Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2009, 20:32   #1
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
hoe hoog is jullie voorhoofd?

FF een vraagje om eens te kijken wat het gemiddelde voorhoofd van de haarwebbers is eens kijken waar jullie nieuwe of opgefriste haarlijn is geplaatst ten opzichte van het middelste deel van de wenkbrauw.

Dus hoe hoog is jullie voorhoofd?(wenbrauw-haarlijn)

het gemiddelde van een niet kalende man zou normaal tussen 6 en 7.5 cm liggen.

In de haartransplantatiewereld gaat er de ronde van de 8cm regel; dat men de haarlijn bij aga patient pas vanaf 8cm boven wenkbrauw mag plaatsen; aangezien ik 8cm veel vind en volgens de foto's die ik hier zie; geloof ik niet dat deze regel steek houdt.

Dus wie wil: laat zich opmeten enkel je voorhoofd tenzij je je wil laten gaan natuurlijk LOL
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 20:44   #2
rikrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 73
Wat zijn je eigen maten dan?

Ik vind het wel een aardig onderwerp. Ik heb dus meteen maar even de meetlat gepakt. Ik kom op een dikke 7 cm (gemeten vanaf het midden van mijn haarlijn tot de wenkbrauwen). Als ik bij de inhammen ga meten wordt het wel 8,5 tot 9 cm.

Of je kaal oogt hangt volgens mij niet alleen van de afstand van de haarlijn tot de wenkbrauwen af; dikte van het haar en vorm van het voorhoofd speelt ook een rol denk ik.
rikrik is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 21:15   #3
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool wel ik heb 8

bij mij meet ik 8cm vooraan (midden) , mischien iets minder , maar toch meer naar de 8 dan de 7,5
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 21:27   #4
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Net even gemeten, ik heb tussen de 5.5 en de 6 cm. Dat is zelfs boven mijn oorspronkelijke haarlijn. Mijn haarlijn loopt wel scherper af het gaat dus vooral om het middelste puntje onderaan.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 21:32   #5
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Alvast bedankt!!!

Het is inderdaad geen maatstaf om te bepalen of je kaal oogt of niet maar waar men de nieuwe haarlijn zou plaatsen om esthetisch proportioneel te zijn met de rest van het gezicht en aangezien de 8cm regel niet bij iedereen toepasbaar is en er al heel wat studies omtrendt de ideale afstand van de haarlijn zijn uitgevoerd zonder enige vorm van standaardregel wordt de regel van derdes nog steeds als de gouden ratio voor de bepaling van de haarlijn aanschouwd ook al heb ik nog maar weinig gelezen dat men deze regel daadwerkelijk in de praktijk toepast.
Ikzelf zit bij de kleinere voorhoofden blijkbaar; de afstand van middenwenkbrauw tot haarlijn is 5.6cm en 6.3 van middenhaarlijn tot wenkbrauw(boven neus). Ik had echter een hoog voorhoofd dat ik heb laten verlagen rond mijn 20ste ; ik zat boven de 8 cm en dat was met mijn kleine kop veel te veel; als derde zou bij mij 6 cm gelden en dan maakt 2cm wel een groot verschil. Als je iemand bent of kent waarbij de afstand kin-neus vb 7cm is en neus-wenkbrauw 6cm dan kan het voorhoofd zowel 6-8cm verdragen om in harmonie te zijn, maar als deze maten beiden evenredig zijn en het voorhoofd 2-3cm verschilt dan krijg je dus de indruk van een te hoog voorhoofd ook al is dezelfde afstand bij een ander individu een normaal voorhoofd. Ik kan nog steeds mijn oorspronkelijke haarlijn zien die zogoed als bovenop mijn hoofd staat maar ben nu ook in afwachting tot de getransplanteerde haren van tweede ingreep gaan beginnen schieten want niemand wil een doorkijkhaarlijn met daarachter nog een volle bos

wat betreft mijn andere maten ; daar heb ik te weinig vingers voor om het in de vingerregel uit te drukken lol

wel leuk: al de haarwebbers aan de slag met de meetlat lol

Laatst gewijzigd door desteffen; 29 augustus 2009 om 21:35
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 21:47   #6
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desteffen Bekijk bericht
Als je iemand bent of kent waarbij de afstand kin-neus vb 7cm is en neus-wenkbrauw 6cm dan kan het voorhoofd zowel 6-8cm verdragen om in harmonie te zijn, maar als deze maten beiden evenredig zijn en het voorhoofd 2-3cm verschilt dan krijg je dus de indruk van een te hoog voorhoofd ook al is dezelfde afstand bij een ander individu een normaal voorhoofd.
Hmm, hoe bedoel je "als deze maten beiden evenredig zijn", desteffen ?

Ik heb kin-neus 8cm / neus-wenkbrauw 6cm / wenkbrauw-haargrens 8cm. Heb altijd een hoog voorhoofd gehad. Iets wat me als kind vreselijk stoorde, nu is dat 't laatste wat me stoort. Zit nu een 0,5cm van mijn oorspronkelijke haarlijn af, daar kan ik wel mee leven.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 21:49   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Heb geen meetlat voor het grijpen liggen, maar weet nog wel van HairPlus dat de heer Diks zei dat die afstand vier vingers dik diende te zijn....

En aangezien ik schat dat die afstand 1/3e deel is van mijn banketstaaf, kom ik inderdaad ook uit op zo'n 8 cm....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 22:47   #8
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Front/midden 5 cm
Zijkanten 6 a 6.3 cm
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 22:58   #9
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Hmm, hoe bedoel je "als deze maten beiden evenredig zijn", desteffen ?

Ik heb kin-neus 8cm / neus-wenkbrauw 6cm / wenkbrauw-haargrens 8cm. Heb altijd een hoog voorhoofd gehad. Iets wat me als kind vreselijk stoorde, nu is dat 't laatste wat me stoort. Zit nu een 0,5cm van mijn oorspronkelijke haarlijn af, daar kan ik wel mee leven.
Ik bedoel dat als je kin neus lengte ongeveer of helemaal gelijk is aan neus wenkbrauw lengte; dat je voorhoofd niet veel afwijkingsmarges mag vertonen voordat het zich voordoet als hoog voorhoofd; zoals bij jou is het perfect in orde omdat je kin-neus en wenkbrauw-haargrens lengte dezelfde is(evenredig); als de twee onderste delen van je gezicht elk 7cm bedraagt(evenredig) en je voorhoofd 9cm dan zal dit voorhoofd "te hoog" lijken terwijl iemand met kin-neus;8cm,neus-wenkbrauw:7cm en voorhoofd 9cm: dan lijkt het voorhoofd meer in proportie en dus niet "te hoog" terwijl deze persoon in werkelijkheid dan wel een langer gezicht heeft maar zijn voorhoofd niet teveel afwijkt van de rest van het gelaat.

Het is daarom ook dat men steeds zegt dat de gouden standaard het opdelen in drie delen is om de haarlijn te gaan bepalen omdat bij de ene 8 cm veel te hoog is terwijl het bij de andere ze zelfs nog hoger zou mogen ; vandaar dat ik de 8cm regel en de 4 vingerregel als methode om de haarlijn te bepalen in twijfel trek, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar het was in een journal van ishrs of dergelijks waarin stond dat 8cm als standaard zou moeten worden gebruikt en vandaar wou ik eens weten bij hoeveel van de haarwebbers nu degelijk de 8cm is toegepast
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 10:52   #10
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desteffen Bekijk bericht
Ik bedoel dat als je kin neus lengte ongeveer of helemaal gelijk is aan neus wenkbrauw lengte; dat je voorhoofd niet veel afwijkingsmarges mag vertonen voordat het zich voordoet als hoog voorhoofd; zoals bij jou is het perfect in orde omdat je kin-neus en wenkbrauw-haargrens lengte dezelfde is(evenredig); als de twee onderste delen van je gezicht elk 7cm bedraagt(evenredig) en je voorhoofd 9cm dan zal dit voorhoofd "te hoog" lijken terwijl iemand met kin-neus;8cm,neus-wenkbrauw:7cm en voorhoofd 9cm: dan lijkt het voorhoofd meer in proportie en dus niet "te hoog" terwijl deze persoon in werkelijkheid dan wel een langer gezicht heeft maar zijn voorhoofd niet teveel afwijkt van de rest van het gelaat.

Het is daarom ook dat men steeds zegt dat de gouden standaard het opdelen in drie delen is om de haarlijn te gaan bepalen omdat bij de ene 8 cm veel te hoog is terwijl het bij de andere ze zelfs nog hoger zou mogen ; vandaar dat ik de 8cm regel en de 4 vingerregel als methode om de haarlijn te bepalen in twijfel trek, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar het was in een journal van ishrs of dergelijks waarin stond dat 8cm als standaard zou moeten worden gebruikt en vandaar wou ik eens weten bij hoeveel van de haarwebbers nu degelijk de 8cm is toegepast
Ok interessant.

Zie bij sommige mensen idd wel eens een joekel van een voorhoofd en vind dat nooit zo mooi. Zelf heb ik eigenlijk niet anders (maar hoe zelfkritisch ik ook ben, dat vond ik wel weer staan), maar misschien dat het idd aan die maten lag.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 10:54   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Bij mij is de afstand 6,5 cm. Dat was ook de plek van mijn 'natuurlijke' haarlijn (die daar alleen is verdicht). Doe ik hetzelfde voor mijn inhammen, dan kom ik op 8 cm.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 14:22   #12
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool natuurlijke haarlijn

bij mij was mijn natuurlijke haarlijn ook lager , ik denk dat de kliniek een bescheiden haarlijn gekozen hebben bij mij voor genoeg grafts te hebben ?

mlsbutt hoeveel is je totaal aantal ht grafts ?
dat vroeg ik mij al langer af aangezien je toch al redelijk wat ht's achter de rug had...

ik had ook liever 6,5 cm gehad zoals ik had toen ik jonger was , maar het stoort me niet echt die hogere haarlijn, zolang het maar dik genoeg is (bestaand haar) mijn haarlijn nog lager maken lijkt me nogal veel grafts vereist... en ik weet niet hoe het binnen 5 - 10 jaar gaat zijn met me , dus liever veilig spelen en gewoon hogere haarlijn behouden
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 15:24   #13
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
[quote=mlsbutt hoeveel is je totaal aantal ht grafts ?
dat vroeg ik mij al langer af aangezien je toch al redelijk wat ht's achter de rug had...[/quote]

Totaal 4200 grafts maar, jan 2002 1ste 700 g>fut
2003 mei 2de 700 g >fut, en de laatste fut was in okt '05 800 g.

Is dus 2200 g door fut en dan die 2000 FUE er nog bij van okt 2007.
Maak dus die 4200 grafties........
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 15:51   #14
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Oh een topic waar ik kan patsen

Al moet ik zeggen dat jullie allemaal hoger zitten dan ik verwacht had, dacht dat ik zelf toch wel een uitzondering was. Al is Haarweb natuurlijk niet goed om een gemiddelde uit te nemen

In elk geval, midden haarlijn(schiereiland) tot wenkbrauw boven de neus: 9cm. Inhammen 11 cm ofzo tot de individuele wenkbrauwen.
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 18:20   #15
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool ik haal je in

wel dan ga ik je binnenkort inhalen
na mijn ht bij prohair kom ik neer op 5270 grafts totaal
je hts waren wel voornamelijk vooraan dacht ik, had je kruin dunner geweest had het je veel meer grafts gekost...

wel kleine ht's ervoor... 700 grafts is bijna niks op gebied van ht's
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat vinden jullie hiervan? lesley Hirsutisme - Behandelingen 2 23 maart 2006 21:38
[minoxidil en kinderwens] Wat zouden jullie doen? Joney Haarproblemen bij vrouwen 33 30 november 2005 13:55
wat doen jullie om te stoppen? erna TTM - Algemeen 23 11 augustus 2005 19:29
Waarom zijn jullie zo pessimistisch over HT's? mij Chirurgische behandelingen 9 8 oktober 2004 16:25
Hoe gaan jullie met haaruitval ( STRESS ! ) om ? Rocco AGA - Algemeen 29 11 januari 2003 18:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.