dat ik stresssiutauaties waarbij ik minder aan mijn gezicht (kan) komen bv lange werkmeetings etc mijn huid veel beter blijft.
- veel buiten komen, regelmatig zonnen of zonnebank. zonnebank geeft 9/10 direct resultaat (3 minuten onder sterke zonnebank, 12-15 minuten onder de lichtste zonnebank, ik ben licht van huid (rossig)) maar overdaad schaadt
- elidel smeren maar niet te veel ineens, kans geven om te laten werken (1x dag bij plekken)
- als het echt zwaar nodig is Advantan, dit werkt zeer goed, maar ook matig te gebruiken, zeer licht smeren! ik doe nu al bijna 2 jaar met dezelfde tube
- haar om de 2-3 dagen wassen met head en shoulders - heb diverse speciale shampoo's gebruikt maar deze geetf (momenteel!) het beste resultaat

verder doe ik ook meer sport, met achteraan sauna/stoombad (3x week), eet ik minder suiker en onverzadigde vetten om er beter uit te zien (lichaamsbouw), maar denk dat vooral bovenstaande punten het grootste effect geven.

iedereen veel succes!

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 11 december 2012 om 07:25
zandrover is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 20:47   #1131
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desperado26 Bekijk bericht
Misschien kun je dit eens proberen Strider:

http://www.vetvrij.com/bloedgroepdieet.html
Bedankt, maar ik heb al vaak met mijn voeding geklooid, wat vrijwel nooit een beter resultaat gaf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zandrover Bekijk bericht
hallo,
ik heb ook SB sinds mijn 21, eerst ook naast de neus daarna wenkbrauwen, voorhoofd, kaken etc. heb na een aantal moeilijke jaren een beetje gevonden hoe ik het het best kan 'onderdrukken'.
- relaxed leven: stress vermijden, rustiger werken.
- niet aan mijn gezicht komen: zeker bij stress, durf ik tijdens het werken nog al eens mijn gezicht komen. ik heb gemerkt dat ik stresssiutauaties waarbij ik minder aan mijn gezicht (kan) komen bv lange werkmeetings etc mijn huid veel beter blijft.
- veel buiten komen, regelmatig zonnen of zonnebank. zonnebank geeft 9/10 direct resultaat (3 minuten onder sterke zonnebank, 12-15 minuten onder de lichtste zonnebank, ik ben licht van huid (rossig)) maar overdaad schaadt
- elidel smeren maar niet te veel ineens, kans geven om te laten werken (1x dag bij plekken)
- als het echt zwaar nodig is Advantan, dit werkt zeer goed, maar ook matig te gebruiken, zeer licht smeren! ik doe nu al bijna 2 jaar met dezelfde tube
- haar om de 2-3 dagen wassen met head en shoulders - heb diverse speciale shampoo's gebruikt maar deze geetf (momenteel!) het beste resultaat

verder doe ik ook meer sport, met achteraan sauna/stoombad (3x week), eet ik minder suiker en onverzadigde vetten om er beter uit te zien (lichaamsbouw), maar denk dat vooral bovenstaande punten het grootste effect geven.

iedereen veel succes
bij vragen: jonathan_h@live.nl

mvg
Jonathan
Phoe, mooi dat bij jou shampoo zo'n goed effect heeft, bij mij heeft shampoo vaak alleen een positief effect op de dag dat ik het heb gebruikt. Op de dagen erna voelt mijn hoofdhuid meestal heel erg gevoelig.

Het enigste wat bij mij echt een verlichting heeft gegeven is het slikken van itraconazol capsules, alleen de verlichting verdwijnt bij het stoppen van het slikken van deze capsules plus het is ook nog eens een zware belasting voor je lever.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 8 juni 2011 om 20:58
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 17:07   #1132
hamlet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2011
Berichten: 3
Kan seborroisch eczeem eigenlijk vanzelf weggaan? Ik bedoel na de puberteit of iets dergelijks.
hamlet is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 18:39   #1133
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
Het schijnt van wel, alhoewel ik nog nooit zelfs maar één persoon heb ontmoet bij wie dat het geval is.

Oh ja nog een tip voor mensen die last hebben van roos en acné: toen ik een paar weken terug weer wat last had van jeugdpuistjes gebruikte ik dat rotmiddel Roaccutane weer es (met alle bijwerkingen erbij: vermoeid, neerslachtig..). Het viel mij op dat het ook een goede invloed had op mijn hoofdhuid: elastischer, geen roos, het zag er gezond uit.

In de bijsluiter las ik dat het actieve bestandsdeel in roaccutane Vitamine A is. Ben gelijk aan de Vitamine A supplementen gegaan (in combinatie met vit D, want die zijn complementair ofzo) en het doet wonderen voor huid en haar, zonder té agressief te zijn met veel bijwerkingen zoals roaccute.
__________________
Stand tall or don't stand at all.
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2011, 13:58   #1134
zwaarzonderhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2011
Berichten: 3
Ik ben ook op een kruistocht om beter te worden en te genezen van mijn eeuwige immuunsysteem problemen.Mijn dokter schiet gauw in de verdediging en ik heb al vroeg gemerkt dat als ik een theorie heb dat ik die sterk moet onderbouwen en met kracht moet presenteren aan hem. Wat ik op zich belachelijk vind.

Ik zit ook tussen wal en schip, mijn klachten zijn te onduidelijk voor de medische wereld maar te intens voor de natuur genezing wereld. Ik denk persoonlijk dat het iets heeft te maken met verkeerd afwerken van afval in het bloed. Of dat een allergie is of een genetische afwijking, het kan veel dingen kan verklaren.

Laatst gewijzigd door zwaarzonderhaar; 10 juni 2011 om 14:06
zwaarzonderhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2011, 19:56   #1135
Andrew123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 11
Thumbs up

Hallo,

Ik heb ook last van Seborroïsch eczeem, vooral dan aan weerszijden van de neus. Ik heb door de jaren al vanalles geprobeerd en ik heb een (voor mij althans) wondermiddel gevonden. Ik wil dat even delen in de hoop dat sommigen van jullie er ook mee geholpen zijn.
Dat produkt is 'Aloe Vera Gelly' van het merk 'Forever Living'. Dit is het enige produkt dat ik tot hiertoe heb gevonden waarmee ik het onder controle kan houden.
Omdat het nogal duur is heb ik met andere merken van Aloe Vera gels geprobeerd, maar zonder positief resultaat. Ik denk dat er in de meeste produkten toevoegingen zitten die een negatief effekt hebben.
Ik denk trouwens dat je die produkten van Forever Living niet in de normale handel kan kopen. Ik koop het van iemand die deze produkten deur-aan-deur verkoopt... Online zal je die ook wel kunnen kopen denk ik.
Wij hebben hier ook een Aloe Vera plant staan, maar ik heb nog niet met de gel reht uit de plant geprobeerd... Ik denk dat dat evengoed werkt, maar is lastiger qua houdbaarheid dan een tube.

Groetjes,

Andrew
Andrew123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2011, 20:08   #1136
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andrew123 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb ook last van Seborroïsch eczeem, vooral dan aan weerszijden van de neus. Ik heb door de jaren al vanalles geprobeerd en ik heb een (voor mij althans) wondermiddel gevonden. Ik wil dat even delen in de hoop dat sommigen van jullie er ook mee geholpen zijn.
Dat produkt is 'Aloe Vera Gelly' van het merk 'Forever Living'.
Mensen die in hun eerste bericht op een forum een wondermiddel aanraden, hebben daar soms commerciële belangen bij, maar niet altijd.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2011, 21:24   #1137
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andrew123 Bekijk bericht
Wij hebben hier ook een Aloe Vera plant staan, maar ik heb nog niet met de gel reht uit de plant geprobeerd... Ik denk dat dat evengoed werkt, maar is lastiger qua houdbaarheid dan een tube.
Regelrecht uit de bladeren is makkelijk en zonder toevoegingen van een fabrikant. Bovendien kosten de planten haast niks, eisen geen onderhoud en hebben voldoende aan af en toe een heel klein beetje water. Ze maken ook jonkies.
Het sap/de gel is zeer beperkt houdbaar en kan dus niet in een flesje of tube verkocht worden zonder conserveermiddelen.
Gebruik gewoon zoveel als je nodig hebt en smeer de rest op armen of benen, maakt niet uit, het is goed voor de huid.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2011, 20:40   #1138
Andrew123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Mensen die in hun eerste bericht op een forum een wondermiddel aanraden, hebben daar soms commerciële belangen bij, maar niet altijd.

Hallo,

Ik kan me inbeelden dat je dat denkt omdat ik het merk erbij vermeld, maar ik heb hier absoluut geen belang bij. Ik vermeld het merk alleen maar omdat ik met Aloe Vera gels van andere merken ook heb geëxperimenteerd, zonder positief resultaat. Zoals ik al zei: met het sap rechtstreeks van de plant gaat het waarschijnlijk even goed, maar is lastiger vanwege beperkt houdbaar. Zoals in vorige post ook aangehaald.

Andrew
Andrew123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2011, 11:55   #1139
Andrew123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 11
Ik ben vandaag bij wijze van test begonnen met het gebruik van het sap rechtstreeks van de Aloe Vera plant. Ik laat jullie spoedig het resultaat weten.
Ik heb SE al ong. 15 jaar. Ik heb last van roos en aan weerzijden vd neus uitslag. Voor de haarschilfertjes werkt gewone Head & Schoulders bij mij prima. Ik mag wel enkel dit gebruiken want als ik mijn haar 2x na elkaar met een andere shampoo was heb ik het direct terug.
Voor het gezicht eerst op aanraden van dermatoloog een creme laten maken met cortisone in. Helpte wel maar mijn huid werd er erg afhankelijk van en ik wou daarvan verlost zijn. Dan geëxperimenteerd met verschillende cremes tot ik een 6-tal jaar geleden toevallig die Aloe Vera probeerde, met direct resultaat. Als ik me goed herinner op enkele dagen niks last meer. Ik moet wel dagelijks smeren, wel in heel kleine hoeveelheden. Soms komt het terug wat op en schilfert het nog een beetje, maar niks in vergelijking met vroeger.
Bij mij helpt een goede nachtrust ook veel, en zoals al aangehaald is stress te vermijden! Als ik op reis ben en veel in de zon kom heb ik een paar dagen erg veel last (zweet en/of zonnecremes) maar na een aantal dagen verdwijnt de SE dan volledig. Zonnebank heeft ook een goed resultaat. Met die keto-en-nog-wat zalf heb ik nog niet geprobeerd.
Andrew123 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 12:46   #1140
hamlet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2011
Berichten: 3
Kan seb. eczeem bij het scrotum voorkomen? Ik heb sinds een paar dagen namelijk ook daar een droge schilferige huid.. Moet denk ik toch maar een keer langs de dermatoloog ook al is er geen werkend medicijn voor dit eczeem
hamlet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.