Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 19 januari 2007, 11:52   #856
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoevo
dat hoop ik ook, anders jaar propecia weggegooid, dit is mijn laatste kuurtje tot maart...merk ik dan geen vooruitgang..dan maar duta.
Hoeveel heb je nou eigenlijk betaald? en wat zijn normale prijzen?
ik kreeg proscar van mijn huisarts, en de apotheker maakte daar capsules van, 1mg. als ik mij niet vergis koste dat maandelijks rond de 18 euro.
duta bestel ik nog via internet, kosten per maand zijn rond de 30 euro. het doosje kost 58,30euro en daar kom ik 2 maand bij toe. maar hopelijk krijg ik het via mijn arts, dat bespaart mij toch weer de nodige euro's
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 21:42   #857
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
er komt schot in de zaak, ik merk al veel minder haren die uitvallen bij wassen en stylen
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 22:00   #858
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
gaat de goeie kant op dan !
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 23:09   #859
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoevo
gaat de goeie kant op dan !
en zo vlug, ni te geloven
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2007, 11:50   #860
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
ik reageer niet vaak op het forum, maar lees het wel vaak. IK zal over mezelf een update geven. Ik gebruik nu 2 jaar dutae en het heeft voor mij gezorgd dat mijn haaruitval gestopt is of dat het proces zo vertraagd heeft dat ik het niet merk.
Mijn haren vallen wel minder uit dan vroeger. Als k nu in mijn trui kijk na een dag of op mijn kussen kijk na het slapen of als ik mijn hand door mijn haar haal zijn dat duidelijk minder haren dan vroeger;
Ik heb wel het gevoel dat mijn haren dikker en sterker geworden.
In mijn inhammen zie ik wel zwarte puntjes (als je goed kijkt zie je hele kleine haartjes maar zijn misschien net 1 mm lang) dit kwam na voren nadat ik ongeveer 4 maanden duta had gebruikt, maar helaas zijn ze niet langer geworden. Denk dat ze ook niet meer teruggroeien met duta.
Ik heb gelukkig geen negatieve effecten van duta gehad.
Verder slik ik nu knoflook capsules en sport ik veel. Daarbij ben ik niet meer echt stressig over mijn haaruitval. Vroeger keek ik elke dag naar mij inhammen en baalde ik er behoorlijk mee en zat er ook mee. Totdat ik op een gegeven dacht dat het geen zin heeft om me elke druk te maken over mijn haren. Ik had zoiets ik doe er veel voor en meer kan ik niet doen. Het heeft er voor gezorgd dat ik me er minder druk over maak.
Het is afwachten totdat de ideale behandeling komt en ik heb hoop
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2007, 12:22   #861
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hey Klaas ben jij in één keer begonnen met duta of heb je eerst nog finas geslikt?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2007, 14:02   #862
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
Klaas,

Hoe vaak slik je het, elke dag? Heb je wel eens een bloedtest gedaan?
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2007, 19:40   #863
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
ik heb eerst iets meer dan een jaar fina geslikt, maar ik had het gevoel dat het bij mij niet hielp. Toen ben ik overgegaan op de duta. Ik heb een lange tijd het elke dag genomen en nu slik ik het 5 a meestal 6 keer per week. Ik wil gewoon kijken wat voor effect dat heeft. Als dit positief effect heeft, ga ik naar 4 a 5 keer in de week. Ik heb geen echte vaste dag wanneer ik geen duta slikt. Ik neem meestal de dag wanneer ik alcohol drink, omdat ik denk dat mijn lever dan daar meebezig is ( dit is niet op feiten gebaseerd ). Ik heb geen bloed onderzoek gedaan, omdat ik geen bij verschijnselen heb. Het is ook verstandiger om het te laten doen, misschien dat ik het binnenkort laat doen.
Mijn status is trouwens dat ik wel behoorlijke inhammen heb als ik het vergelijk met sommige foto's die op de site zijn geplaats. Maar als ik het vergelijk bijvoorbeeld met mijn broer toen hij zo oud was als ik was hij al veel kaler. Of dit door de duta komt of omdat het bij mij gewoon minder snel gaat weet ik niet, maar ik denk door de duta. Want echt heel mijn familie is wel kaal, zowel mijn moeders kant als mijn vaders kant
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 12:45   #864
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Wat mij wel opviel aan de studie is dat er geen NW1 en 2 meededen. Het begon minimaal bij een NW 3V. Vanaf minimaal 0.1mg Duta. per dag had er niemand een verslechtering frontaal na 24 weken . 96 van de 211 Duta van de Duta. mensen (min. 0.1mg per dag) hadden een lichte verbetering na 24 weken. 46 mensen hadden zelfs een redelijke hergroei frontaal.

142 van de 211 mensen (67%) hadden dus een verbetering na 24 weken. Ben benieuwd wat dit percentage zou zijn na 52 weken.
Zou bij mensen met een NW1 en/of NW2 het percentage mensen waarbij het goed werkt hoger zijn aangezien ik hier vaak lees dat je hoe eerder je begint met middelen te nemen hoe beter het werkt?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 16:23   #865
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT
Zou bij mensen met een NW1 en/of NW2 het percentage mensen waarbij het goed werkt hoger zijn aangezien ik hier vaak lees dat je hoe eerder je begint met middelen te nemen hoe beter het werkt?
De gedachte 'hoe eerder hoe beter' is eigenlijk meer gestoeld op het gegeven dat verloren haren weer laten hergroeien in de regel moeilijker is dan haren die je nog hebt behouden.

Zelf vermoed ik dat mensen met NW3 en hoger er relatief gezien juist meer baat bij zullen hebben. Zij hebben de haren die het makkelijkst uitvallen al verloren. Ik kan me zo voorstellen dat die haren ook het moeilijkst te beschermen zijn ... en dat zijn dus wel de haren waar iemand met NW2 zich op richt.

Over NW1 spreek ik al niet eens, iemand die echt NW1 heeft zal het nooit in zijn hoofd halen om duta te slikken. Die is uberhaupt niet met zijn haarstatus bezig. Iemand die hier komt met een NW1 verdenk ik er steevast van de plaatjes van de Norwoodschaal (of zijn eigen haar) vantussen zijn oogwimpers te bekijken.

En zelfs met NW2 vraag ik me af of je naar zware middelen moet grijpen. Dat is een heel normale haarlijn voor een volwassen man.

Waarschijnlijk is dat ook de reden dat testst alleen met NW3's worden uitgevoerd.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 21:57   #866
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT
Zou bij mensen met een NW1 en/of NW2 het percentage mensen waarbij het goed werkt hoger zijn aangezien ik hier vaak lees dat je hoe eerder je begint met middelen te nemen hoe beter het werkt?
Nou daar zeg je wat. Een laatste studie laat zien dat Finasteride alleen effect heeft op de haren die nog volwaardig zijn. Aangetaste haren laat Finasteride met rust en blijven dus verkleinen. Als ik weer een de tijd heb zal ik de studie eens opzoeken. Maar het is zoiezo altijd beter om zo snel mogelijk te beginnen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 23:00   #867
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Nou daar zeg je wat. Een laatste studie laat zien dat Finasteride alleen effect heeft op de haren die nog volwaardig zijn. Aangetaste haren laat Finasteride met rust en blijven dus verkleinen. Als ik weer een de tijd heb zal ik de studie eens opzoeken. Maar het is zoiezo altijd beter om zo snel mogelijk te beginnen.
Ik ben heel nieuwsgierig naar die studie. Hoe kan finasteride onderscheid maken in haar werking? De aantasting verloopt toch geleidelijk? Is er dan een mechanisme dat zegt 'oei, 13% aangetast, voor jou werk ik niet meer'?

Het rijmt ook totaal niet met de hergroei die vaak wordt geconstateerd in het eerste jaar van finasteridegebruik ... dat kunnen toch alleen aangetaste haren zijn die hergroeien?

Ik ben het overigens wel met je eens dat het sowieso het beste is om er vroeg bij te zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 23:06   #868
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik ben heel nieuwsgierig naar die studie. Hoe kan finasteride onderscheid maken in haar werking? De aantasting verloopt toch geleidelijk? Is er dan een mechanisme dat zegt 'oei, 13% aangetast, voor jou werk ik niet meer'?

Het rijmt ook totaal niet met de hergroei die vaak wordt geconstateerd in het eerste jaar van finasteridegebruik ... dat kunnen toch alleen aangetaste haren zijn die hergroeien?

Ik ben het overigens wel met je eens dat het sowieso het beste is om er vroeg bij te zijn.
Volgens mij was het zo dat alleen haarzakjes die een terminaal haartje kunnen produceren nog gered kunnen worden door Finasteride, terwijl niet-terminale verloren zijn. Hiervoor heb je dus bijv. Minoxidil nodig. Bij de meesten stopt Finasteride haarverlies, maar verder niets. Daarom is de combinatie van Finasteride en Minoxidil erg goed.

Hier is de studie

Citaat:
Using contrast-enhanced phototrichogram (CE-PTG) at monthly intervals during 48 months, we measured the duration of the hair cycle, i.e. anagen, catagen and telogen at the exclusion of exogen. Exogen, a recently identified phase of the hair cycle, is characterized by weakening of anchorage of the club hair to the surrounding epithelium. The processing of the club hair terminates at the time of exogen hair release, i.e. hair shedding. We combined a noninvasive exogen sampling before each CE-PTG so that the area contained only anagen, catagen and telogen hair or empty follicular openings. During the first 24 months of this study, natural regression of hair cycling in early i.e. preclinical stages of androgenetic alopecia (AGA) in androgen sensitive areas was documented. Shortening of the hair cycle of thicker hair characterized progression of AGA. During the next 24 months, finasteride (1 mg/day) was introduced into the system. Shortening of the hair cycle was reversed by finasteride in androgen sensitive sites as long as the affected follicle was able to produce a thick hair fiber at the time of treatment initiation. Compared to the baseline period, responding follicles did not produce thicker hair. On average, they initiated active growth more rapidly by reducing the duration of the lag phase by 40%. The duration of the anagen phase of thick hair showed an average 23% increase. In this particular experiment, the already miniaturized follicles producing thinner hair (<40 µm thickness) at the time of finasteride introduction regressed further on treatment. Our results seem to indicate that reversal of 'hair loss' by finasteride probably means that the terminal type follicles that are functionally deficient - a stage of reversible hypotrophy - will be reactivated by two non-mutually exclusive mechanisms: faster regrowth followed by extension of the duration of anagen. In our study, there was no clear evidence in favour of reversal of miniaturized hair into terminal hair. This new interpretation indicates that miniaturized hair follicles may be an important diagnostic marker of AGA in males but also that it might be less contributive to the therapeutic response to finasteride. Our results highlight that precise measurement of terminal type hair follicle functionalities opens up avenues for the selection of 'drug-responsive organs' in the human scalp in vivo and these may possibly serve to predict 'quality of response to treatment'.

Bron: Skin Pharmacology and Physiology 2006;19:168-176 (DOI: 10.1159/000093051)
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 27 januari 2007 om 23:10
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 23:38   #869
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
ik heb inderdaad gehoord dat deze middelen in combinatie met minox effectiever (lijken te) zijn, maar het is toch zo dat je aan Minox je hele leven vastzit (zolang je niet kaal wilt worden in ieder geval)

dat lijkt me toch niks. wie weet komt er over een jaar of 5 (september 2012 [and don't ask me why]) wel een middel uit...HET middel tegen AGA, en dan zit je toch nog steeds aan minox vast. of begrijp ik het niet goed?

en in hoeverre klopt het dat je van minox vet haar krijgt? ik bedoel, ik wil graag mijn haar behouden, maar als het door minox er niet meer uitziet, dan zie ik dat dus niet echt zitten.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 00:10   #870
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Volgens mij was het zo dat alleen haarzakjes die een terminaal haartje kunnen produceren nog gered kunnen worden door Finasteride, terwijl niet-terminale verloren zijn. Hiervoor heb je dus bijv. Minoxidil nodig. Bij de meesten stopt Finasteride haarverlies, maar verder niets. Daarom is de combinatie van Finasteride en Minoxidil erg goed.

Hier is de studie
Dank je, dit is een heel interessante studie. Ik kan nog niet helemaal begrijpen hoe het werkt, maar die studie kan in ieder geval de winst van het eerste jaar verklaren!

De anagene fase duurt normaal gesproken ongeveer 5 jaar, de catagene fase zo'n 3 weken en de telogene fase ongeveer 12 weken. Volgens het door jou gequote onderzoek duurt de telogene fase in plaats daarvan maar 8 weken en de anagene fase 6 jaar en 2 maanden. In het eerste geval is het haar 6% van de tijd 'in rust', in het tweede geval maar 3% van de tijd. Voor het oog heb je dus 3% meer haar ...

En voor CA ... wat boeit het dat je minoxidil de rest van je leven moet gebruiken? Ik bedoel, ben je die haren liever kwijt dan? Ga je net zo lang wachten op een ultiem middel tot je helemaal kaal bent?

Als ooit het ultieme middel wordt ontdekt, dan kun je je minoxidil ook gewoon weggooien hoor, ik zie geen enkele reden waarom zo'n middel wel haren uit de dood zou kunnen opwekken, maar je zombie-minox-haren niet .... en het fabeltje dat gezonde haren minox-afhankelijk zouden worden geloof ik ook niet, al ga ik het dus niet testen. Ik wil de haren die ik er al deze jaren wel mee behouden heb niet kwijt

Ik gebruik zelf minoxidil op alcoholbasis, momenteel van Dr. Lee. Dat maakt mijn haar niet vettig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.