Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2009, 23:14   #1
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
psycholoog

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die naar een psycholoog zijn gegaan, of daar aan hebben gedacht, voor hun 'probleem'. En of mensen in depressies etc terrecht zijn gekomen. Zelf vind ik het niet altijd even makkelijk dat mijn situatie verslechterd, maar gelukkig is het nog niet zo erg dat ik er psychologisch heel veel hinder aan ondervind. maar ik kan mij wel voorstellen dat dat zal zijn, als de situatie veel verslechterd.
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2009, 23:38   #2
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 Bekijk bericht
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die naar een psycholoog zijn gegaan, of daar aan hebben gedacht, voor hun 'probleem'. En of mensen in depressies etc terrecht zijn gekomen. Zelf vind ik het niet altijd even makkelijk dat mijn situatie verslechterd, maar gelukkig is het nog niet zo erg dat ik er psychologisch heel veel hinder aan ondervind. maar ik kan mij wel voorstellen dat dat zal zijn, als de situatie veel verslechterd.

Ik merk nu pas echt hoe erg het me dwars zat (mn haar), nu het verbeterd is. Dus het was wel deprimerend ja.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 10:54   #3
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Ik heb echt een lange tijd gehad dat ik er echt niet mee kon leven eigenlijk. Daar leed mn relatie ook extreem onder. Ik was zo onzeker als maar kon, wilde constant weten hoe mn haar zat en veranderde daardoor in een stille contactgestoorde gek. Althans, dat is misschien wat overdreven, maar toch wel in die richting.

Toen ben ik op een gegeven moment op dit forum gekomen en dat heeft heel veel geholpen. Ik weet nu dat er middelen zijn die werken en dat in de toekomst (hopelijk binnen 10, maar sowieso binnen 20 jaar) er middelen zullen zijn die het hele probleem oplossen. Ook het praten over je probleem en zien dat er veel meer anderen zijn die exact hetzelfde ondergaan is 'prettig'.

Op dit moment gaat het wel weer goed. Ik zit in een sheddingperiode van de minox, dus mn haar ziet er slechter uit dan 2 weken geleden en dat is wel vervelend en soms ook erg storend. Ik weet dan ook zeker dat als ik bij wijze van spreken NU zou lezen dat follica/histogen/intercytex/A&G allemaal een echt 100% zeker werkend middel hadden gevonden, ik dan een stuk gelukkiger zou zijn dan nu.

Maar ik ben niet meer zo onzeker als eerst en ook niet meer zo idioot stil. Dan is je leven in 1 klap een stuk leuker en houd je je ook niet meer zo bezig met je haar .

Psycholoog heb ik overigens nog nooit over gedacht, als ik wil praten ga ik wel naar mn vriendin/ouders toe.
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 12:07   #4
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Wat mij bij ook lekker is, is dat een boel vrienden mij nu aan het inhalen zijn qua haar. Mijn haar verbeterd voorlopig nog wel even hoop ik, aangezien ik 4 maanden aan minox zit en nu al goed resultaat heb.

Ik raad ze natuurlijk wel middelen aan, want ik zie ze liever met haar, ik gun ze het beste uiteraard
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 15:39   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Wat mij bij ook lekker is, is dat een boel vrienden mij nu aan het inhalen zijn qua haar.
Qua kaalheid, bedoel je.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 19:08   #6
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Uiteraard.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 19:44   #7
Vane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2007
Berichten: 125
Ik ben een aantal keren naar een psychologe geweest. We hebben toen vooral over mijn schoolmoeheid gepraat maar ook wel over mijn haaruitval.
Volgens mij had het toen echt wel kunnen helpen als ik er voor had opengestaan. Die mensen weten echt wel wat ze doen. Ik had toen een algemene kutperiode en wou niets van niemand weten, nu is dat gelukkig allemaal 180° gedraaid

Als het voor jou echt een probleem wordt, stap dan naar een psycholoog, het is niets om je over te schamen ! je kan er allesinds niets meer verliezen, buiten enkele euro's.
__________________
Regime:

- Dualgen 5% (Minox + Fina) elke ochtend
- ASC-J9 (0,040%) GESTOPT wegens de gele kleur. Ik had wel de indruk dat het iets deed.
- Perfect Saw Palmetto HE (sinds 06/05/09)
- Cystine voedingssupplement B6 (sinds 01/03/09)
- REVITA shampoo sinds (14/06/09)
- Gezonde levensstijl (veel fruit en groenten, veel bewegen)

- PRP-behandeling bij prohair op 2/12/2009



Status

- NW2-3
- De haaruitval is zich terug aan het stabiliseren
Vane is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2009, 19:58   #8
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vane Bekijk bericht
Ik ben een aantal keren naar een psychologe geweest. We hebben toen vooral over mijn schoolmoeheid gepraat maar ook wel over mijn haaruitval.
Volgens mij had het toen echt wel kunnen helpen als ik er voor had opengestaan. Die mensen weten echt wel wat ze doen. Ik had toen een algemene kutperiode en wou niets van niemand weten, nu is dat gelukkig allemaal 180° gedraaid

Als het voor jou echt een probleem wordt, stap dan naar een psycholoog, het is niets om je over te schamen ! je kan er allesinds niets meer verliezen, buiten enkele euro's.

Zelfs die euros worden vaak vergoed.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kan ik mijn dochtertje helpen? hof TTM bij kinderen 17 11 september 2008 08:44
Naar de psycholoog? Natascha24 Haarproblemen bij vrouwen 26 5 april 2006 20:41
De Trichotillomalloot bij de psycholoog... Limburgse TTM - Algemeen 24 17 februari 2006 15:59
ervaringen met psycholoog Mariska22 AA - Behandelingen 35 10 september 2004 14:55
psycholoog Diable TTM - Algemeen 4 19 december 2002 12:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.