Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 40 stemmen, 4,95 gemiddeld. Weergave
Oud 24 augustus 2012, 06:48   #3721
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Nee oke.. maar ze hebben toch qua middelen (behalve geld) niet meer dan wij.. wel is het zo dat een acteur voor de film 'Twilight 3' een haartransplantatie moest ondergaan terwijl hij toen pas 26/27 was..
Welke acteur was dit dan?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 06:59   #3722
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Kellan Lutz.. baard en haartransplantatie.... hoe werkt fina voor jou?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 07:09   #3723
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Dus jij wou zeggen dat de helft van de acteurs op tv aan de propecia zitten? Is spieropbouw niet moeilijker? en bijwerkingen zoals borstvorming?
Voor spieren moet je vooral trainen en goed eten. Dat laatste heb ik pas zelf ontdekt

En een bijwerking als borstvorming is echt zeldzaam.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 07:19   #3724
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ondervindt/ondervond je bijwerkingen o.a. libido verlies, shedding (vooral front).. en is het zo dat wanneer fina is uitgewerkt.. circa over 4/5 jaar dat je dan spontaan kaal word..?

En btw veel mensen raden een HT op jonge leeftijd.. (<30) af.. omdat je donor haar al verspild is.. maar stel je doet een HT en het word later erger.. kun je dan niet de geimplanteerde haren opnieuw verdelen?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 07:34   #3725
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Ondervindt/ondervond je bijwerkingen o.a. libido verlies, shedding (vooral front).. en is het zo dat wanneer fina is uitgewerkt.. circa over 4/5 jaar dat je dan spontaan kaal word..?

En btw veel mensen raden een HT op jonge leeftijd.. (<30) af.. omdat je donor haar al verspild is.. maar stel je doet een HT en het word later erger.. kun je dan niet de geimplanteerde haren opnieuw verdelen?
Persoonlijk ondervind ik al 8 jaar lang geen bijwerkingen. En fina raakt niet uitgewerkt. Finasteride kan maar één ding. 5-alphareductase remmen. 5-alphareductase kan maar één ding, testosteron omzetten in DHT. Dat zal zou blijven zolang je finasteride gebruikt.

Wanneer je stopt met fina word je ook niet in 1 keer kaal, het proces gaat gewoon verder in het tempo dat in je genen is vastgelegd.

Over een HT: belangrijkste reden om er niet te jong aan te beginnen is omdat er dan geen zicht is op hoe kaal je gaat worden. Stel dat je op je 22 met heel veel grafts je inhammen laat dichtzetten en je gaat in de 15 jaar daarna richting een NW7 ... dan heb je te weinig donorhaar om bovenop je hoofd nog met grote dichtheden haar te verdelen. Het mooiste dat je dan kunt bereiken is een wat dun ogende bos bovenop met twee dikke proppen waar op je 22e de inhammen waren gevuld.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 07:45   #3726
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Maar je kunt dat haar toch opnieuw verdelen.. je ziet namelijk echt wel het verschil tussen een getransplanteerde haar en het hoofdhaar wanneer je naar een 'laten we zeggen' NW7 gaan.. zou dat niet mogelijk zijn?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:17   #3727
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja; dat zou in theorie mogelijk zijn.

Maar allereerst loop je flink in de kosten. Je gaat getransplanteerde haren opnieuw transplanteren, dus je betaald er dubbel voor. Ten tweede zou het kunnen dat de haren het niet overleven om opnieuw getransplanteerd te worden, het is een flinke shock voor ze. En als derde zul je waarschijnlijk een heleboel littekentjes zien, omdat je dus een gemengd gebied krijgt van donor en receptiegebied...De vraag is of de stress van deze combinatie niet sowieso al genoeg is om je haar te doen laten uitvallen.

Kortom; het lijkt mij foute boel, ken ook niemand waarbij dit gebeurd is.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:26   #3728
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Nee oke, maar wanneer weetje nou of AGA echt gestabiliseerd is.. dat kan voor iemand al op zijn 25e betekenen of pas op zijn 50e. Zat hollywood acteurs die tot hun +- 40e een bos haar hadden en veel verloor.

En trouwens! die lui van jersey shore bijvoorbeeld.. barsten van de testosteron maar haaruitval? nee hoor..
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:30   #3729
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Pfff....apart persoon ben jij..

Die lui van jersey shore???? serieus???
Als we daar een voorbeeld aan gaan stellen kunnen we echt het einde van de mensheid gaan inroepen.

Sowieso, heb jij een bloed-test gedaan dat je weet dat ze van de testosteron barsten? En ten tweede; testosteron STAAT NIET gelijk aan haaruitval, ik hoopte dat dat inmiddels wel algemeen bekend was. Gaat erom of je haar gevoelig is voor DHT.

En je kunt het niet zeker weten of het gestabiliseerd is. Vaak kun je kijken naar je familie om een beeld in te schatten; en als het op jonge leeftijd start is de kans groot dat het een agressieve vorm is die vrij heftig doorgaat. Stabilisatie zal pas zijn als je een flinke tijd (>1 jaar) de zelfde situatie hebt.

Als je pas op je 40e haaruitval krijgt; wat heel normaal is, heb je daarvoor ook geen HT ondergaan, dus dat is niet erg relevant.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:35   #3730
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Die lui van jersey shore is een vergelijking.. ik zag ze net op mtv daarom lol! of ze van testosteron barsten? ze zijn behoorlijk gespierd.. lijkt wel een anabol-groepje..

Meer testosteron is geleidelijk ook meer dht.. denk ik.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:59   #3731
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
En je kunt het niet zeker weten of het gestabiliseerd is. Vaak kun je kijken naar je familie om een beeld in te schatten; en als het op jonge leeftijd start is de kans groot dat het een agressieve vorm is die vrij heftig doorgaat. Stabilisatie zal pas zijn als je een flinke tijd (>1 jaar) de zelfde situatie hebt.
Ben wel benieuwd wat je dan over mijn haar kan zeggen.. mijn vader is bijna 70 en heeft nu norwood 3/4. Op zijn 38e had hij norwood 3. Mijn moeders opa had al zijn haar nog.. niet eens inhammen :S.. Ik ben 25 jaar heb nu inhammen van norwood 1,5 zeg maar. Een lijn op mijn achterhoofd die naar boven loopt naar de kruin en daar een verdunning.. Die lijn heb ik overigens van mijn moeder geërfd , ze heeft 'm ook. Maar onlangs heb ik mijn haren laten uitdunnen en kort knippen.. en zag mijn kruin links-achter bovenop en dacht fockk! Heb 7 jaar aan zware medicijnen gezeten, beta-blockers, anti-depressiva, astma medicijnen en nog meer..
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2012, 16:47   #3732
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Mij is duidelijk op gevallen dat Rutger Castricum van Pownews ook een HT heeft gehad. Vergelijk zijn huidige haarstatus maar eens met die van vorig seizoen. De inhammen zijn duidelijk opgevuld.

Ik verbaas me ook wel vaker ook Jeroen Pauw. 2 seizoenen geleden leek het snel te gaan maar nu heeft hij weer gewoon een volle dos.

Ronald de Boer heeft ook duidelijk een haartransplantie gedaan. Grappig dat je toch best veel gevallen ziet als er op let.
Ik zag het laatst bij een collega. Heb er niks van gezegd en volgens mij is het verder ook niemand opgevallen maar als je er eenmaal op gefocust bent ontgaat het je meestal niet.
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2012, 21:00   #3733
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Die lui van jersey shore is een vergelijking.. ik zag ze net op mtv daarom lol! of ze van testosteron barsten? ze zijn behoorlijk gespierd.. lijkt wel een anabol-groepje..

Meer testosteron is geleidelijk ook meer dht.. denk ik.
Niet iedereen die aan de anabolen zit, heeft ook last van haaruitval. Jay Cutler (een van de bekendste bodybuilders geloof ik) is zo'n geluksvogel.

websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2012, 17:17   #3734
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door websenior Bekijk bericht
Niet iedereen die aan de anabolen zit, heeft ook last van haaruitval. Jay Cutler (een van de bekendste bodybuilders geloof ik) is zo'n geluksvogel.

Klopt maar zoals eerder aangegeven, je kunt nog zoveel anabolen innemen maar als je geen aanleg hebt voor haaruitval zal dat niet gaan gebeuren.

Ik ken genoeg bodybuilders die wel kaler zijn geworden door anabolen.
Hoe meer testosteron, meer dht. er zijn anabolen die chemisch via andere paden lopen en indirect ook je dht spiegels verhogen waarop fiansteride dus geen invloed heeft.

Testosteron is het enige anabole steroid waarbij finasteride helpt
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2012, 18:52   #3735
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Die foto:
Elser is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitverkiezing knapste kale(nde) (bekende) Nederlander. Henk AGA - Algemeen 119 19 november 2007 20:52
(Bekende) lieden met AGA waarbij het goed staat Haarmannetje AGA - Algemeen 60 17 mei 2007 16:29
vanavond op koppen "Kaal is mooi!" TinneV AA - Algemeen 4 24 april 2007 22:20
Bekende Mensen met AA? sweet_muisje AA - Algemeen 13 12 september 2005 18:46
Bekende nederlanders bij La$er Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 3 16 december 2001 15:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.