Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2008, 19:25   #1
Ellen1970
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 7
Hoe herken je alopecia androgenetica bij vrouwen?

mag ik jullie eens iets vragen? HOe kan je alopacia andrigenetica herkennen? Heb zelf al allerlei middeltjes geprobeerd tegen kaalheid, heb al twee haartransplantaties achter de rug, maar niks heeft ook maar iets geholpen. Nu heeft mijn gynaecoloog de diane 35 pil met androcur voorgeschreven zonder enig onderzoek, maar dat zou alleen helpen bij dit soort kaalheid. Weet echt niet of het dat is dat ik heb?
Graag zovel mogelijk reacties
Ellen1970 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2008, 20:28   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ellen1970 Bekijk bericht
mag ik jullie eens iets vragen? HOe kan je alopacia andrigenetica herkennen? Heb zelf al allerlei middeltjes geprobeerd tegen kaalheid, heb al twee haartransplantaties achter de rug, maar niks heeft ook maar iets geholpen. Nu heeft mijn gynaecoloog de diane 35 pil met androcur voorgeschreven zonder enig onderzoek, maar dat zou alleen helpen bij dit soort kaalheid. Weet echt niet of het dat is dat ik heb?
Graag zovel mogelijk reacties
Ik heb je vraag verplaatst naar het forum over het onderwerp AGA, maar misschien is je vraag beter op z'n plaats bij het forum voor haarproblemen bij vrouwen, omdat daar de (vrouwelijke) ervaringsdeskundigen te vinden zijn.

Van wat ik heb begrepen verschilt AGA vaak sterk tussen mannen en vrouwen. Bij mannen is het te herkennen aan groeiende inhammen of een kalende kruin. Bij vrouwen zou het zich eerder uiten in een diffuus dunner worden van de haardos.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2008, 20:29   #3
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Alopecia Androgenetica is een vorm van kaalheid die vrijwel alleen bij mannen voorkomt. Bij AGA zijn de haarzakjes van de haren bovenop het hoofd gevoelig voor dihydrotestosteron. Na verloop van tijd produceert het haarzakje dan geen haar meer. Dit is dus vooral bij mannen het geval omdat vrouwen een andere hormoonhuishouding hebben.

Of je ook AGA hebt kan denk ik alleen een deskundige vaststellen. Ik vraag me af waarom je naar de gynacoloog gaat met deze klacht? Een dermatoloog is voor de hand liggender. Er zijn dermatologen die hier veel verstand van hebben. Ik raad je aan daarheen te gaan.

Ik heb nog nooit gehoord dat Androcur gebruikt wordt tegen AGA. Mogelijk is het een (neven) effect van dit medicijn. (Zelfs als dit goed tegen AGA zou werken dan is dit medicijn voor mannen ten zeerste af te raden ).


Waar heb je je transplantaties laten doen en hoeveel grafts?
Succes
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)



Laatst gewijzigd door test123; 9 juni 2008 om 21:53 Reden: afkorting hersteld
test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2008, 20:34   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je bedoelt AGA, Test, AA is Alopecia Areata.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2008, 22:50   #5
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hallo Ellen


Goede vraag. Dit houdt mij ook al enige tijd bezig. Ik ben bij 2 dermatologen geweest, die veel van AGA zouden moeten weten, daarnaast bij Plinck en bij Intermedica en ze zeggen allemaal wat anders. Ze kijken overigens alleen maar naar je hoofd en je haar. Er is er maar een die onderzoek heeft gedaan naar de haarwortel en dat is Plinck. Hoe hij dat deed, daar is hij niet open over.
Volgens mij kunnen de meeste dermatologen het verschil niet constateren tussen een TE en AGA.

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 09:51   #6
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Alopecia Androgenetica

mijn haar is ook al jaren erg dun en ben ook naar een dermatoloog gegaan en deze heeft ook alleen naar mijn hoofdhuid en haar gekeken en zij meteen het is Alopecia Androgenetica.
Ik vond het verschrikkelijk en heb ook van alles geprobeerd shampoos vele
verschillende pruiken gehad maar er gaat niets boven je eigen haar.

Ik ben sinds kort in contact gekomen met een natuur genezer en deze vrouw heeft mij helemaal onderzoek, we zijn nog maar net begonnen maar het zit er dik in dat het bij mij geen hormoonkwestie is (gelukkig) ben nu 2x geweest en heb zuigkorreltjes meegekregen, gebruik shampoos zonder chemische toevoegingen en krijg weer wat voller haar.
Nu wordt ik verder getest op mineralen e.d. ben zeer tevreden het kan geen kwaad om bij jou in de buurt eens om je heen te kijken naar een natuur genezer (wordt vergoed door het ziekenfonds) je hebt niets te verliezen.

Wij hebben van 3 maanden foto's gemaakt en ik zie wel degelijk verschil van haargroei patroon.
Lisa
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 14:02   #7
engertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Berichten: 3
Hallo

Tegen alopecia androgenetica is er geen wondermiddel
De diane pil remt alles een beetje af maar dat is dan ook alles . Ik heb het nu al een 17jaar en denk het voornaamste , dat is persoonlijk , is het accepteren en dat op zich is al een heel moeilijk proces .

Groetjes
engertje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 11:46   #8
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
het werkt

ik wil even op engertje reageren, zoals ik schreef is mijn haar probleem geen hormonale kwestie in het ziekenhuis kijken ze niet eens naar je om.
Er wordt meteen maar een conclusie getrokken en daar kan je het mee doen.
Ik loop hier nu 5 jaar mee en ben het gewoon zat om zo door het leven te gaan, het houdt je constant bezig.
Ik ga nu naar een natuur genezer en zal je zeggen dat mijn haar verbeterd je ziet het echt veranderen.
Ik ga nu de vierde foto maken en je ziet duidelijk het verschil met de eerste foto, mijn scheiding is al minder breed.
En ik heb ook allemaal kleine stekeltjes op mijn hoofd.
Dus mensen er is nog hoop als je zeker weet dat het geen hormonale kwestie is en dat weet je natuurlijk nooit dan kun je altijd proberen wat ik nu doe.
Het is zeer zeker de moeite waard.
Dus laat je niet kisten en grijp alle mogelijkheden aan heb ik ook gedaan en ik zie nu duidelijk verandering van mijn haar.
Lisa
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 12:57   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kever/Lisa,
Vertel eens watvoor "zuigkorreltjes" je meegekregen hebt; hoe heten die dingen? en wat zit er in?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 17:56   #10
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hoi Lisa,

Natuurlijk is het fantastisch dat jouw nieuwe regime resultaat heeft bij jou, maar dit is niet zo maar te generaliseren naar anderen. Ik heb al 10 jaar haaruitval en ik heb mijn heil werkelijk in ieder mogelijk circuit gezocht. Helaas heeft alles mij maar matig geholpen. De haaruitval is gestaag door blijven gaan, ondanks het gegeven dat vitamines en mineralen, minder stress, meer ontspanning, problemen aanpakken, gezonder eten, homeopathie, kinesiologie en dergelijke wel degelijk enig effect hebben gehad. Maar helaas heeft dit bij mij nooit heel lang geduurd. Ik hoop voor jou dat het anders is, maar zelf vind ik het inmiddels ook veel waardevoller om de hele kwestie gewoon te leren accepteren en mezelf ook mooi en waardevol te vinden zonder een fijne bos haar. Al dat gezoek naar oplossingen heeft mij zowel emotioneel als financieel aardig uitgeput... Ik wil nu gewoon doorgaan met leven en me op andere zaken richten. Overigens realiseer ik me goed dat ik niet anders had gekund dan het hele riedeltje aan bovenstaande technieken uitproberen, omdat ik er het type niet naar ben om me dingen zomaar te laten overkomen. Acceptatie kan mijns inziens dan ook pas, wanneer je eerst alles wat in je vermogen ligt, hebt gedaan om de situatie ten goede te keren.

Groet, Sammy
Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 19:31   #11
Ellen1970
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 7
Hallo,
wil ook op een natuurlijke manier proberen om iets aan mijn haarprobleem te doen. Kan iemand me het adres geven van een natuurgenezer is Belgie???
Ellen1970 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2008, 18:08   #12
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Hanna, ik kan je niet vertellen wat er in de korreltjes zit.
Maar ik kan je wel vertellen dat ik een paar keer flink ziek ben geweest en anti-biotica heb gehad, en dit mijn darmen niet goed heeft gedaan.
De korreltjes zijn ervoor om mijn darmen weer te herstellen.
Het heeft voor anderen ook geen zin wat er in de korreltjes zit want bij mij ligt het aan mijn darmen, bij jou kan het bijvoorbeeld wel een andere probleem zijn.
Dan heb je een andere behandeling nodig.
Ik heb nu ook meer homeopatische middelen gekregen om mijn darmflora helemaal te herstellen.

Mijn haar gaat met de week vooruit.
Daar doe ik het voor na alles wat ik heb geprobeerd is dit eindelijk eens iets dat werkt.
Proberen kan altijd je weet maar nooit.
Groetjes Lisa.

Laatst gewijzigd door kever691; 27 juni 2008 om 22:51
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2008, 16:15   #13
loesje08
HaarWeb lid
 
loesje08's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2008
Berichten: 23
heyhey,

ik ben eerst nr de huisarts gegaan hij hij heeft mij doorverwezen nr dhr. Boersma. Hij zag het binnen 10 sec. als t niet korter was . Ook is er gekeken nr de hormonen in mijn bloed, dus misschien kan je het daaraan ook zien. Verder zou ik het niet weten

Groetjes, marloes
__________________
(dagelijks finasteride 1,25 mg en yasminpil en 3 x per dag een ijzerpilletje)



Have a heart that never hardens, a temper that never tires, and a touch that never hurts.
loesje08 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 15:52   #14
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
adres natuurgenezer

Hoi lotje,

ik zal proberen om je vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.
Wanneer ik mijn haar kam dan heb ik altijd wel haren in mijn kam zitten
maar dat is vrij normaal daar een persoon dagelijks 50 tot 100 haren verliest.
Mijn hoofdhuid is naar mijn mening vrij vet en niet droog mijn haar is
op dit moment nog erg dun en slap maar dat komt ook omdat het vrij
vochtig weer is.

Ik weet niet waar je woont de natuurgenezer waar ik naartoe ga
zit in de Lemmer.
Wanneer je in de buurt woont en je wilt adres gegevens dan wil ik je
deze wel geven.
Groetjes Lisa
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2008, 17:42   #15
ChouChou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ellen1970 Bekijk bericht
mag ik jullie eens iets vragen? HOe kan je alopacia andrigenetica herkennen? Heb zelf al allerlei middeltjes geprobeerd tegen kaalheid, heb al twee haartransplantaties achter de rug, maar niks heeft ook maar iets geholpen. Nu heeft mijn gynaecoloog de diane 35 pil met androcur voorgeschreven zonder enig onderzoek, maar dat zou alleen helpen bij dit soort kaalheid. Weet echt niet of het dat is dat ik heb?
Graag zovel mogelijk reacties
Hallo Ellen,

Ik heb destijds ook de diane pil 35 in combinatie met androcur voorgeschreven gekregen. Deze heb ik 2 jaar genomen, echter bij mij zonder resultaat. Wat ik van verschillende mensen heb begrepen (artsen) is deze combinatie over het algemeen bekend, maar heb nooit mogen vernemen dat deze combinatie ook daadwerkelijk de uitval remt/stabiliseert. Ik ben na 2 jaar gestopt met het innemen van deze medicijnen aangezien ik er geen baat bij had, in die zin dat ik geen effect merkte. Ik blijf dan niet medicijnen slikken die bij mij niet helpen. Misschien dat het voor jou wel werkt, ik hoop het voor je! In ieder geval heel veel succes en sterkte
ChouChou is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alopecia Areata carola89 AA - Algemeen 2 26 februari 2008 12:57
Alopecia Androgenetica bij vrouwen/wat moet ik doen? Lisa34 Haarproblemen bij vrouwen 33 23 september 2007 21:28
Vrouwen met Alopecia Androgenetica; welk regime? Moorea Haarproblemen bij vrouwen 45 22 mei 2007 17:41
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.