Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 november 2014, 16:54   #1
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Uitslag hoofd

Dag lotgenoten

Nu in de 5de maand gebruik spectrall 5% krijg ik uitslag op men hoofd. Tevens heb ik ook een huidinfectie aan men rechter ooglid. Dat door smeren van crèmes niet weggaat, nu als ik stop met minoxidil zijn deze plekken en infectie weg binnen de twee dagen.

Dus ik vermoed dat spectral dit bij mij veroorzaakt.
Mensen die dit probleem ook gehad hebben? Nu als ik minox van kirkland de lotion, zou gebruiken. Zou dit hetzelfde probleem als spectral veroorzaken, of moet ik overschakelen naar de foam?

Vind het wel raar dat deze bijwerkingen na 5 maand tevoorschijn komen, maar goed is de enigste verklaring voor.

Graag jullie raad
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2014, 21:03   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik gebruik het 6 maanden. Sinds laatste paar weken jeuk. Meer niet is ook pas na 6 maanden. Raad...

Gewoon proberen. Ik gebruik nu 2% foligain. Ga over naar 5% n5 low alcohol
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2014, 22:04   #3
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Dag themen mss ook een optie, maar heb nog genoeg kirkland liggen ook, en moest het ook niet beteren bij die n5 heb ik deze ook gekocht voor niets.

Jij hebt al jeuk bij 2%, dan zal ik dat zeker ook hebben 5% low, vermoed ik.

Maar ik vind die foam duur..
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2014, 14:34   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Dag themen mss ook een optie, maar heb nog genoeg kirkland liggen ook, en moest het ook niet beteren bij die n5 heb ik deze ook gekocht voor niets.

Jij hebt al jeuk bij 2%, dan zal ik dat zeker ook hebben 5% low, vermoed ik.

Maar ik vind die foam duur..
Je moet mijn Topic eens lezen over "oorsprong bijwerkingen minox"

Het wordt veroorzaakt door de alcohol in combi met PPG en niet door de hoeveelheid (%) minoxidil. Foam is inderdaad prijzig. Ruim drie dubbele van normaal.

Hoe ontdekte je de bultjes op je hoofd?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2014, 18:15   #5
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Je moet mijn Topic eens lezen over "oorsprong bijwerkingen minox"

Het wordt veroorzaakt door de alcohol in combi met PPG en niet door de hoeveelheid (%) minoxidil. Foam is inderdaad prijzig. Ruim drie dubbele van normaal.

Hoe ontdekte je de bultjes op je hoofd?
Dag themen zal het straks eens lezen. Wat ik al al paar weken heb, is als ik de minoxidil op men hoofdhuid heb, dat ik een branderig gevoel krijg voor 1min. Plus ik heb korsten, schilfers op de hoofdhuid + Jeukirritatie, en rode plekken in men gezicht.

Ik denk dat ik sebiet de foam van foligain ga kopen, kost nu op biovea 135 euro voor een jaar. Terwijl de liquid 100 is, vind dat het nog meevalt. Heb gewoon geen goesting om weer een andere liquid te gebruiken, en dan is er misschien kans dat ik weer bijwerkingen heb. Heb hier nog voorraad kirkland en spectral liggen die ik weer moeten doorverkopen met verlies.

Ik vermoed ook dat de foam makkelijker is in gebruik, en uiteindelijk +/- 10 euro op maandbasis dat valt wel mee.

Had het ook anders gehad, had liever de goedkope liquid maar het mocht niet zijn, kan er ook niet aandoen.

Misschien probeer ik het jaar de achter eens die liquid n5, denk dat ik het niet ga riskeren nu, omdat ik al wat verlies gemaakt heb op men minoxidil, liever wat meer betalen, zodat ik zeker weet dat ik een jaar geen bijwerkingen heb -)

PS: heb niet echt bulten maar gewoon roodheid, vlekken die de ene keer meer opvallen dan anders. Als ik minox één keer gebruik per dag, is er al een serieus verschil, gebruik ik ze twee keer, staat men kop echt vol.

Laatst gewijzigd door drakenjager; 13 november 2014 om 18:19
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 14:24   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Dag themen zal het straks eens lezen. Wat ik al al paar weken heb, is als ik de minoxidil op men hoofdhuid heb, dat ik een branderig gevoel krijg voor 1min. Plus ik heb korsten, schilfers op de hoofdhuid + Jeukirritatie, en rode plekken in men gezicht.

Ik denk dat ik sebiet de foam van foligain ga kopen, kost nu op biovea 135 euro voor een jaar. Terwijl de liquid 100 is, vind dat het nog meevalt. Heb gewoon geen goesting om weer een andere liquid te gebruiken, en dan is er misschien kans dat ik weer bijwerkingen heb. Heb hier nog voorraad kirkland en spectral liggen die ik weer moeten doorverkopen met verlies.

Ik vermoed ook dat de foam makkelijker is in gebruik, en uiteindelijk +/- 10 euro op maandbasis dat valt wel mee.

Had het ook anders gehad, had liever de goedkope liquid maar het mocht niet zijn, kan er ook niet aandoen.

Misschien probeer ik het jaar de achter eens die liquid n5, denk dat ik het niet ga riskeren nu, omdat ik al wat verlies gemaakt heb op men minoxidil, liever wat meer betalen, zodat ik zeker weet dat ik een jaar geen bijwerkingen heb -)

PS: heb niet echt bulten maar gewoon roodheid, vlekken die de ene keer meer opvallen dan anders. Als ik minox één keer gebruik per dag, is er al een serieus verschil, gebruik ik ze twee keer, staat men kop echt vol.

Toch een allergiste reactie. Ik heb wel jeuk. Zelfde principe als een muggenbult. Zolang ik er niet aan zit, geen last. Als ik er aan zit gaat het jeuken en ga je krabben, waardoor je de huid nog meer beschadigd en het alleen maar gevoeliger wordt.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 14:39   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Kijk net op bioveo. Value pack f5 foam 6 months is 71.95. Dus dat is meer dan 135. Of bedoel je dan de f 2

Maar datis toch lastig aanbrengen als je smorgens je haar moet modelleren? Wordt alles nat, je haar.... Of als je het schuim ff laat staan word t dan vloeibaar?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 16:55   #8
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Ik heb gelezen dat als je het schuim een beetje verwarmd door bijvoorbeeld de dop te verwarmen met water dat het dan vloeibaar kan worden.
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 19:36   #9
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Kijk net op bioveo. Value pack f5 foam 6 months is 71.95. Dus dat is meer dan 135. Of bedoel je dan de f 2

Maar datis toch lastig aanbrengen als je smorgens je haar moet modelleren? Wordt alles nat, je haar.... Of als je het schuim ff laat staan word t dan vloeibaar?
F5 he, als je 2 pakken kopen krijg je korting is dan per pak 67.. Die foligain f5 zit daar ppg in?

Ik denk dat ik alles eens ga moeten uitproberen spectral en kirkland werkt niet bij mij, teveel bijwerkingen. Denk dat ik naar kirkland foam ga overschakelen.
tenzij in de foligain foam geen ppg zit?
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 22:15   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
F5 he, als je 2 pakken kopen krijg je korting is dan per pak 67.. Die foligain f5 zit daar ppg in?

Ik denk dat ik alles eens ga moeten uitproberen spectral en kirkland werkt niet bij mij, teveel bijwerkingen. Denk dat ik naar kirkland foam ga overschakelen.
tenzij in de foligain foam geen ppg zit?

Dit staat erbij:

Active Ingredients: Purpose Minoxidil USP 5% w/w (without propellant) hair re-growth treatment.

Inactive Ingredients: Purified Water, Propylene Glycol, Oleth-20, Lactic Acid, Ethanol.


Ja, er zit dus wél PPG in. Waardoor ik de toegevoegde waarde niet in zie van dit middel. Wel staat erbij "Without Propellant" wat dat betekent weet ik niet.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2014, 20:24   #11
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Is het verbeterd nu je bent over gestapt?
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2014, 22:22   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nog niet. Heb nog 6 maanden 2% gebruik nu 1x pd

Minder nu.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2014, 22:26   #13
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Weet jij of die uitslag kwaad kan? of is het alleen hinderlijk?
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2014, 13:36   #14
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Dag lotgenoten

Nu in de 5de maand gebruik spectrall 5% krijg ik uitslag op men hoofd. Tevens heb ik ook een huidinfectie aan men rechter ooglid. Dat door smeren van crèmes niet weggaat, nu als ik stop met minoxidil zijn deze plekken en infectie weg binnen de twee dagen.


Graag jullie raad
Men hoofd?? Is het niet m'n of mijn?
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2014, 14:02   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helmgirlie Bekijk bericht
Men hoofd?? Is het niet m'n of mijn?
Vast een West-Vlaming
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.