Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2009, 11:31   #1
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
minoxidil/zwangerschap

Mijn dochter (31) is nu 4 maanden zwanger en haar haaruitval wordt niet minder. Ze gebruikte steeds minoxidil 5 % en is daarmee gestopt toen ze zwanger werd. Ze overweegt om er weer mee te beginnen want ze raakt behoorlijk overstruur van die haaruitval. Ik heb dr Lee van minoxidil.com een mail geschreven en hij schrijft het volgende terug:

The warnings on Rogaine to discontinue use during pregnancy are purely for the protection of the pharmaceutical company. There is no scientific reason to discontinue using topical minoxidil during pregnancy as there are no systemic effects and minoxidil does not cross the placenta. However, you may find that during pregnancy your hair will be luxuriant and you will have no need for topical minoxidil. That is usually the case due to hormonal changes.
Minoxidil should not be used by nursing mothers. Here's a copy of the warning from http://www.drugs.com/cons/gen-minoxidil-topical.html


Hij zegt dus dat je het gewoon kunt gebruiken. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2009, 13:11   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dr. Lee is mij te commercieel, want hij heeft mij destijds een email gestuurd waarin hij beweerde dat 5% minoxidil de bloeddruk niet zou verlagen, terwijl op Haarweb menigeen wel degelijk daarmee verband houdende klachten heeft ondervonden, waardoor ze ermee gestopt zijn.

Ik heb hier thuis nog een bijsluiter van minox 2%, waarin staat: "Liever niet gebruiken tijdens de zwangerschap of als geprobeerd wordt om zwanger te worden. Er is onvoldoende bekend over de gevolgen voor het kind. Overleg bij vragen met de arts of apotheker." Gebruik bij borstvoeding: "Niet gebruiken tijdens de periode van borstvoeding".
Voor minox 5% geldt die waarschuwing allicht meer dan dubbel.
Minoxidil werkt bloedvatverwijdend, verlaagt de bloeddruk (enigszins) en kan hartkloppingen e.d. veroorzaken.

Ieder mag natuurlijk zelf bepalen welk risico aanvaardbaar is; er zijn ook vrouwen die tijdens de zwangerschap blijven roken en alcohol blijven nuttigen. Het lijkt mij verstandiger om tijdens de zwangerschap en de periode van borstvoeding een mooie pruik te dragen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2009, 21:33   #3
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Die haaruitval stopt snel genoeg! Je dochter moet even geduld hebben, want het duurt inderdaad een maand of vijf. De maanden daarna (tot 3 maanden na de bevalling) krijgt ze hoogstwaarschijnlijk een prachtbos. Zo was het bij mij ook! Helaas is mijn bevalling al weer 4,5 maand achter de rug en zit ik middenin de meest afschuwelijke rui ooit. Ben net ook weer begonnen met minox omdat ik borstvoeding heb gegeven en geen risico's wilde lopen. Ik zou het mezelf nooit hebben vergeven als mijn dochtertje er wat aan zou overhouden. Niet doen, dus, want het is écht niet nodig. Ze moet wel even doorbijten...
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2009, 22:25   #4
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
Hallo Sammy en Hanna,


Bedankt voor jullie feedback en jouw bemoedigende woorden Sammy. Dat had ze even nodig. Ik heb haar weer moed in kunnen praten.
Haar dokter zei ook al dat haar haren meteen reageren op elke hormonale schommeling. Haaruitval is een behoorlijk beladen onderwerp geworden in haar leven. Het kan maanden goed gaan en ineens is het er weer.
Ik wens jou veel sterkte met je haaruitval na de geboorte van je dochtertje, Sammy. Ook dat gaat over, al moet je er even doorheen bijten.

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2009, 09:46   #5
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Het is inderdaad een verschrikkelijk probleem en ik moet helaas toegeven dat ik na 10 jaar nog steeds even erg van slag en in paniek raak bij ernstige haaruitval buien. Ik heb voor mijn zwangerschap ook een tijdje met een haarwerk gelopen, maar het was zo heerlijk om dat het afgelopen half jaar niet meer te hoeven. Het besef kwam weer hoe fijn het is om je eigen haar te hebben! Helaas, helaas. Maar je dochter moet straks maar fijn genieten van de periode die komen gaat! Want, los van het haar, is het meer dan de moeite waard, zo'n nieuw klein mensje! Hoop alleen dat haar dit soort ellende later bespaard blijft....

Mocht je dochter ervaringen uit willen wisselen met een lotgenoot, die altijd probeert alles van de meest zonnige kant te bekijken (al lukt dit nu even niet), stuur me gerust een privébericht!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.