Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 februari 2011, 19:08   #1
Charlie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 94
Lightbulb Waar blijven die ontwikkelingen?

Beste Allemaal,

Ik ben al meer dan een jaar niet op het haarweb forum geweest na mijn HT. Vaak is dat een teken dat het goed gaat en dat is op zich ook wel zo. De HT in combinatie met fina, SP en rogaine doen redelijk hun werk.

Toch blijft het allemaal geen wondermiddel en heb ik wel degelijk last van bijwerkingen van fina (maar het is gelukkig nog geen ramp). Wat is me afvraag:

WAAR BLIJVEN DIE NIEUWE TECHNIEKEN, MEDICIJNEN ETC. TEGEN AGA?

Is er het afgelopen jaar dan helemaal niks veranderd en zit er ook helemaal niks aan te komen??

Ik hoor het graag!
Charlie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 19:09   #2
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Asc-j9...
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2011, 21:14   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie3 Bekijk bericht
Is er het afgelopen jaar dan helemaal niks veranderd en zit er ook helemaal niks aan te komen??
Nee, niet echt en als ik mag gokken dan verwacht ik ergens de komende drie decennia toch wel een keer vooruitgang. Dus als je in 2040 terugkomt, dan hebben we waarschijnlijk hoopgevender nieuws
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 22:02   #4
Charlie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 94
Asc-j9... --> ik heb er eens naar zitten kijken en dat klinkt goed.

Wat kost het, hoe bestel ik het en hoe pas ik het toe?
Charlie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 22:05   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat staat allemaal in het ASC-J9 topic.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 22:50   #6
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Zie ook hier (ASC-J9 te koop):

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=27272
.
.
.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)

Laatst gewijzigd door Lokje64; 3 februari 2011 om 22:52
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2011, 18:48   #7
Altair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 9
Hallo beste lotgenoten

Ik heb sinds het overlijden van mijn moeder 7 jaar geleden last van genetische haaruitval. Nu gebruik Dutasteride en ik zie gewoon weer kleine haartjes groeien, Ik heb een beetje zitten huilen ...eindelijk mijn eigen haar...dit medicijn werkt en is volgens mij (bijna) het perfecte medicijn voor een hoop Alopecia ziektes. Naar mijn mening wordt het medicijn niet goed gekeurd omdat dan de economie veranderd. Miljarden brengt de haarindustrie jaarlijks op.

Niet bang zijn om dit medicijn te gebruiken. Je krijgt van chocola ook rare ziektes als je dit goed gaat onderzoeken
Je geest is het allerbelangrijkste in je lichaam. Wist dat als vrouwen meer dan zoveel uur per dag gaan denken aan "zwanger" worden dat vanzelf het lichaam zichzelf gaat voorbereiden op de bevruchting.
Kanker wordt aangewakkerd door stress, die je zelf veroorzaakt door stomme dingen die helemaal niet belangrijk zijn!!!

Het is belangrijk om met een frisse geest aan medicijnen te beginnen. Zodra er wel symptomen verschijnen met dutasteride zegt de fabrikant dat "je systeem eraan moet wennen, even een paar maanden doorzetten en nadien stoppen als symptomen nog voelbaar of merkbaar zijn". Je kan niet impotent door het leven gaan heren voor een paar haren. Wat is nou sexy voor een vrouw of man, een erectie of haren op je hoofd?

Nu draag ik een haarwerk....vreselijk....het ziet er prachtig uit, but it's still a wig!! Het verwoeste (voor mij dan) me seksleven. Is niet fijn als ze aan je hoofd zitten terwijl je bezig bent Het kost HEEL VEEL tijd en geld, en je ziet er altijd om de 2 maanden anders uit.

Als je toch geen medicijnen wilt gebruiken dan is er HIS Hair Clinic. Deze geweldige mensen tatoeeren haarstoppels!!! Niet te onderscheiden van!! Je hebt wel altijd een kort koppie maar wel super gaaf en sexy...ala Prison Break.

Mijn planning is om me oude haar weer terug te kweken totdat er weer iets gebeurd wat minder risico's met zich meebrengt (ongeveer 2 procent van meer dan 2000 proefpersonen had last van bijwerkingen, na 4 jaar waren de percentages minder dan 2%!!! met meer dan 5 keer meer de toegestane dosis was de percentage maar 3%)

Ik wil gewoon niet me leven lang een zwaar medicijn slikken, want dat is het wel. Het gooit het hormoon-systeem in de war. Het is tenslotte genetisch. Je hart krijgt ook een schop omdat het toch bloed anders is wat er doorheen stroomt. Er waren proefpersonen die klachten kregen met hun hart dus sporten, gezond eten en goed leven is essentieel bij dit medicijn.

Wist je dat Alopecia die de meeste personen treft veroorzaakt door ongezond eten, cholesterol, waardoor uiteindelijk een genetische fout ontstaat in de stamboom. Stamcel onderzoeken moeten we in de gaten houden. Ze zijn echt al enorm ver, ze kunnen al stamcellen klonen!!! maar de kosten zijn nog steeds te hoog samen met het risico op tumoren. Het is toch gekloond ...het kan nooit hetzelfde zijn als je eigen stamcellen die je lichaam aanmaakt. Stamcellen worden door genen gemaakt en een gekloonde stamcel niet. Ik denk dat de hogere Heren zich ook wel bemoeien met dit soort zaken. Het is toch gevaarlijk als er een medicijn is dat haar laat terug groeien op plekken waar het weg was. Alles zal instorten omdat iedereen dat medicijn wil. Je hebt dan niks meer nodig. Geen haarwerk, geen minoxidill, geen supplementen, geen werk meer, geen fabrieken meer.......dat kan toch nooit gebeuren....wat is jullie mening? Ik denk dat over 10, 15 jaar wel een pilletje bestaat die haar laat groeien. Dan zijn er meer mensen die macht hebben en kaal worden, bijvoorbeeld de wereldsterren. Beyonce (die de allerbeste is ) draagt een pruik die samen met stem haar wereldberoemd heeft gemaakt. Ze draagt Russisch haar van 4 donoren!!! En ze heeft er duizenden die ze uiteindelijk zelf weer doneert.

Dus mijn conclusie (denk ik ) haaruitval die genetisch veroorzaakt zijn kan je NIET zonder risico's oplossen, je bent immers zo geboren via zaadjes en eitje van 2 verschillende personen. Daarin zitten dingen die je erft en nooit meer uit je systeem kan halen omdat het toch bouwstenen zijn van je lichaam. De 1 heb vol en rood haar...de ander dun en blond.

Ok lieve mensen genoeg getypt, hij is een beetje lang maar ik hoop dat iemand iets heeft aan deze info. Het kan enorm zwaar zijn...als je ziet dat je iets verliest terwijl je zo je best doet om het te behouden. Alleen lotgenoten kunnen zoiets begrijpen
Altair is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2011, 19:33   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, Altair en mooi dat je de moeite neemt om je ervaringen te delen!

Ik begrijp dat je enthousiast bent over dutasteride en volgens mij onderken je ook dat het een serieus medicijn is, maar dan moet je het natuurlijk niet gaan vergelijken met chocolade

En verder geloof ik niets van enig verband tussen slecht eten en veranderingen in het lichaam op genetisch niveau. Ik kan eten wat ik wil, maar aan mijn genetische aanleg voor AGA (of het ontbreken van die aanleg) verandert er niks door. En stamcellen zijn niets meer of minder dan dat, cellen met alle genetische materiaal die al je lichaamscellen hebben. Maar zonder duidelijke programmering en met het vermogen zich te delen. De tumoren waar je over spreekt komen daardoor. Stop een stamcel in je huid en hij gaat groeien. Maar als voor de cel niet duidelijk is wat ie moet worden, dan eindig je met een klomp cellen die niet weet welke kant ze op gaan ... tumoren.

Hoeveel haar hoop je eigenlijk terug te winnen? En wat is je situatie nu?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 23:31   #9
Altair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 9
Hoi Anthonie,

Ik heb nog wel een haarlijn maar met inhammen en over me hele hoofd uitdunning...ze vallen te snel uit waardoor het meeste van me haar is gekrompen. Ik heb altijd fijn maar HEEL VEEL haar gehad, dus best nog wel veel levende haarzakjes over. De meeste in mijn familie werden pas rond hun 40ste kaal...ik helaas niet

Ik heb vandaag me haarwerk eraf moeten halen ...stoppels jeukte teveel!! Ben er echt klaar mee...
Mijn haar ziet er beter uit met meer haargroei. Ik denk dat het meeste wel terug te halen valt en die gedachtes hou ik aan ...

Wish me luck...ik laat horen of het gelukt is!!....

ps: 1 van je over, over, over, over, over, grootouders heeft misschien een heel slecht eetpatroon gehad waardoor er een fout ontstaat in stamboom...dan krijg je Alopecia in de genen verwerkt over een periode van tijd...ik heb het in medisch artikel gelezen...het leek me ook het meest logisch voor dit soort Alopecia.
Altair is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2011, 02:14   #10
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
95% van de mensen lijden aan haaruitval. lijkt me niet te wijden dat 95% ook echt slecht eet zodanig dat er genetische gebreken ontstaan. Zwak sperma kan ik me wel iets bij voorstellen maar dit is iets te ver gezocht.

Gr.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2011, 02:23   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Altair Bekijk bericht
Beyonce draagt een pruik die samen met stem haar wereldberoemd heeft gemaakt. Ze draagt Russisch haar van 4 donoren!!!
Een negerin met Europees haar, nee hoor, echt niet, heeft ze ook helemaal niet nodig, noch qua kleur, noch qua textuur; negerinnen dragen allemaal lacewigs van remy Indian hair, ook Tyra Banks, Naomi Campbell, etc.
En voor ieder haarwerk, ook de jouwe!, zijn 3 à 4 donoren nodig, dat is normaal.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2011, 15:35   #12
Altair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 9
Hallo lotgenoten

Bedankt voor jullie reactie!!!

Beyonce draagt wel Russisch haar alleen de structuur wordt veranderd. Ze draagt vaak lichtere kleuren blond. Een paar van mijn (donkere) vriendinnen dragen lacewigs van Russisch haar en bestellen dit bij Zarawigs...hun zijn meesters daarin. Haar kan makkelijk veranderd worden naar de structuur van een negerin (dat pas behandeld is door een relaxer). Indiaans en Chinees haar is altijd donker en wordt sneller broos en geeft minder glans van het oplichten, verfen en stylen. Europees haar is lichter van kleur, sterker, heeft meer glans en is makkelijk te vervormen.

Plus ik ben een enorme fan van haar, en ik zie degelijk wel verschil tussen het haar wat ze nu draagt of van vroeger. Het maakt eigenlijk ook niet uit...


Haarziektes kunnen wel degelijk bestaan uit een verkeerd eetpatroon van je stamboom, maar dan heb ik het alleen over genetische uitval. Je leven lang komen er stoffen in het lichaam binnen gedrongen die daar helemaal niet horen te zijn. Allergieen ontstaan ook uit een fout die ontstaat in het lichaam. Het afweersysteem reageert heftiger dan normaal op een stof waardoor er teveel antistoffen worden aangemaakt. Ik studeer op de Uni en heb hier een hoop research voor gedaan ...Je weet maar nooit, misschien hebben hun het ook fout. Ze kunnen nu ook aids uitbannen door een bepaald soort chemotherapie!! Maar goed als ze eenmaal een medicijn hebben ontwikkeld voor een ziekte, dan meestal komt er een zwaardere ziekte voor in de plaats. Ik denk dat haaruitval alleen maar dramatischer wordt in de toekomst ...daarom wordt er denk ik ook gewacht met een medicijn...De Hoge heren doen en zeggen alles om de economie in stand te houden.

Ik wil nog wel even concluderen dat het haar weer terug groeit bij me inhammen.......dit haar heb ik een paar jaar niet meer gezien, tot nu.
Ik ben weer helemaal vrolijk...eindelijk...wordt weer de oude ik.

Ik ben foto's aan het maken voor het uiteindelijke resultaat!!
Dankjewel lotgenoten voor het lezen van mijn (lange) berichten ...
Altair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2011, 16:14   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Altair, Je schrijft zo extreem veel onzin, dat er eigenlijk geen beginnen aan is om dat allemaal te corrigeren. De website russianhair.net die jij in een ander topic aangaf, verkoopt alleen maar donkerharige pruiken, alsof er geen blonde Russische vrouwen bestaan; het heeft er alle schijn van dat het hier gaat om doodgewoon Indiaas haar, wat gebleekt en gekruld wordt en vervolgens in een siliconenbad wordt gelegd om prachtig glanzend en zacht te worden.
Overigens draagt Beyonce vaak foeilelijke pruiken, zie hier in 2011:

beyonce_2011.jpg <---klik voor vergroting

Citaat:
"Hun zijn meesters daarin.
Je weet maar nooit, misschien hebben hun het ook fout."
Is dat tegenwoordig het niveau van de universiteit?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2011, 16:20   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hmmm, ik ben zelf niet zo'n voorstander van complottheoriën. Zeker niet als het over kaalheid gaat en als er 'hoge heren' in het spel zijn ... die hebben meestal zelf last van kaalheid en sommigen (Berlusconi) gaan zelf zo ver dat ze haartransplantaties laten uitvoeren. Zo'n wereldwijde samenzwering zou dus echt niet werken. De eerste de beste dictator die zijn artsen serieus aan het werk zet en een middel ontwikkelt, die zou zijn kinderen en hun kinderen tot in de 10e graad simpel aan de macht kunnen houden met het geld dat hij dan kan verdienen in 1 jaar

En ik ben ook geen aanhanger van de evolutietheorie volgens Lamarck. En daar lijk jij op te wijzen, Altair. Doordat mijn voorouders slecht aten heb ik nu last van AGA ... dat wil er bij mij gewoon niet in.

Overigens eten we nu beter en meer divers dan de afgelopen milennia. Dat zie je terug in onze lichaamslengte, die eindelijk weer langer is dan in prehistorische tijden, toen onze voorouders nog jager-verzamelaars waren. Met de komst van landbouw is het met lengte (en algemene gezondheid) snel bergaf gegaan.

Maar als het aan voedsel lag, dan zou ik dus verwachten dat het weer de goede kant op moet gaan met onze haren, net zoals gemiddelde lichaamslengte nog steeds toeneemt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2011, 16:47   #15
Altair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 9
Hallo lotgenoten,

bedankt voor jullie reactie!...Hanna niet reageren als je alleen maar gaat zeiken ...deze website is om info te delen met elkaar....corrigeren?...is dat een grapje ofzo?...ben je een professor???

Die pruik van Beyonce is "art" en hoort thuis op een catwalk, het is tenslotte een modeshow....heb jij ook weer wat geleerd.


Groetjes
Altair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar kan je Toppik of Volluma kopen? Blauwtje Camouflage 11 1 maart 2006 18:06
Waar te beginnen??? daspeedo AGA - Algemeen 10 25 juni 2005 06:05
jeuk enkel waar haar groeit morality Overige (haar)discussies - Algemeen 4 12 mei 2005 20:25
Waar zitten de haarwerk fabrikanten en waar is Do gebleven?? Salvamia Haarwerken 8 18 augustus 2004 23:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.