Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2013, 19:12   #1
dsliqued
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2012
Berichten: 5
dunner wordend haar bovenop hindoestaan

Beste HW

Ik wordt over 1 maand 22 en heb last van dunner worden haar bovenop (aga via diffuus haaruitval patroon). Ik merk sinds september vorig jaar dat ik wel wat dunner haar heb bovenop. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat er niks te zien was (geen inhammen en geen kalende kruin) en haar dat nog steeds dik genoeg is. Ik wist van mezelf wel dat ik toch wel wat dunner haar had maar wist dat de enige optie om het tegen te gaan medicijnen waren (Minoxidil en Finasteride). Na verder lezen kwam ik erachter dat je deze medicijnen rest van je leven moet slikken en wilde dat toch nog even uitstellen.

Mijn haar is in principe nog dik genoeg (je zou het nu misschien kunnen bestempelen als normaal tot dun haar). Mijn haar kan als normaal worden gezien omdat ik van zuid-aziatisch (hindoestaans) afkomst ben. Als ik zo zie hebben wij dikker haar dan autochtonen Nederlanders en zo was mijn haar voorheen dus ook. Ik heb nu dus in vergelijking met autochtonen een beetje dunner haar.

Nu zit ik met een dilemma:
Mijn haar is nog steeds normaal maar ik moet wel een keer de keuze gaan maken of ik medicijnen wil gaan gebruiken, ik wil daar wel mee beginnen waarbij mijn haarstatus nog als goed kan worden beschouwd. Ik kan er ook voor kiezen om kaal te gaan, mijn lichaam wat bij te trainen en een stoppelbaard te laten staan (ik heb al een keer gemilimeterd en dat was minder mooi dan met haar maar het was nog wel te doen).

Mijn vragen aan jullie:
Hoe snel verloopt diffuushaaruitval normaal gesproken (en voor mensen die hindoestanen kennen en dit bij hun gezien hebben, hoe snel verloopt het bij hun?)