Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2011, 22:36   #1
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Epileren knippen bevordert lichaams haargroei??

Hallo,

Ik wist niet waar ik dit verhaal moest zetten, ik heb hem gewoon hier geplaats. Ik ben 20 jaar en ik heb normaal beharing. Ik heb borsthaar en buikhaar en een beetje pols haar. Tussen die vellus haren zitten soms zwarte dikke haren. Die epileer ik gewoon eruit. Word dan de haargroei erger? En ik heb ook heel lichte vellusharen op me schouders die je amper kunt zien, die knip ik gewoon lichtjes weg. Kan hierdoor de haargroei erger worden? Tot je hoeveelste is je haargroei uitgegroeid? Zullen die onzichtbare vellus haren ook groeien tot dikke terminale haren?
iann is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2011, 12:50   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, na epileren wordt de haargroei niet erger.
Na afknippen of scheren, kunnen de haartjes ietsje dikker lijken, maar dat komt slechts doordat het dunne uiteinde eraf is. Na afknippen of scheren wordt de haargroei ook niet erger.
De hormonen zijn op jouw leeftijd vaak nog niet helemaal in balans, dus is het gewoon een kwestie van afwachten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2011, 21:02   #3
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Hoe lang duurt het voordat een geëpileerde haar terug groeit? En hoe zijn ze niet in balans wat bedoel je daarmee?
iann is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2011, 23:26   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het kan wel 3 weken duren voordat een geëpileerde haar teruggroeit en het kan ook gebeuren dat-ie helemaal nooit meer terugkomt.
De mannelijke en vrouwelijke hormonen hebben tijd nodig om in de juiste balans te komen; bij de ene persoon gaat dat snel, bij de ander duurt het veel langer.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2011, 14:20   #5
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Hanna.
Ik heb gehad met bijknippen van donshaartjes en epileren van dikke zwarte haren. Elke ochtend als ik opsta moet ik perse met een schaar alle donshaartjes korter maken van mijn lichaam. En epileren met een pincet van die dikke zwarte haren ben ik er klaar mee. Als ik een dag mijn lichaamshaar niet bijhoud dan voel ik me rot en dan denk ik hele tijd aan van ik moet snel naar huis om het bij te knippen. Ik word hier echt niet meer goed van. Ik kan eens niet de huis uit als ik het niet knip of epileer. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben aan het denken of ipl permanent laseren een goede oplossing is? Hanna wat kan ik het beste doen. Harsen of lazeren? Mijn leeftijd is 19 en word bijna 20 jaar. Ik word hier gewoon echt gek van. En als ik die zwarte haren met een pincet eruit trek. Na een dag zie je witte spoortjes van epileren net als pigmentvlekken pfff.
iann is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2011, 14:55   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ben je een man of een vrouw?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2011, 15:13   #7
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Man hoezo? Ik kan niet eens fatsoenlijk naar mijn vriendin door dat gedoe van elke keer knippen het duurt gewoon te lang. Het is geen hirsutisme ofzo.

Laatst gewijzigd door iann; 16 april 2011 om 15:24
iann is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2011, 15:30   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hebt dit wel gepost in de afdeling Hirsutisme.

Donsharen over het hele lichaam zijn normaal voor zowel mannen als vrouwen.
Dikke zwarte haren kun je gewoon epileren of laten laseren.

Maar ik vermoed dat je BDD hebt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2011, 18:21   #9
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Ja dat denk ik ook Hanna.
iann is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2011, 18:59   #10
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Hanna ik heb vandaag mijn bilhaar geschoren met gillette. Het doet nu erg pijn en het prikt als ik zit.
iann is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2011, 17:16   #11
RIRI
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2011
Berichten: 1
Hallo iedereen

Ik heb denk ik het zelfde probleem zoals de meesten hier,
dus overbeharing, ik heb eigenlijk overal op mijn lichaam haar , (ik ben een meisje van 20) die overbeharing is bij mij begonnen rond 16 jaar. Toen had ik korte donshaartjes op mijn rug en buik . Maar het viel wel mee , en het viel niet echt op, maar tegen mijn 17, 18 jaar werd dat veel erger op mijn gezicht kreeg ik dan ook haar. ik heb een keer haar van mijn rug weggedaan met zo'n crème die je moest aanbrengen en dan uitvegen ofso, nu het kwam natuurlijk weer terug en eigenlijk met het leeftijd altijd erger en erger, heb het dan enkele keren gewoon met een scheer apartje gedaan, waardoor ik merk als de haren van mijn rug terug groeien worden ze gewoon heel lang dus ze blijven maar groeien . Ik kan eeuw erover schrijven hoeveel stress ik daardoor heb maar de meesten hier weten het zelf genoeg merk ik.IK HEB NU EEN VRAAGJE HELP ME A.U.B ik wil stoppen ermee om mijn rughaar te scheren, maar wat kan ik doen dat het weer als vroeger gewoon donsharen terug groeien en niet meer zo dik als nu en zo lang, heb het nu geëpileerd met zo'n toestel , als ik het niet meer scheer of zo zal het dan gewoon weer normale lengte hebben? PLS HELP ME :cryb aby:
RIRI is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2011, 01:48   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ben je al bij een dermatoloog geweest? Die kan namelijk anti-androgene medicatie voorschrijven.
Voor het gezicht wordt permanente ontharing vergoed door de verzekeringsmaatschappij.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2011, 14:38   #13
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iann Bekijk bericht
Hanna ik heb vandaag mijn bilhaar geschoren met gillette. Het doet nu erg pijn en het prikt als ik zit.
Ik weet niet of Hanna weet wat ze met de door jou gladgeschoren billen met gilette moet. Whahaha
@ Hanna

In dat geval krijgt een vrouw dus gewoon finasteride van de dermatoloog?

Laatst gewijzigd door Memeber; 7 september 2011 om 14:40
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2011, 17:08   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
In dat geval krijgt een vrouw dus gewoon finasteride van de dermatoloog?
Nee, eerder cyproteronacetaat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2011, 20:01   #15
iann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39
Als je epileermachine gebruikt voor je armen waar donshaar en een beetje dikke haar door elkaar zit epilieert. Krijg je dan meer haargroei of sterkere haargroei?
iann is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Black Seed producten Biljartbal Medicijnen/haargroeimiddelen 21 18 juli 2009 21:15
Haarwerk laten knippen!!!! mmmboyyy Haarwerken 4 8 augustus 2003 13:44
gevolgen voor je haargroei Diana Hirsutisme - Algemeen 1 8 september 2002 19:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.