Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2011, 13:59   #1
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Toelichting Regime (doe er je voordeel mee)

Dit forum zit vol met mensen die veel weten, maar ook mensen die maar wat roepen.

Nu denk ik dat doordat ik al ruim 20 jaar bezig ben met het behoud van mijn haar, ik me kan en mag scharen onder de eerste groep.

Mijn verhaal en het gekozen regime (let vooral op de doseringen):

Tijdens mijn HT in 2001 bij LA, liep ik Ids Boersma tegen het lijf die op die dag ook een behandeling onderging (net als Steven Seagal).
Hij vond dat ik een beetje overdreven reageerde om een HT te ondergaan, maar ik had mijn zinnen gezet op een mooie strakke verlaagde haarlijn.
Hij zei dat ik, gezien mijn haarstructuur, uit voorzorg moest beginnen aan Proscar.
Daar ben ik hem tot op de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor !

Na twee HT's bleek wel dat alles stabiel bleef, maar wel met ups en downs. fijn en slap haar had ik altijd wel, maar ik merk meteen als er iets mis is met mijn haar.

Ik ben vrijwel direct na de tweede HT begonnen met Biotine (3000mcg). Dit zorgt voor meer weerstand en betere / gezondere haargroei.

De Biotine werd aangevuld op advies van Wesley met MSM (5000mcg).
De MSM zorgt in mijn geval voor een betere structuur en een snellere groei. (let wel...dit werkt alleen bij deze hoeveelheden. Een kruidvat tabletje zal je dit resultaat niet geven).

Verder heb ik gekozen voor Omega-3 en P5P (Vitamine B). Het resultaat hiervan is mij nog niet opgevallen, maar ik las op hairlosstalk dat dit een gouden combinatie was.

De Finasteride zorgt soms wel voor een neergeslagen humeur (Depressie vind ik zo'n negatief woord). Hiervoor heb ik vitamine D3 (5000IU) aangeschaft. Geloof het of niet, maar dit werkt dus wel....Het is, naast dat het goed is voor je haar, ook nog eens een vitamine die je gevoel wat bijschaaft.

Heb je vrage over dit regime, PM me gerust....
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2011, 14:42   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een helder verhaal, Hairboy. De harde kern van je regime is dus finasteride, wat je kwalitatief ondersteunt met hoge doses MSM en biotine en met supplementen omega-3 en vitamine B. Ik ben zelf nog niet aan de biotine, maar de rest gebruik ik wel. Je zorgt feitelijk dat de aanval van DHT minder hevig wordt (remmen met fina) en dat de haren sterker en weerbaarder worden (met de andere middelen).

Je aanvullende gebruik van vitamine D3 vind ik interessant. Ik ben niet zo voor het bestrijden van bijwerkingen met weer nieuwe middelen, maar als je een 'bijwerking' maar in heel lichte mate ervaart, dan is dat wel anders.

Ik vind het ook opvallend dat je vergeleken met mijzelf de omgekeerde weg bent bewandeld. Eerst de HT en daarna redden wat er te redden viel.

Wat ik me bij dit alles afvraag is of je bewust minoxidil uit je regime hebt gelaten en zo ja, waarom?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2011, 15:58   #3
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Hoi Anthonie,

In de tijd dat ik kmapte met haarproblemen, was er nog geen forum en was finasteride niet zo bekend als nu (10 jaar geleden).

Zou dit allemaal wel bekend zijn, zou ik zeker weer een HT overwegen, maar eerder zijn gestart met Fina.
In het begin heeft het mij € 100,- per maand gekost (Proscar).

Minox heb ik gebruikt, maar dat werkte bij mij averechts.
brandende hoofdhuid (met en zonder ppg) en in combinatie met veel gel (wat ik al 20 jaar gebruik) is minox geen optie om 2x per dag toe te passen.
Mijn situatie is al zeker 10 jaar stabiel.
Of het iets te maken heeft met supplementen buiten fina, weet ik niet, maar "never change a winning team".

de Vitamine D3 is een aanrader....
Ik ben niet echt impulsief en heb mezelf dus eerst eensgoed verdiept in alle middelen voordat ik er aan begonnen ben.

Vitamine D3 alleen heeft bij sommige mensen zelfs haaruitval gestopt !.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2011, 16:49   #4
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairboy2008 Bekijk bericht
de Vitamine D3 is een aanrader....
Ik ben niet echt impulsief en heb mezelf dus eerst eensgoed verdiept in alle middelen voordat ik er aan begonnen ben.

Vitamine D3 alleen heeft bij sommige mensen zelfs haaruitval gestopt !.
Hoi, dat klopt, maar volgens mij betrof het hier toch meer mensen met een andere variant van haaruitval dan AGA. Iets met het immuun systeem waardoor ze kale plekken kregen. Het had echter wel mijn interesse gewekt hierdoor. Toevallig heb ik het net ook aangeschaft, en het is nog spotgoedkoop ook. Kan in elk geval nooit kwaad, lijkt mij.

Sillicium ben ik ook erg positief over, als achterliggende gedachte dat het kan bijdragen tegen haaruitval. Maar voor een supplement vind ik dat spul best duur.

Die combinatie P5P vitamine b/omega 3 waar je het over hebt is al een combinatie die te ronde gaat sinds 2004. Dat was het eerste waar ik mee begon ooit. Er was hier toen een knaap, die zweerde hier bij en iedereen ging erin geloven. Ook omdat hij veel kennis had op gebied van haaruitval. Het was niet zomaar iemand. Of het bijdraagt, ik weet het niet. Ik ben naderhand al snel met finasteride begonnen en heb de voorkeur gegeven aan andere supplementen. Je moet toch ook een beetje keuzes maken, je kan niet alles gaan slikken.

Laatst gewijzigd door Lucky; 4 april 2011 om 16:51
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.