Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 maart 2007, 11:45   #1
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
hopeloos..

wil graag even wat kwijt,

ben meer als een jaar aan de fina en het heeft me nooit geholpen!
en laatste tijd ook bijwerkings, alleen hele aparte..
hyperventilatie, hartkloppings.. druk op de oren en kaken.. en ben helemaal gezond, fina doet iets met mijn lichaam waardoor ik me erg depressief en klote voel..
ik heb 10 minuten geleden mijn laatste strip in de prullebak geflikkerd en vreet het spul nooit weer. en hoop dat ik me weer fit en top voel binnen een paar weken
ik hoop eigenlijk dat meer mensen dat gevoel hebben, van altijd vermoeit enzo. mijn energie is gewoon naar de klote :S
fina heeft me trouwens ook helemaal niets geholpen, geen hergroei niets. uitval is altijd wel blijven doorgaan me haar is wel 3x zo dun nu vooral frontaal en mijn inhammen zijn wel 2x zo groot geworden, van nw2 naar nw3.5 schat ik.. en dat in een anderhalf jaar tijd, me kruin is ook best uitgedunt.. hielp fina dus ook niet.

meer mensen die dit ervaren pls reageer, en wat mijn opties nu zijn
minox is trouwens een totale ramp. daar begin ik niet weer aan!
alleen de tricominpack die wil wel graag hebben, dat mijn hooft beetje relax en gezond aan voelt.

B.
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2007, 12:17   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
ben meer als een jaar aan de fina en het heeft me nooit geholpen!
en laatste tijd ook bijwerkings, alleen hele aparte..
hyperventilatie, hartkloppings.. druk op de oren en kaken.. en ben helemaal gezond, fina doet iets met mijn lichaam waardoor ik me erg depressief en klote voel..
ik heb 10 minuten geleden mijn laatste strip in de prullebak geflikkerd en vreet het spul nooit weer. en hoop dat ik me weer fit en top voel binnen een paar weken
Tja, als fina zo weinig voor je lijkt te doen en als je er zoveel bijwerkingen van meent te ondervinden, dan heb je er heel verstandig aan gedaan om ermee te stoppen! Ik hoop in ieder geval dat het snel beter met je gaat!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
ik hoop eigenlijk dat meer mensen dat gevoel hebben, van altijd vermoeit enzo. mijn energie is gewoon naar de klote :S
fina heeft me trouwens ook helemaal niets geholpen, geen hergroei niets. uitval is altijd wel blijven doorgaan me haar is wel 3x zo dun nu vooral frontaal en mijn inhammen zijn wel 2x zo groot geworden, van nw2 naar nw3.5 schat ik.. en dat in een anderhalf jaar tijd, me kruin is ook best uitgedunt.. hielp fina dus ook niet.

meer mensen die dit ervaren pls reageer, en wat mijn opties nu zijn
minox is trouwens een totale ramp. daar begin ik niet weer aan!
alleen de tricominpack die wil wel graag hebben, dat mijn hooft beetje relax en gezond aan voelt.
Lastig hoor, de meest effectieve middelen, finasteride en minoxidil, vallen voor jou al af. Het enige dat ik kan verzinnen is dutasteride. Sommige mensen die problemen hadden met fina schijnen die problemen niet met duta te hebben. Vraag me niet hoe dit kan.

Overigens heb ik zelf ook wel perioden waarin ik me vermoeid voel. Ik wijt dat in de regel zelf aan te fanatiek sporten, stress op het werk, niet altijd genoeg eten, simpelweg ouder worden en te kort slapen. Maar regelmatig vraag ik me ook wel eens af of finasteride er iets mee van doen kan hebben. Gelukkig is het bij mij niet zo ernstig als jij het beschrijft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 15:00   #3
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
wil graag even wat kwijt,

ben meer als een jaar aan de fina en het heeft me nooit geholpen!
en laatste tijd ook bijwerkings, alleen hele aparte..
hyperventilatie, hartkloppings.. druk op de oren en kaken.. en ben helemaal gezond, fina doet iets met mijn lichaam waardoor ik me erg depressief en klote voel..
ik heb 10 minuten geleden mijn laatste strip in de prullebak geflikkerd en vreet het spul nooit weer. en hoop dat ik me weer fit en top voel binnen een paar weken
ik hoop eigenlijk dat meer mensen dat gevoel hebben, van altijd vermoeit enzo. mijn energie is gewoon naar de klote :S
fina heeft me trouwens ook helemaal niets geholpen, geen hergroei niets. uitval is altijd wel blijven doorgaan me haar is wel 3x zo dun nu vooral frontaal en mijn inhammen zijn wel 2x zo groot geworden, van nw2 naar nw3.5 schat ik.. en dat in een anderhalf jaar tijd, me kruin is ook best uitgedunt.. hielp fina dus ook niet.

meer mensen die dit ervaren pls reageer, en wat mijn opties nu zijn
minox is trouwens een totale ramp. daar begin ik niet weer aan!
alleen de tricominpack die wil wel graag hebben, dat mijn hooft beetje relax en gezond aan voelt.

B.
Benji ik begrijp je niet, in de finasteride, dutasteride-averechtse werking thread meld je net dat de middelen zo goed bij je aanslaan of wat dat soms een grap ?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 15:33   #4
nillez81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 36
Ja 2 maanden geleden waren zijn inhammen weer helemaal teruggegroeid en nu zegt deze meneer dat het niet geholpen heeft en zelfs verslechterd.
volgens mij lult hij maar wat,aandacht te kort misschien?
nillez81 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 15:40   #5
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nillez81 Bekijk bericht
Ja 2 maanden geleden waren zijn inhammen weer helemaal teruggegroeid en nu zegt deze meneer dat het niet geholpen heeft en zelfs verslechterd.
volgens mij lult hij maar wat,aandacht te kort misschien?
Wat een onzin. het kan best zijn dat hij 2 maanden geleden nog een goed gevoel erover had maar dat het nu weer veel slechter gaat. hij schrijft nu zijn frustraties eraf, dan moet je er niet zo over bitchen.
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 15:46   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jawel, daar gaan we wèl over bitchen, want hij schrijft dat 't NOOIT geholpen heeft.
Bovendien heeft hij 't weggeflikkerd zonder er aan te denken dat hij er iemand anders mee kan matsen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 16:05   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Jawel, daar gaan we wèl over bitchen, want hij schrijft dat 't NOOIT geholpen heeft.
Bovendien heeft hij 't weggeflikkerd zonder er aan te denken dat hij er iemand anders mee kan matsen.
Ik heb het in een ander thread al eens gezegd, haarbeleving is subjectief. Zit je in een dal, dan is je haar verschrikkelijk. Zit je beter in je vel, dan valt je haar ook wel mee.

In de VS spreken ze niet voor niets over een 'bad hair day'
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 16:25   #8
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb het in een ander thread al eens gezegd, haarbeleving is subjectief. Zit je in een dal, dan is je haar verschrikkelijk. Zit je beter in je vel, dan valt je haar ook wel mee.

In de VS spreken ze niet voor niets over een 'bad hair day'
Kijk dat bedoel ik
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 17:05   #9
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
ja sorry voor de verwarring, maar ik dacht toen echt dat het beter ging, maar verlechterde meteen.. was gewoon valse hoop, echt klote, en die prut van lina geloof ik niets van..

iemand ervaring met minoxidil foam?? die zie ik nog als laatste oplossing, mssn dat het niet zelfde is als de normale, dat ik er niet wazig van zie en duizelig en zeer hoofd krijg enzo.
iemand ervaring??

http://www.rogaine.nl/rogaine-foam-4...FSH1EAodBD2JRA

en is ook nog eens makkelijk te krijgen.. maarja straks geef ik weer een berg geld uit aan iets wat ik nie kan hebben..

Laatst gewijzigd door benji; 27 maart 2007 om 17:11
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 18:40   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
ja sorry voor de verwarring, maar ik dacht toen echt dat het beter ging, maar verlechterde meteen.. was gewoon valse hoop,
Misschien was het de gebruikelijke shedding?

Minox Foam is 5%.......misschien kun je beter eerst 2% Minoxidil uitproberen.
Foam schijnt onhandig te zijn als je wat langere haren hebt, omdat het dan op het haar blijft liggen en de hoofdhuid dus niet bereikt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 19:01   #11
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
na meer als een jaar nog shedding lijkt me sterk, me haar is wel altijd blijven vallen nooit 100% gestopt.. en nu van die aparte bijwerkings waar ik niemand over hoor, hyperventilatie, hartkloppings, lichte benen en armen, raar gevoel in kaken en oren. en klote adem halen..

maar nu ff over die minox, 2% heb ik al eens 3 maand gebruikt zonder succes, het haar viel alleen maar meer uit.. en de 5% werd dat licht voelen in me hoofd en duizelig en zwartzien noem maar op nog erger..

ik hoop eigenlijk dat die foam nog iets kan betekenen, maar zal die wel werken als ik met de kirkland al van die bijwerkingen had?
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 19:17   #12
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
ja sorry voor de verwarring, maar ik dacht toen echt dat het beter ging, maar verlechterde meteen.. was gewoon valse hoop, echt klote, en die prut van lina geloof ik niets van..

iemand ervaring met minoxidil foam?? die zie ik nog als laatste oplossing, mssn dat het niet zelfde is als de normale, dat ik er niet wazig van zie en duizelig en zeer hoofd krijg enzo.
iemand ervaring??

http://www.rogaine.nl/rogaine-foam-4...FSH1EAodBD2JRA

en is ook nog eens makkelijk te krijgen.. maarja straks geef ik weer een berg geld uit aan iets wat ik nie kan hebben..


Als je echt een pechvogel bent bij wie de medicijnen maar niet aan willen slaan, dan kun je misschien een HT overwegen. Je zult dan alleen niet in 1 keer klaar zijn, daar je geen medicatie gebruikt. Dus dat zou dan wel een peperduur verhaal kunnen worden. Maarja dan heb je wel gegarandeerd haargroei.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 20:46   #13
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
dat hij dacht dat zijn inhammen terug groeiden kan ons allemaal overkomen, whishfull thinking....
zelfde dat sommige ook gyno menen te krijgen maar eigenlijk dik worden door niet te sporten

hoe gaat het eigenlijk met je afgezien van het haar:

-sport/recreatie
-voeding (3x daags, gezond, fruit groenten)
-stress van werk/school?
-sociaal?
-vriendin/familie relaties?

allemaal factoren die meespelen met je totale welbevinden.
ik heb zelf een tijdje in de put gezeten en had overal last van, misschien dat je gewoon ook niet lekker in je vel zit?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 23:33   #14
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
nou eigenlijk alles wat je noemt is goed..

ik voetbal hoog niveau
ik ga elke zaterdag altijd stappen,
donderdags ook vaak naar het cafe met vrienden
familie ook allemaal goed
werk ook zeer goed, heb erg goed inkomen en loopt perfect
ok vriendin is al tijdje uit.. maar meisjes lopen er ook genoeg om me heen
ik heb nog steeds wel leuk haar hoor, ook al is het ver op geschoven, ik kan nog wel beetje verbergen en stylen.. maar word wel steeds moeilijker, vooromdat het zo snel opschuift en dun word..

maar sinds ik aan die fina was, was ik ook nooit op en top fit en het sloopte gewoon langszaam mijn lichaam of iets ervan, ik ben er bijna zo cker van he, maar leuk dat je zo meedenkt, ga ik er ook nog eens over nadenken..

maar denk jij dat ik minox foam eens moet proberen in comb. met de tricopack?

dat ik haar uitval mssn 3 jaar kan uitstellen en verbeteren voor betere alternatieven als die er ooit komen.
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 10:11   #15
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik zit nu een maand of 7 aan de finasteride. Mijn haarlijn is ook een stuk achteruit gegaan, maar ik zal nooit weten hoe dat was geweest zonder finasteride... Dus vind het nogal moeilijk een ding er de schuld van te geven.

Daarnaast heb ik besloten eerst een tijd finasteride te gebruiken en mocht ik daar niet tevreden mee zijn, dat ik er minoxidil bij ga gebruiken. Ik begin steeds sterker te twijfelen of ik daar niet gewoon nu al mee moet beginnen. Wilde eigenlijk eerst een jaar finasteride gebruiken en daarna pas oordelen.

Daarnaast ben ik sinds twee weken gestopt met roken. Niet voor mijn haar, maar gewoon omdat ik er na 6 jaar meer dan genoeg van had. Wellicht dat ik het nog weel terug ga zien aan mijn huid, haren, fysieke gesteldheid en andere zaken.

Daarom denk ik ook dat je niet te makkelijk moet oordelen dat finasteride de oorzaak is. Wellicht was je er anders nog dramatischer aan toe geweest...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wil iemand me antwoorden, ik ben zo hopeloos schrik Haarproblemen bij vrouwen 4 29 augustus 2006 14:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.