Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 oktober 2010, 00:46   #1
hey101
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 105
Als we alles mogen geloven over topical spironolactone...

is het dan een volwaardig alternatief voor finasteride (voor diegenen die bang zijn van de neveneffecten) of is het enkel bedoel als aanvulling naast fina + minox?


momenteel ben ik een maand of 2 bezig met minox, maar blijf lezen dat minox je haar gewoon langer in zijn groeifase houdt, maar niets aan het haarverliesproces doet eigenlijk (dht => dht receptorsites in je haar => haar om zeep)

finasteride lijkt dus de enige hoop om je haar te behouden. maar finasteride lijkt ook verschrikkelijke neveneffecten te hebben. je wordt er vetter van, zwakker, impotent en het schaadt je sperma?

Spiro belooft efficient te zijn in de dht in je scalp te blokkeren en te metabolizeren voor het de bloedstroom bereikt (dus geen neveneffecten, hoewel sommige mensen beweren neveneffecten te hebben net zoals met fina)

Als dit allemaal waar is, is spiro dan een volwaardig vervangmiddel voor fina?

Ik ben 22 en dit is men haar, de haarlijn loopt terug en er is ook een lichte verdunning op men kruin zegt men dermatoloog. hij wou me voorlopig enkel minox geven omdat hij fina wat ingrijpend vindt om direct te nemen. hij ontweek men vraag of minox nu eigenlijk wel haarverlies kan stoppen als het niets aan dht doet... hij zei nee minox werkt totaal anders... etc (ja vasodilator, maar geen antwoord op men vraag)




bedankt
hey101 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 02:24   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Voorlopig zie ik geen enkel spoor van AGA!

Ik had 2 linken naar studies over spiro, maar beide werken helaas niet meer. De crème schijnt trouwens beter te zijn dan de vloeistof.
Hier is nog wel iets:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...1983#post31983
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 02:35   #3
hey101
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Voorlopig zie ik geen enkel spoor van AGA!

Ik had 2 linken naar studies over spiro, maar beide werken helaas niet meer. De crème schijnt trouwens beter te zijn dan de vloeistof.
Hier is nog wel iets:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...1983#post31983
mijn haarlijn heeft het typische norwood 2 patroon, al is het nog in een niet erg gevorderd stadium. mijn dermatoloog moest er geen 2 keer over nadenken, hij ging direct akkoord met mijn vaststelling.

bedankt voor de link
hey101 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 02:39   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Plaats dan s.v.p. ook profielfoto's, want aan de linkerkant is volgens mij sowieso niets aan de hand, daar zie ik nog het driehoekje van haren op de slaap en nauwelijks een inham.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 11:02   #5
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Dikker worden van fina staat niet bij de bijwerkingen dus ik weet niet zeker of dit klopt, al heb ik het gevoel dat ik wel moeilijker vet kwijt raak sinds ik aan fina zit.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 17:03   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Dikker worden van fina staat niet bij de bijwerkingen dus ik weet niet zeker of dit klopt, al heb ik het gevoel dat ik wel moeilijker vet kwijt raak sinds ik aan fina zit.
Ik heb juist problemen om op gewicht te blijven. Na mijn laatste vakantie is het zo ver onderuit gegaan dat ik er toch heus even van schrok ... nooit in mijn volwassen leven was het getal zo laag. Maar ja, wat zegt een getal, ik voel me goed. Ik denk dat het eerder aan je leefwijze ligt (in mijn geval verslaafd aan sporten en slechte eetgewoonten).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 18:24   #7
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik krijg bijwerkingen van topical spiro.
Laatst weer eens geprobeerd en moest na enkele dagen meer plassen.
Eerste gebruik een gevoel in de teelballen.
Ik ken een beetje hoe diuretica aanvoelt/invloed heeft op de plasproductie dus kan het wel plaatsen.

Zou het alleszins niet op natte hoofdhuid aanbrengen.

Tegenover mn persoonlijke ervaring staan er een paar kleine studies die aangeven dat je er geen bijwerkingen van krijgt dat er niets meetbaar in de bloedbaan komt zie haarwoordenboekje.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 20:22   #8
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb juist problemen om op gewicht te blijven. Na mijn laatste vakantie is het zo ver onderuit gegaan dat ik er toch heus even van schrok ... nooit in mijn volwassen leven was het getal zo laag. Maar ja, wat zegt een getal, ik voel me goed. Ik denk dat het eerder aan je leefwijze ligt (in mijn geval verslaafd aan sporten en slechte eetgewoonten).
Hoe zou het kunnen komen dat vet moeilijker kwijt te raken is door fina?

Want ik lees het wel vaker, ik weet dat jij er niet in gelooft, maar jij weet meer van de principes achter fina dan ik, dus volgens mij kun je wel iets bedenken, maar je wilt er niet in geloven

Toch, als iemand met zekerheid kan zeggen dat het niks met elkaar te maken heeft, graag.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 20:24   #9
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ben nu druk aan het googelen, kijken of ik wat vind
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 20:39   #10
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Hmm, volgens mij is er niks aan het handje, ook wat spieropbouw of wat voor "atletische prestaties" dan ook.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 20:42   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Hoe zou het kunnen komen dat vet moeilijker kwijt te raken is door fina?

Want ik lees het wel vaker, ik weet dat jij er niet in gelooft, maar jij weet meer van de principes achter fina dan ik, dus volgens mij kun je wel iets bedenken, maar je wilt er niet in geloven

Toch, als iemand met zekerheid kan zeggen dat het niks met elkaar te maken heeft, graag.
Ik zie geen mechanisme, sterker nog, ik zie stijgende testosteronwaarden die juist het tegendeel zouden kunnen aangeven.

Maar wees eens eerlijk en kijk naar mensen die geen fina gebruiken. Iemand van 25 zal heel waarschijnlijk zwaarder zijn dan toen ie 20 was. Daar komt geen mg fina bij kijken. En zeker tussen 25 en 35 hebben mannen erg de neiging zwaarder te worden. Geen tijd meer voor sport door werk, vrouw, kinderen. Goed bedrijfsrestaurant, geld voor een auto, luxe vakanties, lekker eten. Ook daar komt geen mg fina aan te pas. Ergens na hun 30e schrikken ze en gaan ze wel weer actief worden. Je zult meer dertigers tegenkomen als je jogt of op de racefiets je rondje rijdt dan twintigers. En meer veertigers nog dan dertigers

Je kunt finasteride wel overal de schuld van willen geven, maar dat is gewoon te makkelijk. Als je volgende week verkouden bent, dan is het 100% zeker een virus
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 21:00   #12
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Het kan ook gewoon zijn door meer onderhuids vocht.
Dat je minder snel aftekeningen van je spieren ziet zonder dat je vetter bent.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 21:13   #13
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Nou, kweet niet hoor. Jij hebt nergens last van
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 21:37   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozonlaag Bekijk bericht
Nou, kweet niet hoor. Jij hebt nergens last van
Jawel, ik heb soms wat last van mijn maag. Ik heb momenteel ook een zere keel en schrale ogen. En een erg schrale huid. Verder wist mijn mondhygiëniste me pas te melden dat ik bij mijn kiezen rechtsboven wat teruggetrokken tandvlees had. Ik heb ook nogal last van mijn rechterschouder de laatste tijd. O ja, en mijn libido is momenteel er laag.

Het kan natuurlijk komen door wat ik gegeten heb, een opkomende verkoudheid, droge geäirconditioneerde lucht, te hard poetsen, een ongelukkige landing bij het beachvolleybal of door het in mijn eentje moeten zitten op een saaie krappe hotelkamer en het moeten douchen in een gemeenschappelijke douche zonder veel privacy.

Maar ik kan ook stoppen met finasteride, dan zijn er na het weekend vast een paar van die klachten over

Ach, ik weet het, ik drijf er nu een beetje de spot mee. Maar ik vind het zo eng hoe iedereen ieder klachtje maar aan finasteride ophangt. Dat noem ik in het ergste geval zelfdokteren. Zelf de diagnose stellen en zelf de behandeling bedenken.

Ik ben daar ook niet immuun voor hoor. Ik heb daar zelfs een heel nare ervaring mee. Het begon op een maandag met bloed in mijn sperma en daarna had ik een vreselijke pijn in mijn rechterbal. Hij werd ook zeker 2 keer zo groot. Maar ik vond het vreselijk eng om naar de dokter te gaan. Die zou me voor gek uitmaken dat ik toch aan de finasteride was begonnen die hij een paar jaar eerder totale en gevaarlijke onzin vond (ik koop het daarom via Internet zonder recept). Ik heb het voor elkaar gekregen om te wachten tot het weekend, zodat ik me tegen 65 euro meer voor een gesprekje naar de weekendarts kon slepen. Diagnose, bijbalontsteking. Penicilinekuur en ik was vrijwel meteen van de pijn af en na een paar dagen ook van de zwelling. Niks geen verband met finasteride.

Als je echt denkt dat je dik wordt van finasteride, dan heb je twee opties. Het vermeende effect tegen gaan door nog fanatieker te sporten en nog beter op je eten te letten. Of stoppen met finasteride. Maar ik voorspel je dat je met het eerste meer succes zult hebben.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2010, 21:39   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Overigens, de discussie gaat over spironolactone, niet over finasteride. Bij spironolactone krijg ik wat kriebels. Dat is een echt volwaardig anti-androgeen en zelfs bij topische toepassing vind ik dat een beetje eng. Ik hoor dus graag over ervaring
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ervaring] oraal gebruik spironolactone bij mannen veggielovely Medicijnen/haargroeimiddelen 4 4 maart 2008 22:52
Artikel over middelen plus en de beschrijvingen ervan WannaKnowMore Medicijnen/haargroeimiddelen 6 25 mei 2005 23:02
combinatie revivogen en spironolactone!!! lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 3 26 september 2004 22:41
Prijs minoxidil? Andastra Medicijnen/haargroeimiddelen 8 31 mei 2004 22:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.