Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2007, 14:12   #16
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Ik vind het ook heel gek dat de mensen in azie en Afrika bijna geen haarverlies hebben. Heeft dan niemand uitgezocht hoe dat komt, want het lijkt mij dat ook die mensen dezelfde hormonen hebben als wij.
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 17:48   #17
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
AGA is volgens mij gewoon een heel natuurlijk proces wat bij 90% van alle mannen voorkomt.

De leeftijd waarop en het verloop verschilt alleen en dat is waar wetenschappers zich op moeten richten. Als je gaat zoeken aar een kaalheidsgen of genen kom je bedrogen uit want iedereen bezit die genen.
Je moet zien te ontrafelen wat ze activeert.

Ik geloof zelf dat de natuur al een aardige hint heeft gegeven in de vorm van baardgroei. In feite ook hormoongerelateerd (DHT). En op plaatsen waar voorheen geen haargroeide gaat onder invloed van DHT ineens haar ontstaan in de pubertijd (kan de onzin dat haargroei alleen kan worden geďnduceerd bij embryo's ook de prullenbak in). DHT kan dus kennelijk ook terminale haargroei in gang zetten.

Daar moet toch iets mee te doen zijn......
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 19:42   #18
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Mischien een idee voor een topic (als dat nog niet bestaat)...

WAAR LIGT VOLGENS DE HAARWEBBER DE OPLOSSING EN WAAR MOETEN WETENSCHAPPERS ZICH MEER (EN/OF MINDER) MEE GAAN BEZIGHOUDEN?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2007, 20:19   #19
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Mischien een idee voor een topic (als dat nog niet bestaat)...

WAAR LIGT VOLGENS DE HAARWEBBER DE OPLOSSING EN WAAR MOETEN WETENSCHAPPERS ZICH MEER (EN/OF MINDER) MEE GAAN BEZIGHOUDEN?

Van mij mag je hem openen hoor
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 11:46   #20
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muizje Bekijk bericht
Ik vind het ook heel gek dat de mensen in azie en Afrika bijna geen haarverlies hebben. Heeft dan niemand uitgezocht hoe dat komt, want het lijkt mij dat ook die mensen dezelfde hormonen hebben als wij.

Lijkt mij simpel. De gevoeligheid voor DHT is genetisch bepaald, dus aangeboren. Je hebt hem of je hebt hem niet. Reden waarom sommige mannen tot op hoge leeftijd een dikke bos haar hebben: ze zijn gewoon niet gevoelig voor DHT.

Er zijn meer geografische verschillen: bijv. bij bloedgroepen:

"Bekijk je het voorkomen per geografische regio of per etnische groep, dan zijn er grote onderlinge verschillen. In Europa domineren A en O, maar komt B weinig voor. Afrikanen en Aziaten hebben vaker B. Bij de Peruviaanse Indianen heeft iedereen A, bij de Australische Aboriginals heeft niemand B of AB. "
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 19:34   #21
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Lijkt mij simpel. De gevoeligheid voor DHT is genetisch bepaald, dus aangeboren. Je hebt hem of je hebt hem niet. Reden waarom sommige mannen tot op hoge leeftijd een dikke bos haar hebben: ze zijn gewoon niet gevoelig voor DHT.

"
Precies. Dat is ook de reden dat ik niet geloof in soja, eetgewoontes aanpassen ed. Johan Derksen van VI heeft toch niet bepaald de gezondste levensstijl d8 ik zo maar wel een nw1
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 12:44   #22
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haar Bekijk bericht
Precies. Dat is ook de reden dat ik niet geloof in soja, eetgewoontes aanpassen ed. Johan Derksen van VI heeft toch niet bepaald de gezondste levensstijl d8 ik zo maar wel een nw1
Het lijkt me onverstandig dat je je uitsluitend concentreert op de rol van de erfelijkheid. Zeg je nu eigenlijk dat het niet uitmaakt wat je eet en dat niks anders dan de genen een rol spelen? Dit vind ik niet slim.

Je geeft Johan Derksen als voorbeeld. Die heeft volgens jou een ongezonde levensstijl en toch een NW1. Ten eerste: hoe weet je dat Johan Derksen zo ongezond leeft? Oké, hij rookt, dat is natuurlijk slecht. Maar misschien heeft hij wel een heel sociaal leven, eet hij gezond, is hij gelukkig, heeft weinig stress. Je noemt maar één aspect. En ten tweede: volgens mij heeft hij geen NW1 maar eerder een NW2 die hij bedekt met z'n lange haren.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 12:59   #23
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos Bekijk bericht
Het lijkt me onverstandig dat je je uitsluitend concentreert op de rol van de erfelijkheid. Zeg je nu eigenlijk dat het niet uitmaakt wat je eet en dat niks anders dan de genen een rol spelen? Dit vind ik niet slim.

Je geeft Johan Derksen als voorbeeld. Die heeft volgens jou een ongezonde levensstijl en toch een NW1. Ten eerste: hoe weet je dat Johan Derksen zo ongezond leeft? Oké, hij rookt, dat is natuurlijk slecht. Maar misschien heeft hij wel een heel sociaal leven, eet hij gezond, is hij gelukkig, heeft weinig stress. Je noemt maar één aspect. En ten tweede: volgens mij heeft hij geen NW1 maar eerder een NW2 die hij bedekt met z'n lange haren.
Ik denk dat veel meer factoren een rol spelen. Maar je wordt ALLEEN kaal als je die erfelijke aanleg bezit. Sommige mensen wórden het gewoon niet. Hoe slecht ze ook eten, hoe gestrest ze ook zijn. Daaruit blijkt dat 'omgevings- en leeffactoren' maar een beperkte rol spelen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2007, 15:09   #24
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos Bekijk bericht
Het lijkt me onverstandig dat je je uitsluitend concentreert op de rol van de erfelijkheid. Zeg je nu eigenlijk dat het niet uitmaakt wat je eet en dat niks anders dan de genen een rol spelen? Dit vind ik niet slim.

Je geeft Johan Derksen als voorbeeld. Die heeft volgens jou een ongezonde levensstijl en toch een NW1. Ten eerste: hoe weet je dat Johan Derksen zo ongezond leeft? Oké, hij rookt, dat is natuurlijk slecht. Maar misschien heeft hij wel een heel sociaal leven, eet hij gezond, is hij gelukkig, heeft weinig stress. Je noemt maar één aspect. En ten tweede: volgens mij heeft hij geen NW1 maar eerder een NW2 die hij bedekt met z'n lange haren.
Het is wel algemeen bekend dat Johan Derksen geen gezonde levensstijl heeft/had hoor. Hij moest een jaar of zes geleden nog flink afvallen ivm een te hoge bloeddruk.

Nehoor ik houd mezelf niet voor de gek. Kaalheid is voor het grootste gedeelte erfelijk bepaald. Het zal best dat andere factoren daar een rol in spelen maar dat zal hoogstens een paar haartjes schelen

Laatst gewijzigd door haar; 24 april 2007 om 17:44
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 16:51   #25
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Er is duidelijk een verschil van mening over de mate waarin erfelijkheid en omgeving invloed hebben op AGA.

Ik ben het met je eens dat de erfelijkheid een grote rol speelt.

Maar daarnaast zeg ik dat ook de omgeving (lifestyle etc.) een enorme rol speelt, terwijl jij zegt dat die nauwelijks een rol speelt. Ik blijf het onzin vinden. Hoe kun je hoe iemand leeft, wat hij/zij eet, aan sport doet, rust, plezier heeft, stress heeft, rookt, in de zon komt, een sociaal leven heeft, geen vrienden heeft, eenzaam is, gelukkig is, doet wat hij/zij leuk vindt, alcohol gebruikt, zich verzorgt, uitslaapt, een goed sexleven heeft, gelukkig is in de liefde, in welk klimaat hij/zij woont, wat voor werk iemand doet, vaak in de buurt van apparaten is, cosmetica gebruikt, medicijnen neemt, massages krijgt, zich ontspant, problemen heeft (en ga maar door), los zien van de toestand van het haar? Ik vind het daadwerkelijk onbegrijpelijk dat je die oneindige hoeveelheid aan omgevingsfactoren zonder pardon van tafel schuift. Dat zou betekenen dat nu al vastligt, en dan bedoel ik op het jaar (op de dag wat je wilt) precies, hoe de AGA zich zal ontwikkelen en dat iedereen met de betreffende erfelijke eigenschappen totaal kansloos is en zelfs niet een jaartje vertraging zou kunnen winnen.

Wat doen we hier dan? Sluit het forum! Er zal nooit iets veranderen gezien het feit dat het in de genen geschreven is.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 17:47   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos Bekijk bericht
Wat doen we hier dan? Sluit het forum! Er zal nooit iets veranderen gezien het feit dat het in de genen geschreven is.
Omgevingsfactoren kunnen sterk bijdragen aan de kwaliteit van het haar, positief, maar vooral negatief. Je kunt kaal worden volgens mij best makkelijk versnellen met ongezond leven en stress, maar vertragen is veel moeilijker.

Iemand die de erfelijke aanleg heeft voor kaalheid zal met heel gezond eten en goed sporten toch kaal worden. Ik ben het wat dat aangaat helemaal met Georgie eens. Hooguit is dus de kwaliteit van het haar dat zo iemand nog wel heeft beter en daardoor kan het ook langer duren voordat kaalheid zich manifesteert. Maar hij wint geen jaren en kaal wordt ie, tenzij ie serieus meer gaat doen dan alleen gezond leven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 19:17   #27
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos Bekijk bericht
Er is duidelijk een verschil van mening over de mate waarin erfelijkheid en omgeving invloed hebben op AGA.

Ik ben het met je eens dat de erfelijkheid een grote rol speelt.

Maar daarnaast zeg ik dat ook de omgeving (lifestyle etc.) een enorme rol speelt, terwijl jij zegt dat die nauwelijks een rol speelt. Ik blijf het onzin vinden. Hoe kun je hoe iemand leeft, wat hij/zij eet, aan sport doet, rust, plezier heeft, stress heeft, rookt, in de zon komt, een sociaal leven heeft, geen vrienden heeft, eenzaam is, gelukkig is, doet wat hij/zij leuk vindt, alcohol gebruikt, zich verzorgt, uitslaapt, een goed sexleven heeft, gelukkig is in de liefde, in welk klimaat hij/zij woont, wat voor werk iemand doet, vaak in de buurt van apparaten is, cosmetica gebruikt, medicijnen neemt, massages krijgt, zich ontspant, problemen heeft (en ga maar door), los zien van de toestand van het haar? Ik vind het daadwerkelijk onbegrijpelijk dat je die oneindige hoeveelheid aan omgevingsfactoren zonder pardon van tafel schuift. Dat zou betekenen dat nu al vastligt, en dan bedoel ik op het jaar (op de dag wat je wilt) precies, hoe de AGA zich zal ontwikkelen en dat iedereen met de betreffende erfelijke eigenschappen totaal kansloos is en zelfs niet een jaartje vertraging zou kunnen winnen.

Wat doen we hier dan? Sluit het forum! Er zal nooit iets veranderen gezien het feit dat het in de genen geschreven is.
Volgens mij spelen omgevingsfactoren geen 'enorme' rol. Anders zou het ook niet zo kunnen zijn dat mensen die zichzelf verwaarlozen, zich suf drinken, drugs gebruiken, ondervoed zijn e.d. nog een enorme bos haar hebben. Volgens mij blijf je met die omgevingsfactoren in de marge rommelen.
Ik heb een vriendin die al jaren alle 'regels' breekt, ze drinkt, ze eet slecht, ze rookt als een ketter, is net zo oud als ik (48) maar mčn, ze heeft me toch een prachtig dik glanzend haar en smetteloze huid. Werkelijk schitterend!!

Met gezond eten e.d. zal je best wel wat resultaat kunnen behalen, maar dat je er een volle bos haar van krijgt, dat denk ik gewoon niet.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 19:32   #28
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos Bekijk bericht
Er is duidelijk een verschil van mening over de mate waarin erfelijkheid en omgeving invloed hebben op AGA.

Ik ben het met je eens dat de erfelijkheid een grote rol speelt.

Maar daarnaast zeg ik dat ook de omgeving (lifestyle etc.) een enorme rol speelt, terwijl jij zegt dat die nauwelijks een rol speelt. Ik blijf het onzin vinden. Hoe kun je hoe iemand leeft, wat hij/zij eet, aan sport doet, rust, plezier heeft, stress heeft, rookt, in de zon komt, een sociaal leven heeft, geen vrienden heeft, eenzaam is, gelukkig is, doet wat hij/zij leuk vindt, alcohol gebruikt, zich verzorgt, uitslaapt, een goed sexleven heeft, gelukkig is in de liefde, in welk klimaat hij/zij woont, wat voor werk iemand doet, vaak in de buurt van apparaten is, cosmetica gebruikt, medicijnen neemt, massages krijgt, zich ontspant, problemen heeft (en ga maar door), los zien van de toestand van het haar? Ik vind het daadwerkelijk onbegrijpelijk dat je die oneindige hoeveelheid aan omgevingsfactoren zonder pardon van tafel schuift. Dat zou betekenen dat nu al vastligt, en dan bedoel ik op het jaar (op de dag wat je wilt) precies, hoe de AGA zich zal ontwikkelen en dat iedereen met de betreffende erfelijke eigenschappen totaal kansloos is en zelfs niet een jaartje vertraging zou kunnen winnen.

Wat doen we hier dan? Sluit het forum! Er zal nooit iets veranderen gezien het feit dat het in de genen geschreven is.
Omgevingsfactoren hebben natuurlijk invloed op het hele haar. Dat betekend dat ook de niet DHT gevoelige haartjes net zo beinvloed kunnen worden door omgevingsfactoren.

Waar het mij omgaat is de haren die door DHT uitvallen. Deze zijn genetisch voortbestemd en de omgevingsfactoren zullen het proces hoogstens versnellen maar niet vertragen. Als je door omgevingsfactoren je haar zou verliezen zou je al je haar verliezen en dus niet allen het hoefijzer overhouden.
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2007, 10:57   #29
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Omgevingsfactoren kunnen sterk bijdragen aan de kwaliteit van het haar, positief, maar vooral negatief. Je kunt kaal worden volgens mij best makkelijk versnellen met ongezond leven en stress, maar vertragen is veel moeilijker.

Iemand die de erfelijke aanleg heeft voor kaalheid zal met heel gezond eten en goed sporten toch kaal worden. Ik ben het wat dat aangaat helemaal met Georgie eens. Hooguit is dus de kwaliteit van het haar dat zo iemand nog wel heeft beter en daardoor kan het ook langer duren voordat kaalheid zich manifesteert. Maar hij wint geen jaren en kaal wordt ie, tenzij ie serieus meer gaat doen dan alleen gezond leven.
Oké, maar wat reken je dan tot gezond leven en wat kun je meer doen dan dat?

Misschien doel je op medicijnen. Maar medicijnen zorgen toch voor bepaalde reacties in het lichaam, net zoals voeding dat doet en net zoals stress bepaalde dingen in het lichaam verandert. Het verschil is dat een medicijn meer doelgericht is. Je verwacht dat een medicijn een specifiek probleem oplost. Als ik fruit eet denk ik dat het goed is, maar ik weet niet altijd waaruit die specifieke reacties in mijn lichaam bestaan die het eten van bijv. een appel gezond maken.

Wat ik me afvraag is waarom wat jij 'meer' noemt een apart blokje is naast de omgevingsfactoren gezamenlijk. Hoe kun je dat zo los van elkaar zien? Ik denk dat de verschillende factoren die bij gezond leven een rol spelen met elkaar te maken hebben. Ze vloeien in elkaar over. Daarom zou ik haargroeimiddelen ook tot de omgevingsfactoren willen rekenen. De ene factor is specifieker dan de andere. Ik vraag me echter af wat er 'meer' is dan erfelijkheid en omgeving.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2008, 12:09   #30
yoeris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2007
Berichten: 17
Er wordt gezegd dat op plaatsen waar eerst geen haar groeide onder invloed van DHT haar kan ontstaan. Als je nu gevoelig bent voor DHT en te maken hebt met AGA en haren die door DHT zijn ontstaan (bv. rug- of borsthaar) permanent laat verwijderen, kan dit dan je AGA stimuleren?
yoeris is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Haaruitval en kaalheid portaalpagina Haarmannetje AGA - Algemeen 6 25 juli 2005 23:37
Wat voor soort kaalheid heb ik?? Flupke Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 februari 2005 18:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.