Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 maart 2009, 03:22   #1
Obscure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 7
Kalend?

Ik ben 19 jaar en ik denk dat ik kalend word...

Midden december 2008 ben ik naar de kapper geweest om mijn haren te laten knippen en heb er toen niet veel afgehaald. Tot nu toe had ik geen last van inhammen en dunner haar. Na circa 2 weken waren mijn haren weer 'lang' maar ik kreeg het idee dat het een stuk dunner was. Nu dunnen de kapsters meestal mijn haar een beetje uit omdat ik erg dik haar heb, nu ben ik ook van kapster verwisseld dus misschien zit het gewoon anders door de manier van knippen. Op zich maakte ik daar geen probleem van en kwam het idee van dat ik misschien wel kalend zou worden niet eens in me op. Midden januari 2009 weer naar de kapper geweest om het dit keer een stuk korter te knippen.

Nu heb ik ongeveer 3 weken ontdekt, denk ik, dat ik last van inhammen krijg, en niet zo'n klein beetje ook naar mijn idee. Nu zit ik op het moment in het buitenland op een tropisch eiland, zou klimaat verandering er misschien mee te maken kunnen hebben? Ik heb nu een heel ander levenspatroon, zo sta ik vroeger op, ga vroeger naar bed, eet anders. (Ik zit hier ong. voor 5 maanden.) Ik heb niet echt het idee dat ik veel haren heb verloren, niet meer dan anders in ieder geval.

Nu is mijn vader al op jonge leeftijd kaal geworden, maar zijn broer heeft op 50 jarige leeftijd nog gewoon een redelijke bos haar, zelfde geldt voor zijn vader. Aan mijn moeders kant, hebben ook al haar broers nog gewoon haar.

Nu heb ik een 'Beatles' hairdo dus vallen de inhammen nog niet echt op maar ik vind het toch verontrustend hoe snel en diep die inhammen zijn gegaan in ongeveer anderhalve maand tijd.

Nu zal ik vanmiddag even wat foto's maken zodat jullie een duidelijker beeld krijgen en indien ik kalend word, adviezen geven.
Obscure is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2009, 14:39   #2
Obscure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 7
Ok, dan eindelijk wat foto's genomen. Dus, kalend?



Obscure is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2009, 15:23   #3
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik zou snel actie ondernemen als ik jou was.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2009, 16:15   #4
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Oei, ja op vooral de tweede foto is duidelijk te zien dat je inhammen al vrij groot zijn.

Dus kalend? = Ja.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2009, 17:46   #5
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Je haar zelf lijkt wel lekker vol en mooi te zijn, ben best jaloers. Ik zou alleen wel zorgen dat het haar mooi blijft, door iets te gaan gebruiken.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 12:46   #6
Obscure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 7
Is het normaal dat zulke inhammen ongeveer binnen een maand ontstaan? Ik had voordat ik uit Nederland wegging helemaal geen last van inhammen en had me haar redelijk kort geknipt. Het lijkt wel hoe langer me haar word hoe erger de inhammen worden.

Is het dan ook echt AGA is mijn vraag? Of kan het ook te maken hebben met ander levens/etenspatroon en/of stress? Heb verder ook niet echt het idee dat mijn haar meer uitvalt dan voorheen.
Obscure is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2009, 14:56   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dat klopt wel, hoe langer je haar, hoe erger inhammen opvallen. Misschien valt het daardoor nu meer op bij je. Deze inhammen zal je zeker ook gehad hebben voordat je op vakantie ging.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2010, 17:57   #8
Obscure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 7
Oke, nu zo'n anderhalf jaar verder en het is eigenlijk nog steeds zo op foto twee alleen is mijn haar nu veel langer. Dus heb ik gewoon geluk en word ik extreem langzaam kalend of is het iets anders?
Obscure is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2010, 00:56   #9
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Ik heb hetzelfde als jou. Mijn vader was ook vroeg kaal zijn broer weer niet en bij mijn moeders kant ook niemand kaal. Ik ben nu 25 en op mijn 21ste kreeg ik ook inhammen en ben toen meteen in paniek fina gaan slikken. Nu is mijn haar nog steeds zoals vier jaar geleden. Ik heb het laatst nog gemillimeterd en die inhammen vielen 100% mee. Dus ga jezelf nu niet helemaal gek zitten maken en kijk het nog even aan en begin niet te snel aan fina zeker nu het bij jou gelijk is gebleven. Ik zou eigenlijk het liefst meteen stoppen met fina alleen durf ik het nu niet meer.
__________________
Regime:
1,25 finasteride (Ratiopharm) elke dag
Rooscure 1x in de week
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 19:09   #10
Obscure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 7
Oke nu alweer zo'n twee jaar verder en dit is nu de status zonder enig wondermiddel gebruikt te hebben.



De situatie is naar mijn idee niet echt veel veranderd of verergert, maar de foto's in mijn originele post zijn dan ook wat vaag. Het enige wat mij stoort zijn toch wel de inhammen. Ik zie er voor een 21-jarige nog hartstikke jong uit en de inhammen maken mij erg onzeker. Is het niet een middel wat ervoor kan zorgen dat deze zich weer gaan opvullen?
Obscure is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 23:27   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zie geen verschil met 2 jaar geleden.
Maar als je de inhammetjes gedeeltelijk wilt opvullen, zou je eens op consult kunnen gaan bij diverse transplantatieklinieken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 19:16   #12
punani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 73
Je kan minoxidil gebruiken. Ik zit met een gelijkaardig haarsituatie als jou. Bij mij komen er haren bij, maar ze groeien wel niet dik. Ik hou nog tot het einde van het jaar minox vol, en dan beslis ik of ik verder ga
punani is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 21:14   #13
Obscure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 7
Maar word je haar daar niet afhankelijk van? Ik heb niet het idee dat ik kalend ben op het moment. Twee jaar geleden plotseling heel veel haaruitval gehad en toen zat ik dus met die inhammen. Tegenwoordig nauwelijks haaruitval en mijn haargrens is dan ook nauwelijks of niet veranderd. Ik baal gewoon van die inhammen omdat ik ze altijd maar moet verbergen. Is er een grote kans dat als ik minoxidil gebruik de inhammen zich weer opvullen of is die kans alleen maar klein?
Obscure is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 03:52   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obscure Bekijk bericht
Is er een grote kans dat als ik minoxidil gebruik de inhammen zich weer opvullen of is die kans alleen maar klein?
Die kans is niet zo groot dat de inhammen met gezonde dikke haren weer dichtgroeien en je moet minoxidil wel je leven lang blijven gebruiken, anders vallen de herwonnen haren weer uit.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben ook kalend Wat helpt? cors Medicijnen/haargroeimiddelen 5 12 augustus 2008 20:56
18 jaar, kalend en op zoek naar advies I2itchie AGA - Algemeen 66 6 juni 2007 19:31
Nederlands elftal: Jonge spelers kalend Robert18 AGA - Algemeen 28 22 december 2004 12:46
19 jaar en kalend dune AGA - Algemeen 3 6 augustus 2004 11:30
help! 22 en nu al kalend michael AGA - Algemeen 25 31 maart 2004 11:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.