Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2013, 19:12   #1
dsliqued
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2012
Berichten: 5
dunner wordend haar bovenop hindoestaan

Beste HW

Ik wordt over 1 maand 22 en heb last van dunner worden haar bovenop (aga via diffuus haaruitval patroon). Ik merk sinds september vorig jaar dat ik wel wat dunner haar heb bovenop. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat er niks te zien was (geen inhammen en geen kalende kruin) en haar dat nog steeds dik genoeg is. Ik wist van mezelf wel dat ik toch wel wat dunner haar had maar wist dat de enige optie om het tegen te gaan medicijnen waren (Minoxidil en Finasteride). Na verder lezen kwam ik erachter dat je deze medicijnen rest van je leven moet slikken en wilde dat toch nog even uitstellen.

Mijn haar is in principe nog dik genoeg (je zou het nu misschien kunnen bestempelen als normaal tot dun haar). Mijn haar kan als normaal worden gezien omdat ik van zuid-aziatisch (hindoestaans) afkomst ben. Als ik zo zie hebben wij dikker haar dan autochtonen Nederlanders en zo was mijn haar voorheen dus ook. Ik heb nu dus in vergelijking met autochtonen een beetje dunner haar.

Nu zit ik met een dilemma:
Mijn haar is nog steeds normaal maar ik moet wel een keer de keuze gaan maken of ik medicijnen wil gaan gebruiken, ik wil daar wel mee beginnen waarbij mijn haarstatus nog als goed kan worden beschouwd. Ik kan er ook voor kiezen om kaal te gaan, mijn lichaam wat bij te trainen en een stoppelbaard te laten staan (ik heb al een keer gemilimeterd en dat was minder mooi dan met haar maar het was nog wel te doen).

Mijn vragen aan jullie:
Hoe snel verloopt diffuushaaruitval normaal gesproken (en voor mensen die hindoestanen kennen en dit bij hun gezien hebben, hoe snel verloopt het bij hun?)

Wat vinden jullie van kaal, ook meegenomen dat ik hindoestaan ben? (ik ben lichtgetint en kan een zware stoppelbaard laten staan en mijn lichaam bij trainen om gespierder te worden, zoiets als Jason Statham... kan ik er dan nog leuk uitzien?)

Wanneer zou ik moeten beginnen met medicijnen nemen? Nu mijn haar nog goed is of pas als ook dokters en de kapper zegt van je wordt kaal.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk was en jullie mijn vragen kunnen beantwoorden?

Gr Dsliqued
dsliqued is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 21:01   #2
dsliqued
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2012
Berichten: 5
Wilt er iemand nog reageren op mijn vragen, alvast bedankt
dsliqued is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 23:20   #3
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hoe snel het kan gaan weet niemand helaas :-( Sommige mensen worden binnen 3 jaar grotendeels kaal (neem darter Michael van Gerwen bijvoorbeeld), terwijl andere langzaam kaal worden. Ik kan het niet zeggen helaas.

Hoe het je staat ook niet, want we weten niet hoe je eruit ziet verder. Het is iig wel een goed idee om dan wat extra spieren te kweken en een baardje te laten.

Begin niet met middelen voordat je bij een dermatoloog bent geweest. Als je idd AGA hebt kan je er beter wel snel bij zijn!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 23:46   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Je stelt eigenlijk vragen waar niemand antwoord op kan geven. Hoe snel verloopt het kalingsproces? Dat is bij ieder mens die er te maken mee krijgt verschillend. Kan nu aggressief zijn maar over een tijdje helemaal gestabiliseerd. Of nu gaat het heel geleidelijk en binnen een paar jaar ben je helemaal kaal. Alles is mogelijk en niemand heeft een antwoord hierop! Verder geef je aan dat je als soort van aziaat van nature wat dikker haar hebt. Ik weet wat je bedoelt. maar op het moment dat je achteruitgang opmerkt kun je de boel beter in de gaten gaan houden, zou ik wel doen tenminste. Ik zeg niet dat je aan de medicijnen moet, maar achteruitgang is en blijft achteruitgang. Daarbij moet je jezelf niet gaan vergelijken met wie dan ook. Kun je er echt niet meer tegen? Dan heb je de keuze om in eerste instantie stabilisatie proberen te bewerkstelligen. Of wat je zegt: laat maar gaan en je ziet wel hoe snel of niet dat je kaal wordt. Of een stoppelbaardje je zult staan of een gespierder lijf? Ook daar kan niemand een zinnig woord over wisselen. denk wel dat het je een zekere vorm van zelfvertrouwen kan geven. Wat je ook beslist, je moet je uiteindelijk een beetje happy daarbij voelen!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 17:56   #5
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
1. Niet uitstellen van de medicijnen, gelijk beginnen!!
2. Difuse haarval, in het ergste geval ben je in 2 jaar helemaal kaal, positief geval heb je dunnend haar je helel leven maar nog genoeg voor bedekking
3. Trainen om gespierder te worden ga je wel nog veel kaler van worden door de anabolen (Jason Statham is geen naturel)
4. Of het er leuk uit ziet is aan jou om te bepalen!
5. NU beginnen, want als de kapper zegt je wordt kaal dan is het al te laat
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2013, 01:10   #6
dsliqued
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2012
Berichten: 5
Ik wil best even een foto laten zien maar dan wel prive naar mensen niet dat het hier op het forum staat. Kan dat, dat mensen zo oordelen?
dsliqued is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2013, 16:57   #7
Mascherano
HaarWeb lid
 
Mascherano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2013
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsliqued Bekijk bericht
Ik wil best even een foto laten zien maar dan wel prive naar mensen niet dat het hier op het forum staat. Kan dat, dat mensen zo oordelen?
Als je een foto in je profiel zet, kunnen alleen geregistreerde leden hem bekijken. Zo behoud je toch relatief je anoniemiteit. En als dat niet genoeg is, kan je altijd nog je gezicht weg photoshoppen/painten.
Mascherano is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2013, 22:29   #8
dsliqued
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2012
Berichten: 5
Ik ga er denk ik voor kiezen om toch medicijnen te gebruiken. Ik gebruik nu ketoconazol shampoo en ga in de toekomst ook aan de finasteride. Als mijn schooljaar weer begint zal ik een afspraak maken met de arts, op zijn diagnose van aga en of ik aan de finasteride kan. Waar ik wel bang voor ben zijn de bijwerkingen van finasteride, ook het post-finasteride syndroom. In hoeverre zijn deze angsten terecht?

Hoewel kaal kan ziet het er met haar toch beter uit, en het liefst heb ik toch wel mijn haartjes tot mijn 30e (daarna vind ik het niet waard om medicijnen te slikken als finasteride, wel als er wat beters komt).
dsliqued is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 20:34   #9
dsliqued
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2012
Berichten: 5
Zou iemand nog een reactie kunnen geven?
dsliqued is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 20:53   #10
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsliqued Bekijk bericht
Hoewel kaal kan ziet het er met haar toch beter uit, en het liefst heb ik toch wel mijn haartjes tot mijn 30e (daarna vind ik het niet waard om medicijnen te slikken als finasteride, wel als er wat beters komt).
Ik zou net zeggen dat het na je 30e wél waard is om finasteride te slikken (tenzij je na die leeftijd nog kinderen wil maken).
Niemand is trouwens perfect, je kan er altijd beter uitzien.
* Hoewel "spierwit zijn" kan, ziet het er gebruind toch beter uit.
* Hoewel 1m65 kan, ziet het er 10cm groter toch iets beter uit.
* Hoewel kleine moedervlekjes kunnen, ziet een egale huid er toch beter uit
* ...

Je zal altijd wel iets vinden dat "beter" kan.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 20:56   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsliqued Bekijk bericht
Ik ga er denk ik voor kiezen om toch medicijnen te gebruiken. Ik gebruik nu ketoconazol shampoo en ga in de toekomst ook aan de finasteride. Als mijn schooljaar weer begint zal ik een afspraak maken met de arts, op zijn diagnose van aga en of ik aan de finasteride kan. Waar ik wel bang voor ben zijn de bijwerkingen van finasteride, ook het post-finasteride syndroom. In hoeverre zijn deze angsten terecht?

Hoewel kaal kan ziet het er met haar toch beter uit, en het liefst heb ik toch wel mijn haartjes tot mijn 30e (daarna vind ik het niet waard om medicijnen te slikken als finasteride, wel als er wat beters komt).
Ieder heeft een eigen antwoord. Zelf geloof ik niet in post-finasteride syndromen. Ik geloof wel dat er mensen zijn met ernstige problemen, maar de link met finasteridegebruik in het verleden is voor mij nooit goed aangetoond.

Ik geloof wel in een serieuze kans op bijwerkingen. Dat is iets waar je echt tegenaan kunt lopen. De kans is alleen niet zo enorm groot als je uit verhalen op fora misschien zou kunnen opmaken. En ik geloof ook dat alleen al de angst voor mogelijke bijwerkingen die kans groter maakt.

De enige manier om te weten of je bijwerkingen gaat ervaren is door het middel te gebruiken en je lichaam in de gaten te (laten) houden. Bij voorkeur begin je niet in je uppie aan een middel als finasteride, maar regel je dat via huisarts of dermatoloog. Bij het vermoeden van bijwerkingen, meteen stoppen. En bij te veel angst vooraf, gewoon niet aan beginnen. Uiteindelijk is kaler worden geen medisch probleem, je kunt dan beter werken aan acceptatie.

Op je opmerking over na je 30e ga je enorm terugkomen. 100% zeker dat je dan kaal worden ook nog steeds niet leuk vindt. De arrogantie van de jeugd

Zelf zou ik finasteride overigens nog een jaar in reserve houden. Gebruik een half jaar de ketoconazol shampoo, vul dat dan aan met minoxidil en als je nog niet tevreden bent, begin dan na een jaar aan finasteride.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.