Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2006, 16:13   #16
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Gelukkig is het vandaag regenachtig weer zodat al die klote pollen uitregenen! Zelden blijer geweest met regen!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2006, 06:05   #17
Yupyup
HaarWeb lid
 
Yupyup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2006
Berichten: 5
Voor hooikoorts kun je heel wat medicatie krijgen zonder recept, dit is echter erg kostbaar en de werking is niet altijd even goed. Het beste is gewoon je huisarts consulteren. Hij kan je onderzoeken voor welke planten (pollen) je precies allergisch bent en hij kan medicatie voorschrijven en aanpassen wanneer de werking niet optimaal is. Dit heeft natuurlijk als bijkomend voordeeld dat medicijnen op recept vergoed worden (let wel op je no-claimkorting/eigen risico) door je ziektekostenverzekering. Zelf slik ik mizollen en het werkt prima!

Hooikoortsmedicatie onderdrukken de productie van histamine, een hormoon dat vrijkomt bij allergische reacties. Dat betekent dus dat deze zogeheten anti-histaminica symptoombestrijden en niet genezen. Je hooikoorts keert meteen weer terug, zodra de medicatie is uitgewerkt!

Er is een methode hiervan definitief af te komen: de hyposensibilisatiekuur (soms ook wel immuuntherapie genoemd). Dit is een intensieve kuur waarbij je lichaam wordt blootgesteld aan hoge concentraties allergenen. Dit gebeurt door middel van zes injecties per jaar, vijf jaar lang! Er zijn ook een aantal bijwerkingen: jeukende opgezette arm (waar de injectie is gezet) meestal voor een paar uur en er is een zeer kleine kans op een anafylactische shock. Dat is een levensbedreigende allergische reactie die direct behandeld moet worden met een adrenalinespuit. Dit is ook de reden dat je na iedere injectie een uur moet wachten bij de huisarts, voor het geval dat.. (mijn huisarts had het iig nog nooit meegemaakt). Het klinkt best vervelend allemaal, maar het is de enige methode die tot genezing kan leiden (ongeveer 70% slagingskans). En eerlijk gezegd vind ik het zeer de moeite waard, 30 huisartsbezoekjes tegenover 3-5 maanden hooikoorts je leven lang, dan is de keuze toch vrij makkelijk. Zelf heb ik deze kuur ook gedaan, alleen heb ik daarnaast ook nog eens adhd waardoor ik heel erg chaotisch ben. Iedere keer vergat ik wel een keer waardoor het uiteindelijk geen zin meer had. Gelukkig heb ik, zoals al eerder gezegd, van de huisarts (en dus geheel gratis) medicatie gekregen die erg goed helpt.

meer info:
http://www.apotheek.nl/templates/sec...&Merknaam=true

zo, ik heb denk ik wel weer genoeg gekletst, ik hoop iig dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Veel succes ermee!!
Yupyup is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2006, 02:15   #18
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Dr. Snuggels! Dank je voor je uitgebreide post. De hooikoortsmedicatie die ik heb gekregen begint steeds beter te werken. Ik denk dat m'n lichaam gewoon zo veel histamine binnen had, dat de anti-histamine die ik slikte nog te weinig zijn werk kon doen waardoor ik dacht dat het niet werkte. Maar het werkt beter en ik ga weer vrolijk naar buiten! Ik ga na de zomer bij de huisarts een allergietest doen en kijken voor welke pollen ik allergisch ben. Ik ga het ook eens met haar hebben over die injectietherapie waar jij het over had. Klinkt gaaf!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2006, 08:45   #19
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Belgi๋
Berichten: 1.466
Ik heb die injectietherapie gehad als kind, maar bij mij hielp het niet. Ik zag altijd vreselijk op tegen die injecties, een deel van mijn arm was altijd gezwollen en jeukte en deed pijn nadien.
Ik herinner mij nog zo goed die tristesse op woensdagnamiddag, telkens de verpleegster langskwam met haar spuit.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgi๋
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2006, 20:00   #20
Maddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Berichten: 30
Na zo ver ik weet alle soorten pilletjes gebruikt te hebben ( aeruius, sorry, ik bedoel aerius, xyzal, allerfre, claritine ens.) heb ik nu iets gekregen wat niet zomaar gegeven wordt, en dat heet semprex. Het fijne hierfan i s dat je meerdere tabletten per dag mag gebruiken. Daarbij gebruik ik livocab, sorry ik bedoel nasonex neusspray, en soms ook gewone neusspray voor verkoudheid, ddaar gaat je nues helemaal van open, lekker als je naar bed gaat, en dan ook nog oogdruppels livocab. ( Mijn delete doet het niet, vandaar mijn foutjes) Groetjes Maddy
Maddy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 08:43   #21
Yupyup
HaarWeb lid
 
Yupyup's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2006
Berichten: 5
Semprex heb ik gehad, voordat ik mizollen gebruikte, wat trouwens al heel lang geleden is. Het hielp bij mij niet goed en ik vond de drie capsules per dag erg vervelend. Je moest altijd zorgen dat je ze bij je had en op tijd innam, wat natuurlijk wel eens fout ging... Maar ieder mens is anders en reageert dus ook anders op medicijnen. Wat voor de een een wondermiddel is, helpt voor de ander nauwelijks. Dus je zult zelf altijd moeten uitzoeken wat voor jou het beste werkt.
Yupyup is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2006, 16:38   #22
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Opvallend, vandaag wel lekker warm, maar (zo goed als) geen hooikoortsklachten. Een uitstekende dag voor de hooikoortspatient om aan buitensex te doen.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2007, 21:52   #23
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Nou het is weer begonnen hoor! I'm pissed off! Rode oogjes en een tranende neus. Ik was de afgelopen weken in de Filippijnen en daar 0,0 last gehad van die pollen. Hier nu weer 3 dagen en daar begint het alweer. Vandaag dus gelijk weer m'n eerste loratedine pilletje geslikt. Nu weer binnen met alle deuren dicht en nergens meer last van.

Hoe doet iedereen het hier, want ik had van vorig jaar de indruk dat half haarweb hooikoorts heeft.

Weet iemand trouwens of je je lichaam even kan "opladen" tegen histamine door de eerste paar dagen in plaats van ้้n bijvoorbeeld twee pilletjes per dag te nemen? Of is dat niet aan te raden?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2007, 17:19   #24
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Belgi๋
Berichten: 1.466
Ik heb het dit jaar voor het eerst redelijk goed onder controle: ik heb van de dokter een neusspray met cortisone gekregen (flixonase aqua), en die helpt echt heel goed, ik heb zeer weinig last van mijn neus in vergelijking met andere jaren, en slaap dus ook stukken beter. Heb daarnaast nog een hoestsiroop die ook goed werkt, en verder slik ik Estivan (enkel te verkrijgen op voorschrift). Ook daar ben ik tevreden van, ik neem het elke avond en ben er overdag niet suf van.

De dokter zei me voor het beste effect de medicijnen (ook de hoestsiroop) elke dag trouw in te nemen, ongeacht van of ik last heb of niet.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgi๋
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 12:17   #25
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Ik heb het dit jaar voor het eerst redelijk goed onder controle: ik heb van de dokter een neusspray met cortisone gekregen (flixonase aqua), en die helpt echt heel goed, ik heb zeer weinig last van mijn neus in vergelijking met andere jaren, en slaap dus ook stukken beter. Heb daarnaast nog een hoestsiroop die ook goed werkt, en verder slik ik Estivan (enkel te verkrijgen op voorschrift). Ook daar ben ik tevreden van, ik neem het elke avond en ben er overdag niet suf van.

De dokter zei me voor het beste effect de medicijnen (ook de hoestsiroop) elke dag trouw in te nemen, ongeacht van of ik last heb of niet.
En die hoestsiroop, helpt dat tegen hooikoorts? Ik heb niet echt last van hoestbuien, maar als hoestsiroop helpt tegen hooikoorts wil ik het wel gaan slikken! Werkt het dus ook tegen hooikoorts? En hoe heet die hoestsiroop?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 12:48   #26
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Belgi๋
Berichten: 1.466
Ik zal eens thuis nakijken hoe die heet, maar als je geen last hebt van hoesten weet ik niet of hij zou helpen. Ik neem hem omdat ik wel veel last heb van hoesten, zeker naar het einde van het hooikoortsseizoen toe.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgi๋
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 13:04   #27
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Dank je wel. Weet je trouwens ook of het een aantal dagen tot weken kan duren voordat die pillen beginnen te werken. Wat ik vorig jaar had begrepen is het niet zo dat als je 1 pil slikt je 24 uur hooikoorts vrij bent. Meer dat je lichaam de tijd nodig heeft die pillen op te nemen. Weet je of dit zo is, of dat er nu iets mis is?

Ik ben gisteravond de hele avond buiten geweest en niet zoveel last gehad. Tegen 10 uur 's avonds kreeg ik ineens een knalrood jeukend oog en vannacht werd het nog veel erger. Ze zijn nu nog steeds allebei knalrood en ik ben vandaag nog niet eens buiten geweest! Werken die pillen gewoon niet meer, of heeft zoiets tijd nodig? Ik ben sinds woensdag
weer in Nederland en vanaf vrijdag begon ik last te krijgen. Ik ben toen ook direct begonnen met loratadine. Ik heb vannochtend m'n 5e pil genomen maar ik merk nog weinig verbetering. Weet jij of dit een tijd kan duren voor die pillen gaan werken?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2007, 13:09   #28
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Belgi๋
Berichten: 1.466
Wat je beschrijft heb ik zelf ook al ondervonden: soms ben ik een hele tijd buiten overdag of 's avonds, en krijg ik pas 's nachts plots heel veel last... alsof er een vertragingsreactie opzit.

Apotheek en huisarts zeiden me dat de medicijnen ook enigszins preventief werken, dat ik ze daarom echt dagelijks moet nemen, al van in het begin van het seizoen. Dat je dan een beter effect hebt dan wanneer je ze pas begin te nemen als je een aanval hebt.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgi๋
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2008, 14:21   #29
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Binnenkort komt het hooikoorts hoogseizoen er weer aan. Nu is dit bij mij van half mei tot eind juni het ergst en kan ik eigenlijk alleen maar binnen blijven ookal slik ik pillen en gebruik ik neus- en oogdruppels.

Toevallig (of niet?) heeft een groot deel van de haarwebbers ook in meer of mindere mate last van hooikoorts en kunnen mensen mij misschien wel advies geven.

Ik wil namelijk in die periode, althans een deel van die periode mijn vakantie gaan plannen. In juli en augustus heb ik geen last meer van pollen, dus vind ik het niet erg om dan in Nederland te zitten. Vorig jaar zat ik van april tot mei in de Filippijnen, en heb ik helemaal nergens last van gehad terwijl ik bijna 24 uur per dag buiten was en ze daar nog wel enorm veel natuur hebben. Ik ben dus gewoon niet allergisch voor pollen uit dat gebied, en wel van pollen uit Nederland. De pollen die we hier in Nederland hebben, hebben ze hoogstewaarschijnlijk ook in landen als Duitsland, Belgie, Polen en in ieder geval Noord Frankrijk.

---->Maar nu vroeg ik me af hoe het zit met de reiservaringen van de hooikoortspatienten van haarweb? Welke landen, zowel binnen als buiten Europa geven geen hooikoorts klachten, terwijl het in Nederland wel hommeles zou zijn geweest?<----

Ik zat te denken aan Spanje of Italie dit jaar, maar als daar dezelfde pollen van kracht zijn als hier in Nederland, dan doe ik het of niet, of zoek ik het verder.....

Dank dank!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2008, 16:32   #30
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb geen zware hooikoorts, bij mij beperkt het zich tot wat niezen en gevoelige slijmvliezen. Iets eerder dan bij jou, in de periode half april - mei. Ik ga over een paar weekjes weer met plezier naar Zuid Spanje omdat ik er daar geen last van heb.

Maar een garantie geven dat daar geen pollen zullen zijn waar jij op reageert, kan ik niet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Antihistamine pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 520 7 januari 2009 14:28
Allergie en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 50 24 november 2007 15:43
Wat zijn artsen idioten! shyra Haarproblemen bij vrouwen 6 1 juli 2005 15:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright ฉ 2001-2024 Stichting HaarWeb.