Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2012, 22:14   #1
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Minoxidil; ik kap ermee!

Na een dik jaar zeer nauwkeurig rogain foam 5% 2 maal daags gebruikt te hebben gooi ik de handdoek in de ring. Ik heb sinds een tijd last van een hele vervelende druk op de borst en bemerkte dat ik op momenten last had van een niet soepele ademhaling. Er waren momenten dat ik mijzelf onwel voelde worden ofwel licht in mijn hoofd. Vooral in drukke ruimtes als winkels etc. Ik kon het niet goed plaatsen en ben bij de dokter geweest. Longtest (spirogram) gedaan voor testen longfunctie. Verder bloeddruk hartslag. Allemaal ok. Na eens wat rondgekeken te hebben op internet kan het voorkomen dat symptomen een side zijn van minox gebruik. Ik stel niets uit en heb daarom besloten cold turkey te kappen met mijn rogain regime. Ik kreeg de pleuris van het vervelende belemmerde gevoel tijdens het ademen. Nu ben ik een dag of 4 gestopt en voel me op zich wat relaxter. Qua haren merk ik nog weinig verlies. Gelukkig heb ik wel mijn finasteride nog als back-up de komende periode. Ik hoop echt van harte dat stoppen met minox een juiste keuze is geweest. Ik zal hier eea posten mbt verdere verloop van mijn stakingsactie.
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 06:39   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Mmm, na enig rondzoeken op internet kun je wel meer vermeende bijwerkingen van minoxidil vinden. Voor sommige mensen lijkt het hele leven wel een groot 'side effect' van het medicijn wat ze gebruiken. Alles wat hun overkomt wijten ze eraan

Zou dat beklemmende gevoel overigens niet van MSM kunnen komen? Dan ben je de eerste die die bijwerking rapporteert

Maar zonder gekheid, hoe zit je verder in je vel? Dat je het vooral met drukte hebt lijkt wel psychisch.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 09:43   #3
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Mmm, na enig rondzoeken op internet kun je wel meer vermeende bijwerkingen van minoxidil vinden. Voor sommige mensen lijkt het hele leven wel een groot 'side effect' van het medicijn wat ze gebruiken. Alles wat hun overkomt wijten ze eraan

Zou dat beklemmende gevoel overigens niet van MSM kunnen komen? Dan ben je de eerste die die bijwerking rapporteert

Maar zonder gekheid, hoe zit je verder in je vel? Dat je het vooral met drukte hebt lijkt wel psychisch.
Met inname van MSM ben ik al lange tijd gestopt. Niet vanwege bijwerkingen overigens. Daar kan het absoluut niet aan liggen.

Ik ben verder niet van het kaliber "geef gauw iets anders de schuld". Het liefst gebruikte ik mijn minox natuurlijk voor langer aangezien ik daar ook een flinke duit voor heb moeten neertellen.

Het onprettig en licht in het hoofd voelen zou inderdaad ook kunnen wijzen op een soort van hyperventilatie vanwege een psychische factor. Dat kan ik de komende periode fijn gaan uitsluiten wanneer ik weer in dit soort omgevingen kom. Maar dat gejaagde rotgevoel waarbij ik minder relaxed kan ademhalen lijkt nu al een heel stuk minder.
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 11:25   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door afroindo Bekijk bericht
Het onprettig en licht in het hoofd voelen zou inderdaad ook kunnen wijzen op een soort van hyperventilatie vanwege een psychische factor. Dat kan ik de komende periode fijn gaan uitsluiten wanneer ik weer in dit soort omgevingen kom. Maar dat gejaagde rotgevoel waarbij ik minder relaxed kan ademhalen lijkt nu al een heel stuk minder.
Uit je opmerking (wanneer ik weer ...) maak ik op dat je nu even niet zo vaak in het soort omgevingen komt waar je het merkte ... dan is het niet raar dat je dat gejaagde gevoel een stuk minder vaak bemerkt en dan kun je ook niet echt uitvissen of het door minoxidil komt.

Psychische zaken liggen soms wat moeilijk. Omdat er een soort taboe op zit (psychisch = zwak = nee, niet ik, kan niet, onmogelijk, dan zou ik het zelf toch wel weten!) en omdat het vaak onderbewust is.

Trouwens, vakantietijd?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.