Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2013, 17:53   #1
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
Prohairclinic 2750 grafts

Hoi,

Vandaag was ik aan de beurt voor een ht bij Prohair, mede door het lezen goede berichten/ervaringen op haarweb heb ik gekozen voor deze clinic. Jullie positieve ervaringen hebben mij mede over de streep getrokken om te gaan voor een ht.
Ik zal jullie de komende tijd op de hoogte houden van mijn 'vorderingen'. Wie weet hebben jullie er iets aan en ik ook..

..de eerste dag zit erop, er worden uiteindelijk 2750 grafts geplaatst. Morgen nog een dag en ik ben klaar. Alles is naar tevreden verlopen zoals verwacht (het bekende verhaal) de verdovingen etc. vond ik erg meevallen en dag was snel voorbij (mede door de film en het vriendelijke/professionele personeel).

Nu alleen een wat prikkelend gevoeld in het implantatiegebied.

Foto's zal ik morgen plaatsen.
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2013, 17:58   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een lange zit, klm, maar dan heb je hopelijk ook wat! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen. Succes morgen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2013, 00:26   #3
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Succes! Leuk dat je het wil delen met ons. Ik ben heel benieuwd naar de foto's en nieuwsgierig hoe je eerste ervaringen zijn met phc!
Ik ga binnenkort op consult bij ze. Daarnaast ga ik ook naar Veldhoven. Zou mooi zijn als daar nog iemand een verslag voor kan maken
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2013, 19:29   #4
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
2e dag achter de rug, het zit er op!

Hoi,

Ik heb wel een beter geslapen maar het viel allemaal wel mee. Het duurt alleen even voordat je in slaap valt. Weinig tot geen last gehad van klachten, alleen een wat prikkelend donorgebied en implantatiegebied.

Vandaag (2e dag) was ik om klokslag 08:00 weer netjes op tijd bij Prohair. Even bijgepraat of ik een goede nacht had gehad. Al snel mocht ik plaatsnemen en werden de overige grafts eruit gehaald. De verdoving deed net als de dag ervoor niet veel pijn. Op het middaguur waren ze klaar met de grafts eruit halen en ging ik een lekker broodje gezond eten (half uur pauze). Na de pauze werd het implantatiegebied verdoofd, dit was nu af en toe wel pijnlijk. Hoe dichter de verdoving bij de haarlijn hoe pijnlijker werd mij verteld. Na een paar extra verdovingen kon ik nu zonder afleiding van de pijn naar een film kijken.

Rondom 15:30 waren ze klaar met de behandeling, overall kan ik zeggen dat het een prettige omgeving is..vriendelijk/belangstellend/professioneel.
Alles over de komende weken werd nog eens doorgenomen (do's en don'ts) en het nabehandelingspakket werd doorgenomen.

Vreemd genoeg hebben ze mij niet het resultaat in de spiegel laten zien (zelf ook niet aan gedacht door de lange zit etc. :/) even in de spiegel gekeken op de wc en dat was het.

Thuis aangekomen leek het of de haarlijn (vanuit jou gezichtspunt aan de linkerkant) iets scheef.hoger is hiervoor heb ik gebeld naar Prohair. Er werd gezegd dat de haarlijn getekend is zoals hij moet zijn en dat het nu 'schever' lijkt doordat mijn voorhoofd intussen opgezwollen is door de verdovingen (zie het verschil van de haarlijn van dag 1 en 2 in mijn fotoalbum, je ziet duidelijk de zwelling als je kijkt naar mijn 'frons rimpels' op mijn voorhoofd) Ik zou me er dus geen zorgen over hoeven te maken. Ik ben wel benieuwd wat jullie van de haarlijn vinden.

Zie graag jullie reacties!

Laatst gewijzigd door klm; 13 augustus 2013 om 19:31
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2013, 19:57   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Grappig, ik had ook lang het gevoel dat mijn haarlijn scheef was. Ik had het zelfs op foto's uitgepast. Maar bij nameten in de kliniek klopte het allemaal wel. Het bleek dat mijn wenkbrauwen ook gewoon niet helemaal symetrisch zijn

Maar goed, mooi dat je het overleefd hebt! Het is leuk om je ervaring te lezen.

Op het moment kan ik weinig opmerken. Je hebt een flink dichte en fors brede haarlijn ingeplant gekregen. Dat belooft wat qua resultaat!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2013, 23:52   #6
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Hey KLM, leuk dat je een verslag bij gaat houden! Heb je ook foto's van voor je HT??
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 12:06   #7
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Dat is een behoorlijk aantal grafts, moet zeggen dat ik (voor zo ver je hier nu al over kan oordelen) de haarlijn er erg natuurlijk uit vindt zien!

Mag ik vragen of ze jou hebben verteld wat de dichtheid is die ze bij jou hebben ingeplant hebben (aantal grafts p cm2)?

Top dat je jou ervaring op haarweb wilt delen, vooral voor mensen die nog "zoekende" zijn naar de juiste haarkliniek voor een ht (zoals ik!)

Veel succes gewenst met het herstel, en ik ga deze thread zeker volgen!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 14:38   #8
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Prachtige haarlijn!
Met je blonde haren verwacht ik een toppie resultaat
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 16:37   #9
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferdi05 Bekijk bericht
Hey KLM, leuk dat je een verslag bij gaat houden! Heb je ook foto's van voor je HT??
Ik heb een aantal foto's geüpload die bij prohair zijn gemaakt. Ik ben btw 27 jaar en sinds +- mijn 20 gestaag kalend geworden op de inhammen. Frontaal was ik tot een aantal maanden geleden bijna niet kalend (het stond nog behoorlijk vol). Dat komt zeer waarschijnlijk door de finasteride die ik nu reeds 6 maanden gebruik, de eerste 2,5 maand merkte ik zeer veel frontaal haarverlies. Nu is het zo's 3 maanden stabiel. Op mijn kruin en ook in de omgeving is geen kaalheid te bespeuren, dit komt denk ik mede door de minoxidill die ik +- 3 jaar gebruik.

Markr32, het zijn 50 grafts per cm/2.

Groeten!
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 22:39   #10
Waterbewoner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 30
Bijzonder interessante case dit voor mij, echt heel erg vergelijkbaar qua leeftijd, problematiek, soort haar etc....

En ook een heel positief gevoel bij Prohair als ik de resultaten hier zie. Dus ben heel benieuwd, succes met het herstel. Ik zie je updates graag verschijnen!
Waterbewoner is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 00:38   #11
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterbewoner Bekijk bericht
Bijzonder interessante case dit voor mij, echt heel erg vergelijkbaar qua leeftijd, problematiek, soort haar etc....

En ook een heel positief gevoel bij Prohair als ik de resultaten hier zie. Dus ben heel benieuwd, succes met het herstel. Ik zie je updates graag verschijnen!
Idem dito voor mij een interessante case! Komt in de grote lijnen overeen met mijn situatie! Ik ga het zeker in de gaten houden en heb btw ook al een afspraak gepland staan bij PHC.

Succes iig!
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2013, 10:01   #12
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
Ik zit nu pas op 3 dagen na de ht maar het voelt als 2 weken, de tijd gaat af en toe erg langzaam pfff. Gisterenmiddag zijn de zwellingen op komen zetten, vooral bij mijn ogen is het flink dik vandaag.

Verder niets bijzonders, alleen af en toe wat jeuk in het implantatiegebied.

Vraagje; Wie heeft er goede ervaringen met calendula zalf en vanaf wanneer zou je dit aan kunnen brengen in het implantatiegebied (....Hoe lang heb jij het gebruikt, wat was het effect bij jou)?
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2013, 14:23   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klm Bekijk bericht
Ik zit nu pas op 3 dagen na de ht maar het voelt als 2 weken, de tijd gaat af en toe erg langzaam pfff. Gisterenmiddag zijn de zwellingen op komen zetten, vooral bij mijn ogen is het flink dik vandaag.

Verder niets bijzonders, alleen af en toe wat jeuk in het implantatiegebied.

Vraagje; Wie heeft er goede ervaringen met calendula zalf en vanaf wanneer zou je dit aan kunnen brengen in het implantatiegebied (....Hoe lang heb jij het gebruikt, wat was het effect bij jou)?
Ik heb het 3 dagen na de behandeling aangebracht (na 2 dagen al op de donor). Daardoor was ik na 4 dagen al volledig korstjesvrij. Ik heb het alles bij elkaar hooguit een week gebruikt, het is erg vet en het gaat niet goed samen met makeup om de roodheid te verbergen.

http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=118
http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=119
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 16 augustus 2013 om 14:30
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2013, 17:37   #14
klm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 30
10 dagen update

Hoi,

Dag 10, afgelopen dinsdag zijn alle korstjes eraf gegaan na een lange douche. De roodheid is nog goed zichtbaar maar wel al een stuk minder als voorheen. Bijna tot geen last van jeuk/irritatie in het implantatie- en donorgebied.

Wat me nu opvalt is dat er een witte lijn zichtbaar is aan de rand van de linkerinham. Kan dit shockless zijn of...?
Zie ook de foto's in mijn profiel.

Groeten!
klm is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2013, 22:01   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klm Bekijk bericht
Wat me nu opvalt is dat er een witte lijn zichtbaar is aan de rand van de linkerinham. Kan dit shockless zijn of...?
Om heel eerlijk te zijn meen ik het ook al op de foto's van vlak na je behandeling te zien. Zo snel kunnen haren door shockloss niet verdwenen zijn. Ook die haren moeten uit de haarschacht gewerkt worden.

Ik denk dat je haardichtheid daar al wat dunner is. Nu zal het getransplanteerde gebied met 50 grafts per cm2 ook wat dunner zijn, dus kan het heel goed zo zijn dat bij teruggroei helemaal geen overgang zichtbaar is, zeker gezien je haarkleur.

Ik neem aan dat door Prohair de overgang van getransplanteerd naar 'oud' goed gekozen is. Ze zijn daar heel ervaren in, maar ik ben toch benieuwd naar je situatie na een maand of zes.

Gebruik je eigenlijk finasteride?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.