Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2014, 11:25   #1
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Question Blijvende kaalheid na Minox

Hallo allemaal,

Ik sta nu zo goed als op het punt van bestellen van Minoxidil. Finasteride ga ik (nog) niet aan beginnen in verband met de bijwerkingen en Minoxdil wil ik een kans geven.

Nu lees ik veel over shedding en dat het haar eerst achteruitgaat en daarna vooruitgaat. Nu vraag ik me een aantal dingen af:

- Kan het zijn dat het haar begint uit te vallen (shedding) maar daarna niet terug komt?
- Indien de shedding plaatsvind, en ik stop met het middel ben ik dan niet (blijvend) een stuk kaler?
- Indien ik de minox ga gebruiken, en ik stop over 6 jaar met het middel en de minox-haren vallen uit. Ben ik dan iet een stuk kaler?

Dit omdat ik nu nog enige haren boven op mijn hoofd heb. (zie fotos) (Overal is de hoofdhuid goed te zien behalve in de krans). En als ik die blijvend kwijtraak dan tja, dan zinkt de moed me helemaal in de schoenen..

- Wat is trouwens het verwachte resultaat van minox?


En even 3 losse vragen:

- Kan sporten (zonder creatine, daar ben ik mee gestopt) of seks kaalheid versnellen/verergeren?
- Hoe beoordelen jullie mijn haaruitval op dit moment (20 jaar oud)? Vergevorderd, beginnend enz enz?
- Wordt iedereen met AGA bovenop volledig kaal (en alleen de krans nog over?) of zijn er ook mensen met AGA die dunnerwordend haar krijgen (zoals ik) maar nog wel wat houden? En waar ziet het er bij mij naar uit (snel volledig kaal, snel de krans, wat blijvend haar zoals het nu is, enz)?


Ik heb mijn haar hier niet 'gedaan'. De eerste 2 foto's zijn in het donker met flits gemaakt, en de laatste 3 foto's zijn met daglicht gemaakt. Hier is wel het haar van de zijkanten een beetje richting bovenop/midden gekamd, zoals ik mijn haar meestal doe.


Thanks!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20141227_015212.jpg‎ (119,2 KB, 79x gelezen)
Bestandstype: jpg 20141227_015224.jpg‎ (140,7 KB, 74x gelezen)
Bestandstype: jpg 20141227_103657.jpg‎ (134,7 KB, 74x gelezen)
Bestandstype: jpg 20141227_103701.jpg‎ (128,2 KB, 66x gelezen)
Bestandstype: jpg 20141227_103704.jpg‎ (146,4 KB, 73x gelezen)

Laatst gewijzigd door Nokket; 27 december 2014 om 11:27
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 13:12   #2
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Persoonlijk zou ik wel finasteride proberne icm minox daar kan je hele mooie resultaten mee halen.
Ik denk dat je een vrij agresieve vorm hebt van AGA dat is dan ook de reden waarom i kfinasteride zou gaan gebruiken.

Seks maakt zover ik weet niks uit maar dat is ook niet iets wat je moet willen laten voor wat haartjes
Sporten zou het eigenlijk alleen maar beter van moeten worden.( zal niet merkbaar zijn maar een goede gezondheid is ook goed voor je haar)

Minox moet je minimaal een jaar gebruiken dus eerder stoppen zou al geen optie moeten zijn tenzij je hele erge bijwerkingen heeft maar volgens mij komt dat echt zelden voor.
Haren die uit val door een shed komen juist terug als dikkere haar dus die zullen dan ook wel terug komen alleen wellicht niet in betere staat.

Resultaten zijn heel erg vershillend per persoon. Ikk ben er zelf heel erg tevreden maar ik gebruik ook finasteride dus welke nou echt de doorgaf gevende factor is weet ik niet.
Naar mijn mening werkt finasteride goed tegen uitval en minoxidl goed voor hergroei dat maakt de combinatie ook heel goed.

Manier van kaal worden scheelt ook per vorm van AGA je kan helemaal bovenop kaal worden of bepaalde plekken alleen.

Laatst gewijzigd door inter; 27 december 2014 om 13:17
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 13:19   #3
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Bedankt voor je reactie!

Echter probeer ik niet aan fina te beginnen, ik ken de risico's en bijwerkingen en dat risico wil ik liever niet nemen.. Ik krijg het liever beneden omhoog dan boven omhoog zegmaar. Mijn huisarts en dermatoloog schrijven het nadrukkelijk niet voor, behalve als het ECHT op eigen verzoek is.

Als ik eerder zou stoppen met minox tijdens de shed of zou stoppen uiteindelijk, betekent dat dan dat ik de haren die door de shed verloren zijn gegaan of de 'minoxharen' voor altijd kwijt ben? Dat ik het kalingsproces dus NOG erger versneld heb?

En betekent een agressieve vorm (bijna) altijd volledige kaalheid (bovenop) of betekent dit alleen dat het proces zeer snel verloopt en dat het niet perse volledig kaal hoeft te worden?

Laatst gewijzigd door Nokket; 27 december 2014 om 13:24
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 13:24   #4
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Durf het niet met zekerheid te zeggen ligt er ook wel aan hoeveel cyclussen dat haartje nog heeft. Kans zal er wel zijn maar ik zou niet dat in je overweging meenemen om het te gaan gebruiken.
Er zijn ook nog andere middelen om je DHT lager te krijgen misschien kan je daar eens naar gaan kijken. bijv Saw Palmetto
Of bijvoorbeeld RU58841 die 2 zou je eventueel ook nog kunnen mixxen dan heb je ook een hele goede DHT blokker.

Laatst gewijzigd door inter; 27 december 2014 om 13:30
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 13:58   #5
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Die Saw Palmetto kan ik vinden, daar zijn er heel erg veel van (van 12 euro tot 40 euro).. zit daar veel verschil in?

Die RU kan ik niet vinden.. is die Saw Palmetto ook effectief als je die alleen gebruikt met Minox én Nanox (ik ga beide gebruiken, eentje in de ochtend, eentje in de avond)
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 14:09   #6
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
q
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nokket Bekijk bericht
Die Saw Palmetto kan ik vinden, daar zijn er heel erg veel van (van 12 euro tot 40 euro).. zit daar veel verschil in?

Die RU kan ik niet vinden.. is die Saw Palmetto ook effectief als je die alleen gebruikt met Minox én Nanox (ik ga beide gebruiken, eentje in de ochtend, eentje in de avond)
Nee denk het niet zoiets als dit moet gewoon prima zijn
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamine.../saw-palmetto/
RU kan je bestellen via thekaneshop daar bestellen andere gebruikers het ook volgens mij.
Ja is juist effectief icm minox je zou de Saw Palmetto kunnen zien als natuurlijke finasteride
zelf RU Minox mix maken
Je kan het poeder ook gewoon op je hoofd aanbrengen maar met minox kan je een goede topical maken.

Laatst gewijzigd door inter; 27 december 2014 om 14:12
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 17:01   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hou er wel ff rekening mee dat saw palmetto ongeveer dezelfde werking heeft als fina; en dus ook ongeveer dezelfde bijwerkingen als gevolg kan hebben (kans is kleiner en in lichtere mate).

Op je eerste vragen
- Als je volhoudt komen ze meestal allemaal terug
- Dat zou kunnen inderdaad. Maar met name de zwakke haren worden eruit gegooid, die zou je sowieso kwijt raken
- Een stuk kaler dan wat? Niet kaler dan wanneer je het middel helemaal niet had gebruikt. Maar de overgang zal wel sneller gaan (misschien in 12 maanden ipv 7 jaar).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 17:47   #8
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Thanks dZinee!

Zojuist de zaagbladpalm capsules gehaald, ik kijk het even aan.. Ik vind dit wat veiliger (klinken) dan de Finasteride..

Maar je gaat er dus vanuit dat ik bovenop volledig kaal wordt? Want hier twijfel ik dus door:

- Indien ik niet helemaal kaal zou worden bovenop, en ik ga minox gebruiken, de 'eigen' haren vallen uit en er komen minox haren, ik stop met minox en dan ben ik dus sowieso kaal en anders had ik misschien nog wat gehad?

- Ik weet dat als ik aan de minox ga, ik het moet blijven gebruiken.. Maar kan ik het dan niet beter pas later gaan gebruiken? Of is het juist hoog nodig met mijn haarniveau?

- Is er ook niet een kans dat de minox de AGA haren eruit gooit, maar er niets voor terug laat komen?

- Met mijn haar 'niveau' zou je me dan de minox/nanox aanraden (of ben ik eigenlijk al te laat)? Ik gebruik dit dan in combinatie met MSM en Zaagbladpalm van de Tuinen.. En welk resultaat mag ik dan verwachten.
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 18:32   #9
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nokket Bekijk bericht
Thanks dZinee!

Zojuist de zaagbladpalm capsules gehaald, ik kijk het even aan.. Ik vind dit wat veiliger (klinken) dan de Finasteride..

Maar je gaat er dus vanuit dat ik bovenop volledig kaal wordt? Want hier twijfel ik dus door:

- Indien ik niet helemaal kaal zou worden bovenop, en ik ga minox gebruiken, de 'eigen' haren vallen uit en er komen minox haren, ik stop met minox en dan ben ik dus sowieso kaal en anders had ik misschien nog wat gehad?

- Ik weet dat als ik aan de minox ga, ik het moet blijven gebruiken.. Maar kan ik het dan niet beter pas later gaan gebruiken? Of is het juist hoog nodig met mijn haarniveau?

- Is er ook niet een kans dat de minox de AGA haren eruit gooit, maar er niets voor terug laat komen?

- Met mijn haar 'niveau' zou je me dan de minox/nanox aanraden (of ben ik eigenlijk al te laat)? Ik gebruik dit dan in combinatie met MSM en Zaagbladpalm van de Tuinen.. En welk resultaat mag ik dan verwachten.
De haren die uitvallen krijgen juist de boost daarom vallen ze ook uit die zullen dus beter terug komen.
Je bent nooit te laat voor minox, jij zeker niet.
Ik heb geen ervaring met nanox maar dat zou beter moeten zijn hangt alleen wel een flink prijskaartje aan.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 21:23   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nokket Bekijk bericht
- Indien ik niet helemaal kaal zou worden bovenop, en ik ga minox gebruiken, de 'eigen' haren vallen uit en er komen minox haren, ik stop met minox en dan ben ik dus sowieso kaal en anders had ik misschien nog wat gehad?
Nee, je bent dan hooguit net zo kaal als dat je zonder minox zou zijn geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nokket Bekijk bericht
- Ik weet dat als ik aan de minox ga, ik het moet blijven gebruiken.. Maar kan ik het dan niet beter pas later gaan gebruiken? Of is het juist hoog nodig met mijn haarniveau?
Dat is helemaal aan jou. De belangrijkste werking van minox is dat het de groeicyclus verlengt. Daardoor staat er een paar procent meer haar op je hoofd. Als je nu start, dan is het een paar procent van wat je nu hebt. Start je later, dan is het een paar procent van wat je dan hebt ... en dat is altijd minder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nokket Bekijk bericht
- Is er ook niet een kans dat de minox de AGA haren eruit gooit, maar er niets voor terug laat komen?
Nee, AGA haren die eruit gegooit worden komen weer terug. Ietsjes dunner misschien, maar ze komen terug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nokket Bekijk bericht
- Met mijn haar 'niveau' zou je me dan de minox/nanox aanraden (of ben ik eigenlijk al te laat)? Ik gebruik dit dan in combinatie met MSM en Zaagbladpalm van de Tuinen.. En welk resultaat mag ik dan verwachten.
Met jouw haarstatus (diffuus) is minoxidil een heel goed middel. Ik denk dat je er veel van mag verwachten.

MSM zorgt voor een betere kwaliteit van je haar, maar laat geen nieuwe haren groeien.

Persoonlijk heb ik niet veel geloof in Saw Palmetto. Het is hooguit een zwak middel. Maar goed, als je bij voorbaat al bang bent van mogelijke bijwerkingen van fina (we praten over een kans, geen zekerheid), dan is SP eigenlijk het enige alternatief dat je kunt proberen.

Saw Palmetto is een natuurlijk middel. Voor sommigen is dat synoniem aan 'goed'. Voor mij niet. Het is niet duidelijk wat het werkende bestanddeel van SP is en wat voor rommel er verder in zit. Ik sta niet zo ver van de natuur als de gemiddelde Westerse stadsmens, dus ik weet wat een rommel de natuur produceert. In de natuur staat alles alles naar het leven
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2014, 11:58   #11
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Thanks! Ik ga denk ik de Spectral UHP minox bestellen samen met de Nanoxdil.

Ik vraag me nu nog af of ik beter een minox kan halen met minder alcohol of niet? Wat zijn de voor en na delen van de minox met het gewone alcohol percentage?

Ik heb geen last van een gevoelige hoofdhuid (voor zover ik weet). Ik was bijna elke dag met Andrelon en dat gaat gewoon prima.
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2014, 12:20   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Alcohol helpt mee is een preserveringsmiddel en helpt mee om de minoxdil door de huid naar het haarzakje te transporteren. Indien je geen last hebt van een gevoelige hoofdhuid zie ik niet direct een reden om hiervoor te kiezen, kun je beter de gewone pakken of voor een foam gaan indien je dat makkelijker vind.

Maar je gaat nu dus nanox EN minox gebruiken? Wat is je plan?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2014, 12:46   #13
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Thanks! Dan wordt het de 'normale'. Is de Spectral UHP een goede keus?

Het plan is om in de ochtend minox te gebruiken en in de avond nanox (of andersom). Dit omdat ik dan langer met een product doe (al zal het uiteindelijk voor de prijs weinig uit maken denk ik) en omdat er dan (denk ik) minder kans is op bijwerkingen van de minox, omdat die minder vaak gebruik wordt. Ook lees ik dat Nanox een verbeterde versie van minox zou zijn en van minox lees ik veel positieve verhalen, dus 'why not both'.

Kan ik het beide (tegelijk) gebruiken zoals ik hierboven omschrijf? Voor de prijs hoef ik het persoonlijk in ieder geval niet te laten.
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2014, 13:22   #14
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Kan gewoon allebei inderdaad is bijna hetzelfde product alleen heeft nanox een betere absorptie.
Minoxidil kan je op marktplaats en ebay scoren heb je voor ongeveer 60 euro een maand voorraad.
Is van het merk Kirkland.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2014, 13:36   #15
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Bedankt voor je reactie!

https://minoxidil-kopen.nl/

Daar heb ik 3 maanden voor 25 euro van Spectral UHP 5%, dat lijkt me iets voordeliger dan 60 euro per maand?
Op marktplaats zie ik Kirkland voor ongeveer 20 euro per 3 maanden?

Laatst gewijzigd door Nokket; 28 december 2014 om 13:41
Nokket is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.