Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 21 februari 2011, 23:46   #1246
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Altair Bekijk bericht
Ik zie ook dat sommige mensen finasteride samen met dutasteride gebruiken
Volgens mij is dat niet echt goed voor je. Passen jullie aub op! Hier zijn ook geen studies aan besteed door de fabrikant. Wel aan Avodart en Propecia, over een periode van 4 jaar (en langer) en hieruit bleek dat het goed "getolereerd" wordt door de meerderheid van de proefpersonen.
Zo, dus Avodart met Propecia is wel goed? En finasteride met dutasteride is niet goed?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 21:29   #1247
crespo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2006
Berichten: 36
Ik gebruik nu al 3 jaar duta na 8 jaar fina te hebben geslikt. 1 week gebruik ik het 3 x per week (ma-wo-vrij) en de ander week maar 2x (di-vr). Mijn haarstatus blijft stabiel en heb geen last van zichtbare/merkbare bijwerkingen. Ik ben 46 jaar en mag niet klagen over mijn hoeveelheid en haar. Ik schat mezelf in op norwood 2-3. Ergens daar tussen in. Ik overweeg zeker een transplantatie (FUE) in de nabije toekomst. Duta heeft mij wel overtuigd dat het mijn haarstatus stabiliseert zonder vervelenede bijwerkingen. Natuurlijk weet ik niet wat de werking op lange termijn zal zijn, maar dat is van toepassing op meerdere vragstukken van het leven.
crespo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 23:48   #1248
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hey crespo, goed te horen dat je haar nog op hetzelfde niveau zit als toen dat je begon. Waarom de overstap naar duta en wat merk je qua haarstatus mt deze overgang?

Hoor het graag.

Thanks
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2011, 10:32   #1249
crespo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2006
Berichten: 36
Ik kreeg op een gegeven moment in het najaar behoorlijk last van haaruitval. Ondanks het gebruik van fina. Ik heb dat nog even aangekeken, maar uiteindelijk toch de stap gezet nar Duta. Een paar maanden later merkte ik dat de haaruitval gestopt was en dat mijn haar ook wat dikker was geworden. Dit kan natuurlijk ook komen doordat de uitgevalen haren tijdens die shedding weer zijn teruggegroeid!? Al met al ben ik nu erg tevreden en heb ik een stabiele haar situatie.
crespo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2011, 19:06   #1250
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik gebruk inmiddels alweer bijna 9 a 10 jaar finasteride van het Dr Keulen Kliniek. Deze finasteride capsules zijn naast de 1,25 mg finas aangevuld met o.a. biotine, saw palmetto e.d. Ik heb na ca 9 jaar best stabilisatie geboekt, laten de detailfoto's zien. Ik ben dan ook best tevreden. Echter ben ik vandaag toch weer op cosult geweest bij Intermedica van Dr Boersma. Ik weet wat men zegt over hem op dit forum, maar ik vind het altijd wel prettig om op cosult te gaan en met hem te hebben over mijn haarprobleem. Hij begrijpt me en naast dat deze man commercieel is, heeft hij er wel veel verstand van en loopt hij mee met onderzoeken. Daanaast zie ik zijn naam ook steeds tergkomen op relevante artikelen op het gebied van haar. Artikelen van oa Volkskrant, MensHealth etc. I betaal hier dan ook wel graag voor, aangezien mijn huisrts er ook de ballen verstand van heeft. Ik heb vandaag dus weer detailfoto's etc laten maken en zag er nog best goed uit. Echter had ik hem de vraag voor gelegd of het niet beter was dat ik over ging op Duta, aangezien de garfieken (ook gelezen op dit forum) laten zien dat je na ca 10 tot 15 jaar weer terug bent op de baseline. Dit komt ook dat finas maar 70% blokt van de omzetting aar DHT en zul je dus een zeer langzame achteruitgang zien. Ik was er vroeg bij, dus da ws positief. Nu heb ik zelf besloten in samnespraak met dr Boersma om over te gaan op Duta, nadat mijn finas op is. Ca 2 maanden. Hij gaf hierin wel aan dat het mogelijk is dat je een lichte shedding kan verwachten van ca 2 maanden, maar dat je wel moet doorzetten. En aangezien duta 99% de omzetting naar DHT tegengaat, kan je vrijwle vanuit gaan dat dit de werking blijft houden en je dus geen achteruitgang op termijn boekt, wat wel het geval is met finas. Ik ga dus duta gebruiken op preventieve wijze en heb er een goed gevoel bij, omdat ik deze bos graag wil behouden en echjt geen achteruitgang wil. De duta capsules bevatten 0,15mg duta en is niet aangevlde met supplemnetne, omdat dze al voor 99% blokt. De aanvulling in de finas tabletten waren om nog wat scores te ehalen van de overgbleven 30%. Nu is mijn vraag wie er na wat langere tijd over is gegaan op duta en wat hiervan de ervaring is. Wat kan ik verwachten?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2011, 12:18   #1251
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Hoi allemaal,

Ik gebruik nu sinds oktober 2010 dutasteride en wilde graag mijn ervaringen met jullie delen. Mijn haar begon over mijn gehele hoofd dunner te worden (niet alleen inhammen en de kruin). Na een half jaar (april) constateer ik dat het aan de voorkant bovenop mijn hoofd niets helpt (integendeel zelfs volgens mij, denk dat hard dunner is geworden) en dat het achter op mijn hoofd iets dikker lijkt (geen hergroei). Vanaf april tot heden denk ik dat het enigzins gestabiliseerd is, maar nog geen jawdropping results. Had erg hoge verwachtingen gezien het gesprek ik destijds met de dermatoloog heb gehad. Hij zei dat de situatie zou verbeteren maar mijns inziens is deze tot nu toe alleen verslechterd.

In oktober (na een jaar) moet ik weer naar de dermatoloog en worden er nieuwe foto's gemaakt. Ik geef het product tot dan de kans, maar als de achteruitgang voort blijft zetten, stop ik er denk ik maar mee.
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2011, 13:54   #1252
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raider Bekijk bericht
Mijn haar begon over mijn gehele hoofd dunner te worden (niet alleen inhammen en de kruin). .
Dat lijkt niet op erfelijke haaruitval.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 11:43   #1253
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat lijkt niet op erfelijke haaruitval.
Hoi Hanna,

Waar lijkt dit dan wel op als ik vragen mag? Je maakt me wel heel erg benieuwd. Ik ben namelijk bij een dermatoloog geweest van de Intermedica kliniek en hij zei dus dat het alopecia androgenetica was en dat dit met dutasteride verholpen kon worden.

Groetjes
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 12:05   #1254
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raider Bekijk bericht
Hoi Hanna,

Waar lijkt dit dan wel op als ik vragen mag? Je maakt me wel heel erg benieuwd. Ik ben namelijk bij een dermatoloog geweest van de Intermedica kliniek en hij zei dus dat het alopecia androgenetica was en dat dit met dutasteride verholpen kon worden.

Groetjes
Misschien hangt het van je definitie voor 'hele hoofd' af. Als je echt diffuse uitdunning hebt op je hele hoofd, dan is daar waarschijnlijk een andere oorzaak voor dan AGA. Stress, ziekte, schildklierafwijking, ..

Maar ik heb wel vaker gemerkt dan mensen het over uitdunning op het hele hoofd hadden, maar dat bij scherp navragen bleek dat er in de haarkrans niets aan de hand was. Alleen uitdunning bovenop dus, niet richting de nek. Sommigen noemen het dan DPA (diffuse pattern alopecia), wat in feite een bijzonder patroon van AGA is en dus met dezelfde middelen kan worden vertraagd.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 10 juli 2011 om 12:21
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 20:38   #1255
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik denk dat raider idd niet de haarkrans bedoeld, anders had interedica dit ook wel opgemerkt. Ik ben ook echt benieuwd wat uit de detailfoto's en gespre komt mer intermedica. Vaak lijkt het dat je achteruitgang boekt, om dat je zo kritisch kijkt, maar in werkelijkheid wel meevalt. Ik heb daar ook last van. Dacht namelijk dat hjet flink achteruit was gegaan, maar uiteindleijk viel het wel mee. Soms ben ik zo gefocused op m'n haar dat het al snel lijkt dat het achteruit gaat. ben zeer benieuwd raider, houd ons op de hoogte. Ben overigens naar meer verhalen benieuwd van Duta. Iemand?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2011, 19:15   #1256
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Hoi allemaal,

Ja sorry, met mijn hele hoofd bedoelde ik inderdaad de hele bovenkant van mijn hoofd en niet de haarkrans. De haarkrans is bij mij nog intact denk ik.

@AnthonieH: dat modelletje komt me heel bekend voor. Die lieten ze mij bij de Intermedica kliniek ook zien. De dermatoloog zei dat ik tussen stadium III en stadium IV zat, maar dat het allemaal (op termijn) niet meer op hoeft te vallen. Bedankt voor de verduidelijking!

@cees: Misschien heb je gelijk wat betreft de achteruitgang, maar voorop lijkt het toch echt dunner. Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe foto's, maar daar zullen we nog even op moeten wachten. Ik moet pas weer in oktober heen namelijk. Zodra die foto's zijn gemaakt zal ik weer uitgebreid verslag doen. Gebruik jij ook dutasteride cees? En zo ja, hoe lang en wat zijn jouw ervaringen tot nu toe?

Groetjes
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2011, 19:25   #1257
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je geen te lage bloeddruk hebt en geen hartaandoening, dus gewoon gezond bent, zou je volgens mij er nu beter minoxidil-lotion bij kunnen gaan gebruiken voor nieuwe haargroei.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2011, 21:03   #1258
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Hi raider,

ok, houd ons op de hoogte. Maar als de dermatoloog aangaf dat je bij begin al tussen 3 en 4 zat, was je al behoorlijk aangetast. Ik ben dan echt zeer benieuwd wat het voor je gedaan heeft en ben benieuwnaar het resultaat van de foto's.

Ikgebruik zelf nog geen duta. Twijfel wel heel erg of ik de overstap moet maken. maar lees zo nu en dan toch wat negatieve berichten over gebruik duta. ik gebruik langere tijd finas en ben bang dat het straks weer afneemt bij mij. Ik heb al een paar keer een oproep gedaan voor ervaring duta, maar heb tot heden maar 1 of 2 reactoies gekregen. Ik wacht dus nog even dat ik meert reacties en ervaringen heb gelezen/ gezien.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2011, 14:44   #1259
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
ik gebruik duta nu net iets meer dan een maand denk ik en ik neem het dus om de 3 dagen. Samen met die topical duta.
Libido is iets vermindert denk ik, hoewel het waarschijnlijk meer in het hoofd zit.

Voor de rest is mijn haar enkel aan het verbeteren!
Ik zou zeggen, probeer het gewoon 1 maand. Bij mij is het haarverlies serieus geminderd.
Heb je bijwerkingen dan stop je toch gewoon?!

Ik heb zo geredeneerd:
Blijven fina nemen zal het haar dat ik nu heb niet meer verbeteren en het zal enkel maar achteruitgaan.
Duta kan ofwel verbeteren ofwel ook achteruitgaan.

Keuze was rap gemaakt
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 14:28   #1260
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Hallo allemaal

We zijn weer een paar weken verder en wilde nog een kort verslagje doen van mijn status. Ik heb denk ik geen achteruitgang meer, maar ook geen vooruitgang. Ben sinds oktober 2010 aan de dutasteride. In het begin viel het aan de voorkant veel uit, en die haren heb ik helaas nog niet teruggekregen. Baal er ook behoorlijk van. Maar nadien merk ik dat mijn haren dikker en donkerder zijn geworden.

Minoxidil werd mij afgeraden omdat dat met name bij vrouwen goed werkt en bij mannen op de kruin, maar weinig tot niets doet bovenop en op de inhammen.

Ik kijk het nog even aan hoe zich ontwikkeld allemaal, maar als het allemaal geen tot nauwelijks geeft, ga ik toch serieus overwegen of een haarwerk geen betere oplossing voor mij is.
Raider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.