Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 september 2009, 18:48   #1
wXh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 21
Thumbs up Belangrijke MINOXIDIL vragen !!

Ik ben een 21 jaar jonge man die van plan is om Minoxidil 5% te gaan gebruiken. Dit omdat mijn dermatoloog me heeft verteld dat ik Alopecia Androgenetica heb. Hij kwam tot deze conclusie door:
- Met een apparaat naar mijn hoofd te kijken (haartjes op mijn kruin te tellen)
- Te vragen of mijn vader ook kaal was (antwoord: Ja, mijn vader begon kaal te worden rond zijn veertigste)
- Bloedonderzoek (resultaat: goede bloedwaarden dus geen bloedarmoede of iets)

Ik heb 4 vraagjes waarvan ik hoop jullie die kunnen beantwoorden.

1. Stel Minoxidil slaat bij mij aan en ik zie verbetering. Hoeveel jaar blijft het werkzaam. Wanneer stagneert het effect?

2. Wat is de beste Minoxidil (prijs/kwaliteit verhouding)

3. Ik heb niet alleen kale plekken rond mijn kruin maar ook aan de voorkant dunt mijn haar uit en aan de hele bovenoppervlakte. Stel ik maak een shceiding en kam mijn haren van rechts nar links dan zie ik een dikkere "kaalheid" streep dan vroeger. En stel ik zet stekels dan zie je in het midden aan de voorkant verdunning van mijn haar en kale plekken. Kan het dus zo zijn dat de dermatoloog een foute beoordeling heeft gemaakt en dat ik geen Alopecia Androgenetica maar iets anders heb?

4. Kan ik Minoxidil ook gebruiken op andere plekken van mijn hoofd anders dan de kruingedeelte? Zoals in het midden aan de voorkant (niet bij de inhammen)?
wXh is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2009, 11:16   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
1. Hoe lang Minoxidil voldoende werkzaam blijft, is afhankelijk van de ernst van de AGA. Daarna kun je overstappen op een sterkere variant of op middelen als Spectral of Nanominoxidil en/of er finasteride bij gaan slikken.

2. Wie geen risico wil lopen op huidirritatie, jeuk, allergie, kiest minoxidil zonder propyleenglycol. Dat is nr. 540 van minoxidil.com of Rogaine Foam via ebay.
Wie de goedkoopste soort (Kirkland) kiest, krijgt vaak last van irritatie en schilfers.

3. De kans dat de dermatoloog hier een verkeerde diagnose heeft gesteld, lijkt mij erg gering.

4. Je laat hier en daar een druppeltje vallen op de hele bovenkant van het hoofd. Het verspreidt zichzelf onderhuids, dus je hoeft niet bang te zijn dat niet alle haren worden bereikt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2009, 22:27   #3
JamesD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 61
Ik heb normaal gesproken Wax van Lóreal in mijn haar. is dat een probleem als ik Minox ga gebruiken?
JamesD is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 21:55   #4
wXh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
1. Hoe lang Minoxidil voldoende werkzaam blijft, is afhankelijk van de ernst van de AGA. Daarna kun je overstappen op een sterkere variant of op middelen als Spectral of Nanominoxidil en/of er finasteride bij gaan slikken.

2. Wie geen risico wil lopen op huidirritatie, jeuk, allergie, kiest minoxidil zonder propyleenglycol. Dat is nr. 540 van minoxidil.com of Rogaine Foam via ebay.
Wie de goedkoopste soort (Kirkland) kiest, krijgt vaak last van irritatie en schilfers.

3. De kans dat de dermatoloog hier een verkeerde diagnose heeft gesteld, lijkt mij erg gering.

4. Je laat hier en daar een druppeltje vallen op de hele bovenkant van het hoofd. Het verspreidt zichzelf onderhuids, dus je hoeft niet bang te zijn dat niet alle haren worden bereikt.
Heel erg bedankt voor je reactie Hanna!!

Ik wilde vandaag Minoxidil 5 % bij de apotheek gaan halen maar ik schrok me toch een hoedje! Het kostte ruim 70 euro !! De apotheker vertelde me trouwens ook dat ik het maar 1 x per dag moest aanbrengen terwijl het toch precies diezelfde 100 ml flesje was. Ik besloot het niet te kopen.

Eenmaal thuis even op Ebay gekeken zoals jij zei Hanna. Ik tikte Minoxidil en Rogain in en de zoekmachine toonde me wel HONDERDEN producten. Allemaal goedkoper. Maar welke is nou te vertrouwen? Kun jij me zeggen welke verkoper me goede Minoxidil 540 en Rogain foam kan leveren?

Alvast bedankt !!
wXh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2009, 00:13   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik had al geschreven: nr. 540 van minoxidil.com of xandrox.com (dat is hetzelfde)
of Rogaine Foam van allerlei verschillende Ebay-verkopers.
Zelf heb ik van verschillende ebay-leveranciers gekocht en daarbij goed gelet op de betrouwbaarheid van de leverancier (percentage staat bij zijn naam) en de houdbaarheidsdatum en de verzendkosten; steeds bleken het betrouwbare en snelle leveranciers te zijn; ze verkopen geen rotzooi.

Het is trouwens geen gek idee om eerst b.v. een maand lang slechts de halve dosering te gebruiken, dus 1 x 1ml of 2 x 0,5ml; dit om eerst uit te testen hoe je lichaam er op reageert en om de mate van shedding te beperken. Daarna kun je dan overgaan op de normale dosis.


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 6 oktober 2009 om 03:13
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2009, 14:14   #6
SideShow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2007
Berichten: 26
Goeie tips hanna
SideShow is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2009, 17:42   #7
wXh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik had al geschreven: nr. 540 van minoxidil.com of xandrox.com (dat is hetzelfde)
of Rogaine Foam van allerlei verschillende Ebay-verkopers.
Zelf heb ik van verschillende ebay-leveranciers gekocht en daarbij goed gelet op de betrouwbaarheid van de leverancier (percentage staat bij zijn naam) en de houdbaarheidsdatum en de verzendkosten; steeds bleken het betrouwbare en snelle leveranciers te zijn; ze verkopen geen rotzooi.

Het is trouwens geen gek idee om eerst b.v. een maand lang slechts de halve dosering te gebruiken, dus 1 x 1ml of 2 x 0,5ml; dit om eerst uit te testen hoe je lichaam er op reageert en om de mate van shedding te beperken. Daarna kun je dan overgaan op de normale dosis.


.

Ik wil nr. 540 hebben maar ik kan die niet van minoxidil.com bestellen omdat ik geen creditcard heb en fax billing is voor mij een onbekend terrein, daar wil ik dus niet aan beginnen. Ken jij een website waarmee je gewoon via iDEAL 540 kan bestellen. Bij Orderminoxidil.com kan ik minoxidil 5% besttelen via iDEAL maar ik vraag me af of die even goed is als de 540 van Dr. Lee. WAnt op het plaatje zie ik als i goed kijk KIRKLAND staan.

Op het internet lees ik dat mensen niet blij zijn met ROGAINE FOAM omdat de shedding erg fors is. Daarnaast duurt de shedding veel langer en onstaat er bij sommige mensen amper hergroei. ROGAINE FOAM lijkt me dus veel riskanter dan 540.
wXh is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2009, 07:14   #8
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink ik zou een visa aanschaffen hoor

visa is van onschatbare waarde als je veel haarmiddelen gaat bestellen online...

sommige banken geven ze zelfs gratis aan hun klanten , bij andere betaal je tussen de 8 a 19 euro voor de dienst visa voor een volledig jaar te gebruiken

hoe oud ben je ? als het kan zou ik in jouw plaats voor een visa gaan hoor, je kan hiermee echt overal kopen , en je kan zelf een limiet opleggen om te beletten dat je teveel zou gaan kopen met de kaart...

ik zou er toch geen kirkland voor nemen , inplaats van dr lee, ze werken beide evengoed , maar kirkland zie je meestal wel beter in je haar zitten , het ziet er erg vettig uit...
tenzij je je haar kortscheert natuurlijk... op gebied van werking zijn ze evengoed , kirkland is gewoon erg goedkoop , ik gebruik ook kirkland hoor voor ik slapen ga
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 27 oktober 2009 om 07:18
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2009, 12:04   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wXh Bekijk bericht
Op het internet lees ik dat mensen niet blij zijn met ROGAINE FOAM omdat de shedding erg fors is. Daarnaast duurt de shedding veel langer en onstaat er bij sommige mensen amper hergroei. ROGAINE FOAM lijkt me dus veel riskanter dan 540.
Dat is werkelijk je reinste onzin! Rogaine Foam is 5% minoxidil zonder ppg, net als nr. 540. De ene gebruiker krijgt een shedding, de ander niet. Alleen al omdat iedere hoofdhuid anders is, maar ook omdat veel gebruikers starten met een veel te hoge dosering in de hoop dan snel haargroei te krijgen en dat is natuurlijk 't stomste wat je doen kunt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 01:56   #10
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
Oke er zijn heel veel verschillende soorten minoxidil zie ik op minox, wat is nou het verschil tussen al die soorten en wrom raad je altijd nr 540 aan hanna? en dat ppg, heeft dat ook nog wat extra nut of kan je net zo goed meteen zonder ppg bestellen om huidirritatie te vermijden?
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 12:26   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Door nr. 540 te bestellen (of Rogaine Foam via ebay) kun je huidirritatie voorkomen; er zit immers ook al alcohol in alle minoxidilsoorten. Heb je een tamelijk ongevoelige vette huid, dan kun je een soort met ppg bestellen en het risico op eventuele irritatie nemen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 22:47   #12
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
aha oke maar ppg moet tog ook wel iets nuttigs doen? waarom zou je anders onnodig risico nemen?

Ik ben van plan om binnekort te beginnen aan de minox, maar weet neit goed welke ik moet nemen.. had veel gehoord over het amerikaanse product rogaine, word ook vaak in films en tv serieus genoemd etc. dus neem aan dat het op zich wel een goede reputatie heeft.. Doe ik er goed aan om dat te bestellen?

Laatst gewijzigd door darioo; 30 oktober 2009 om 22:53
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2009, 02:01   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ppg is een goedkoop transportmiddel (om de minox in de huid door te laten dringen), maar er bestaan ook andere transportmiddelen.
Rogaine liquid bevat ppg. Rogaine Foam niet.
Regaine liquid bevat eveneens ppg, net als Kirkland.

Welk merk je neemt, maakt in werkzaamheid niet uit.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2009, 18:28   #14
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wXh Bekijk bericht
Ik wil nr. 540 hebben maar ik kan die niet van minoxidil.com bestellen omdat ik geen creditcard heb en fax billing is voor mij een onbekend terrein, daar wil ik dus niet aan beginnen. Ken jij een website waarmee je gewoon via iDEAL 540 kan bestellen. Bij Orderminoxidil.com kan ik minoxidil 5% besttelen via iDEAL maar ik vraag me af of die even goed is als de 540 van Dr. Lee. WAnt op het plaatje zie ik als i goed kijk KIRKLAND staan.

Op het internet lees ik dat mensen niet blij zijn met ROGAINE FOAM omdat de shedding erg fors is. Daarnaast duurt de shedding veel langer en onstaat er bij sommige mensen amper hergroei. ROGAINE FOAM lijkt me dus veel riskanter dan 540.
Stiekem ben ik wel benieuwt waar je dat leest
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2009, 16:07   #15
wXh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Stiekem ben ik wel benieuwt waar je dat leest

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=69650
wXh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Drie vragen rond minoxidil gebruik fina4now Medicijnen/haargroeimiddelen 7 2 april 2009 01:29
minoxidil, vragen detroit09 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 21 december 2008 17:42
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.