Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2016, 23:54   #1
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Finasteride Na Anderhalf Jaar

Hey Allemaal,

Ik gebruik nu al bijna 14 maanden finasteride (1.25mg Proscar altijd netjes geleverd door forum lid KaleKop) maar heb helaas nog geen enkele resultaten mogen ervaren. Integendeel zelfs, ik heb alleen maar het gevoel alsof het proces versneld is. Het heeft er tussendoor wel een paar keer op geleken dat mijn haar wat dikker was, maar uiteindelijk kom ik steeds weer in een shedding fase. Dit is nu de derde keer denk ik. Of het dikker of even dik terug groeit is moeilijk in te schatten. Ook op de foto's die ik maak. Mijn haarlijn is in ieder geval iets teruggetrokken.

Is er nog enige kans dat ik ooit wel verbetering of anders stabilisatie ga zien? Iemand die pas resultaten na anderhalf jaar zag? Ik ben wel van plan om minimaal twee jaar door te gaan.

Wees alsjeblieft gewoon eerlijk, dan weet ik wat ik kan verwachten.

Bedankt heren (en evt dames)!
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2016, 00:56   #2
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
je kan ermee stoppen of duta proberen. Als fina in een jaar geen resultaat leverd, kan je ermee stoppen. Check anders even grondig uit of het niet ergens anders aan ligt, suc6!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2016, 06:02   #3
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
Hey Allemaal,

Ik gebruik nu al bijna 14 maanden finasteride (1.25mg Proscar altijd netjes geleverd door forum lid KaleKop) maar heb helaas nog geen enkele resultaten mogen ervaren. Integendeel zelfs, ik heb alleen maar het gevoel alsof het proces versneld is. Het heeft er tussendoor wel een paar keer op geleken dat mijn haar wat dikker was, maar uiteindelijk kom ik steeds weer in een shedding fase. Dit is nu de derde keer denk ik. Of het dikker of even dik terug groeit is moeilijk in te schatten. Ook op de foto's die ik maak. Mijn haarlijn is in ieder geval iets teruggetrokken.

Is er nog enige kans dat ik ooit wel verbetering of anders stabilisatie ga zien? Iemand die pas resultaten na anderhalf jaar zag? Ik ben wel van plan om minimaal twee jaar door te gaan.

Wees alsjeblieft gewoon eerlijk, dan weet ik wat ik kan verwachten.

Bedankt heren (en evt dames)!


Wat ik zou doen is een dermatoloog
bezoeken in plaats van zelf dokteren
met alle gevolgen van dien.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2016, 14:26   #4
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldB Bekijk bericht
Wat ik zou doen is een dermatoloog
bezoeken in plaats van zelf dokteren
met alle gevolgen van dien.
Wat bedoel je met zelf dokteren? Het enige wat ik doe is finasteride en minxodil gebruiken en de voortgang volgen.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2016, 19:59   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is heel moeilijk om echt iets zinnigs te zeggen omdat veel informatie ontbreekt.

Je bent om een bepaalde reden met finasteride begonnen. Twee redenen daarvoor overheersen ... het kaler worden lijkt te versnellen of de kaalheid begint zichtbaar te worden. En je bent misschien heel snel begonnen of je hebt een poosje doorgemodderd voor je er aan begon.

Stel dat het kaler worden echt versnelt. Dan neem je finasteride en vertraagt de versnelling. Maar misschien niet genoeg. Vertraagde versnelling kan nog steeds betekenen dat je (hoewel minder snel) toch kaler wordt. Vertraagde versnelling is geen stilstand.

Stel de kaalheid begint zichtbaar te worden. Meestal ben je op die plekken dan al meer dan de helft van je haren kwijt. Dan neem je finasteride en komt het proces tot stilstand. Misschien win je zelfs 10% haren. Maar 10% van de helft is maar 5%. En of de dekking nu 50% of 55% is, dat kan nog steeds kaal ogen ...

En 'even kaal' na 14 maanden wordt door je onderbewuste vertaald naar 'geen effect' of zelfs relatieve 'achteruitgang' omdat je had verwacht om vooruit te gaan ... stilstand lijkt achteruitgang.

Maar niets kan voor mij die opeenvolgende sheddingen verklaren. Je verwacht dat één keer en daarna een stabiele fase.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2016, 21:12   #6
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Voordat ik aan Finasteride begon wist ik al wel zo'n 2,5 tot 3 jaar dat ik kaler begon te worden. Het leek slow but steady te gaan. Na drie jaar toch besloten om finasteride te gebruiken en heb sindsdien het gevoel alsof mijn haarlijn helemaal naar de klote is gegaan.

Ik ben wel twee keer van Minoxidil merk veranderd, eerst van UHP 5% naar Foligain Foam en toen weer van Foligain Foam F5 naar Foligain P5.

Ik heb nooit een dag van Minoxidil gemist maar dit zou het wel eens kunnen zijn dat ik shed.

Welke informatie zou je nog willen hebben dan? Ik weet namelijk niet wat er precies ontbreekt volgens jou.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2016, 08:37   #7
Sam Steward
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Hoe betrouwbaar zijn de pillen die je slikte?
Sam Steward is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2016, 09:38   #8
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
Wat bedoel je met zelf dokteren? Het enige wat ik doe is finasteride en minxodil gebruiken en de voortgang volgen.

Bedoel ermee dat ik het apparatuur
van een dermatoloog en medicijnen
van een apotheek betrouwbaarder
vind dan een fototoestel en
internetpillen.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2016, 22:08   #9
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Hoe betrouwbaar de pillen zijn weet ik niet. Ze zijn van bovenstaand forumlid KaleKop28. Ik vertrouw hem opzich wel. Zijn er niet meer leden die van hem kopen? Wat zijn jullie ervaringen?

Heb de verpakking en de strips gecheckt, ziet er allemaal wel heel legitiem uit. Daarnaast denk ik ook niet dat het heel erg winstgevend is om nep Proscar pillen te maken. Zijn er veel neppers in omloop?

Propecia is daarentegen een stuk duurder, lijkt me eerder dat het daarmee gebeurt.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2016, 23:27   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Doosje en strips + bijsluiter lijken origineel.

Heb ook van hem.

Aangezien die pillen weinig kosten hier in NL loont t idd niet om neppers te produceren. Hij heeft de Turkse variant. Daar is het nog goedkoper en wellicht zonder recept = nog minder interessant om neppers te produceren.

Dus ja; weet niet wat een echtheidskenmerk is
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2016, 14:47   #11
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Ik slik zelf bijna 12 maanden finasteride en ik heb hetzelfde. Mijn haar leek twee maanden geleden echt verbeterd maar nu lijkt het ineens een stuk erger. Kan dit een shedding zijn?

Toen ik met finasteride begon had ik beginnende inhammen. Misschien Norwood 1.5. Ik zit nu denk ik net iets onder de 2.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 12:27   #12
sams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 16
Hier nog iemand die na 9 maanden finasteride gebruik geen enkel vooruitgang heeft geboekt. Bij het smeren van minoxidil kleven en er een heleboel (soms wel 30) haren aan mijn handen. Dit zijn voornamelijk haren van rond de 1,5 a 2 cm.

De kruin was dun maar stabiel al die jaren maar na gebruik finasteride is het ook dunner geworden op plekken waar het nog niet aangetast was. Ik vraag me af of deze haren weer terug zouden groeien als ik zou stoppen met finasteride.

Zijn er nou echt geen mensen die het zelfde doorgemaakt hebben maar na 1,5 jaar verbetering hebben ervaren?
sams is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 12:32   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Terug groeien door te stoppen met fina?

Dat is de omgekeerde wereld en lijkt me dus niet aannemelijk.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 12:56   #14
sams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Terug groeien door te stoppen met fina?

Dat is de omgekeerde wereld en lijkt me dus niet aannemelijk.
Heb je wel begrepen wat ik probeerde te vertellen?
sams is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 20:51   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Themen heeft het vast begrepen. Dat je haar zou zijn uitgevallen door finasteride is niet erg waarschijnlijk. Als je stopt zul je dus hoogstwaarschijnlijk nog meer haar verliezen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.