Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juli 2014, 21:05   #1
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
1200 grafts FUE

Hallo allemaal!

Het gaat dan toch echt gebeuren! Op 18 juli 2014 krijg ik een FUE-behandeling voor 1200 grafts. De operatie vindt plaats in België bij dr. Rudi de Reys.
Na jarenlange vorm van lichte verdunning op het voorhoofd begint het nu echt dun te worden. Mijn donorgebied heeft een zeer hoge dichtheid. De haargrens op het voorhoofd is weliswaar dun maar nog aanwezig. In de inhammen zie je duidelijk kale delen. De haargrens en de inhammen worden met name behandeld.

Ik heb er ontzettend zin in en de nodige spanning is ook daar. Verschillende tips heb ik al mogen ontvangen in mijn topic 'herstel de eerste week'. Dank daar voor! Nu maar hopen dat alles zo goed mogelijk verloopt!

Groetjes Hairmaster.
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 21:14   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat is al volgende week!! Nou ja, je hebt volgens mij je beslissing goed overwogen, je gluurt hier al een poosje mee.

Ik heb zelf mijn eerste behandeling ondergaan door dr. De Reys en het team van Prohair (daar werkte hij toendertijd).

Als je nog vragen hebt voor je voorbereiding, stel ze

Zorg in ieder geval dat je de eerste paar dagen goed geregeld hebt, qua eten en drank en zo. Mocht het tegenvallen met zwellingen of korstjes, dan kun je je tenminste in huis verschansen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 21:57   #3
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat is al volgende week!! Nou ja, je hebt volgens mij je beslissing goed overwogen, je gluurt hier al een poosje mee.

Ik heb zelf mijn eerste behandeling ondergaan door dr. De Reys en het team van Prohair (daar werkte hij toendertijd).

Als je nog vragen hebt voor je voorbereiding, stel ze

Zorg in ieder geval dat je de eerste paar dagen goed geregeld hebt, qua eten en drank en zo. Mocht het tegenvallen met zwellingen of korstjes, dan kun je je tenminste in huis verschansen
Al in januari 2013 had ik mijn eerste consult in Veldhoven. En inderdaad toen was ik nog niet hier geregistreerd maar keek wel al veel op Haarweb!

Maar een extra vraag heb ik wel Wat voor kleding is handig op de behandeldag en daarna. Zit er zelf aan te denken om wat bloezen te regelen. Ik heb namelijk het vermoeden dat kleding over je hoofd aantrekken of uittrekken niet handig zal zijn.

En de koelkast is al gevuld
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 22:28   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairmaster Bekijk bericht
Al in januari 2013 had ik mijn eerste consult in Veldhoven. En inderdaad toen was ik nog niet hier geregistreerd maar keek wel al veel op Haarweb!

Maar een extra vraag heb ik wel Wat voor kleding is handig op de behandeldag en daarna. Zit er zelf aan te denken om wat bloezen te regelen. Ik heb namelijk het vermoeden dat kleding over je hoofd aantrekken of uittrekken niet handig zal zijn.

En de koelkast is al gevuld
Inderdaad, een overhemd met knopen. Geen shirts die je over je hoofd moet trekken.

En als je graag met een hemd aan slaapt (zoals ik), dan zou je een skihemd kunnen overwegen. Met de rits los hebben die een enorme opening. Maar misschien is dat nu wel wat warm, ik had mijn behandelingen in koelere maanden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 20:43   #5
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Jawel! Afgelopen vrijdag mijn haartransplantatie gehad! Wat een bijzondere ervaring. Erg prettig geholpen door de betreffende arts met assistentes!
Ondanks de hitte alles prima verlopen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (58,6 KB, 715x gelezen)
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 20:46   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Zie ik het goed dat de nadruk ligt op het versterken van de inhammen en een heel klein beetje haarlijn-herstel?

Ik ben heel benieuwd waarom deze aanpak is gekozen, wat je voorgeschiedenis is en natuurlijk hoe het zich gaat ontwikkelen!

Succes met het herstel en de hergroei
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 21:12   #7
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Mijn originele haarlijn was nog in intact. Met name frontaal zag het er nog goed uit. Dus was het alleen een kwestie van de inhammen aanpakken en de bestaande haren zo min mogelijk zien te raken. Ik denk dat het netjes gedaan is maar wat en waarom vragen zijn welkom.

Misschien handig om te weten. Mijn leeftijd is 38 jaar en de afgelopen 15 jaar zijn mijn inhammen minder geworden. Het middelste gedeelte bij de fontanel is altijd behoorlijk gebleven. Misschien is dat een antwoord op je vraag.
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 21:21   #8
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Succes met het herstel en de hergroei
Nog dank hiervoor! Maar wat jeukt en prikt het! Het liggen op een nekrol helpt maar omdat je toch 's nachts op je achterhoofd ligt, genezen de wondjes niet zo snel. Maar ik heb pas twee nachten gehad
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 11:35   #9
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ben zelf ook op consult geweest bij Rudi de Reys, het is een aardige man en zijn vrouw (assistente) is ook erg aardig!

Ziet er netjes uit hoor, heel veel succes met je (eerst) herstel, en (dan de) hergroei!!!

Groet Markr32!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 12:10   #10
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Dag drie na de behandeling. De zwellingen rond de ogen/slaap zijn een feit! Ik kan zo meedoen in een MenInBlack film

Het herstellen van de hoofdhuid voel ik bijna continu. Het lijkt op een soort tinteling. Het vreemde eraan is dat het geen pijn doet. Om de twee tot drie uur spray ik de voorkant en twee maal per dag smeer ik de achterkant in met Mesitran Soft wondgel. Helaas geen Fenistil want die was helaas niet meer te krijgen ?

Ik zal twee foto's toevoegen van vandaag. Op foto 1 zie je de zwelling rond de ogen. Op foto 2 het herstel van de achterkant.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (68,3 KB, 426x gelezen)
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 12:12   #11
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Foto 2 kreeg ik niet op mijn ipadje bijgevoegd. Dus dan maar zo
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (147,9 KB, 394x gelezen)
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 12:25   #12
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
ik zit op dag 4 na de behandeling en heb inderdaad ook die tinteling. Aangezien ik voor 4000(!) grafts ben behandeld, voel ik het dus over bijna m'n hele hoofd Maar het is niet ondraaglijk he?!
Wat ik wel gek vind is dat je zo'n behoorlijke zwelling hebt. Mijn zwelling is volledig verdwenen.Ik heb 3 dagen met een zweetband om mn hoofd gelopen, elk uur met ice-pack gekoeld en ik heb 4 vochtafdrijvers in pilvorm (iedere dag 1) meegekregen.

Leuk om je herstel en groei te volgen aangezien we nagenoeg tegelijk behandeld zijn.
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 12:58   #13
Hairmaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2013
Berichten: 117
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door therewego Bekijk bericht
ik zit op dag 4 na de behandeling en heb inderdaad ook die tinteling. Aangezien ik voor 4000(!) grafts ben behandeld, voel ik het dus over bijna m'n hele hoofd Maar het is niet ondraaglijk he?!
Wat ik wel gek vind is dat je zo'n behoorlijke zwelling hebt. Mijn zwelling is volledig verdwenen.Ik heb 3 dagen met een zweetband om mn hoofd gelopen, elk uur met ice-pack gekoeld en ik heb 4 vochtafdrijvers in pilvorm (iedere dag 1) meegekregen.

Leuk om je herstel en groei te volgen aangezien we nagenoeg tegelijk behandeld zijn.
4000 grafts!!? Dat is serieus veel! Hoelang zijn ze daar mee bezig geweest?
Zelf heb ik geen vochtafdrijvers of zweetband gebruikt. Wel regelmatig gekoeld met een ice-pack. Maar kan mij in jouw situatie wel voorstellen dat een zweetband en drukverband noodzakelijk is. Hoe is het met je donorgebied?
Hairmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 14:12   #14
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
Ze zijn zeker 8 uur bezig geweest. Het plaatsen van de grafts hebben ze met zn 3en en ook nog een uur met zn 4en gedaan. Was een heeeeele lange zit/lig.

ik heb net weer lotion erop gedaan. Voelt erg lekker fris. Het donorgebied herstelt vrij snel voor mn gevoel. Heb gister vrij grondig gewassen, dat heeft het wel goed gedaan. Ga ik straks dus weer doen. En ik ga ook na het wassen vor het eerst calendula creme erop smeren. Kijken wat dat voor resultaat geeft.
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2014, 17:10   #15
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
@ Hairmaster

Zelf heb ik ook kort geleden een haartransplantatie ondergaan. Ik merkte bij dag 3 dat ik ook last kreeg van zwellingen thv mijn voorhoofd.

Tip tegen de zwelling, veel lopen/bewegen (binnen huis) veel water drinken en rechtop zitten. Koelen doe je al :-)
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.