Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 oktober 2010, 09:35   #1
Danny1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 20
Wat is de Superformule?

Hey All,

De laatste tijd zit ik er steeds serieuzer over na te denken om iets tegen mijn haaruitval te doen, ik baal er namelijk regelmatig van dat het langzaam aan steeds minder wordt en ik pas 29 ben. Volgends mij zijn er 3 opties:
Tondeuse, maar die stap is voor mij nog te groot.
Minoxidil
Propecia.

Nu is het zo dat mijn haar voornamelijk dunner wordt / uitvalt op mn voorhoofd en hetzelfde voorop mijn kruin.
Ik wil beginnen met alleen Minoxidil, hiervan begrijp ik dat je haar dikker wordt, maar lees ook veel dat dit goede resultaten op de kruin heeft, maar op het voorrhoofd veel minder..? klopt dit?

Ik wil dan eerst een paar maanden minoxidil gebruiken om vervolgens naar de huisarts tegaan om propecia te vragen..
Of kan je beter met propecia beginnen?

Eigenlijk hoop ik dat ik binnenkort het zelfvertrouwen krijg om de tondeuse erover te halen...totdan wil ik er alles aan doen om weer iets meer volume te krijgen.

Thnx voor jullie reacties alvast!
Danny1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 10:32   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny1980 Bekijk bericht
Nu is het zo dat mijn haar voornamelijk dunner wordt / uitvalt op mn voorhoofd en hetzelfde voorop mijn kruin.
Ik wil beginnen met alleen Minoxidil, hiervan begrijp ik dat je haar dikker wordt, maar lees ook veel dat dit goede resultaten op de kruin heeft, maar op het voorrhoofd veel minder..? klopt dit?

Ik wil dan eerst een paar maanden minoxidil gebruiken om vervolgens naar de huisarts tegaan om propecia te vragen..
Of kan je beter met propecia beginnen?

Eigenlijk hoop ik dat ik binnenkort het zelfvertrouwen krijg om de tondeuse erover te halen...totdan wil ik er alles aan doen om weer iets meer volume te krijgen.
Minoxidil zie ik als het minst 'ingrijpende' middel en dus als het aangewezen middel om mee te beginnen. Het zal je inderdaad vooral op de kruin en waarschijnlijk ook wel middenvoor helpen, maar op een gunstig effect op de inhammen moet je niet al te hard rekenen. Er zijn er wel die baat hadden, maar het is zeldzamer.

Je zult pas na zes maanden merkbaar resultaat gaan zien en na een jaar tot twee jaar behaal je het maximumresultaat ermee. Als je minoxidil dus eerst een kans wil geven voordat je serieus fina gaat slikken, dan moet je toch een half jaar geduld hebben. Vind je het resultaat dan te gering, dan kun je alsnog aan de finasteride beginnen.

Er zijn er die met alle middelen tegelijk beginnen, omdat de middelen feitelijk voor het belangrijkste deel zorgen dat je kunt houden wat je hebt ... dus hoe sneller je ermee begint, hoe meer je kunt behouden. Maar ik neem aan dat het bij jou allemaal niet razendsnel minder wordt.

En bovendien lijk je eigenlijk wel dicht tegen acceptatie aan te zitten, dus misschien is het gebruik van middelen voor jou alleen een middel om die acceptatie makkelijker te maken. Het is namelijk 'makkelijker' (het blijft ellende) om kaalheid te accepteren als je serieus hebt geprobeerd om het tegen te gaan maar hebt gefaald.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 11:52   #3
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny1980 Bekijk bericht
Hey All,
Hey!

Ik ben meteen met Propecia begonnen, omdat dat het enige middel is dat de klok daadwerkelijk een tijdje (zeven jaar lang zelfs, hebben ze me laten geloven) stilzet. Minoxidil, naar wat ik ervan begrepen heb, zet de klok als je geluk hebt alleen een tikkie terug, maar ondertussen gaat het proces nog wel gewoon door. En de klok stilzetten was iets waar ik gewoon niet onnodig lang mee wilde wachten.

Bovendien vind ik het wat ingrijpend om tweemaal per dag te moeten smeren met minoxidil, waarbij je dan, geloof ik, dat spul ook nog een uur op je hoofd moet houden. En daarbij raken je haren ook nog eens verslaafd aan dat spul, als ik het goed begrepen heb. Dus als je ermee stopt, dan valt alles wat de minoxidil gewonnen of behouden heeft ineens genadeloos uit; dus je móét doorgaan. Voor mij persoonlijk is minoxidil dus een soort laatste redmiddel, waar ik gewoon liever niet aan begin, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Dé superformule bestaat dus niet, lijkt me, want ten eerste reageert niet iedereen even goed op elk middel, en ten tweede hangt het er natuurlijk heel erg van af waar je banger voor bent (Propecia is ook niet helemaal oneng namelijk) en wat je onprettig vindt, dat is dus allemaal persoonlijk.

Ikzelf ben begonnen met Propecia en gebruik daarnaast een shampoo met ketoconazol, en dan kan ik later altijd nog aan minoxidil denken.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 12:29   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Ik ben meteen met Propecia begonnen, omdat dat het enige middel is dat de klok daadwerkelijk een tijdje (zeven jaar lang zelfs, hebben ze me laten geloven) stilzet. Minoxidil, naar wat ik ervan begrepen heb, zet de klok als je geluk hebt alleen een tikkie terug, maar ondertussen gaat het proces nog wel gewoon door. En de klok stilzetten was iets waar ik gewoon niet onnodig lang mee wilde wachten.
Leuk, die vergelijking met de klok. Finasteride zet de klok een paar jaar terug, minoxidil misschien ook zoiets en samen zetten ze klok misschien wel als je mazzel hebt met meer dan dubbele terug. Maar door finasteride tikt de klok een heel stuk langzamer. Iets wat je ook na die zeven jaar blijft helpen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 12:50   #5
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Ja, jij zegt het beter inderdaad. Finasteride zet de klok wat terug en zorgt ervoor dat-ie permanent langzamer gaat lopen, ook nádat-ie weer het 'uur' bereikt waarop-ie werd teruggezet.

Die eigenschap, dat het de klok langzamer doet tikken, is voor mij in elk geval de reden geweest waarvoor ik niet wilde wachten met finasteride.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 13:23   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
. Dus als je ermee stopt, dan valt alles wat de minoxidil gewonnen of behouden heeft ineens genadeloos uit; dus je móét doorgaan.
Met finasteride moet je toch ook levenslang doorgaan?
Vaak moet men zelfs opschakelen naar dutasteride, toch?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 14:41   #7
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Met finasteride moet je toch ook levenslang doorgaan?
Vaak moet men zelfs opschakelen naar dutasteride, toch?
Ja, klopt, met finasteride moet je ook door blijven gaan inderdaad.

Ik bedoelde te zeggen dat ik 2 × per dag minoxidil aanbrengen niet zo zag zitten om de rest van mijn leven te blijven doen, terwijl ik een pilletje sikken niet zo vervelend vind. Wat eng wellicht, maar niet vervelend om te doen zolang het goed gaat.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 15:33   #8
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Ach, dat pufje spray op je haar sochtends en savonds......net zoveel moeite als dat pilletje

En je kan stoppen wanneer je wilt.
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 15:34   #9
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
En ik wil niet deprimerend overkomen hoor, maar minoxidil/fina hoef je je niet je leven lang te blijven doen.

Aangezein het is gewoon uitstel van executie is Sorry folks.
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 15:54   #10
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozonlaag Bekijk bericht
Ach, dat pufje spray op je haar sochtends en savonds......net zoveel moeite als dat pilletje

En je kan stoppen wanneer je wilt.
wat bedoel je met een pufje? je moet het toch helemaal verdelen en overal aanbrengen op het aga gebied?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 19:00   #11
rempie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 72
Ik ben vorige week begonnen met Minoxidil. Ik vind het niet echt vervelend. 1 toefje (foam) op de kruin en even indeppen. Thats it! net zoveel moeite inderdaad als een pilletje nemen.

hoop dat het gaat werken!
rempie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 19:54   #12
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
wat bedoel je met een pufje? je moet het toch helemaal verdelen en overal aanbrengen op het aga gebied?
Nee, het verspreid zich onderhuids ook. Even een pufje waar je kaal wordt/bent en klaar.
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 23:57   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
wat bedoel je met een pufje? je moet het toch helemaal verdelen en overal aanbrengen op het aga gebied?
Dan bedoelt hij dat hij minox in een verstuiver heeft, waarbij de minox ook op de haren komt; dat kan geen kwaad, maar is geldverspilling en het haar kan er vettig van worden.
Er is ook minox verkrijgbaar in een flesje met een pipetje waar ml-streepjes op staan; dan kun je exact 1ml aflezen op het pipetje en hier en daar een druppeltje tussen de haren op de hoofdhuid aanbrengen, vooral goed als je de hele bovenkant moet behandelen (of het hele hoofd zoals bij veel AGA-vrouwen)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2010, 13:34   #14
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rempie Bekijk bericht
Ik ben vorige week begonnen met Minoxidil. Ik vind het niet echt vervelend. 1 toefje (foam) op de kruin en even indeppen. Thats it! net zoveel moeite inderdaad als een pilletje nemen.

hoop dat het gaat werken!
Maar je moet het toch ook laten zitten, een uur of zo, en dan de boel weer schoonmaken? Dus je zou toch 's ochtends een uur eerder moeten opstaan, niet? En 's avonds ook nog een uurtje vrij moeten hebben om dat spul te laten intrekken?

Overigens is alleen '1 toefje (foam) op de kruin en even indeppen' sowieso al meer moeite dan een pilletje slikken hoor
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2010, 14:03   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Maar je moet het toch ook laten zitten, een uur of zo, en dan de boel weer schoonmaken?
Hoe kom je daar nou bij? Je moet het juist niet schoonmaken, het moet in de hoofdhuid trekken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
En 's avonds ook nog een uurtje vrij moeten hebben om dat spul te laten intrekken?
Tuurlijk niet. Je brengt 't aan een uur voordat je gaat slapen, zodat het de tijd krijgt om in je hoofdhuid te trekken in plaats van het hoofdkussen, dat is alles.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Overigens is alleen '1 toefje (foam) op de kruin en even indeppen' sowieso al meer moeite dan een pilletje slikken hoor
Echter niet iedereen heeft zin om met z'n hormonen te goochelen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.