Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2011, 22:19   #1
BOUDERBALA
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 2
Dit wil ik even delen met jullie

Hallo mensen,

Al enige tijd kom ik op deze site en volg ik de discussie die hier plaatsvinden. Sinds vandaag ben ik pas lid en ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen voor wat betreft kaalheid.

Ik ben zelf 27 jaar, en mijn vader is kaal. Mijn 1 jaar oudere broer is kaal en mn oudste broer is ook al redelijk kaal.Echter, bij mijn broertje en ik groeien onze haren gewoon nog (gelukkig!).

Toen ik mijn broers kaal zag worden was ik eerlijk gezegd ook bang dat het mij zou overkomen. Sindsdien doe ik er alles aan om het te voorkomen. Gelukkig, tot nu toe wordt ik (nog) niet kaal. Ik ben zelfs al ruim voorbij de leeftijd dat mn beide broers kaal begonnen te worden.

Als je jezelf nu afvraagt hoe dit kan, dan zeg ik dit een totaal andere levenstijl heb dan mijn broers, zelfs totaal anders dan mijn vrienden ,collegas etc.

Mijn oudste broer rookt en blowt, eet vaak junkfood (ik vind het junkfood althans), drinkt veel frisdrank,eet nauwelijks fruit en groenten.

Mijn 1 jaar oudere broer is helemaal het tegenovergestelde van mij: Hij drinkt enorm veel energiedrankjes, eet veel snoep,chips,friet,koeken,junkfood etc. Hem zie ik bijna nooit gezond eten...

Beide broers heb ik kaal zien worden.Bij mijn 1 jaar oudere broer ging het heel snel naarmate zijn leefstijl steeds slechter werd (in mijn ogen dan.)

En nu even over mij:

Ik was vroeger ook zo als mn broers ,alleen in mindere mate. Dat is helemaal veranderd sinds een aantal jaren terug (ongeveer 6-7 jaar):

Ergens along the way besefte ik dat je je lichaam goed moet onderhouden en dat in het hedendaagse gefabriceerd voedsel weinig tot geen vitaminen zitten.Ik drink zelden frisdrank (alleen als ik naar bios ga), ik drink als ik eet altijd water. Energiedrankjes blijf ik ook vanaf, dat zit vol suiker en andere zaken die niet goed zijn. Ik eet enorm veel fruit en groenten:
rode bessen,blauwe bessen,ananas,peren,appels,avocado's,wortels,radij sjes,mango,meloen,granaatappel,bananen
kiwi's,citroenen,sinaasappels,frambozen,cranberrys etc.etc,

- ik eet alleen kip,vis en zeevruchten, zelden rund of worst,ham of wat dan ook
- Ik eet nooit witbrood,alleen bruinbrood of maisbrood
- Rijst en aardappelen eet ik regelmatig,vooral rijst
- Ik rook niet en drink heel af en toe.
- Ik sport vaak, en daarbij drink ik veel water
- Ik eet nooit junkfood,nooit shoarma,nooit friet,op werk kennen mn collegas mij goed genoeg daarvoor ,ze vragen me ook nooit meer of ik ook wat van een snackbar wil.
- Koffie/thee drink ik met mate,1-2 kopjes per dag,voor de rest veel water.
- Verder eet ik elke dag een lepeltje olijfolie en een lepeltje arganolie (puur en vers!)

Momenteel groeit mijn haar als kool (gelukkig). Ik houdt deze levenstijl niet aan puur voor mijn haar,maar meer voor mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid. Ik ben sinds ik op deze manier leef (gelukkig) zelden ziek en voel me echt kiplekker. Mijn vrienden en collegas en zo lachen me soms uit en maken me belachelijk, maar dat kan me echt niets schelen. Ik weet waarvoor ik het doe,en dat telt alleen.

Nu kom ik aan bij mijn punt. Ik wil jullie alleen zeggen dat je met een gezonde leefstijl heel ver kan komen. Ik ga niet al die kaalheidsmedicijnen/oplossingen afkraken ,want ik weet er niet veel van ,of ze wel of niet werken. Maar ik ben zelf wel heel kritisch en sceptisch, en in mijn optiek bepaalt je levenstijl voor het grootste deel je gezondheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Ik hoop hiermee mensen te kunnen helpen.
BOUDERBALA is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2011, 23:41   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een goed verhaal, Bouderbala, maar helaas is het wel zo dat je gewoon kaal wordt als het in je genen zit. Dat je niet kaal wordt moet je dan ook veeleer zien als geluk dan als resultaat van gezond leven. Je hebt die aanleg, of je hebt het niet.

Het is dus echt niet zo dat mensen die kalend zijn per definitie minder gezond leven. Sterker nog, veel kalenden zien met lede ogen anderen in hun omgeving die roken als ketters, zuipen als tempeliers en die iedere dag zo stoned zijn als een Maleier, met een volle bos door het leven strompelen. En dan vragen we ons weer af of een peuk, een neut of joint misschien juist wel goed zouden zijn op z'n tijd
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 14:03   #3
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Ik sluit mij aan bij Anthonie. Ik leef zelf vrij gezond. Sport 2 a 3 p/w. Idem elke dag rijst of pasta. Behalve als ik dan bij me ouders eet. Verder ook altijd water of calorie arme frisdrank. Verder drink ik nog wel mijn biertjes, wil nog wel student zijn. Maar toch ben k kaal.
Mijn broer daarentegen doet niets aan sport, rookt elke dag, eet relatief ongezond, maar hij heeft nog wel een hoge haar dichtheid.

Dus ja, het is niet voor iedereen weggelegd. Zit maar net in de genen die je mee krijgt van je ouders.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 17:36   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Uiteraard kan het niet volledig voorkomen dat je kaal wordt, maar ik denk wel dat Bouderbala een goed punt heeft.
Sowieso zijn de algemene eet en leefgewoontes bij veel mensen zeer dramatisch. Een goede voeding (en dan is drinken een zeer belangrijke factor), voldoende beweging en een goede nachtrust zullen erbij kunnen helpen het kaal worden uit te stellen.

Dit wil dus NIET zeggen dat mensen die kaal worden ongezond leven, of dat mensen die ongezond leven kaal worden.
Als het echter echt belangrijk voor je is zul je zeker ook op deze dingen inzet moeten tonen..

En Bouderbala, waarom die keuze voor alleen kip/vis en zeevruchten? Een biefstuk op zijn tijd kan ook gezond zijn en bevat goede voedingsstoffen (je moet het alleen beperken). Daarnaast is bijvoorbeeld magere ham vrij rijk in eiwitten en laag in verzadigde vetten...
En als ik me niet vergis bevat aardappelen heel veel koolhydraten die in veel gevallen omgezet worden tot vet...
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.

Laatst gewijzigd door dZinee; 9 januari 2011 om 17:38
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 18:17   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik wilde met mijn reactie vooral voorkomen dat de indruk ontstaat dat je je kwijnende haardos kunt redden door gezond te gaan eten of dat je een schuldcomplex zou moeten ontwikkelen als je niet gezond eet. Iemand die gezond eet en die geen last heeft van haaruitval, die heeft gewoon geen AGA. Iemand die gezond eet en geen sproetjes heeft, die heeft gewoon geen aanleg voor sproetjes.

Ik zie zelf gezond eten en gezond leven ook als heel belangrijk. Maar ik besef ook dat het er voor mijn haar amper toe doet. Wellicht kan ik de kwaliteit van het haar dat ik heb wel iets verbeteren, maar eerlijk gezegd denk ik dat daarvoor andere factoren (shampoo, blootstelling aan zon, goedkope flutborstel, veel woelen in bed, droge aircolucht op het werk) nog wel belangrijker zijn. Je hebt niet zo heel snel dusdanig tekorten hier in het rijke westen dat je haar er ernstig onder gaat leiden. En als je wel een tekort hebt dat je haargroei beïnvloedt (bijvoorbeeld een ijzertekort), dan is er toch meestal iets anders mis dan alleen maar je slechte eetgewoonten.

Dus, leef en eet bewust en gezond, maar heb niet de illussie dat je er haaruitval mee voorkomt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 19:18   #6
BOUDERBALA
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Uiteraard kan het niet volledig voorkomen dat je kaal wordt, maar ik denk wel dat Bouderbala een goed punt heeft.
Sowieso zijn de algemene eet en leefgewoontes bij veel mensen zeer dramatisch. Een goede voeding (en dan is drinken een zeer belangrijke factor), voldoende beweging en een goede nachtrust zullen erbij kunnen helpen het kaal worden uit te stellen.

Dit wil dus NIET zeggen dat mensen die kaal worden ongezond leven, of dat mensen die ongezond leven kaal worden.
Als het echter echt belangrijk voor je is zul je zeker ook op deze dingen inzet moeten tonen..

En Bouderbala, waarom die keuze voor alleen kip/vis en zeevruchten? Een biefstuk op zijn tijd kan ook gezond zijn en bevat goede voedingsstoffen (je moet het alleen beperken). Daarnaast is bijvoorbeeld magere ham vrij rijk in eiwitten en laag in verzadigde vetten...
En als ik me niet vergis bevat aardappelen heel veel koolhydraten die in veel gevallen omgezet worden tot vet...
Ik eet alleen kip/vis/zeevruchten omdat ik dat gezonder vindt als als rund of varken. Verder ben ik moslim ,dus ik kan sowieso geen varkensvlees eten. Maar al was ik geen moslim,dan nog zou ik geen varkensvlees eten omdat varkensvlees in mijn ogen ongezond vlees is. En als ik het goed heb is dit zelfs bewezen. Aardappelen eet ik omdat ik redelijk vaak fitness,het schijnt goed te zijn voor deze sport. Maar dat is niet zo vaak hoor.

Maar ik wil ook even benadrukken dat iemand met een ongezonde leefstijl niet perse zijn haar hoeft te verliezen. Maar dat is ook mijn punt juist. Bij iedereen heeft een ongezonde leefstijl andere consequenties. De ene wordt kaal, de ander krijgt een rotte gebit, de andere weer krijgt een slechte huid.

Een goede vriend van me had jaren terug een hele slechte levenstijl. Rookte veel, blowde veel, dronk heel veel cola,at veel junkfood en veel vlees en gehakt. Ook hem zag ik nooit fruit/groente eten. Deze jongen was pas 23/24 toen hij de ziekte van Crohn kreeg. Maar bij hem groeide zijn haar nog volop. Maar dat is ook mijn punt, een ongezonde levenstijl hoeft niet voor iedereen dezelfde gevolgen te hebben.

Waarom hadden indianen,eskimos,bosjesmannen,kortom mensen die in harmonie met zichzelf en de natuur leefden nooit last van allergieen,kaalheid,overgewicht,kanker,diabetes,ha rt en vaatziekten etc.ect.??Dit kan je toch niet toeschrijven aan erfelijkheid???
Wat vaak erfelijk is , is de levenstijl die we kopieren van onze ouders.
In de moderne maatschappij wordt je geleefd,je leeft zelf niet echt. Je hebt allerlei verplichtingen, en je moet meedraaien in een 24-uurs maatschappij (waar ikzelf ook aan meedoe). Maar met dat komen zaken als stress,slechte voeding,herrie,slechte nachtrust,teveel genotsmiddelen, (koffie,alcohol,thee,tabak),herrie (uitgaan,verkeer) etc etc meekijken.

Ik weet nog dat ik een keer een documentaire zag van een gezin ergens in rusland dat leefde in de natuur, en rondtrok als nomaden. De journalist die een tijd verbleef bij dit gezin was zeer onder de indruk. Ze zagen er allemaal heel jong en gezond uit. Ze hadden een baby dat nog geen 1 jaar oud was, en in al die tijd dat de journalist daar verbleef hoorde hij de baby geen 1 keer huilen.

Nu wil ik niet zeggen dat wij ook massaal allemaal de natuur inmoeten,maar ik ben ervan overtuigd dat wij mensen steeds meer vervreemd zijn geraakt van onze natuurlijke manier van leven.
BOUDERBALA is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 21:21   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BOUDERBALA Bekijk bericht
Maar ik wil ook even benadrukken dat iemand met een ongezonde leefstijl niet perse zijn haar hoeft te verliezen. Maar dat is ook mijn punt juist. Bij iedereen heeft een ongezonde leefstijl andere consequenties. De ene wordt kaal, de ander krijgt een rotte gebit, de andere weer krijgt een slechte huid.
Ongezond eten is gewoon ongezond. Je kunt er allerlei problemen van krijgen. Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord die door ongezond eten zijn haar kwijt permanent kwijt raakte. Je maakt mensen ongerust om niks.

De bekendste en meest extreme voorbeelden van ongezond eten zijn scheurbuik en verhongeren. Beiden kunnen leiden tot haaruitval. Maar als er weer normaal wordt gegeten, dan groeien de haren terug.

Je moet beseffen dat mensen die echt kaler worden zich daar heel vervelend bij kunnen voelen. Als zodanig zijn sommigen behoorlijk kwestbaar. Die hebben er geen behoefte aan dat iemand die gezond eet en zijn haren door een gunstig lot uit de genetische loterij nog heeft (of gewoon omdat ie nog te jong is om te merken dat ie zelf ook de pineut is) hun een soort schuldcomplex aanpraat over mogelijke tekortkomingen in hun voedingsgewoonten
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2011, 01:00   #8
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Het enige nadeel dat ik ondervind van (erg) gezond eten is te veel energie. Dat klinkt raar, maar ik heb iedere dag het gevoel alsof ik niet hoef te slapen. Bij een slecht dieet haalde ik de 11 uur bijna nooit en nu is 3 uur eerder een regel dan uitzondering .

En goed verhaal Anthonie.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 11:21   #9
joyekristien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2012
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BOUDERBALA Bekijk bericht
Hallo mensen,

Al enige tijd kom ik op deze site en volg ik de discussie die hier plaatsvinden. Sinds vandaag ben ik pas lid en ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen voor wat betreft kaalheid.

Ik ben zelf 27 jaar, en mijn vader is kaal. Mijn 1 jaar oudere broer is kaal en mn oudste broer is ook al redelijk kaal.Echter, bij mijn broertje en ik groeien onze haren gewoon nog (gelukkig!).

Toen ik mijn broers kaal zag worden was ik eerlijk gezegd ook bang dat het mij zou overkomen. Sindsdien doe ik er alles aan om het te voorkomen. Gelukkig, tot nu toe wordt ik (nog) niet kaal. Ik ben zelfs al ruim voorbij de leeftijd dat mn beide broers kaal begonnen te worden.

Als je jezelf nu afvraagt hoe dit kan, dan zeg ik dit een totaal andere levenstijl heb dan mijn broers, zelfs totaal anders dan mijn vrienden ,collegas etc.

Mijn oudste broer rookt en blowt, eet vaak junkfood (ik vind het junkfood althans), drinkt veel frisdrank,eet nauwelijks fruit en groenten.

Mijn 1 jaar oudere broer is helemaal het tegenovergestelde van mij: Hij drinkt enorm veel energiedrankjes, eet veel snoep,chips,friet,koeken,junkfood etc. Hem zie ik bijna nooit gezond eten...

Beide broers heb ik kaal zien worden.Bij mijn 1 jaar oudere broer ging het heel snel naarmate zijn leefstijl steeds slechter werd (in mijn ogen dan.)

En nu even over mij:

Ik was vroeger ook zo als mn broers ,alleen in mindere mate. Dat is helemaal veranderd sinds een aantal jaren terug (ongeveer 6-7 jaar):

Ergens along the way besefte ik dat je je lichaam goed moet onderhouden en dat in het hedendaagse gefabriceerd voedsel weinig tot geen vitaminen zitten.Ik drink zelden frisdrank (alleen als ik naar bios ga), ik drink als ik eet altijd water. Energiedrankjes blijf ik ook vanaf, dat zit vol suiker en andere zaken die niet goed zijn. Ik eet enorm veel fruit en groenten:
rode bessen,blauwe bessen,ananas,peren,appels,avocado's,wortels,radij sjes,mango,meloen,granaatappel,bananen
kiwi's,citroenen,sinaasappels,frambozen,cranberrys etc.etc,

- ik eet alleen kip,vis en zeevruchten, zelden rund of worst,ham of wat dan ook
- Ik eet nooit witbrood,alleen bruinbrood of maisbrood
- Rijst en aardappelen eet ik regelmatig,vooral rijst
- Ik rook niet en drink heel af en toe.
- Ik sport vaak, en daarbij drink ik veel water
- Ik eet nooit junkfood,nooit shoarma,nooit friet,op werk kennen mn collegas mij goed genoeg daarvoor ,ze vragen me ook nooit meer of ik ook wat van een snackbar wil.
- Koffie/thee drink ik met mate,1-2 kopjes per dag,voor de rest veel water.
- Verder eet ik elke dag een lepeltje olijfolie en een lepeltje arganolie (puur en vers!)

Momenteel groeit mijn haar als kool (gelukkig). Ik houdt deze levenstijl niet aan puur voor mijn haar,maar meer voor mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid. Ik ben sinds ik op deze manier leef (gelukkig) zelden ziek en voel me echt kiplekker. Mijn vrienden en collegas en zo lachen me soms uit en maken me belachelijk, maar dat kan me echt niets schelen. Ik weet waarvoor ik het doe,en dat telt alleen.

Nu kom ik aan bij mijn punt. Ik wil jullie alleen zeggen dat je met een gezonde leefstijl heel ver kan komen. Ik ga niet al die kaalheidsmedicijnen/oplossingen afkraken ,want ik weet er niet veel van ,of ze wel of niet werken. Maar ik ben zelf wel heel kritisch en sceptisch, en in mijn optiek bepaalt je levenstijl voor het grootste deel je gezondheid. Daar ben ik heilig van overtuigd. Ik hoop hiermee mensen te kunnen helpen.
Bevordert arganolie wel de haargroei!

Laatst gewijzigd door joyekristien; 12 januari 2012 om 14:13
joyekristien is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 00:44   #10
atonba
HaarWeb lid
 
atonba's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 februari 2009
Berichten: 80
Geslacht:
AnthonieH, fijn dat je het even rechtzet. En kort en krachtig voorbeeld met die sproetjes! Ik ben ook overtuigd van de voordelen van gezond leven, maar om zo ongefundeerd uitspraken te gaan doen over de directe relatie tussen haaruitval en een 'ongezonde leefstijl' kan echt niet.
Ik ken genoeg mensen op de sportschool die kalend zijn en waarvan ik weet dat ze heel gezond leven en eten. Is gewoon pech hebben qua genen.
__________________
----------------------------------------------------------
Sinds maart 2007
Medicijnen: Finasteride (kwart pilletje per dag ad 5 mg)
Topical: Minoxidil 5% 2 maal daags

Sinds juni 2011

Shampoo: Nizoral, Ketoconazole 20mg/g (3 maal per week)
Shampoo: Schwarzkopf Activ M (2 maal per week)

14 december 2010
1e HT Fue bij HSI: 800 grafts (haarlijn verlaagd)

23 december 2011

2e HT Fue bij Medi-Kliniek: 2000 grafts (verdichting frontaal gebied)

Sinds juli 2012
om de dag, 21 minuten onder de laserhelm 'Oaze'
atonba is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2012, 13:13   #11
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Beste Bouderbala,

(Was dat trouwens geen president? Van Algerije of zo).

Wat jij doet is verbanden zoeken op basis van je waarneming. Probleem hiermee is dat mensen, jij wellicht ook, heel veel waarde hechten aanhun eigen ervarign en hun eigen waarnemingsvermogen. Soms kan dat ook, maar zeker in de door jouw genoemde gevallen werkt dat niet. Een persoon die de ziekte van Crohn krijgt zegt natuurlijk niks.

Je laatste opmerking over Bosjesmannen komt direct voort uit het idealistische beeld dat mensen hebben van natuurvolkeren. Hierachter steekt het idee dat de (moderne) mens nooit wat goeds doet, van alles kapot maakt en verwijderd is van het ideaal.

Even wat feitjes: als we nog zo hadden gedacht als deze natuurvolkeren, dan hadden we in de vorige eeuw niet te maken gehad met 100 miljoen doden door de wereldoorlogen, maar 2 miljard. De kans om te sterven door een medemens onder natuurvolkeren isnamelijk15 tot 60%! Ipv een paar promille in de moderne, westerse samenleving.

Onze ouderdom neemt toe. We worden veel ouder dan diezelfde natuur volkeren. Onder andere omdat wel veel betere voeding binnenkrijgen dan voorheen.

Ook een reportage van een Rusisch volk zegt niet zoveel. Het zijn dit soort uitzendingen die echter, door de beelden en het commentaar, een indru wekken.

Het leven van natuurvolkeren is niet idyllisch, is veel geweldadiger (in de regel) dan ons leven, de mensen worden veel minder oud.

Dat is wat gedegen onderzoek ons leert. Datzelfde onderzoek toont aan dat de kans dat we door een medemens sterven nog nooit zo klein isgeweest en dat dit al duizenden jaren afneemt. Ja, ook met de tweede wereldoorlog en al erbij. Ongelooflijk, want we horen constant dezelfde teneur. Hoe verschrikkelijk we zijn. Feit is:we worden steeds liever voor elkaar. We worden steeds ouder ook.

De leefstijl die je omschrijft is niet gezond, maar om een indruk te gven hoe belangrijk genen zijn...I kzag laatst een documentaire over mensen en hun leefstijl De vraag was wat hun biologische leeftijd was. M.a.w: hoe staat je lichaam er voor. Is het nog jong en gezond of is het veel ouder dan je werkelijke leeftijd. Zo was er een ontzettend dikke, rokende en alcohol drinkende zanger (200 kilo of zo!) die 49 jaar was. Zijn biologische leeftijd was echter 25 jaar of zo.

Coclusie: het doet er niet toe wat je eet?! NEE! Het doet er zeker toe. Een geval, een voorbeeld zegt gewoon niks omdat toevalligheden een veel te grote invloed hebben op het eindresultaat. Daarvoor is wetenschap: die pakken in onderzoeken honderden tot duizenden mensen en dan is het duidelijk: genen spelen een belangrijke rol, levenstijl speelt ook een heel grote rol.

Kaalheid: de mannelijke vorm van kaalheid is vrijwel geheel genetisch bepaald. Levenstijl kan invloed hebbenals je bijvoorbeeld groene thee drinkt en anderre zaken tot je neemt die 5 AR reduceert.







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BOUDERBALA Bekijk bericht
Ik eet alleen kip/vis/zeevruchten omdat ik dat gezonder vindt als als rund of varken. Verder ben ik moslim ,dus ik kan sowieso geen varkensvlees eten. Maar al was ik geen moslim,dan nog zou ik geen varkensvlees eten omdat varkensvlees in mijn ogen ongezond vlees is. En als ik het goed heb is dit zelfs bewezen. Aardappelen eet ik omdat ik redelijk vaak fitness,het schijnt goed te zijn voor deze sport. Maar dat is niet zo vaak hoor.

Maar ik wil ook even benadrukken dat iemand met een ongezonde leefstijl niet perse zijn haar hoeft te verliezen. Maar dat is ook mijn punt juist. Bij iedereen heeft een ongezonde leefstijl andere consequenties. De ene wordt kaal, de ander krijgt een rotte gebit, de andere weer krijgt een slechte huid.

Een goede vriend van me had jaren terug een hele slechte levenstijl. Rookte veel, blowde veel, dronk heel veel cola,at veel junkfood en veel vlees en gehakt. Ook hem zag ik nooit fruit/groente eten. Deze jongen was pas 23/24 toen hij de ziekte van Crohn kreeg. Maar bij hem groeide zijn haar nog volop. Maar dat is ook mijn punt, een ongezonde levenstijl hoeft niet voor iedereen dezelfde gevolgen te hebben.

Waarom hadden indianen,eskimos,bosjesmannen,kortom mensen die in harmonie met zichzelf en de natuur leefden nooit last van allergieen,kaalheid,overgewicht,kanker,diabetes,ha rt en vaatziekten etc.ect.??Dit kan je toch niet toeschrijven aan erfelijkheid???
Wat vaak erfelijk is , is de levenstijl die we kopieren van onze ouders.
In de moderne maatschappij wordt je geleefd,je leeft zelf niet echt. Je hebt allerlei verplichtingen, en je moet meedraaien in een 24-uurs maatschappij (waar ikzelf ook aan meedoe). Maar met dat komen zaken als stress,slechte voeding,herrie,slechte nachtrust,teveel genotsmiddelen, (koffie,alcohol,thee,tabak),herrie (uitgaan,verkeer) etc etc meekijken.

Ik weet nog dat ik een keer een documentaire zag van een gezin ergens in rusland dat leefde in de natuur, en rondtrok als nomaden. De journalist die een tijd verbleef bij dit gezin was zeer onder de indruk. Ze zagen er allemaal heel jong en gezond uit. Ze hadden een baby dat nog geen 1 jaar oud was, en in al die tijd dat de journalist daar verbleef hoorde hij de baby geen 1 keer huilen.

Nu wil ik niet zeggen dat wij ook massaal allemaal de natuur inmoeten,maar ik ben ervan overtuigd dat wij mensen steeds meer vervreemd zijn geraakt van onze natuurlijke manier van leven.
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat doen jullie om te stoppen? erna TTM - Algemeen 23 11 augustus 2005 19:29
Enquête (beetje hulp van jullie aub) Salvamia Haarwerken 4 21 oktober 2004 15:03
Waarom zijn jullie zo pessimistisch over HT's? mij Chirurgische behandelingen 9 8 oktober 2004 16:25
Ik zal jullie erg missen! Ellis TTM - Algemeen 4 20 december 2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.