Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2012, 18:41   #1
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Libido terug na het stoppen?

Mensen,

Ik gebruik vanaf 28 november Finasteride. Dosering 0.5mg. Ik heb het idee dat mijn libido minder is geworden.

Hersteld dit snel na het stoppen met finasteride?

p.s. ik ben niet van plan nu meteen te stoppen. Maar het begint wel op te vallen. Wat zijn ervaringen van andere mensen? Ik hoor ze graag

groetjes
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2012, 20:43   #2
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
hey,

Ik doe nu ookal ongeveer 3 weken aan een verlaagde finasteride. Ik merkte ook al in de eerste weken dat mijn libido minder leek te worden, maar sinds deze week is dat haast compleet verdwenen en dit viel ook tegelijkertijd met minder stres. Psychologische factoren wegen veel mee met deze dingen, ik was ook 4 dagen even gestopt gewoon al van de stres van gevreeste effecten. Het bleek gelijk beter te gaan, dus ik kon de conclusie stellen dat het stres was.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe jouw situatie is, maar na het forum gelezen te hebben over deze effecten zie ik veel mensen na een aantal maanden tijd weer hun libido terugkrijgen (stoppen van inname) na effecten van finasteride en deze mensen nemen fina ook al maanden/jaren in.
Daarnaast zijn er mensen die erg gevoelig ervoor zijn en blijvende schade doormaken, maar deze mensen starten ook vaak met 1 mg of meer, dus dat maakt jouw situatie anders.

Als het je erg tegenvalt kan je altijd even een kleine pauze nemen (maar niet te vaak) of je dosis nog meer verlagen en afwachten.

succes ;p
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2012, 23:14   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fudge Bekijk bericht
hey,

ik was ook 4 dagen even gestopt gewoon al van de stres van gevreeste effecten. Het bleek gelijk beter te gaan, dus ik kon de conclusie stellen dat het stres was.


Als het je erg tegenvalt kan je altijd even een kleine pauze nemen (maar niet te vaak) of je dosis nog meer verlagen en afwachten.

succes ;p
Wat bedoel je met ik was ook 4 dagen even gestopt? Je bedoeld gestopt met sex of gestopt met finasteride?

Ik hoor namelijk wel dat libido en de kwaliteit van het ejaculaat snel na het stoppen weer hersteld. Ook lees ik hier en daar dat sommige effecten in de begin fase optreden die later weer minder worden. Ik weet niet of het libido daar ook een onderdeel van is.

Een korte pauze is geloof ik niet erg handig. Start/Stop relatie met finasteride kan, nadat ik hier ergens gelezen had, gevaarlijk zijn. Ik weet ook niet of het nut heeft want zodra je weer begint, zit je weer met hetzelfde probleem.

Misschien zijn er mensen die dit bovenstaande kunnen bevestigen?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2012, 00:10   #4
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Zover ik weet herstelt het zich, ookal zijn er soms mensen waarbij dit niet gebeurt. De kans dat het mis gaat is klein en bovendien denk ik dat die kans ook nog kleiner word bij een lage dosis.

Ik bedoelde 4 dagen zonder inname van finasteride. Het was meer om even weer helder na te denken, kleine klachten kunnen uitvergroot worden onder stres, ze worden dan ook alleen maar erger als je je zorgen maakt. Als het weer met mij zou gebeuren zou ik nu niet meer stoppen met inname, wel een lagere dosis gebruiken voor een paar daagjes en kijken of er iets verandert.

Laatst gewijzigd door Fudge; 20 december 2012 om 00:14
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2012, 13:57   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat klopt. ik snap wat je bedoeld. bij meer ervaringen hoor ik jullie reacties graag.

groeten
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2012, 14:04   #6
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
ik ben al denk ik een kleine half jaar geleden gestopt met fina en op een gegeven moment was ik na 4 maanden weer terug de oude.maar daarna ging het weer achteruit. dus je hebt niet 100% kans dat je weer de oude wordt.

mijn erectie is minder sterk en korter op geworden.

ik moet wel toegeven dat ik iemand ben die vaak om kleine dingen strest of chagerijnig is haha. ik heb ook het idee dat Fina mijn humeur heeft veranderd.

kan dat?
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2012, 14:10   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsahin Bekijk bericht
ik ben al denk ik een kleine half jaar geleden gestopt met fina en op een gegeven moment was ik na 4 maanden weer terug de oude.maar daarna ging het weer achteruit. dus je hebt niet 100% kans dat je weer de oude wordt.

mijn erectie is minder sterk en korter op geworden.

ik moet wel toegeven dat ik iemand ben die vaak om kleine dingen strest of chagerijnig is haha. ik heb ook het idee dat Fina mijn humeur heeft veranderd.

kan dat?
Het hele leven gaat met ups en downs. Ga je voortaan iedere down toeschrijven aan het feit dat je ooit finasteride gebruikt hebt? Dan durf ik te voorspellen dat finasteride uiteindelijk dodelijk zal blijken te zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2012, 22:52   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat is zeker zo wat AnthonieH zegt. Het is natuurlijk zo: wanneer je géén medicatie neemt denk je er ook niet bij na. Wanneer je minder zin in sex hebt of een kortere erectie.....boeiend. Het zal wel. maar als je medicatie gebruikt.....zou het daar dan door komen? Ja gaat er extra opletten en je ziet in een keer dingen die je nooit gezien hebt.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2012, 00:19   #9
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Mijn potentie ging alleen maar omhoog door de Fina.
Het werd zo erg dat ik gewoon moest stoppen van mn vriendin....
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2012, 13:38   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Mijn potentie ging alleen maar omhoog door de Fina.
Het werd zo erg dat ik gewoon moest stoppen van mn vriendin....
hahaha gruwelijk. Ik heb besloten om het voorlopig nog even door te zetten. Ik gebruik van het vanaf 28 november. Nog niet eens een maand dus. Wanneer ik nu stop en ik krijg daar spijt van dan heb ik die maand weggegooit. ook zonde, aangezien als ik weer wil beginnen ik weer bij 0 moet beginnen. Of ik nu na 1 maand stop of na 6 maanden maakt lijkt me niet zo heel veel uit.

Het resultaat qua haar zie je misschien pas na 6 maanden. Maar ik denk dat je DHT al veel eerder (ongeveer 2 maanden ofzo??) is verlaagd en dan ook stabiel is. Het lijkt me niet hoelanger je het neemt hoe LAGER je DHT.
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.