Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juli 2011, 00:10   #1
benbang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 24
Help please!!!!!!!!!!!!!

Ik heb aga volgens Intermedica. En ook volgens het Erasmus na 2 seconden op mijn hoofd te hebben gekeken.
Kun je aga hebben zonder haaruitval??
Heb ik nl niet.
De reden dat ik ernaar liet kijken was dat ik voor op mijn hoofd ineens wat meer hoofdhuid zie.
Ik word helemaal gestoord van alle tegenstrijdige info....geen arts zegt hetzelfde.
Weet iemand hier raad? Ik word er gek van!
Alvast heel erg bedankt!
benbang is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2011, 10:07   #2
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik mag hier uit begrijpen dat je een vrouw bent?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2011, 00:53   #3
benbang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 24
sorry haha ja ik ben een vrouw
benbang is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2011, 12:51   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benbang Bekijk bericht
Ik heb aga volgens Intermedica. En ook volgens het Erasmus na 2 seconden op mijn hoofd te hebben gekeken.
Kun je aga hebben zonder haaruitval??
Heb ik nl niet.
De reden dat ik ernaar liet kijken was dat ik voor op mijn hoofd ineens wat meer hoofdhuid zie.
Ik word helemaal gestoord van alle tegenstrijdige info....geen arts zegt hetzelfde.
Weet iemand hier raad? Ik word er gek van!
Alvast heel erg bedankt!
Maar beide dermatologen zeiden dat het haaruitval is toch of heb je meerdere consulten gehad. Als je Aga hebt kun je dit afremmen door Minoxidil te gaan gebruiken veel mensen koen het via internet omdat dat het goedkoopst is, daarnaast is de Dianne 35 van Bayern een goede regulator(het is een anticonceptiepil)Aga is erfelijk maar een trigger kan ook nog zijn dat je met de pil bent gestopt. Wees blij(al kan ik me voorstellen dat je het zo niet ervaart)dat het er niet bij bossen uit komt zetten maar een opschuivende haarlijn is geen pretje. Ik weet niet hoe oud je bent maar er bestaat ook nog iets als finasteride maar dat is meteen een soort paardemiddel. Minoxidil moet je elke dag op je hoofd inmasseren maar heeft bij velen tot teruggroei geleidt maar dat moet je je hele leven volhouden. De Diane is een stevige pil maar die werkte bij mij super maar dat stopt het proces maar zorgt weer niet voor teruggroei(althans niet bij mij). Je bent er gelukkig snel bij. Overweeg de opties, lees hier alles over aga en als je vragen heb dan hoor ik het wel. Sterkte.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2011, 16:55   #5
benbang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 24
Dank je voor je reactie!
Ik ben 39 jaar. Ik ben zo in de war omdat ik overal lees dat aga bij vrouwen bovenop het hoofd zit, en de rest van het haar behouden blijft.
Ik heb ook in mijn nek dat het veel dunner is geworden. Hoe kan het dan aga zijn? Vraag 2: ik heb 6 weken geleden voor het eerst gezien dat mijn haar op 1 plek boven op hoofd dunner wordt en er zitten nu overal nieuwe haartjes in....als het aga is gaat dat toch geleidelijk? Hoe kan ik dan in ieder haarzakje een nieuwe haar hebben? Er zouden toch haarzakjes stuk moeten zijn? Kan dit niet wat anders zijn??
En als laatste....Als aga door dht komt, zou een anti androgene pil toch voor alle vrouwen moeten werken? Waarom hoor ik steeds dat de pil niet bij iedereen helpt? Ik hoor dan dat de pil alleen helpt als je te mannelijk bent. Betekent dit dan dat er nog een vorm van aga is die niet door het mannelijk dht komt? Want nogmaals waarom werkt de pil niet bij iedereen?
En als het dan wel werkt, mag het dan ook de yasmin zijn? Ik kan nl niet goed tegen die hormonen..dus hoe lichter hoe beter voor mij.

Heb jij nu met het slikken van de pil een normale bos haar? Is het leefbaar?
Heel veel vragen .....lief dat je reageerde....waar ben ik in terecht gekomen....
Groetjes ben bang
benbang is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 04:05   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benbang Bekijk bericht
.....ik heb 6 weken geleden voor het eerst gezien dat mijn haar op 1 plek boven op hoofd dunner wordt en er zitten nu overal nieuwe haartjes in....
Als ik het goed begrijp: een kalende plek waar nu weer allemaal nieuwe haartjes zijn gaan groeien?
Dat lijkt een zeer milde vorm van alopecia areata, die uit zichzelf al aan het genezen is, vooral als er geen sprake is van huidirritatie, jeuk, korrels, schilfers, o.i.d.
Voorlopig dus helemaal geen pillen slikken of lotions op je hoofd smeren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 10:18   #7
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Geen paniek! Iedereen hier is zich rot geschrokken van de diagnose AGA, maar je haar is echt niet van vandaag op morgen verdwenen hoor! Minoxidil werkt goed, de pil ook (als je tenminste echt AGA hebt) en een gezonde leefwijze kan ook wonderen doen! Stress daarentegen is heel slecht!

Wat jouw vragen betreft, iedere arts zegt inderdaad iets anders en dat komt omdat ze het vaak zelf ook niet weten. Haarverlies (geen haaruitval) is een ingewikkeld probleem waar medici nog niet al te veel van snappen, vooral als het om de vrouwelijke variant gaat. De diagnose AGA wordt heel snel gesteld, terwijl de oorzaken daarvan lang niet altijd hormonaal hoeven te zijn. IJzergebrek, schildklierproblemen, tekorten aan verschillende vitamines en mineralen, stress, tijdelijk hormonale disbalans, ongezonde voeding (teveel suiker en verkeerde vetten met ontstekingsreacties als gevolg), je kunt het zo gek niet bedenken. Alleen krijg je nooit duidelijke antwoorden, maar moet je voor jezelf uit gaan zoeken wat bij jou werkt.

En als je inderdaad kale plekken hebt, waar weer haar begint te groeien, dan zou je ook alopecia areata kunnen hebben, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk, want dan zou een dermatoloog dat ook hebben moeten zien.

AGA wordt over het algemeen gediagnosticeerd als je kale inhammen krijgt en een steeds bredere scheiding, al is het zo dat bij vrouwen ook diffuse haaruitval AGA kan zijn. Het patroon verloopt vaak net iets anders dan bij mannen.

Wat de pil betreft, die kan werken, maar als de oorzaak niet hormonaal is, doet het niets. Je zou Yasmin kunnen proberen, maar die deed bij mij helemaal niets, terwijl de Diane wel hielp.

Minoxidil en supplementen werken voor mij trouwens het beste!

Succes en sterkte!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 12:48   #8
benbang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 24
Dank je wel Hanna en Sammy,

Ik heb geen kale plekken, het is bovenop mijn hoofd gewoon ineens wat dunner ingeplant, hetzelfde boven rechteroor en rechts in mijn nek.
Heb geen uitval waargenomen, zag ineens dat het vooral voorop dunner was. Heb geen inhammen of zoiets en overal waar het dunner werd komen nu nieuwe haren.
Of zijn dat allemaal aga haren die er dan over paar maanden weer uitvallen?
Ik vind het verloop dan zo vreemd...alles weg...alles terug...alles weg..
Ik ben iets rustiger door jullie berichten...ook die van jou Agatha!
Maar 1 grote vraag blijft...mannelijke vorm/ vrouwelijke vorm??
Helpt de pil bij beide vormen?
Of bedoelen jullie gewoon mannen met aga en vrouwen met aga?
benbang is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 13:04   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zoals jij het beschrijft, lijkt 't mij te gaan om diffuse alopecia areata en menig arts heeft moeite om dat te onderscheiden van TE(telogeen effluvium) of van de vrouwelijke vorm van AGA.
AA(alopecia areata) is een autoimmuunziekte, die vaak uit zichzelf geneest, maar later wel weer terug kan komen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 13:17   #10
benbang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 24
Lijkt jou dit geen aga Hanna?
Ik reageer zometeen nog op je mail
benbang is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 13:28   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dit lijkt mij geen AGA, omdat je schrijft: een plek bovenop het hoofd, plus een plek boven het rechteroor en een plek rechts in de nek, en bovendien groeien er weer nieuwe haartjes.

Bij de vrouwelijke vorm van AGA wordt het haar langzaam steeds dunner rondom het hele hoofd, dus niet pleksgewijs.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 13:37   #12
benbang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 24
Ik ga het gebiedjes noemen...geen scherp begrensde plekken.
benbang is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 13:39   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij scherp begrensde plekken is het 'gewone' alopecia areata.
Er bestaat echter ook diffuse alopecia areata.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 13:43   #14
benbang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 24
God, wat is dit ingewikkeld!
benbang is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2011, 14:03   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nou, God heeft nog véél meer haaraandoeningen bedacht.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.