Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2010, 01:04   #1
Beatlehead
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 2
Haarimplantaten: hoe ingrijpend ?

Hallo,
ik heb al geheel mijn leven last van enorm dun haar .
Het eerste wat mijn kapper altijd zei - al van kindsaf aan - was dat ze nog nooit zo dun haar hadden gezien, en dit had ik bij verschillende kappers.
Ik had altijd een kort kapseltje, maar met het ouder worden zou ik toch graag langer haar willen !
Ik ben een vrouw van 19 jaar, en heb gewacht tot nu om advies te vragen (omdat ik chirurgie sowieso al te vroeg vind voor 18jaar).

Ik was mijn haar met vitamineshampoo tegen haaruitval, en behandel het nooit met de haardroger of stijltang, maar het helpt niet.
Als ik mijn haar in een staart draag, moet ik mijn haar zo schikken dat er geen kale plekken zichtbaar zijn.
Mijn uiterlijk is wel nogal belangrijk voor me, zoals dat voor elke 19jarige vrouw is, en nu komt mijn vraag;
Hoe ingrijpend is een chirurgische ingrijp met haarimplantaten?

Mijn vriendinnen zijn er allemaal enorm tegen.

Zijn er alternatieven (niet schadelijk voor de gezonheid en zonder bijwerkingen ?)

Ik weet bijna zeker dat ik kale plekken ga hebben als ik ouder word en mijn haar nog brozer zal zijn, dus ik wil het hier zeker niet bij laten.

Dank bij voorbaat.
Beatlehead is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 07:10   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beatlehead Bekijk bericht
Hallo,
ik heb al geheel mijn leven last van enorm dun haar .
Het eerste wat mijn kapper altijd zei - al van kindsaf aan - was dat ze nog nooit zo dun haar hadden gezien, en dit had ik bij verschillende kappers.
Ik had altijd een kort kapseltje, maar met het ouder worden zou ik toch graag langer haar willen !
Ik ben een vrouw van 19 jaar, en heb gewacht tot nu om advies te vragen (omdat ik chirurgie sowieso al te vroeg vind voor 18jaar).

Ik was mijn haar met vitamineshampoo tegen haaruitval, en behandel het nooit met de haardroger of stijltang, maar het helpt niet.
Als ik mijn haar in een staart draag, moet ik mijn haar zo schikken dat er geen kale plekken zichtbaar zijn.
Mijn uiterlijk is wel nogal belangrijk voor me, zoals dat voor elke 19jarige vrouw is, en nu komt mijn vraag;
Hoe ingrijpend is een chirurgische ingrijp met haarimplantaten?

Mijn vriendinnen zijn er allemaal enorm tegen.

Zijn er alternatieven (niet schadelijk voor de gezonheid en zonder bijwerkingen ?)

Ik weet bijna zeker dat ik kale plekken ga hebben als ik ouder word en mijn haar nog brozer zal zijn, dus ik wil het hier zeker niet bij laten.

Dank bij voorbaat.
Een ingreep met haarimplantaten is niet bijzonder ingrijpend als je voor FUE kiest. Maar de situatie die je bij jezef beschrijft klinkt eerlijk gezegd niet als erg geschikt voor een haartransplantatie.

Met een haartransplantatie krijg je geen haren erbij. Ze halen ze weg op een plek waar veel haren zitten (achterop) en plaatsen ze waar er weinig of geen zitten (voor- of bovenop). Als je haar overal een beetje dun is, dan werkt dat dus niet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 20:18   #3
Beatlehead
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2010
Berichten: 2
Bedankt voor je respons!

Aha, dat wist ik dus niet.
Ik had namelijk gelezen dat Beyonce een haarimplantaatingreep had ondergaan en ze had ook broos en dun haar.

Wat zou ik dan beter doen? Haarverdikkend medicijn ?
xx
Beatlehead is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2010, 21:36   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beatlehead Bekijk bericht
Bedankt voor je respons!

Aha, dat wist ik dus niet.
Ik had namelijk gelezen dat Beyonce een haarimplantaatingreep had ondergaan en ze had ook broos en dun haar.

Wat zou ik dan beter doen? Haarverdikkend medicijn ?
xx
Vrouwen gebruiken vooral minoxidil. Dat maakt je haardos in de regel wel dikker. En natuurlijk zijn er tal van verdikkende shampoo's en conditioners. Maar wellicht kun je daarvoor ook op het stukje HaarWeb voor vrouwen input vragen.

Er zijn ook camouflagemiddelen zoals Toppik. Kleine vezeltjes die zich aan de haren hechten en dikker laten lijken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarimplantaten ja of nee? > Transhair Piet30 Chirurgische behandelingen 129 17 augustus 2010 20:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.