Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2011, 21:50   #1
GeneralDJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2011
Berichten: 5
jaar geleden dik vol haar, nu hoodhuid zichtbaar

Haarweb,

ik ben 20 jaar jong en heb haarproblemen. mijn vader heeft nu meer haar dan ik op zijn hoofd en mijn beide opa's waren wel kaal, maar niet sinds hun 20e
een jaar geleden had ik een grote bos krullen op mijn hoofd. dik vol en veel haar. hoewel ik een groot voorhoofd heb, vind ikzelf, is mijn haarlijn misschien een 1-5 mm gestegen. dit is niet het probleem.
sinds ik erachter ben gekomen dat mijn haar erg is uitgedund, ben ik mijn haar korter gaan doen. dit werkt dacht ik. nu ongeveer 2 maanden is mijn hoofdhuid zichtbaar door mijn haar geworden. dus ik dacht ik doe het nog korter. tondeuse bijna op kortste stand.
ziet er wel goed uit, krijg complimentjes, maar het valt mij op dat zelfs in het donker mijn totale hoodhuid zie. het zijn niet alleen kale plekken maar de gehele hoofdhuid, behalve natuurlijk aan de zij en achterkant.

ben naar dokter geweest voor lever, schildklier, enz. onderzoek, niks aan de hand.

weten jullie hier meer over? en zijn hier natuurlijke oorzaken voor die (en dan heb ik het niet over stress) misschien weer overgaan?
GeneralDJ is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2011, 01:56   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als het hoofdhaar aan de bovenkant is uitgedund, maar niet aan de achterkant en zijkanten, lijkt 't mij erfelijke mannelijke kaalheid, oftewel alopecia androgenetica.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2011, 16:49   #3
GeneralDJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2011
Berichten: 5
advies

ik heb 2 weken geleden een meisje ontmoet en ik weet niet of ze al doorheeft dat ik kaal wordt. Nu was mijn plan mijn hoofd kaal te scheren maar ik ben bang dat ik haar dan mee afschrik en dat zou ik erg jammer vinden, omdat ik haar erg leuk vind. wat nu?? wachten tot ze erachter komt en dan kaalscheren of nu kaalscheren en hopen voor het beste?

grt JW
GeneralDJ is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2011, 18:24   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou kunnen starten met minoxidil 5% (eerst de halve dosis om uit te testen of je er geen jeuk of duizelingen e.d. van krijgt) Met een gemillimeterd kapsel kun je dan 't beste Rogaine FOAM kopen (dus niet de vloeistof-variant, maar schuim)
Na consequent gebruik 2 x daags mag je op een gegeven moment nieuwe haartjes zien opkomen. Hoe lang die nieuwe haartjes erover doen, is per persoon verschillend.

Je kunt natuurlijk ook je hoofd kaal scheren om te testen of je vriendin gillend wegrent. Dan weet je meteen hoeveel ze om je geeft.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2011, 22:59   #5
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Het zou idd spijtig zijn als ze weg zou gaan, maar dat zegt weer wat meer over haar natuurlijk.
Als je het er afhaalt, zorg wel dat je zelfverzekerd overkomt. Dus niet gaan piekeren over je haren als je met haar bent.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 19:10   #6
GeneralDJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2011
Berichten: 5
bedankt voor de adviezen , maar ik ga liever geen middelen gebruiken om mijn probleem minder erg te maken. ik laat het over me heenkomen en zorg dat ik ff naar de kapper ga en die kan me vast verder helpen. Ik ben aan het trainen geslagen zodat ik toch nog iets heb, waar ik mee kan showen. valt me namelijk op, dat gespierdere mannen vaak kaal zijn, maar toch veel aandacht krijgen van vrouwen.

grt JW
GeneralDJ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 20:15   #7
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Haha! die General D dat is wel grappig wat je daar zegt.. maar als ik jouw was zou ik wel minoxidil gaan proberen!
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 20:51   #8
i love hair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 31
Hele goede keus Generaldj. je bent nog jong je wil toch niet je hele leven lang over je haren lopen piekeren. want als je eenmaal begint aan die middelen komt er geen einde aan.
i love hair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 21:32   #9
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Het is maar net hoeveel het haar je waard is.. maar als je een goede kop hebt om 'kaal' te zijn nou waarom niet..
het is trouwens wel een herkenbaar verhaal je ontmoet een meisje en word kaler ik ken dat dilemma wel..
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.

Laatst gewijzigd door donniedarko; 28 oktober 2011 om 21:35
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2011, 15:25   #10
GeneralDJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2011
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
Het is maar net hoeveel het haar je waard is.. maar als je een goede kop hebt om 'kaal' te zijn nou waarom niet..
het is trouwens wel een herkenbaar verhaal je ontmoet een meisje en word kaler ik ken dat dilemma wel..
fijn om te horen dat ik niet de enige ben. ik heb de kop er wel voor, maar ik zie nog een beetje bleek. zal ff kijken of ik er een mooi kleurtje op mun gezicht kan krijgen, ziet er altijd beter uit.

ps. had ik maar haar als donnie darko, dan was hier niet geweest
GeneralDJ is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 21:16   #11
GeneralDJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2011
Berichten: 5
wordt trouwens helemaal gestoord van jeukaanvallen die ik wekelijks heb. het kalend deel jeukt en kriebelt, gaat dit over?? of moet ik toch speciale shampoo kopen?? heb nog nooit z'on jeuk gehad
GeneralDJ is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 21:26   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeneralDJ Bekijk bericht
wordt trouwens helemaal gestoord van jeukaanvallen die ik wekelijks heb. het kalend deel jeukt en kriebelt, gaat dit over?? of moet ik toch speciale shampoo kopen?? heb nog nooit z'on jeuk gehad
Misschien is het inflammation

Tegen jeuk heeft Guhl Rozemarijn shampoo veel lotgenoten geholpen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.