Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juni 2007, 10:45   #1
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Fue megasessies

Ik vind dat bij Fue de grafts niet altijd uit de veilige zone gehaald worden. Op hairlosshelp heb ik een mooie foto gevonden die precies illustreert wat ik bedoel.

De groene lijn is een lage strip, de blauwe lijn al een wat hogere. De rode lijnen geven aan waar er bij Fue megasessies grafs vandaan gehaald worden.

Zoals je ziet worden de grafts dus ver boven de veilige zone gehaald.

Ik ben benieuwd wat we hier nog over gaan horen over bv. 10 jaar.
Dit zijn niet zomaar 2 op zichzelf staande zaken, ik heb het al veel vaker gezien.

Wat is jullie mening hier over? Ik heb het al vaker gezegd, en met mij natuurlijk ook anderen. Maar er zijn blijkbaar ook genoeg mensen die er zich niet druk om maken.

Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 12:27   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.434
Geslacht:
Ik denk dat als je een megasessie nodig hebt je wat minder kieskeurig wordt!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 12:27   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Ik vind dat bij Fue de grafts niet altijd uit de veilige zone gehaald worden. Op hairlosshelp heb ik een mooie foto gevonden die precies illustreert wat ik bedoel.

De groene lijn is een lage strip, de blauwe lijn al een wat hogere. De rode lijnen geven aan waar er bij Fue megasessies grafs vandaan gehaald worden.

Zoals je ziet worden de grafts dus ver boven de veilige zone gehaald.

Ik ben benieuwd wat we hier nog over gaan horen over bv. 10 jaar.
Dit zijn niet zomaar 2 op zichzelf staande zaken, ik heb het al veel vaker gezien.

Wat is jullie mening hier over? Ik heb het al vaker gezegd, en met mij natuurlijk ook anderen. Maar er zijn blijkbaar ook genoeg mensen die er zich niet druk om maken.
Ik denk dat je 1 vergissing maakt binnen het begrip 'veilige zone'. Dat is voor FUE een heel andere zone dan voor FUT.

Bij FUT is het de bedoeling dat het litteken altijd bedekt blijft met haar. Er moet dus een flink stuk 'dht-proof' haar boven het litteken blijven zitten. Omdat bij FUE het haar diffuus wordt weggehaald kan dat stuk boven het hoogste 'veilige' FUT-litteken bij FUE gewoon benut worden.

De rechterfoto lijkt me dan volledig 'veilig'. Bij de linker komen ze wel erg dicht bij de kruin, dan ga je wel enig risico lopen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 12:50   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nog even ter illustratie. Even wat lopen kliederen in paint ... de veilige zones die een maximaal op safe spelend iemand zou kiezen: binnen het gebied dat zelfs bij een NW VII behouden blijft.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg veiligezone.JPG‎ (31,9 KB, 70x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 24 juni 2007 om 13:52 Reden: Plaatje aangepast
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 13:20   #5
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Je hebt idd gelijk dat het litteken bedekt moet blijven, maar daar is geen flink stuk voor nodig. Ik schat dat je dan met Fue een cm hoger kan.

Ik zie toch vaak zat mensen die kaal zijn tot +/- de lijn van bovenkant oor.

Je ziet bij de Fue patienten dat het haar tot ver boven die lijn is weggehaald. Ik zou de rechter foto een grensgeval noemen, en bij de linkerfoto zijn de grafts echt veel te hoog weggehaald.

Maar dit is Amerika, dus die zullen wel 100% op propecia vertrouwen.

Er zit nog 1 foutje in je Fut tekening, want bij Fut zit het donorgebied ook aan de zijkant, en niet alleen aan de achterkant.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 13:42   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Je hebt idd gelijk dat het litteken bedekt moet blijven, maar daar is geen flink stuk voor nodig. Ik schat dat je dan met Fue een cm hoger kan.

Ik zie toch vaak zat mensen die kaal zijn tot +/- de lijn van bovenkant oor.

Je ziet bij de Fue patienten dat het haar tot ver boven die lijn is weggehaald. Ik zou de rechter foto een grensgeval noemen, en bij de linkerfoto zijn de grafts echt veel te hoog weggehaald.

Maar dit is Amerika, dus die zullen wel 100% op propecia vertrouwen.

Er zit nog 1 foutje in je Fut tekening, want bij Fut zit het donorgebied ook aan de zijkant, en niet alleen aan de achterkant.
Ik denk dat 1 cm om een litteken van 2 of 3 mm breed te bedekken inderdaad wel voldoende is, maar met een klein risico dat het litteken breder wordt zul je toch al snel liever naar een paar centimeter haar erboven toe willen.

Overigens kun je met een FUE volgens mij redelijk veilig gokken. Stel dat je haaruitval inderdaad tot onder de grens komt waar nog haren zijn uitgenomen, wat dan?

Dan komen de littekentjes tevoorschijn en dan valt een deel van de getransplanteerde haren alsnog uit.

Op z'n Amerikaans zou ik dan zeggen 'Big deal!' ... die littekentjes zijn na al die jaren waarschijnlijk niet meer zichtbaar en met een megasessie laat je een groot gebied inplanten ... dan valt daar 10% van de haren in de komende 20 jaar alsnog uit. Als je haaruitval zo ernstig wordt, dan sta je toch al voor vervolgingrepen.

Ik schat de narigheid dus op veel lager dan wanneer bijvoorbeeld bij een FUT hoog wordt uitgenomen en het litteken valt onverwacht breder dan een potloodstreepje uit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 24 juni 2007 om 13:45
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 15:43   #7
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ja, tuurlijk. Ik wil hiermee ook helemaal niet de discussie opstarten wat beter is; Fue of Fut. Fue is in veel gevallen beter.

Ze willen met Fue de Fut gaan evenaren door alsmaar grotere sessies aan te gaan bieden. Dat geeft helemaal niets, zolang het zn doel maar niet voorbij schiet; Levenslange groeigarantie.

Je kunt idd aardig veilig gokken met Fue, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik zou in ieder geval niet willen dat er bij mij haren uit de onveilige zone verplaatst worden. Ik zou altijd de angst hebben om opnieuw kaal te worden.

Maar de tijd zal het leren. Nu is het geen "big deal" maar dat zeiden ze vroeger ook.........
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 21:45   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Ze willen met Fue de Fut gaan evenaren door alsmaar grotere sessies aan te gaan bieden. Dat geeft helemaal niets, zolang het zn doel maar niet voorbij schiet; Levenslange groeigarantie.

Je kunt idd aardig veilig gokken met Fue, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik zou in ieder geval niet willen dat er bij mij haren uit de onveilige zone verplaatst worden. Ik zou altijd de angst hebben om opnieuw kaal te worden.

Maar de tijd zal het leren. Nu is het geen "big deal" maar dat zeiden ze vroeger ook.........
Je hebt gelijk, misschien schieten ze met megasessies wel hun doel voorbij, zeker als ze dicht bij de kruin nog haren weg moeten halen. Besteed dan liever aandacht aan het zo zorgvuldig mogelijk benutten van het beschikbare oppervlak van de veilige zone.

En FUE blijft gewoon enorm tijdrovend. Ik weet niet of je zo'n megasessie nou wel echt moet willen. Twee dagen achter elkaar voor meer dan 10 uur per dag in de operatiestoel!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2007, 11:11   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.434
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
En FUE blijft gewoon enorm tijdrovend. Ik weet niet of je zo'n megasessie nou wel echt moet willen. Twee dagen achter elkaar voor meer dan 10 uur per dag in de operatiestoel!
Waarom niet? Je kunt het beter in 1 keer doen dan in 3 of 4 keer, tenmiste, dat vind ik!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2007, 15:33   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Waarom niet? Je kunt het beter in 1 keer doen dan in 3 of 4 keer, tenmiste, dat vind ik!
Voor FUT is een behandeling in 1 keer logisch. Hoef je maar 1 keer te snijden. Bij FUE is het hooguit handig omdat je maar 1 keer hoeft te worden kaalgeschoren dan. Maar het blijven 2 volle dagen in de behandelstoel.

Misschien zijn ook megasessies voor FUE wel een logische volgende stap. Maar ik ben het met Morehair eens dat ze er wel kritisch bij moeten blijven. Bij FUE ben je beperkt in het aantal grafts dat je per cm2 kunt uitnemen. Laten ze dan meer aandacht besteden aan het optimaal benutten van de veilige zone en niet uit puur gemak ook daarbuiten dwalen.

Overigens opvallend dat in de foto van Morehair nu de linkerhelft onzichtbaar is gemaakt ... wat zou daar de preciese reden voor zijn?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2007, 18:20   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.434
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Overigens opvallend dat in de foto van Morehair nu de linkerhelft onzichtbaar is gemaakt ... wat zou daar de preciese reden voor zijn?
Nu je het zegt; strange!

Morehair???
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2007, 18:31   #12
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Degene die op die foto staat is het er niet zo mee eens dat zijn foto hiervoor gebruikt wordt.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2007, 19:40   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.434
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Degene die op die foto staat is het er niet zo mee eens dat zijn foto hiervoor gebruikt wordt.
Ach jee. Haal hem er dan maar helemaal af!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2007, 10:51   #14
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Dit is de hoofdrede waarom wij bij megasessies vaak een planning maken van 3 a 4 werkdagen. Indien iemand een groot kaal oppervlakte heeft dan praten we vaak over 3500 a 4500 benodigde grafts. Wij plannen dan 2 aaneengesloten dagen met ongeveer 1000 a 1200 grafts per dag. De volgende sessie voeren we dan minimaal 3 a 4 maanden later uit. Dit zijn dan weer 1 a 2 behandeldagen om de resterende grafts te verplaatsen. Op deze manier kun je volledig binnen de haarkrans blijven en is het niet nodig om te hoog de grafts weg te nemen. De rust periode van enkele maanden hebben we nodig om de hoofdhuid weer door en door te laten genezen zodat we weer uit dezelfde zone de grafts kunnen uitnemen.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 14:29   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.434
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Dit is de hoofdrede waarom wij bij megasessies vaak een planning maken van 3 a 4 werkdagen. Indien iemand een groot kaal oppervlakte heeft dan praten we vaak over 3500 a 4500 benodigde grafts. Wij plannen dan 2 aaneengesloten dagen met ongeveer 1000 a 1200 grafts per dag. De volgende sessie voeren we dan minimaal 3 a 4 maanden later uit. Dit zijn dan weer 1 a 2 behandeldagen om de resterende grafts te verplaatsen. Op deze manier kun je volledig binnen de haarkrans blijven en is het niet nodig om te hoog de grafts weg te nemen. De rust periode van enkele maanden hebben we nodig om de hoofdhuid weer door en door te laten genezen zodat we weer uit dezelfde zone de grafts kunnen uitnemen.
Zeg ransplantaatje. Dat kost toch een fortuin zo? ALs je dat kunt betalen hoor je echt bij de happy few...

Komt dit vaak voor als ik vragen mag of is dat meer uitzondering dan regel??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.